Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @MaDe87: Vandaar... de week vertraging is inderdaad gewoon vervelend.

As zondag geven wij een babyshower voor een vriendin (die is 23 september uitgerekend). Nu wil ik een klein cadeautje voor haar kopen... iemand een idee? Ze heeft al zoveel...

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hoi meiden :)

Pff ik ben druk bezig geweest vandaag. Allerlei rommel verzameld die altijd maar in huis blijft liggen omdat je er toch geen last van hebt maar eigenlijk weg moet. Nu is het weg, haha. Vanmorgen even boodschappen gedaan en ik rook ineens sterk! Pff ik heb met een hand voor mijn mond de boodschappen snel in de kar gegooid want ik had telkens braakneigingen.

Saar, ik pas er zeker mee op. Ischias ken ik alleen van naam, ik weet niet wat het inhoud dus dat ga ik zo even googelen.

Vervelend dat je harde buiken hebt. Misschien iets teveel gedaan?

2501, Spannend morgen! Nog een paar dagen en dan mag ik ook. Ik kijk er naar uit om ons meisje weer te zien en natuurlijk hopen we dat alles is zoals het hoort.

MaDe, He wat jammer dat je nu wat langer moet wachten, dan zal er wel nog beter gekeken worden, dat zal vast ook fijn zijn.

Op het moment heb ik geen gekke dingen met eten, maar ik lust nog steeds mijn favoriete chocolade niet. Achja dat is te overzien. :p laatst had ik wel een periode waarin ik elke dag ham-kaas chips wilde eten, gelukkig ben ik daar van af want zo lekker is dat ook weer niet haha.

Ik ga zo eens beginnen met de voorbereiding van het behangen. Vriend is vandaag de meubels aan het schuren maar dat is nogal een rotklusje, er zit hele dikke lak op. Het liefst had hij het vandaag ook in de verf gezet maar ik denk dat dat niet lukt.

Ik wil ook nog eens even een lijstje maken met wat ik allemaal moet kopen en nodig vind. Ik merk dat elke baby-uitzet lijst weer anders is.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Me88, wat is het budget ongeveer? :)

4. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Tussen de 10 en 20 euro... ze krijgt trouwens een dochter

Heerlijk dat alles toch is opgeruimd!
    Ham-kaas chips komt me bekend voor... vrijdagavond was de zak binnen een kwartiertje leeg :$

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hahaha nou dan ben jij de record houder hoor want een kwartier is bij mij nog niet gelukt. :p

Ehmm iets van kleertjes is natuurlijk standaard. Hmm, een voorlees sprookjesboek van 3 minuten per verhaaltje? Die zag ik laatst bij Babydump maar ik weet eerlijk gezegd niet wat die kost. Of een boekje waarin ze kan schrijven over het eerste jaar?

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh nog een idee. Een mandje samenstellen met allerlei dingen voor de baby, zoals Olvarit potjes, een lepeltje erbij, slabbetje, pyamapapjes en dat soort dingen?

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Leuk een feestje. Ik vind het boekje van Pauline oud mijn opgroeiboek erg leuk om in te vullen. Had ik leuk gevonden om te krijgen. Pas op met hapjes e.d. ivm houdbaarheid. Pyjamapapje zou ik er zelf niet indoen ik heb dit niet gebruikt zit ontzettend veel suiker in. Je zou ook iets van speelgoed kunnen geven wat vanaf 6 mnd leuk is. Een leuk voorleesboek is ook leuk.

Bailief: Haha ja ik denk ook te veel gedaan. Oeh heftig klusje dat schuren. Dat is wel jammer, maar goed komt vanzelf. Je bent nog lang geen 37 weken zwanger;) Tsja lijstjes.. zorg dat je genoeg hydrofielen en spuugdoekjes hebt. Ik vind het echt ideaal zo'n voorraad. Dan hoef je niet om de haverklap te wassen. Er staat veel onzin op zo'n lijst.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha zo zie je het verschil maar weer tussen een ervaren moeder en moeder-to-be :p pyamapapje zou ik dan ook niet doen, al die suiker hou ik ook niet van.

Veel hydrofielen en spuugdoekjes, die komen erop ;). Wat is veel hydrofielen, een stuk of 20? Ik heb er nu 12. En is het ook handig om die hydrofiel luiers als spuugdoek te gebruiken?

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik geloof dat ik er wel een stuk of 30 heb, maar dat is wel veel. Ik heb van de hema hydrofielen, maar die vind ik vrij dun en niet lekker opnemen. Die gebruik ik wel, maar dan op het aankleedkussen, dan is de hoes niet direct vies. Maar heb er later ook nog wat bijgekocht moet ik zeggen. Met 12 ben je al een lekker eind, maar als je ze ook als spuugdoek wilt gebruiken zou ik er nog een aantal bijkopen. Met badderen gebruik je er al 2. Ik gebruikte gewoon spuugdoekjes, maar Hanna spuugde niet zoveel. Dus daar hangt het ook wel een beetje vanaf.

10. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Lijstjes, katoenen luiers hebben wij niet eens gebruikt dus die liggen maar te liggen.
    Hydrofiel hier ook veel gebruikt. Je kan het voorlopig ook zo laten het is straks ook zo bijgehaald.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#2491 Saar22, 12 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2013
    Bedoel je die flanellen dingen? Die heb ik wel gebruikt onder haar kontje ivm spuitluiers.

Hier trouwens lange lummel (voedingskussen) uit de doos getoverd(klinkt trouwens wel een beetje gek haha). Ik ben een buikslaper en dat lukt niet meer dus hang ik op het voedingskussen. Heerlijk ook als je last hebt van je bekken oid. Als je dan iets tussen je benen legt ontlast dat behoorlijk.

12. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Saar, die bedoel ik. Hier ook slapen met de worst haha

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mijn man vindt het ook zo gezellig:D
    Die flanellen luiers schijnen wel gebruikt te worden bij een thuisbevalling om de kleine in te wikkelen. Lekker warm.

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dankje voor de info allebei! :)

Pff ik lig al op bed. Bleef maar doorgaan vandaag en nu ben ik helemaal gesloopt. Ik wilde ook nog iets typen maar ik weet het niet meer. Jullie ook zo'n last van vergeetachtigheid?

15. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Bailief, vergeetachtig helemaal geen last van ;)
    Wat betreft de info ik was ook blij met tips, das ook beter voor de portemonee.
    En teveel doen klinkt ook heel bekend bij mij is het san genoeg om het de dag erna wat rustiger aan te doen

16. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Bedankt voor de tips meiden, ik denk dat ik maar even ga kijken voor speelgoed of boekjes. Opgroeiboekje vind ik ook heel erg leuk, maar twijfel of ze dat al heeft.

Voedingskussen: Die van mij wordt over 2 weken bezorgd, sliep normaal ook vaak op m'n buik. Hoop dat ik met het kussen lekkerder lig :) Al vraag ik me wel af hoe ik er dan precies op/mee ga liggen ;)

17. 25012010

25012010 Niet meer actief

nog maar paar uren! spannend!!! mijn vriedin komt dadelijk voor me dochtertje opletten als we nar de echo centrum gaan !

pfff ja wie wil eten moet maar een berichtje sturen in verband potten kijkers :D:p wie weet zit een famillie mee kijken maar die wil ik pas zondag vertellen op een leuk manier...

ik zit denken aan Envelopjes met kleurtjes er in van de babytjes (ik zat denken aan taart maken ofzo) maar veel werk voor korte tijd (want zondag is Bqq) dan komt mooi uit als we allemaal tegelijk kunnen verassen :)

maar goed :D groetjes

18. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Staffie
    jeetje wat een rare opmerking was het gepland. je had in iedere geval een mooi antwoord klaar waardoor ze in 1 keer stil was.
    Ben benieuwd naar je foto's zijn je beetje goed gelukt?

Hannes
    Gefeliciteerd met je baby Girl! wat leuk dat je gevoel klopte zeg en fijn dat alles goed was.
    Apart dat ze zo zegt dat niet mogelijk is dat je haar al kan voelen.. sommige mensen zijn gewoon ook wat gevoeliger dus zullen ondanks dat de placenta er voor ligt wel kunnen voelen.

2501
    Hmm lekker hartige taart! je zet me op idee hihi.
    mijn vriend lust alleen oude kaas. ter wel ook echt een Hollander is. zuivel is sws een drama met hem behalve vla haha.
    Fijn dat je weer 1 van de tweeling hebt gevoelt!
    hahaha grappig verhaal. ach mensen willen toch wel denken wat ze zelf willen.
    balen dat er fouten in de kamertjes zitten. hopelijk wordt goed opgelost.. Oeh straks je 20 weken echo! spannend hoor wat nou echt gaat worden.

prutske
    lekker tijd hoor! hoop dat die snel weer wat langer gaat slapen
    hihi.

Bailief
    nog gefeliciteerd met je moeder. hoop dat je afgelopen nachten weer beter hebt geslapen?
    Goed dat je het huis hebt opgeruimd van de onnodige troep!
    gelukkig stonk niet zo door de hele winkel maar alleen 1 gedeelte. altijd vervelend ik ruik wel veel beter nu dat in zwanger ben maar bijna altijd zijn het vieze geurtjes..

LA85
    nee hier nog geen rare eetgewoontes in begin heel erg behoefte aan vlees en toen ineens afkeur en nu eet ik alles weer gewoon.

Made
    Balen dat je nu later je 20 weken echo pas krijgt en perse in het ziekenhuis moet. op zich niet erg maar wel erg dat ze jou niet duidelijk hebben verteld.

Saar
    het gaat nu goed met mn darmen denk dat het een buikgriepje was.
    Ze hadden uiteindelijk wel terug gebeld maar stuk later dan dat ze zeiden.
    Vervelend van je harde buiken hopelijk blijven ze nu ook een tijd weg.

lijstje van benodigdheden.
    ik heb gewoon aantal opgezocht en daaruit 1 van gekozen waar alles opstond voor mijn gevoel.
    maar denk dat je vanzelf wel beetje door krijgt wat je nodig hebt als kleintje er is. en dan toch wel eens naar de winkel moet gaan om bij te halen.

Hier.
    Gisteren naar de dierenarts geweest. het is waarschijnlijk een kleine ontsteking in de dikke darm. hij heeft ook nog even getest of geen bacterie ofz was maar was gelukkig niet zo maar was net een zwangerschapstest waar die mee ging kijken. ook moest hij even bij haar voelen zo zielig moest die met zn vinger bij haar naar binnen. ze heeft een spuitje antibiotica gekregen en pilletjes voor in de nacht dat haar darmen wat trager gaan werken zodat ze niet meer zo der uit moet midden in de nacht. ook nog speciale voeding mee gekregen. als het dan niet beter gaat zou het een grosniche diarree kunnen zijn. maar tot nu toe lijkt der poep al een stuk steviger geworden te zijn!
    Zo nu eindelijk klaar met reageren moest 6 pagina's weg werken :eek:!

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Ik lag gisteren al om 7 uur op bed;) Manlief ging naar een vriend en toen vond ik het wel prima. Vergeetachtigheid ja hoor vreselijk.

Me88: Lastig als iemand al zoveel heeft. Anders een luiertaart maatje 3 of 4 met kleine dingetjes erop. Je hebt bij de hema een leuk kartonnen bord voor eronder. Is ook erg leuk om te krijgen. Ik lig met het onderste deel tussen mijn benen en dan hang ik op het bovenste gedeelte. Hmm lastig uitleggen, maar je merkt snel genoeg wat lekker ligt. Ik had hem vorige keer zelfs mee naar het ziekenhuis toen ik werd opgenomen, want miste dat ding gelijk.

2501: Bijna de echo. Spannend, hopelijk is alles goed met beide kindjes!

Xdoo: vervelend zeg zo voor je hondje. Hopelijk is het niet chronisch.

Uitzetlijstjes: wat mij toen hielp was gewoon eens op hema.nl neuzen wat die allemaal verkopen. Daar een keuze uit gemaakt.

Vandaag op de helft. Lekker, de 2e helft gaat altijd sneller.

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

2501, spannend! Ik ben heel benieuwd dus ik ga je zo even pb'en. En hopelijk zijn beide kindjes helemaal in orde.

xDoo, ach arm beestje. Gelukkig heb je het idee dat het al werkt!

Saar, 7 uur al. Nou ook eens heerlijk toch, lekker je rust kunnen pakken.

Vanmorgen kwam ik pas weer om half 10 uit bed, had het nodig geloof ik.

Vriend is vandaag weer druk bezig met het kamertje. Zijn oma komt over 2 wekenvanuit Iran hierheen en we zouden het leuk vinden om haar al een groot deel te kunnen laten zien. Wel vroeg, maar zovaak krijgen we die kans niet. Ze komt de laatste jaren 1 keer per jaar hierheen. :)

Deel Deze Pagina