Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Zolang je het kan maakt het ook niets uit toch? Ik ken mensen die een dag voor de bevalling nog een dag weg gingen dus het is niet allemaal en altijd kommer en kwel.

Bailief: Ik loop gewoon te veel door terwijl ik weet dat ik dat niet moet doen. En we hadden een druk weekend gehad en daar had ik niet zo veel last van dacht ik. Haha domdomdom.

Made: oooh zo. Ik heb zitten slapen tijdens het lezen denk ik:) Maar wel fijn dat ze er even naar gaan kijken. Beter een echo teveel dan te weinig. Zal best lastig zijn nu met een kindje in de buik..

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, haha eigen schuld :p. Maar lastig is het wel!

MaDe, dat duurt lang, bah ook niet leuk. En natuurlijk zo min mogelijk druk proberen te maken maar ik kan me ook heel goed voorstellen als het wel door je hoofd zou spoken. Hopelijk gaat de tijd snel!

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oja echt iets dat ik weer heb: ben bloed wezen prikken voor mijn schildklier maar de uitslag is nergens te bekennen... de assisstente van de vervangende huisarts neemt nu contact met het lab op en daarna word ik weer terug gebeld. Hopelijk is mijn bloed buisje (of hoe het ook heet) niet ineens spoorloos.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Pffff wat een gedoe bailief. Nou als het wel spoorloos is gelijk zeggen ik wil ook op hb geprikt worden als ik toch nog een keer moet.

Ja ik had dat in mijn vorige zwangerschap ook best sterk dat ik constant op mijn tellen moest passen en de laatste 5 weken werden echt heel zwaar. Moest 3 keer zitten om de hele trap op te komen echt niet leuk.

5. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Even snel een berichtje, heb het weer zo druk;)

Dat nieuwe middeltje tegen mn maagzuur werkt echt super!
    3x op een dag een slokje ervan en ik heb gewoon helemaal geen last:D
    Nu gelukkig ook al 2 nachten echt heerlijk geslapen, zonder wakker te worden van een verbrande slokdarm:D

Voel me dus ook gelijk een stuk fitter, dus ben alvast maar lekker aan het opruimen en schoonmaken in huis.
    Straks nog even werken en dan weer heerlijk 2 dagen vrij, ben zo blij dat ik de keuze heb gemaakt om nu al terug te gaan in uren:D

Ik werk als bedrijfsleidster bij een groot eetcafe dus veel lopen/staan,
    maar gelukkig ook veel administratiefwerk, dus probeer het zoveel mogelijk af te wisselen.
    Wel al besloten dat ik 6 weken van te voren met verlof ga, en na mn verlof ook weer rustig ga beginnen, dus niet gelijk een volle werkweek.
    Bah moet er niet aan denken om straks mn kindje achter te moeten laten..maar ja...de centen zijn ook nodig..

Wat doen jullie met verlof?
    4 of 6 weken van te voren?

@XDoo
    Nog steeds last van maagzuur?
    Antagel:D Gewoon om vragen bij de apotheek, werkt tot nu toe bij mij echt super!
    Leuk een 4D!! Ik vind het alleen zo duur...dus hou het maar bij de fotoshoot;)

@Bailief
    Jammer dat je nog steeds niet terecht kunt..
    En je bloed kwijt:(:$ Als je opnieuw moet prikken zou ik idd gelijk HB aanvragen

@La85
    Jammer dat je niet kon gaan kijken, hopelijk heb je snel een nieuwe afspraak!

@Me88
    Ook lekker aan het klussen:D
    Wij gaan in de vakantie alles kopen, en dan ook het kamertje inrichten,
    heb er zo'n zin in:D

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Jeetje, Saar, 3x zitten om de hele trap op te komen pff. Toen had je er soms vast even genoeg van?

Ze hebben het gevonden, gelukkig. Al was het inderdaad handig geweest als "excuus" om ook gelijk op hb te prikken. Maar met mijn schildklier is in ieder geval alles goed, dus dat is fijn.

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

We waren tegelijk Staffie ;).

Fijn dat het zo goed werkt!
    Verlof is bij mij niet aan de orde, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het je helemaal niks lijkt om de kleine straks achter te laten als je moet werken. Eerlijk gezegd ben ik heel blij dat ik dat niet hoef.

8. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @ Staffie84: Als ik het volhoud wil ik 4 weken van te voren met verlof. Dan hoef ik de kleine 'pas' met 12 weken weg te brengen i.p.v. 10 weken. Moet er ook nog niet aan denken nu.....
    Maar ik snap dat als je zoveel moet lopen dat 6 weken van te voren met verlof beter is.

Fijn dat het middel tegen maagzuur werkt.
    Ik slaap zonder kussen dus lig helemaal plat, wordt 's nachts ook wel eens wakker van het maagzuur. Rennie helpt bij mij gelukkig nog wel.

Succes met schoonmaken!

@ Bailief: Gelukkig hebben ze je bloed gevonden en is alles goed met je schildklier!

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik wilde ook even de stofzuiger pakken. Nou het pakken dat lukte wel maar aandoen niet, de stofzuiger heeft het begeven. Helaas, nu op jacht naar een nieuwe.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: Wat super fijn dat het helpt. Kun je iets comfortabeler gaan liggen. Oeh das een zware job. Kun je in de pauzes niet even met je voetjes omhoog? Kan me voorstellen dat je met 6 weken voor de bevalling zegt ik stop ermee.

Bailief: oh jij was ook thuis? Was het even kwijt. Balen van je stofzuiger. Stomme dingen altijd.

Ik ben blij dat ik thuis ben ook al is het heel erg puzzelen financieel. Nadeel: ik heb geen verlof:) Maar ik hoef niet ons kindje weg te brengen. Ik weet echt niet of ik het zou kunnen. Zo nu en dan een dagje, maar dat heeft best een tijdje geduurd.

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, klopt ik ben ook thuis. We wilden dat heel graag voor ons kindje, ik zou thuis zijn en mijn vriend zou werken maar dan moest het wel allemaal kunnen. Gelukkig kan dat ook nu. Ik ben geloof ik ook zo'n moeder waarbij het lang duurt voordat ik haar weg kan brengen, ach dat zal ze vast niet erg vinden. Gezellig bij mama :p

12. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Bailief
    Succes met stofzuigerjacht hahah
    Vind zulke dingen altijd vreselijk...er zijn zoveel soorten;)

@Me
    Ja daarom ook extra vakantie genomen na mn verlof, dus na die 10 weken eerst 2 avondjes en dan zo langzaam weer opbouwen...

@Saar
    Ja soms is het best zwaar maar ik heb wel echt heel leuk werk, daarnaast ook veel vrije tijd omtrent mn uren inplannen, dus als ik me een dagje wat minder voel sta ik ook gewoon wat minder op de werkvloer en doe ik wat meer kantoorwerk.

Ik heb nu een extra stoel erbij gepakt dus kan idd lekker met mn voetjes omhoog haha.

Gelukkig hebben wij straks ook maar 1 middagje per week oppas nodig, van 14.00 tot 17.00 want dan is mn vriend weer thuis.
    Gelukkig kunnen die paar uurtjes opgevangen worden door mn zusje of vader.
    Dat is ook wel de reden dat ik weer in de avonden ben gaan werken
    (had een leuke 9 tot 6 baan haha) want ik vind het geen prettig idee om zo'n klein kindje bij een kinderdagverblijf achter te laten:)

Nu ik straks ook de werkdagen kan werken die ik graag wilde, en mn vriend heeft geregeld dat hij iedere dag een uur eerder begint en daardoor dus 1 dag in de week vroeg naar huis kan hebben we dus ook geen gastouder nodig

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Lekker hoor. Ik kan uit ervaring zeggen dat het enorm genieten is. Al loop ik ook wel tegen dingen aan hoor. Moeilijk om een leuke vriendenkring op te bouwen die overdag thuis is.

Staffie: Ideaal als je het zo kunt regelen. Ook financieel een stuk beter toch? En als je veel avonden werkt kun je overdag heerlijk genieten van de kleine.

14. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Even een snelle zwaai voor ik weer vertrek!

15. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Prutske
    Succes met de lange dagen!

Saar
    Balen dat je lichaam zo tegen werkt!
    Hoezo mag je van je man geen quiche maken? mijn vriend leek het eerst ook niks maar vind nu toch wel erg lekker hihi

me88
    lekker dat je zo druk bezig bent met de babykamer. maar wel op tijd stoppen hoor!

Bailief
    alsnog gefeliciteerd dat je 5,5jaar samen bent met je vriend!
    Fijn dat je schildklier goede waardes heeft!
    hihi het zit je niet echt mee met de huishoudelijke apparaten eerst je combi magnetron en nu je stofzuiger. hoe is trouwens afgelopen met de combi magnetron?

Made87
    nou ben benieuwd wat uit komt wat het is!

Staffie
    Fijn dat je nieuwe middeltje tegen maagzuur goed voor je werkt!
    Hier thuis blijf mama dus verlof is bij mij ook nvt
    maar kan me voorstellen dat je liever dan 6 weken van te voren ff rust wil pakken. voor dat echt te zwaar wordt om werk te kunnen verrichten.
    het is inderdaad duur als ik zelf had moeten betalen denk ik dat of niet gegaan had of de korte sessie. maar gelukkig moesten mijn schoon ouders perse bij zijn bij een echo dus is zo mooie oplossing waar iedereen blij mee is hihi

Hier
    gisteren is laminaat in de babykamer gelegd! heb ook gelijk kledingkastje in elkaar gezet en kleding in op gehangen.
    Straks komt iemand voor verstopte gootsteen in de keuken. mn schoonvader had naar gekeken en alles gedaan wat die kon doen maar zit nog helemaal vast..
    Bah mn kat moet net kotsen maar hij had net gegeten dus de hond dacht Hmmmm lekker katten voer.. bah geen likjes meer van de hond vandaag hihi.
    Straks is er braderie in dorp dus ga gezellig met mn vriend broer (andere dan die me laatst belde) en zijn vrouw en misschien mn moeder daar heen. en misschien vanavond weer iets in elkaar zetten.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Prutske: succes en veel plezier:)

Xdoo: Ja ik zei al tegen mijn man hierna wil mijn lichaam even niet meer zwanger zijn. Deze moeheid ken ik ook van de 1e dus zal wel bij me horen. Mijn man vind quiche niet lekker. Ooh jullie schieten ook al lekker op. Leuk he die kleine kleertjes in zo'n enorme kast. Hmm lekker voor de hond die heeft zijn buikje rond. Veel plezier vandaag.

17. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Saar
    Ja voor ons ideaal, denk ik ;)
    Al denk ik we dat ik straks terug wil naar 3 avonden maar daar kan ik dan altijd nog ouderschapsverlof voor gaan gebruiken.
    Gelukkig is het ook geen nachtwerk en ben ik meestal rond 23 uur wel weer thuis. En idd, overdag heerlijk met het kleintje en in het weekend ook gezellig met zn drietjes overdag

@XDoo
    Jullie schieten al lekker op met het kamertje:D
    Ik ga zo beginnen met het schuren van al het houtwerk...zo'n rotklusje maar daarna kan ik wel lekker gaan schilderen haha

Heerlijke maaltijd van je hond hahahahah
    Hier ook hoor...als 1 van ze kotst...eet de ander het op;)
    Zo goor!!

18. nono

nono Niet meer actief

♥Jaarwisseling MaMa's♥

Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december
    - Verrassing!
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december - Baby Girl!
    Saskia (Poekies) - 29 jaar - 1e kindje - 31 december - Baby Boy!
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing!
    Hannes - 34 jaar - 2e kindje - 31 december - Baby Girl!
    ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 1 januari - Baby Girl! And a Baby Boy!
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl!
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Soraya4314 - 37 jaar - 1 januari - Baby Boy!
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl!

Verrassing: 2
    Boy's: 6
    Girls: 6

~*Afspraken*~

3 September - controle vk - LA85
    4 September - controle vk - Prutske
    5 September - controle vk - xDoo
    6 September - Gyn - Nono
    9 September - controle vk - Bailief
    16 September - controle vk - Saar22
    20 September - 3d/4d echo - xDoo
    23 September - Controle vk - Me88
    27 September - 3D Echo - Nono
    10 Oktober - Echo Hogeschool - Staffie84

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: Dat zijn heerlijke werktijden! En de weekenden lekker vrij.

20. MaDe87

MaDe87 Actief lid

30 mei 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    ♥Jaarwisseling MaMa's♥

Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december
    - Verrassing!
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december - Baby Girl!
    Saskia (Poekies) - 29 jaar - 1e kindje - 31 december - Baby Boy!
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing!
    Hannes - 34 jaar - 2e kindje - 31 december - Baby Girl!
    ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 1 januari - Baby Girl! And a Baby Boy!
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl!
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Soraya4314 - 37 jaar - 1 januari - Baby Boy!
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl!

Verrassing: 2
    Boy's: 6
    Girls: 6

~*Afspraken*~

3 September - controle vk - LA85
    4 September - controle vk - Prutske
    5 September - controle vk - xDoo
    6 September - Gyn - Nono
    9 September - controle vk - Bailief
    9 september - 3d/4d echo - MaDe87
    16 September - controle vk - Saar22
    20 September - 3d/4d echo - xDoo