Haha kijk dat verklaard het, Prutske. Ik wist niet dat je op de markt zo goedkoop aan fruit kan komen en dat je er een hele week mee kunt doen! 1x heb ik fruit gehaald op de markt maar dat was heel snel bedorven. Misschien omdat ik op het eind was en het goede er dan al uitgehaald is. Maar dat moet ik uitproberen hier! Invriezen probeer ik vaker te doen, maar ik heb het idee dat ik soms de verkeerde dingen invries. Chicken tonight bijvoorbeeld, het leek of de smaak weg was. Vriezen jullie wel rijstgerechten in? En als jullie vlees overhebben dat al gebakken is, kun je dat ook invriezen? Meestal eindigt het hier in de prullenbak. Nu eten we de ene keer meer dan de andere keer dus het is ook wat lastig inschatten. Ik voel mij nu net of ik nog maar pas op mezelf woon. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel eens met 30 euro gered heb in een week omdat het moest, maar dan kwamen we vooral op kant en klare soepen die in de aanbieding waren en pasta met weinig groenten.
Ik vries wel sauzen in. Wel zelfgemaakte en dan mis ik geen smaak als ik het ontdooi. Vlees eten wij echt met mate dus dat gaat altijd wel op. Maar als je het hebt gebakken doet het het de volgende dag nog wel hoor. Zoals bloemkool daar kunnen wij 2 keer van eten. Nu heb je bloemkool voor 1 euro in de aanbieding dus aardappels erbij een schnitzel en je bent voor 2 euro per maaltijd klaar. Brood haal ik 2e halve prijs bij de plus en die is ook gewoon lekker en blijft vers. Verder veel euroshopper en d-merken. Ik merk dat ik bijv. bij de aldi en lidl altijd geneigd ben om meer mee te nemen, omdat het zo goedkoop is, maar dat is het vaak niet. Zoals fruit als dat niet goed is zeg ik het de week erop en krijg meestal wel iets nieuws mee. Pas had ik 2 mango's en van beiden min. de helft weggegooid dus ik kreeg 2 nieuwe. Zo ook met een doosje aardbeien. Maar goed ik kom elke week bij dezelfde kraam. Ik denk dat vooral kant en klaar producten duur zijn, kijk maar naar een zak ijsbergsla is al gauw 1,20 en nu is een krop 1 euro en daar kun je 2 keer van eten en het is nog lekkerder ook. Wij bakken zelf onze friet en verder ja ik weet het eigenlijk niet.
ik maak mijn pasta zo altijd: spagettie of macaroni van 0,39 cent saus kost 1,52 (van heinz en die heeft een goedkoop lijn 1 pittig of milde) groente prei en paprika champions ik doe splitsen groente kan de rest in diepvries en en zals we worteltjes ge eten hebben die doe ik ook er bij gehakt er bij lig ook aan als ze in reclame zijn dan haal ik meer om in diepvries gooien en extra kruiden bij aldi halen zon doosje waar 3 in zit en met zon pan pasta kunnen maar ik kies toch meestal beetje oregando bij en dat is al voldoende en we kunnen 2 dagen van eten met ze 3tjes of invriesen voor de kliekjes dag! en dat is ook met kip kerrie of nasi of pasta roomsaus ...maar ik zat net denken dadelijk met tweeling en als ze goede eters gaan worden als papa en E. dan is het over met de pret kliekjes! maar tot die tijd hebben we nog en ik ga ook zelf potjes maken voor de ukkies aleen moet nieuwe staaf mixer of blender halen ...weet nog E vond lekker aardapeltjes en Bloemkool met kaas of met ham lekker ...toen was ze 8 maandjes oud en haar eerste potje was ze met bijna 6 maandjes worteltjes (kregen we ooit gratis er bij)
Hier nog veel goedkopere pastasaus. blik gepelde tomaten en blikje tomatenpuree(van euroshopper) met knoflook ui en gehakt en dan groente naar keuze.
Saar, die dingen die jij noemt zijn echt dingen waar ik niet bij stil sta. Bijvoorbeeld je vergelijking van een zakje sla en een krop sla. Ik vind het dan altijd zo jammer om een deel van de krop weg te gooien waardoor ik een zakje koop. Maar inderdaad, wij moeten er ook 2 dagen van gaan eten. Dat is zo te lezen onze grootste "fout". Bij de Aldi haal ik zoals je zegt vaak meer. Bij de Lidl had ik dit nog erger dus daar kom ik bewust niet meer. Brood hier ook van de supermarkt en dan gelijk ingevroren. Ik wil het ook zo graag goedkoper doen want ik vind het zo jammer van het geld. Laatst in een grote grijze vuilniszak alles gedaan wat over datum was. Ik schaamde mij echt heel erg voor die zak, vol met eten en drinken dat we hadden kunnen opeten. Pasta lukt mij dan weer wel om vrij goedkoop te maken. Wel een zalje spaghetti kruiden maar daarbij een blik tomatenblokjes en vaak broccoliroosjes en gehakt erdoor. Van groentesoep maak ik een grote pan waarvan we de helft invriezen. Maar het kan nog zoveel beter. Natuurlijk altijd leuker om meer geld over te houden voor andere dingen. En wasmiddel, welke gebruiken jullie? Dat vind ik namelijk ook erg prijzig! En gebruiken jullie wasverzachter? Ik heb volgens mij een nieuwe uitdaging.
Hahaha leuk om te lezen. Ik kocht altijd enorme verpakkingen voor 28 euro en kreeg dan 5 of 6 stempels. Met een volle kaart kreeg ik dan weer 5 euro korting. Maar die winkel is failliet (hoe zou dat toch kunnen). Gelukkig heb ik nog voldoende staan. Anders in de aanbieding kopen, maar wil ook een keer die van de lidl proberen. Hier gooi ik verder eigenlijk alleen maar afval weg. Ik kan heel afgepast koken voor ons drieën. Wasverzachter: scheut azijn. Heel goedkoop en werkt als een trein en je wasmachine blijft er ook schoon bij. Werkt ontkalkend. Zoals met de sla ik heb maandag gebakken aardappeltjes gegeten en morgen eet ik wraps. Dat is in verhouding wel wat duurder, maar pas was alles daarvoor in de aanbieding en dan is het redelijk te doen. Je moet het ook een beetje door elkaar nemen allemaal. Zoals broodbeleg let ik ook echt op de prijzen en ik neem maar 2 soorten mee anders gaat het weg. Ga eens een kasboekje bijhouden met alles wat je uitgeeft per week en dan uiteindelijk een totaal per maand. Dan word je ook al bewuster van je uitgaven.
Goedeavond dames! Wij haalden in het verleden ook vaak de boodschappen per hele week bij de Aldi/Lidl en sommige losse dingetjes bij de c1000, zoals Nutella ofzo Vaak kwamen we dan ook wel rond met ongeveer 50 euro per week, maar dan moet ik erbij zeggen dat mijn man een grote eter is, dus we wel wat meer inslaan dan een gemiddeld stel denk ik haha! Nu lukt het even niet om per week boodschappen te doen, omdat ik echt per dag pas weet wat ik naar binnen krijg en wat niet.. Heel lastig en een stukje duurder dus! Hopelijk is dat snel over en kunnen we weer naar boodschappen per hele week. Verder net naar de verloskundige geweest. Alles zag er top uit! Wat een opluchting! Ze kon al heel veel dingen zien vond ik, zoals hersentjes, lipjes en stuitje/heupjes. Super gaaf om te zien Kindje is goed gegroeid en komt overeen met de termijn. Officiele uitgerekende datum is nu wel 1 dag naar achter gezet, maar ach dan kunnen we op 1 januari gewoon nieuwjaarsdag vieren Ow ja: ze dacht een piemeltje te zien Maar ze zei ook dat het nog heel erg onzeker was en het misschien niet klopte. Volgende week in het ziekenhuis nog maar eens navragen Fijne avond! Ik duik er vroeg in, heb al een aantal dagen last van migraine achtige hoofdpijn..
Meiden.. ik schrik me rot van jullie maand budgetten. . Hoe doen jullie dat???Ik denk dat wij nog het meeste te leren hebben... haha.. per week gaat er zeker 150 euro doorheen.. (als het niet meer is!) Elke dag naar de supermarkt.. soms slaan we in voor 2 dagen maar dat is vaak een uitzondering. Werken beide onregelmatig. Ook daar is wel wat in aan te passen. . Kortweg een inkoopbeleid van niks! Dat moet straks echt anders!! Vertel.. is hier een training voor
Azijn als wasverzachter, weer wat geleerd! En dan ruikt je was gewoon fris? Een kasboekje heb ik bijgehouden en daar schrok ik van... :/ tsja logisch. Terwijl wij niet echt gekke dingen kopen maar ik merk nu wel dat ik medr moet bewaren/invriezen. En spul op de markt kopen. Lijkt me ook een leuk uitstapje met de kleine en de hond straks. Als de hond iets meer puppy-af is. MaDe, wat leuk! En misschien dus wel een jongetje. Spannend! Was dit nu de spannende echo of is dat bij de gynaecoloog? Debs, oeps ik dacht dat ik erg was haha.
Een kasboekje werkt inderdaad soms wel heel verhelderend! Het heft ons ook aan het denken gezet over bijvoorbeeld verzekeringen, mobiele kosten en losse 'kleine' uitgaven e.d. Bailief, dit was inderdaad al een spannende echo, maar volgende week proberen we echt als afsluiting van een onzekere periode te zien. Dan kunnen ze waarschijnilijk ook wat meer zeggen over het hartje en de bloedvaten, waar de vorige keer twijfels over waren. Dus als dat ook goed blijkt te zijn, dan kan ik echt helemaal blij zijn. Maar ben het nu ook wel al! Want met zo'n echo van vandaag ga je toch iets relaxter naar het ziekenhuis denk ik . Slaap lekker allemaal x
Made: wat leuk en spannend. Fijn dat alles goed is. Ik herken die hoofdpijn. Heb nu een spiegel parac. opgebouwd en dan gaat het goed. Bailief: Ik merk vooral dat ik bewuster met mijn budget omga door het kasboekje. Zeker als je elke week het totaal bij elkaar op telt. Die azijn ruik je niet meer terug. Maar je hebt minder de geur van wasverzachter natuurlijk. Je kunt het altijd proberen. Anders heb je wel weer ergens anders wat aan je fles azijn. Ik doe ook maar een klein beetje wasmiddel want veel wasmiddel is niet nodig. Een eetlepel schijnt voldoende te zijn. Maar goed ik geloof ook dat je leeft naar wat je hebt. Niet akelig bedoeld, maar als je niet zo hoeft op te letten doe je dat vaak ook minder. En als je het niet zo ruim hebt, wordt je een pietlut met heel veel dingen.
Wij zijn meestal tussen de 300 en 400 per maand kwijt voor boodschappen. Koop altijd wel de 'makkelijke' dingen: zakje sla, gesneden groente in een pakket voor spaghetti enzo. Eten invriezen doe ik wel regelmatig. Van wasmiddel koop ik altijd Robijn als die in de aanbieding is. Soms 3 voor de prijs van 2 en pas er een aanbieding 2e gratis. @Debs1: 1 keer in de week naar de supermarkt en een lijstje maken met wat je nodig hebt. Verder niks extra's meenemen. Dat scheelt denk al een hoop. Hier weer even een buikfoto van vandaag (15.4 weken)
Saar, dat is ook zo. Dat je leeft naar wat je hebt. Eigenlijk wil ik dat niet meer, ik wil het met minder kunnen doen want ik weet ook dat wij maar zo een daling in ons inkomen kunnen krijgen. Nu gelukkig nog niet van toepassing, maar niks is meer zeker tegenwoordig. Daarnaast heb ik het met minder gedaan maar op de verkeerde manier. Er zat bv nooit fruit bij. Ik wil het goed en goedkoop doen en ik merk dat ik veel heb aan de dingen die jij noemt . Grote kans dat ik geen wasverzachter meer koop en dat van de hoeveelheid wasmiddel wist ik ook niet. Ik doe altijd maar wat op de verpakking staat. Me88, mooi buikje! Die van mij heeft ook een groeispurt gehad. Ik wil deze week ook nog een foto maken.
hmmm dat ga ik morgen proberen (heb toevallig keertje azijn thuis staan) hihih maarja ben nog ook aan puzelen mag wel op mn 19 samen gaan wonen maar heb niks geleert...hoopelijk leer ik mijn kinderen wel op de goede manier!
hier gebruik ik ook veel minder dan aangegeven. ongeveer de helft ofz. wasverzachter gebruik ik wel vaak actie 2 voor 5 euro. doe er ong 3/4 maanden mee. ook omdat weer de helft gebruik dan op verpakking aangegeven staat. lidel lijkt soms goedkoop maar je moet goed op letten niet alle producten zijn werkelijk goedkoper. goed kijken naar de kilo prijzen. dan zie je vaak echt wat goedkoper is.
@Bailief Wij denken ook aan een Mutsy vooral omdat ik veel positieve verhalen heb gelezen van inklappen, en bos/strandwandelingen Ik merk aan de hond wel dat ze niet zo lekker in dr vel zit, maar ja..die hitte doet ook geen goed natuurlijk Ze heeft nu nog een antibioticakuur gehad en nog een week aankijken, heel veel meer kunnen ze ook niet doen @Saar Ja voor die paar uurtjes kunnen er idd wel vrienden enzo oppassen, maar ik heb liever gewoon 1 vast persoon grote kans dat ik na mn verlof toch van baan verwissel, dus weet dan ook niet hoe of wat ik nodig heb qua opvang, dus toch alvast maar wat info aan het verzamelen Ja ik heb al vanaf 8 weken klachten, komt omdat ik HMS heb, daarom ook extra gevoelig voor bekkeninstabiliteit omdat het van mezelf al "week" is @Me 88 Leuk he, dat shoppen haha Mooi kamertje!! @Xdoo IK zit zelf ook te denken om een goed merk 2e hands te kopen ipv een onbekend merk nieuw.. Ook mochten er evt onderdelen kapot gaan ofzo..dan is het van een bekend merk vaak net ff makkelijker te vervangen En er staan echt hele mooie kinderwagens op MP! Hier trouwens ook griep hoesten, snotteren bah bah bah... Ook naar de apotheek geweest..mag ik maar 2 paracetamol per dag... Dus gister op het werk 2 citrosan genomen om de dag door te komen en vandaag gewoon rustig aan, voel me nu gelukkig al wel stukken beter @Prutsk Das goed nieuws! Spanned met je contract, mijne loopt 21 juli af dus hoop ook snel wat te horen @LA85 Fijn dat alles weer goed is! Spanend...een jongen, benieuwd of het volgende week nog steeds een jongen is haha @25012010 Fijn dat je weer wat gerustgesteld bent! @MaDe87 Fijn dat alles weer goed was bij de VK. mooie echo ook, en ook een jongen Tot nu toe de jongens in de meerderheid hier haha @eten Bij ons is het echt drama met eten... Ik ben s'avonds altijd aan het werk, dus eet ook daar. Mn vriend komt ook van zn werk en maakt dan of iets simpels voor zichzelf klaar, soms kook ik en anders haalt hij eten Eigenlijk dus echt tijd tekort om voor een fatsoenlijke maaltijd te zorgen Daarom dus ook duur uit voor eten...vaak kant en klaar of afhaal. En als ik vrij ben vin ik het leuk om iets lekkers te koken waar we echt trek in hebben dus ook vaak wel wat duurdere boodschappen dan... Maar goed, dit gaat wel veranderen op het moment dat ik straks veel minder ga werken Hier; Vandaag een super echo gehad bij de Gyn Hij heeft 2 minuten naar de vleesboom gekeken, en zoals het er nu uitziet geeft het geen problemen en is hij niet veel gegroeid. Daarna heeft hij nog ongeveer dik een kwartier naar de baby gekeken Echt ieder "onderdeel" heeft hij in beeld gebracht, uitgelegd en opgemeten. De 20 weken echo in natuurlijk nog uitgebreider maar zover hij kon zien zag alles er perfect uit Maag, blaas, ruggengraat, hersentjes echt zo mooi allemaal!! Heb ook 15 foto's meegekregen Kindje lag ondersteboven te slapen haha, dus de gyn "prikte" 2x in mn buik en toen zag je de baby wakker schrikken haha, en ging gelijk weer "zwemmen" aan het einde van de echo lag hij/zij weer onderste boven te slapen haha hier zei de gyn dat ze met 15 weken nog niet met zekerheid het geslacht kunnen zeggen, heb ook niet gevraagd naar zn vermoeden want we hebben volgende week toch de geslachtsbepaling Hier een foto'tje van de echo (heb m omgedraaid omdat kindje onderste boven lag haha)
Me88, ik ben helemaal vergeten om op jullie kamertje te reageren, ik vind hem heel leuk! Staffie, arme hond het is zo zielig als zo'n beestje zich slecht voelt. Ik was vanmiddag bij mijn ouders, zij hebben een hond van bijna 13 jaar met nu echt erge atrose. Vorige week heeft ze een anabolen spuit gehad maar dat is geen oplossing, alleen een tijdelijk hulpmiddeltje voor haar spieren. Met haar achterpoten gaat het al slecht en nu wilde ze bij mij komen zitten op het bankje. Ik was niet snel genoeg om haar tegen te houden en daar viel ze zo zielig. We weten ook dat ze niet lang meer heeft, gelukkig kunnen we nu nog aan haar zien dat ze heel vrolijk is en nog geniet. Wat leuk die echo! Echt een hele mooie foto, je ziet er zoveel op. Hier heb ik iets raars en vervelends... ik kan niet rustig zitten, voel mij enorm onrustig en moet mijn voeten in elkaar verstrengeld hebben die dan heel hard gaan bewegen. Ik kan het niet goed uitleggen maar ik heb het idee dat ik op iemand lijk die zwaar aan het afkicken is. En als ik ga liggen is al dat gevoel weg! Zodra ik dan weer zit begint het weer. Het voelt echt een beetje eng dus nu lig ik weer. Ik vind het zo raar, nooit eerder gehad.
@bai... ik heb zitten zoeken kan dit miss zijn?: https://nl.wikipedia.org/wiki/Restless_legs-syndroom maar las ook dat vaak in 3de trimester komt....maar vind ook gewoon onzin want kan gewoon zijn dat je eerder heb snapje niet iedereen is het zelfde!,,hoop dat je toch vanacht goed kunnen slapen ondanks onrust
Hoi lieve meiden! Ik ben er even (nouja lekker lang) heerlijk met mn gezin tussenuit geweest naar Frankrijk. Vandaar dat jullie even niet van me hebben gehoord. Ik ga straks op mn gemak alles teruglezen. Morgen hebben we de geslachtsecho! Spannend! Hoop dat alles goed is met jullie Liefs