Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Haha ben jij ook van de planning Saar22??

Ik doe maar 1 keer in de week boodschappen dus haal ook altijd voor een hele week in huis.

Vanavond eten wij bloemkoolschotel met stukjes ham en kaassaus en aardappelpuree.
    Morgen schuif ik lekker bij m'n ouders aan (vriend gaan uiteten)
    Woensdag snijbonen met spekkies en aardappel
    Donderdag spinazie
    en vrijdag weer naar de supermarkt.

@25012010: Af en toe een pizza houden we hier ook wel van!

2. 25012010

25012010 Niet meer actief

vandaag pizza
    Dinsdag:aardapel vlees en groente
    woensdag: pasta of rijst (en wat we over houden doen we volgende dag eten of in de vriezer gooien...
    donderdag: eten van gister of aardapels en vlees en groente
    vrijdag:frietjes halen of zelf bakken (ik vind zelf bakken lekker maar me man vind halen lekker)
    zaterdag:bqq met vrienden
    zondag: kliekjes eten uit diepvries :D (en onze dochter eet alles mee ze lust ook wel alles bijna behalve gekookte ei omdat glibberlig is denk ik hahah maar als ze ei niet ziet eet ze gewoon op) achja komt goed

3. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Even een snelle update.. vandaag controle gehad bij de vk. Gewicht en bloeddruk moest eerst door de assistente. Ik vond zelf dat ik een nogal vreemde bloeddruk had: 88/62. Goed, ik heb er niet veel verstand van maar 3 weken geleden was ie nog 110/60 dus best een groot verschil :(

Ik kreeg onverwachts nog een heeeele korte echo. Hartje gehoord en de vk vroeg me of ik wilde weten wat "baby" is.. Ik dus ja hoor (maar niet gezegd dat ik woensdag nog ergens anders een geslachtsbepalingsecho heb). Ze zei gelijk en zonder twijfel: een jongen :D Ik had eigenlijk een meisje gedacht ondanks mijn dromen dat het een jongetje was, dus ik was toch nog wel verbaasd ;) Ben benieuwd of ik woensdag hetzelfde te horen krijg :p

Verder nog niet bijgelezen maar qua eten poeh, ik heb de laatste tijd niet echt honger, dat wil zeggen ik heb 's avonds wel honger maar weet dan niet waarin ik echt trek heb. Gisteren bbq gehad, en vandaag wordt het kabeljauwburger uit de oven met salades en stokbrood etc die over zijn van gisteren. Morgen wordt het pizza. De rest van de week moet ik nog even kijken. Heb nog genoeg in de ijskast/diepvries liggen ;)

4. 25012010

@la85 oooh leuk een jongen en woensdag dan weet je zeker maar denk de VK goed weet wat ze zegt: dus ik zeg alvast van harte met jullie baby boy!

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

me88: ik plan meestal ook vooruit al doe ik meerdere keren in de week mijn boodschappen. Ik kijk wat de aanbiedingen zijn en wat ik in huis heb. Ik zou het niet kunnen 1 keer in de week boodschappen, maar ga ook wel naar 3 of 4 supermarkten;)

La85: wat leuk zo'n extra kijkje in je buik. Spannend of het ook echt zo is dan. 't Is nog mooi vroeg, maar over een jongetje zijn ze toch meestal zekerder dan over een meisje?

6. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    handig zo in plannen.
    Deed vroeger ook. maar helaas omdat de jumbo 2 min lopen is schiet dat er bij in. aangezien jumbo bijna nooit aanbiedingen heeft dus dan let je er ook niet op. maar na verhuizing moet ik toch op gaan letten. en probeer ik ook 2/3 dagen eten halen.

7. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @xDoo: Ik merk dat ik veel dingen haal die ik niet nodig heb als ik vaker naar de supermarkt ga. En dan vooral koek en snoep... heel slecht.

1 keer in de week heb ik zo een volle kar dat ik echt alleen haal wat nodig is. Ik heb gemerkt dat je dan qua geld ook wel bespaard.

8. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    me88
    heb ik ook heel erg. alleen ben denk ik nog tikkeltje erger. als ik bijv niet hebt gehaald. zit ik rond half 9 met puppyogen naar mn vriend te kijken om hem snel nog naar winkel te sturen om voor mij lekkers te halen. op nieuwe adres is toch 10/15 min lopen naar de winkel en hoop dan makkelijker is om mn vriend niet heen te sturen als ik zo'n creving heb hihi

9. 25012010

zo net terug van Nacht VK omdat ik toch onzeker ben sins al dat gedoe ...en ik heb pas 26 juli afspraak staan...en vandaag hiel ik niet meer...en we mochten net om 19:00 even naar ziekenhuis kijken hoe het gaat met de tweeling....EN ja hoor ze zijn er nog steets wat een opluchting...en zo mooi druker makertje was natuurlijk weer lekker op dreef en de rustige liet Eindelijk ook zien dat die deed bewegen eindelijk heb ik ze gezien samen bewegen! dat had ik echt nodig eindelijk alle bij bewegen ik heb al gezocht op internet is dat normaal 1 baby bewegen en ander niet maar vele gaf geen antwoord op...jeetje lijkt of ik drugs persoon ben die zijn schot nodig heeft ofzo maar toen we gingen kijken hebben we ook gehoort: de drukker makertje die lig vooraan (dat wisten we al) en rustige lig achter...maar nu komt het de drukker makertje heeft als goed is placenta achterin!!! dan weet ik hoe laat het is (ik bedoel daar mee die gaat veel schoppen enzo) geweldig :D laat maar komen en de rustige had toch iets meer placenta voor zitten.. en je zag al kraakbeen je kon rugje zien en handjes duidelijk vingertopjes met kraakbeen... en ik had gevraagt is dat normaal dat ik nog onzeker ben? dat kan ieder persoon is verschillend en wat je aan gaf je heb al veel dingen mee gemaakt op je pad ..maar tot zo ver ziet het Alles perfect uit!
    zo ik ben zo happy nu 2 babytjes eindelijk zien bewegen!

srry voor lang herhaal verhaaltje dames ... xxx fijne avondje

10. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    2501, fijn dat je je kindjes weer even hebt gezien.

Hier beginnen aan mijn laatste werk week voor de vakantie. Heerlijk koel binnen:
    Hopelijk hoor ik deze week of mijn contract wordt verlengt anders wordt dat na de vakantie

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: ja hier ook op 2 minuten lopen een plus. Ik vind het wel een lekker loopje, meerdere keren in de week.

Me88: ik heb dat niet eigenlijk dat ik dingen koop die ik niet nodig heb. Dat scheelt wel, daarom kan ik ook wel meerdere keren in de week naar de supermarkt. Nu hebben we ook een behoorlijk strak budget voor boodschappen incl. luiers. Dus ik kan me ook niet al te veel veroorloven.

2501: Fijn dat je bent gerustgesteld. Hopelijk voel je de kleintjes snel. Blijft toch spannend, maar vertrouw ook op je lichaam en de natuur.

Prutske: spannend weekje dus. Ziet het er wel goed uit?

Hier nog iemand een groene driekwart positiebroek nodig? Ik had er 1 gescoord in maat m maar hij valt meer als l. Helaas te groot. Staat bij positiekleding.

12. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    LA85
    helemaal vergeten te reageren denk ik?
    leuk een jongetje. wel vroeg om goed te zien lijkt me. maar ben benieuwd of je volgende keer weer te horen krijgt of je een jongetje krijgt of toch een meisje hihi

2501
    Fijn zeg! en je placenta licht achter dus je zult deze drukte makers wel eerder gaan voelen! grappig dat je nu al duidelijk ziet dat 1 drukker is dan de andere. ben benieuwd als ze geboren zijn ook werkelijk zo is dat 1 rustiger is dan de ander.

Saar
    had best interesse gehad maar denk dat L mijn te groot is.

Budget boodschappen.
    hoeveel besteden jullie ongeveer aan? wij met zn 2e 250 euro ongeveer. tot nu toe komen we altijd heel mooi mee uit. weet alleen nog niet als kleintje er is hoeveel we er bij moeten gaan leggen.

Hier.
    Dacht me beter te voelen. toen belde ik mijn moeder en mijn stem was weg :| dus met moeite duidelijk gemaakt dat ik wel via sms vertel. heel vervelend aangezien ik via tel nog aantal dingen moet regelen maar kan echt niet bellen met zo'n stem. hoop dat straks wat weg trekt en anders morgen..

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: bah wat naar. Hopelijk is je stem snel weer terug. Ik heb er ook best vaak last van. Het beste helpt je mond te houden haha. Wij hebben 250 euro boodschappengeld per maand. Dat is incl. verzorgingsmiddelen (behalve scheermesjes), luiers en wasmiddel. Budget heb ik nu 5 jaar, maar ik merk wel echt dat boodschappen duurder worden. En ja met luiers in het begin ben je voor de kleine 30-40 euro per maand kwijt. Nu eet mevrouw meestal mee dus daar zal ook een kleine verhoging in zitten. Straks met 2 in de luiers redden we het niet meer ben ik bang.

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Veel gekletst weer, gezellig hier!

La85, wat een verassing! Leuk!

Budget boodschappen: hier 350 per maand excl voer voor de katten en hond. Wel incl wasmiddel en verzorgingsmiddelen. Vriend is vrij duur met de boodschappen, houd zich aan bepaalde voedingsmiddelen ivm sport. Veel verse sappen en verse vis e.d. dat tikt wel aan.

xDoo, vervelend! Beterschap!

2501, fijn dat he gerust gesteld bent. Maar vergeet je niet om ook een beetje te genieten van je zwangerschap? Ik weet niet hoeveel kindjes jullie graag zouden willen maar misschien is dit je laatsre zwangerschap wel. Het zou zonde zijn dat je dan moet terug kijken op een vervelende, stressvolle periode.

15. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Xdoo, beterschap

Boodschappen, ik denk dat wij ongeveer 30 a 35 euro per week kwijt zijn. Excl. Luiers deze koop ik 2 keer per jaar groot in met de kruitvat vip avond. Anders om ik rond de 50 euro per week.

Ik ga effe uitrusten. Ik ben kapot

16. 25012010

miss zit er toch verborgen kwaaltjes?? heb net een schoondochter gebelt van vriedin van me vader..(die zat in de wereld van dokter en ziekenhuis) en die zei : dat heb ik ook gehad dat negatief gedoe maar terwijl je niet negatief bedoelt...veel mensen denken dat je negatief ben maar je bent gewoon beschermd ...je houd nu al zo veel van je tweeling dat je zo onzeker wordt dat je afscheid moet nemen maar je bent al gevaar gens over het kan altijd fout gaan maar de kans is heel erg klein! en ik snap je vooral al de moeite wat je heb moeten doen voor zwanger raken komt goed geniet er van des nood maak een mooie schilderij of tekening voor toekomstige tweeling ....en veder zien we zaterdag en dan praten we veder....

echt lief en slim idee trouwens vind ik dat ga ik doen schilderijtjes maken of ideetjes dan ben ik ook afgeleid.

zo morgen ben ik 15 weekjes en paar meiden zijn al bijna 16 weekjes. als je terug kijtk dan vlieg de tijd toch wel stiekem...

Xdoo beterschap meid

fijne na middag iedereen!

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Jeetje. Nog ff over die boodschsppen hoor.. volgens mij moet ik wel iers verkeerd doen! 30 à 35 in de week... bij mij is dat het dubbele! Terwijl ik alles wat we die week eten af laat hangen van wat er in de reclame staat en ook gewoon naar de Aldi ga voor allerlei dingen. Wie vertelt mij het geheim? :D

18. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Ik speel vals hoor bailief. Ik eet 5 keer per week bin mijn Ouders omdat ik anders alleen nu met f moet eten. Vandaar.

19. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    prutske
    hahaha ik zat ook al met verbazing te kijken! ik heb tijdje met budget van 200 euro geprobeerd. maar daar kwamen we echt niet mee uit dus dacht al jij rond de 150 hoe doe je dat :| maar dat is het geheim dus!

2501
    inderdaad leuke manier voor afleiding! en inderdaad de tijd vliegt voorbij! nog eventjes en we zijn al op de helft! er was mij altijd al wel verteld dat zwanger zijn maar heel kort duurt voor je gevoel maar moet zeggen het klopt tot nu toe wel

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Fruit haal ik allemaal op de markt. 3 zakken voor 5 euro. En dan vul ik het nog aan met 2 bananen en 2 kiwi's en dan zit ik op 6 euro voor 1 week elke dag 2 stuks fruit. Verder is het heel erg opletten. Verse sappen zijn sowieso erg duur en die kun je beter zelf maken dan. Vis eten wij alleen als het in de reclame is. Qua vlees delen we vaak een schnitzel ofzo. En pasta's zijn erg duur aangezien daar vaak veel ingrediënten ingaan. Ik denk ook vaak vooruit. Roerbakgroente kun je namelijk prima invriezen en andijviestampot ook. In de winter maak ik stamppot voor 3 keer. Nu is dat iets lastiger maar de luxere groentes zijn goedkoper. Frisdranken drinken we eigenlijk niet en mijn man drinkt alleen bier/wijn als we er geld voor hebben. Hij heeft nu nog een kratje van mijn verjaardag.

Prutske: Haha je speelt zeker vals;)

Xdoo: 200 euro zou me haast moeten lukken zo met 2 volwassen. Maar niet met een kind erbij

Deel Deze Pagina