Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Saar.

Heb dan inderdaad verkeerd gelezen! Maar ook leuk kamertje inrichting voor jullie dochter.
    Ja we gaan met rood werken. Licht blauwe vond ik niet mooi met de zwarte meubels en donker blauwe kon ik niet zo veel in vinden of gelijk aan dure kant. En vind rood ook goed kunne voor een jongetje!

2. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Saar, jij een jongen en ik een meid:D hebben we beide een koningskoppel

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik1989: Joepie, lekker shoppen. Is je dochter ook een winterkindje? Anders zijn sommige kleertjes misschien niet zo bruikbaar?

Xdoo: Geeft niks. Volgens mij had je ook al eens gezegd wat je nu zegt over de kleuren. Ik vind rood hartstikke leuk. Kan prima voor een jongen. Ben wel benieuwd naar alle kamertjes.

Prutske: Haha we zullen zien. Over een week of 20 weten we het wel;)

4. ik1989

ik1989 Actief lid

17 aug 2013
    147
    0
    0
    brabant/gelderland
    @ saar Mn dochtertje is winter kindje en tweeling ook dus kom mooi uit hihi zo ik ben nu echt ofline zat filmpje kijken op laptop

Truste

5. ik1989

ik1989 Actief lid

17 aug 2013
    147
    0
    0
    brabant/gelderland
    Echt bail mooie buik kun goed zien jou meisje groeit.!.ik zal miss straks ook buikfoto maken

En trouwens deze vraagje geld voor iedereen :zijn er al wat navels uit gedrukt? Ja ik bedoel ik zelf heb een gaatje in me navel en ik merk dat me navel uit komt steest meer en meer zal niet verbazen over paar weken dat ik geen gatje in me navel heb maar gladde buik hihi snap jullie me beetje want echt normal past mijn pinkie in gatje en ben ik hem van de kwart pinkie kwijt en nu klein stukkie
    :D

6. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Zo alles weer gelezen...

Druk weekend gehad en nu weer aan het werk, wil zoooo graag nog even slapen!
    Zaterdag hele dag op pad geweest voor een nieuwe auto en gister babyshower gehad van m'n vriendin.
    Had een mandje gemaakt met 6 voorleesboekjes, badspeeltjes en een balletje van nijntje!

@xDoo: Leuk rood met zwart!

@ik1989: Dat van je navel is herkenbaar, hier gaat het denk ook niet lang duren haha

7. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    ik1989 gefeliciteerd met je koningskoppel. Het is zo leuk om en voor roze en voor blauw te shoppen. Geniet ervan!

8. ik1989

ik1989 Actief lid

17 aug 2013
    147
    0
    0
    brabant/gelderland
    Dankje linda en ik zie dat je ook zoon en dochter krijg wat toeval hihi maar hoopelijk kun je genieten van wegens verleden de tweeling hebben 2 bescherm engeltjes xxx

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Meiden jullie hebben lekker gekletst zie ik :D

Staffie, mijn buik begint inderdaad ook wat naar boven te staan, net onder mijn borsten lijkt het ook te groeien haha. Als mijn borsten dan nou ook even mee zouden groeien... :p Helaas gebeurt daar nog weinig, ach ja. Verder is mijn buik ook verder naar voren gaan staan maar dat is iets van de laatste dagen. Daarvoor had ik het idee even stil te staan qua groei.

Helpen de rennies je?

Prutske, jij gaat maar door en door he, haha. Gelijk heb je hoor, nu kan je dat nog lekker allemaal doen.

Saar, of het een medische indicatie word weet ik nog niet. Ik verwacht wel dat dat het word als blijkt dat ze inderdaad te klein gaat zijn. Zelf ben ik ook te klein geboren terwijl ik precies op de uitgerekende datum was, ik was 46 cm. en moest daardoor gelijk 2 weken in het ziekenhuis liggen. Alles is goed gekomen met mij dus daarom maak ik mij ook geen zorgen mocht zij een te laag gewicht krijgen.

xDoo, bij Ikea hebben we schapenvachten voor op de bank gekocht en een mooie woonkamerlamp. Ons huis ziet er ineens weer heel anders uit. Die schapenvachten zijn vooral tegen de nagels van de katten. Wij hebben al een tijdje een nieuwe loungebank maar die hebben we altijd bedekt gelaten onder dekens. Zag er niet uit, nu kwam vriend op het idee van de schapenvachten en het werkt perfect! Ze willen alleen maar op de schapenvachten en niet op de rest van de bank haha.

Jij bent lekker druk geweest zag ik, leuk dat jullie toch nog een kast hebben gekocht bij Ikea. Echt eentje uit de kinderlijn met die kleurtjes of een ''volwassen'' kast? Je schiet goed op met de spulletjes zeg! Wij moeten nog een standaard voor het badje, het badje zelf en toebehoren hebben we al in het zilver. Ik wilde een standaard bij de kringloop halen, daar stonden er laatst nog heel veel van maar toen wij opnieuw kwamen omdat we het badje hadden stond er geen een meer. Maargoed we gaan er gewoon nog een keer langs.

Ik1989, ik vind het echt heel leuk voor jullie dat jullie een koningspaar krijgen. :D

Saar en Prutske, ik denk dat jullie ook beiden een koningskoppel gaan krijgen. Daar zet ik op in haha.

Mijn navel is nog helemaal niet uitgedrukt en vertoond daar ook geen opkomende kenmerken van :p. Daardoor vind ik het nu nog zo raar staan, die buik van mij. Bij een zwangere buik heb ik toch een beeld van een uitgeplopte navel. Ach ja wie weet komt dat nog en anders maar niet.

Me88, leuk mandje dat je gemaakt hebt!

Nou volgens mij ben ik ook weer helemaal bij. Ik wilde nog iets vertellen maar ik ben het kwijt. Ach ja als het belangrijk is komt het wel weer naar boven.

10. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    saar en prutske
    zou wel leuk zijn als jullie samen het koningspaar krijgen!
    Tot nu toe loop mooi gelijk op zeg!

Me88
    leuk dat babyshower geslaagd was van je vriendin.
    Lekker op tijd gaan slapen jij en de kleine hebben het nodig!

Bailief

Klopt met paar veranderingen veranderd het hele huis van!
    ik heb een echte kinderkast gekocht! lekker klein en vind ook leuk dat als hij wat groter is zelf zn kleding kan pakken. daarnaast hadden ze geen zwarte kast bij de volwassen of gelijk super duur. deze zijn dan alleen de deurtjes zwart maar dat maakt niet zo veel uit.
    Goed blijven kijken dan komt er vanzelf wel weer 1 langs!

Hier.
    Zo de eerste muur is geverfd! heel mooi rood hihi. morgen ga ik er nog een keer overheen en daarna de andere muren witten.
    Hoop dat mijn schoon vader binnen kort tijd heeft om het laminaat er in te leggen zodat ik veder kan met de inrichting.
    Vind zo leuk er nu echt voor de kleine bezig te kunnen zijn!

Trouwens een luieremmer moet dat? of is een prullenbak die goed afsluit ook goed genoeg?

Buik.
    Hier lijkt het alsof mijn buik stil staat. maar toch hoor ik van mensen dat die aardig gegroeid is weer. Zal met de 22 weken weer een fototje maken. ook begint mn navel minder diep verstopt te zitten. dus zal in loop van de weken wel tevoorschijn komen hihi.

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

#2571 Bailief, 19 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2013
    xDoo, dat klinkt heel leuk! En natuurlijk handig als hij straks zelf zijn kleren eruit kan pakken. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat van jullie kamertje.

De luieremmer kan ik je geen antwoord op geven, maar de ervaren moeders kunnen dat vast. :D

Argh ik moet mijn frustratie even uiten...
    Zojuist zag ik op bol.com dat de combi-magnetron eindelijk is aangekomen. Er zaten foto's bij en die hebben mij laten schrikken! Ik zag allemaal glas liggen, Post NL is zo onzorgvuldig met ons pakket omgegaan terwijl er op stond dat het breekbaar was (meerdere kanten) dat het glas van de deur aan stukken ligt!
    Pfff....
    Gelijk bol.com gebeld en die konden mij niet zeggen of dat onder de garantie valt omdat dat niet hier thuis is gebeurd maar tijdens het vervoer. Nu word dit opgenomen met de reparatieservice en die nemen binnen een aantal werkdagen contact met mij op voor duidelijkheid. Ook was niet te zeggen of dit uberhaupt vervangen kan worden! Zit ik dalijk door Post NL zonder combi-magnetron. :(

Oja het ergste is nog dat we om de magnetron plastic luchtkussens hadden gedaan. Dus hoe ze dat kapot gekregen hebben is mij een raadsel, daar moet je echt flink mee gooien ofzo. Ik hoop ook dat er niet nog meer kapot is maar ik heb er nu even geen vertrouwen in... En de waarde van die combi-magnetron krijg ik natuurlijk nooit in geld terug mocht het niet te repareren zijn. Vorig jaar december gekocht voor 189,-... Bah bah bah!

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

ik1989: Dat is handig, dan kun je inderdaad mooi kleertjes gebruiken!

Me88: Oh klinkt als een geslaagde babyshower? Wist ze er zelf vanaf? En geslaagd voor een auto? Wat zoeken jullie?

Bailief: Oh je was ook een mini. Zolang je maar goed onder controle staat toch? Wat balen van je combi. Hopelijk is er anders een regeling met postnl. Ik krijg ook regelmatig ingedeukte en soms al geopende post.

Xdoo; zo lekker aan de klus geweest. Luieremmer ik gebruik het ding zelf niet. Vind het stinken als luiers langer in zo'n emmer liggen. De kraamverzorgster heeft hem wel gebruikt. Overdag gooien we de luier buiten de deur of gelijk in de container. En 's nachts gooiden we hem op de overloop of als het een poepluier was van de trap af. Die poepluiertjes van de borstvoeding stinken ook niet zo, behalve als je zelf knoflook oid hebt gegeten.

Navel: hier wordt'ie steeds ondieper. Bij de vorige zwangerschap had ik een giga buik, maar geen plopnavel baalde daar nog zo van:)

Hier vandaag naar de verloskundige. Geen bijzonderheden. Mijn buik loopt weer voor, maar ik heb een smalle baarmoeder en ben wel giga aangekomen. Nou ja gaat er wel weer af.

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, ja Post NL staat er geloof ik om bekend dat ze de laatste maanden/jaar helemaal niet netjes met de post en pakketten omgaan. Terwijl een track en trace briefje garantie bied werd mij net verteld. Nouja ik kan toch niet meer doen dan afwachten. Ik miste hem al zo en nu nog erger :p

Is het erg dat je buik voorloopt? En die kilo's gaan er inderdaad straks wel weer af, zolang de baby maar goed groeit en zo te horen zit dat goed. Fijn!

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Postnl gaat er niet op vooruit nee. Ook weggeraakte(gestolen) pakjes hoor ik om me heen. Ik kreeg een open brief van de rabobank binnen in de vakantie. Zat een random reader voor internet bankieren in. Rare lui. Die buik maakt op zich niet uit zolang het maar niet uit de hand loopt, het is gewoon de vorm lang en smal en het kindje moet ergens heen. anders krijg je een groeiecho hoewel ik daar niet echt vertrouwen in heb. En die kilo's ach bij mijn eerste 25+ kilo en met een half jaar op -8.

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ja erg is dat. De laatste tijd merk ik ook dat ik bepaalde rekeningen niet gekregen heb omdat ik ineens een eerste of tweede herinnering krijg. En met die random reader erin, ze zijn vast nieuwsgierig geweest of het iets was dat zij konden gebruiken...

Oh op die manier. Van groeiecho's heb ik gelezen dat je daar niet teveel vanuit moet gaan. Of dat klopt weet ik natuurlijk niet, maar het zal niet voor niks gezegd worden. Knap trouwens dat je dat in een half jaar voor elkaar hebt gekregen!

Ik moet zeggen dat ik op dit moment nog 400 gram verwijderd zit van mijn startgewicht. Daar ben ik nog steeds blij om omdat ik gewoonweg echt te zwaar was. Ik hoop dat het afvallen dus ook lukt na de bevalling. Maar ach, als ik straks toch ineens veel aankom dan is dat ook geen ramp. Als de kleine maar goed groeit, daarna kom ik wel weer langzaam in vorm.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Gek dan dat je rekeningen mist en vervelend ook. Maar ik denk inderdaad altijd op zoek naar iets waardevols.

Ik heb bij de vorige zwangerschap vanaf week 36 veel echo's gehad en er klopte geen hout van. Onze dochter zou een klein hoofdje en rompje hebben en hele lange benen. Ze had hele korte beentjes, een vrij groot hoofd en een grote romp (niet uit verhouding hoor). Ook zeiden ze nou net 6 pond wordt het. De verloskundige had met een week of 30 gevoeld en zei toen al dat het ruim 7 pond werd en ze was 3620 gram. Knap dus.

Lekker toch dat het zo goed gaat. En je bent al mooi over de helft. Ik ben erg afgevallen van de borstvoeding, maar dat geluk heb je niet altijd. Misschien gebeurt dat nu ook helemaal niet bij mij. In de vakantie heb ik teveel gesnoept, eigen schuld.

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ze zag er wel heel anders uit toen ze geboren was! Gek dat ze sat dan zo verkeerd kunnen zien. Misschien is dat omdat de kindjes verder in de zwangerschap minder beweegruinmte hebben in de buik.

Knap van de verloskundige, ervaring heb je soms veel meer aan.

Ach je mag nu toch ook wat extra genieten van lekker eten tijdens een zwangerschap vind ik. Zo makkelijk hebben we het ook allemaal niet. ;)

18. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Bailief, hier idd druk bezig maar ik voel me erg goed op het moment. Vanavond alles nog eens gelakt en woensdag avond komt mijn tante het begin maken met behangen dus er zit vandege schot in de zaak gelukkig.

Saar, hier had ik bij de vorige zwangerschap een groeispurt rond de 30 weken. Ik zou een heel grote baby krijgen. F woog 3570 gram niets bijzonders dus.

Luieremmer, wij hebben er geen. Eerst gebruikte wij ook een prulkenbakje boven naar als ze met de pot mee gaan eten gaan de poepbroejen heel erg stinken.

Sorry maar verder weet ik het niet meer:)

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: haha echt van die lekkere kleine spekbeentjes had ze:D De verloskundige heeft inderdaad al heel veel ervaring. Die heeft mijn broertje ook ter wereld gebracht dus die kan dat wel goed inschatten. Nee makkelijk hebben we het niet he?! En het rotste komt nog:)

Prutske: Ja zo kan het ook. Maar dat scheelt dan weer als je een grote baby verwacht. Kreeg je een mooi gemiddeld kindje.

Vandaag weer 21 weken. Wat gaat het toch hard.

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Prutske, fijn dat je je zo goed voelt. Dat maakt het ook wel beter te doen. Al zal je vast blij zijn als alles klaar is. ;)

Saar, gefeliciteerd met je 21 weken :). Over de helft gaan we vanuit! Het rotste moet nog komen ja haha, maar ook daar komen we vast doorheen. :p

Vandaag ben ik niet te genieten helaas... Komt door morgen, ik heb er nu toch best een rot gevoel over :(. Zorgen maken doe je toch...

Deel Deze Pagina