@Bailief: spannend en leuk dat jullie dit met haar kunnen delen! @buikslapen: hier nog iemand hihi.. ik lig ook al een tijd een beetje onhandig.. half op mijn zij half op mijn buik nu. 100% op m'n buik ligt echt niet lekker. Misschien een idee dat ik ook voor zo'n "worst" ga kijken.. als dat echt fijner ligt is het de moeite waard. Hier: Ik heb eindelijk te horen gekregen dat ik een tijdelijk contract aangeboden ga krijgen! Poeh wat heeft dat lang geduurd.. als je na gaat dat ik al in juni op deze baan had gesolliciteerd. Enig puntje is wel nog dat ik hen nog niet in kennis heb gesteld van mijn zwangerschap.. Niet heel netjes, maar zij hebben het zooooo lang laten hangen dat ik eigenlijk ook al de hoop had opgegeven (laatste gesprekken zijn in juli geweest.. tot aan nu was er doodse stilte van hun kant). Denk niet de ze heel blij zullen zijn als ik het eenmaal zeg.. maar ja. Ik sta er alleen voor en ik kan een inkomen heeeeeeel hard gebruiken dus ik vind dat ik momenteel eventjes egoïstisch mag zijn. Moet alleen nog even uitzoeken wat voor consequenties het eventueel voor mijn zwangerschapsverlof periode zou betekenen (wel of geen doorbetaald salaris) als het bedrijf alsnog in november zegt dat ik kan vertrekken. Weet iemand dit toevallig?
LA85, gefeliciteerd! Je hebt gelijk hoor, nu even lekker egoïstisch zijn. Hoop alleen wel voor je dat ze je er dan niet gelijk in de proeftijd eruit gooien om een stomme reden. Je weet maar nooit tegenwoordig. Je vraag kan ik helaas niet beantwoorden. Morgen hebben wij een afspraak op het gemeentehuis voor de erkenning.
@Bailief: dankje.. het voelt allemaal wel heel dubbel hoor.. normaal gesproken zou ik zoiets gelijk gezegd hebben, ben doorgaans eerder té eerlijk dan dat ik iets achterhoud. En wat betreft proeftijd.. het is een half jaar contract, en ik heb alles doorgelezen en er is geen proeftijd als zodanig. Er staat alleen een regel met dat in het geval de werkgever het contract wil beëindigen voordat de 6 maanden om zijn hij me 2 maanden van tevoren hiervan in kennis moet stellen. Dus als ze na 2 weken zeggen van that's it, dan heb ik nog altijd recht op een uitwerkperiode/ salaris van 2 maanden. En dan zou eigenlijk mijn zwangerschapsverlof al ingaan.. dus ik probeer uit te zoeken wat het in dat geval voor mijn verlof zou betekenen.. Succes op het gemeentehuis morgen! Hopelijk geen 1000 wachtenden voor jullie Heb trouwens vandaag bij de Etos van de 2+1 aanbieding gebruikt gemaakt voor Pampers. 3 pakken Baby-Dry in maat 2 gehaald Nog iemand toevallig?
Oh dat scheelt! Misschien is het handig om daar morgen het UWV voor te bellen? Luiers heb ik nog niet gekocht. Ik wacht eigenlijk op een 50% korting aanbieding van de kruidvat voordeelkaart . Als het goed is zijn wij morgen om half 2 aan de beurt. Speciaal een afspraak gemaakt omdat de wachttijd hier vaak rustig een uur is...
La85, het kan ook meevallen he. Ik bedoel mijn contract liep maandag en is ook verlengd.donderdag evrn tekenen ben benieuwd voor hoelang dit contract is. Wat betreft luiers hier kruitvat eigen merk maar voor de baby nog niks in huis. Ik hoop de volgende vip avond nog te halen en dan flink in te slaan. Krijg dasr altijd een kaart voor van mijn vriendinnetje. Overal 20% korting op ook op aanbiedingen. Echt super fijn. Geld alleen niet op voeding nr 1 helaas. Bailief, succes vandaag! 2501, gelukkig alles goed. Ben benieuwd naar je verhaal
nou de 20 weken was goed gegaan!...alles was was goed bij de 2 babytjes! zo mooi om te zien en leuk en ze liggen naast elkaar ik heb een foto van 2 hooftjes naast elkaar liggen(ik laad zo foto op) en we hebben gelachen en ik heb wat traantjes laten vallen en was ook leuk om zien dat de GYN even niet meer wist heb ik nou baby A gedaan of baby B gedaan?? hihihi en ze kreeg ook last van haar hand en arm (we waren om 14:20 geholpen tot 16:30) en de babys lagen ook op prettig plekketjes op mijn heup bot! ze moest duwen en zegt vrolijk de babytjes zullen geen pijn hebben maar moeder wel... en heel me buik was warm en ze moest op geven moment om duidelijk beeld krijgen (baarmoeder lig ver achterin) met 2 handen gebruiken om kracht in mijn buik duwen! pffffff ze kon anders hart kamers niet goed zien... maar alles was goed baby A deed keer gapen of vruchtwater drinken was ook mooi te zien en we weten wat ook ga worden maar dat vertel ik pas na de weekend want wie weet zit iemand van de famillie mee kijken maar ik zal wat foto neer zetten van onze 2 ukkies
en hier zie je de hooftjes van de babytjes ...zo raar en nu begint mij echt beseffen dat ik zwanger ben zo raar in plaats van 1 baby nu zijn er 2 babytjes maar ze zijn gezond gelukkig dat teld en natuurlijk is dat niet 100% maar het ziet nu goed uit en strakjes naar de VK
Even snel: LA85: Hangt er vanaf met de uitkering. Ik kreeg hem destijds wel aangezien ik nog een WW had, maar als jij maar kort hebt gewerkt krijg je geen WW. Je hebt dan de wekeneis. Vraag het anders gewoon bij de UWV-ers hier op het forum.
Bailief: Is het eindelijk gelukt om een afspraak te maken, was toch zo lastig met openingstijden e.d.? LA85: Gefeliciteerd met je baan trouwens. Qua pampers, ik krijg lekker in het leven bonnen en die mocht ik bij AH inleveren icm de actie. Dus ik heb nog wat goedkoper pampers. Dit zijn nog wel maatje 4. Voor overdag gebruik ik Lidl luiers, zijn hele fijne luiers vind ik. Heb ook etos en kruidvat geprobeerd, maar etos is vrij breed en kruidvat wat stugger. Ik wacht ook nog op de aanbieding 50% met de voordeelkaart. 2501: Super dat alles goed is voor zover ze kunnen zien. Die echo is al een hele bevalling dus. Prachtige foto's. Gisteren babydoos bij prenatal opgehaald. Daar zitten 25 pampertjes in. Nummer 1 had ik 1 of 2 pakken geloof ik. Zijn elke week wel ergens in de aanbieding. Vandaag behangboeken gehaald voor onze dochter. Gaan er een leuke kamer van maken.
2501 wat een leuke foto's! Duidelijk ook zeg.. fijn dat alles goed gaat met de beebjes! Ik wil wel op iedereen reageren maar beetje veel, en heb op dit moment niet veel energie. Gister zijn we bezig geweest met de kinderkamer.. vloer erin gelegd en de boel in elkaar gezet wat nog moest. Helemaal happy voor zover! Volgende week gaan we behangen.. ik wil alles op tijd klaar hebben, ben een stress kip. We hebben een klein kamertje en zullen qua behangen zo klaar zijn.
Nou, vandaag dus de erkenning geregeld maar ook nog een verassende ontsekking gedaan. Vriend blijkt een dubbele nationaliteit te hebben (wist hij niet, is al zeker 19 jaar in Nederland) en onze dochter krijgt bij haar geboorte ook gelijk een dubbele nationaliteit omdat dat de wetgeving van Iran is. Ze kunnen beiden de Iraanse nationaliteit ook niet opgeven. 2501, fijn dat alles goed is maar wat vervelend dat het zo'n pijn deed. Heb je nog pauze gehad? Saar, ja inderdaad, eindelijk gelukt maar dat komt vooral omdat vriend nu vrij is. Dus waren wij flexibeler. Leuk die babydoos, ik hoop binnenkort ook een uitnodiging om de doos op te halen in de bus te krijgen. Nono, leuk hoor. Ik snap helemaal dat je het snel af wil hebben. ook al veel leuke kleding gekocht? Rust maar goed uit!
2501 Fijn zeg! Zit nu in spanning tot het weekend hihi super benieuwd! Nono Leuk kamertje! Doe maar rustig aan zo uitgeput zijn is niks. Bailief Fijn dat het geregeld is. Apart dat ook jullie kleine meid dan een dubbel nationaliteit krijgt. Zitten daar ook na of voordelen aan? Saar Leuk dat je de doos al opgehaald hebt. Ben benieuwd wanneer ik uitnodiging im de bus krijg.
xDoo, apart is het zeker. Als het goed is zitten er nu geen nadelen aan, maar ook geen voordelen. Tot begin dit jaar was het nog zo dat mensen met een Iraanse nationaliteit bepaalde opleidingen niet mochten doen, gelukkig is dat afgeschaft.
@Prutske Wat toevallig, ook zo'n verschil Al heb ik vaak het idee dat hij nog maar 16 is Vast man eigen haha @25012010 Fijn dat je echo goed was!! Ik stuur je een PB want ben wel nieuwschierig Wat een mooie foto's, zo leuk die hoofdjes bij elkaar! We hebben al heel lang de namen voor een jongen en een meisje klaar liggen, en in al die jaren er nog nooit aan getwijfeld (op de schrijfwijze na) Hier dus geen namenstress @MaDe87 Balen zeg dat je een week moet wachten maar dan heb je wel een hele mooie echo, met zulke goede apparatuur, bij ons werd zelfs de 3D aangezet op het einde @Saar Familiedag was erg gezellig Tja die opmerkingen..vind het zo bij zo echt een hele brutale vraag die ik nooit aan iemand zou durven stellen maar ja...je heb rare mensen rondlopen haha, waarschijnlijk bij deze persoon een reactie uit jaloezie (heeft een tijdje achter mn vriend aangezeten ) vervelend zeg van die harde buiken @Bailief Apart dat hij er nu pas achter komt dat ie een dubbele nationaliteit heeft? Staat dat normaal niet op je paspoort dan? Hoe is het nu met je rugklachten? @Xdoo Helaas hier nog geen tijd gehad voor een mooie foto Hopelijk morgenavond. Fijn dat het nu wat beter gaat met je hondje, hopelijk blijft ze nu vooruit gaan! @La85 Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Wel spannend lijkt me hoe ze gaan reageren op je zwangerschap... Om recht te hebben op een ww uitkering moet je minimaal 26 weken aaneengesloten hebben gewerkt.... Dus las hun besluiten om nu alsnog gelijk weer te stoppen heb je dus geen recht op een WW uitkering tenzij je hiervoor al langere tijd werkzaam bent geweest en je nog niet eerder die opgespaarde WW heb gebruikt. Ik ga gewoon heel hard voor je duimen dat, dat allemaal niet nodig is. Ook hier gewoon een contract verlenging gekregen vorige week en mijn zwangerschap is al vanaf dag 1 bij hun bekend, dus ze hadden tijd genoeg om evt een vervanger voor me te vinden. @Nono Leuk kamertje al Ik kan ook niet wachten om te beginnen, hier ook een klein kamertje dus dat scheelt een hoop verf en behang werk haha @Gekke dingen eten Tot nu toe eigenlijk nog helemaal geen last van, eet wel regelmatig chips en ijs, maar daar was ik voor de zwangerschap ook al gek op haha @harde buiken Ik heb echt geen idee of ik ze heb S'ochtends heb ik wel echt een harde bobbel bij mn buik haha en als dat lang zo is doet het wel zeer, en s'avonds aan het eind van mn werk voelt mn buik ook wel wat strakker aan misschien dat, dat het is?? het is niet pijnlijk maar hij lijkt dan wel groter? Dit is eigenlijk al vanaf het begin zo... @slapen Ik slaap de laatste nachten ook steeds beroerder...tja..ook een echte buikslaper Nu hang ik ook half op mn buik half op mn heup..niet echt ideaal...een voedingskussen heb ik al weken in huis (aanbieding haha) dus vanacht gaat ie voor het eerst mee naar bed haha
Staffie, nee het heeft nooit ergens opgestaan. Op zijn rijbewijs en ID-kaart staat bij nationaliteit alleen Nederlands. Daarom waren wij ook zo verbaasd. Hij kan nu ten alle tijde als hij wil naar de Iraanse ambassade om een Iraans paspoort aan te vragen (die van hem is gewoon verlopen toen hij klein was begrepen we), wat wij straks dus ook kunnen voor onze dochter. Daar willen we geen gebruik van maken want zo vriendelijk gaat het er daar niet aan toe, maar een verassing was het wel laten we maar zeggen. Volgens mij is een harde buik toch als die strak trekt? Dus misschien heb je het wel. Ik heb er nog geen last van gehad. Ik durf de hele zwangerschap al niet op mijn buik te liggen haha. Gelukkig ben ik ook geen buikslaper. Hebben jullie al ideeën vior jullie kamertje, Staffie?
Bailief: Wat apart joh. Dan kom je even in een heel andere wereld terecht. Zijn ze op die ambassades zo streng? Zou je vriend wel een keer terug willen naar Iran of niet? Staffie: harde buiken horen in principe geen pijn te doen, het is gewoon het samentrekken van de baarmoeder. Ik had er mijn eerste zwangerschap pas op het einde last van dus het hoeft ook helemaal niet. Hoe is het gegaan met je voedingskussen?
LA85: Wat fijn dat je een tijdelijk contract krijgt!! Nono: wat leuk dat jullie al zover zijn met het kamertje, ziet er echt leuk uit. Bailief: Wat vreemd dat dat nooit ergens heeft opgestaan. Gelukkig zitten er geen nadelen aan.