Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik1989: Lijkt me heel apart en vooral heel bijzonder als je het zelf kunt doen. Maar goed als het goed is ben je dus de eerste in principe;) De rest van de kleintjes blijven gewoon tot 38+ zitten toch?

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Eigenlijk een rare naam, blije doos... voor een zwangere wel weer toepasselijk.. Sorry schoot me ineens te binnen.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

xDoo, dan heb je er inderdaad wel wat aan. :)

Saar, hahaha ja nu je het zegt.
    Het is hier inderdaad de planning dat ze tot de 38 weken blijft zitten, daarna mag ze zo snel mogelijk komen ;). Trouwens, ik bedenk me net dat ik volgens de lijst sowieso de laatste ben. Maar dat weet je natuurlijk nooit.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Zal wel zwangerschapshumor zijn. Heb niks beters te doen;)
    Ik heb al een verjaardagsdatum geprikt, maar daar zal'ie wel niet naar luisteren:D Vorige zwangerschap had ik de alternatieve berekening gedaan en die is wel uitgekomen. Maar ook alleen maar omdat ik ingeleid ben (alles nog potdicht en ze zat gigantisch hoog).

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha ik heb ook een datum geprikt maar ik ben er bang voor dat deze ook niet luistert :p

Een alternatieve berekening? Hmm even kijken daar :D

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha bij mij geeft ie alsnog 4 januari. Hij gaf, toen ik de miskraam meerekende in de zwangerschappen, 31 december aan. Maar toen kwam er te staan dat ik al eerder bevallen was en dat klopte natuurlijk niet. Ach ja we gaan het zien ;)

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik kwam op 27 december uit, maar wil liever 21 december;) Manlief heeft 2 weken bouwvak met kerst.
    Nou 4 januari it is!

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh ja dan is het natuurlijk ideaal! Wie weet heb je wel een heel gehoorzaam kindje ;). Ik wil graag 28 december, omdat de 28e ons in andere maanden vaker geluk heeft gebracht. Maar dat kan ik wel willen... :p

9. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Haha.
    Ik heb sterk vermoede dat deze man 2e kestdag geboren wordt. Hoop het niet maar we zullen zien!

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Nou, als het goed is heeft vriend geregeld dat de auto morgen bij mij kan blijven dys gelijk om 8 uur hang ik aan de telefoon van de huisarts. Zou ik er dan eindelijk heen kunnen, ik hoop het.

11. ik1989

ik1989 Actief lid

17 aug 2013
    147
    0
    0
    brabant/gelderland
    @saar ja ik hoop wel dat ik toch 37/38 weken kan halen...maar kan goed zijn dat de tweeling denken nou moeder we hebben ander plan we komen met 32 weken ...dat kan ook nog...maar daar ga ik niet van uit ze moeten gewoon even blijven zitten en geld voor alle baby's ze moeten komen waneer ze echt er uit mogen maarja we zallen zien en wie weet kan ik wel de eerste zijn van hier dames die bevallen maar iets zeg me toch dat niet waar zal zijn :D we zullen zien ;)

zo mijn man is net als mij wachten op de baby kamer...hoop dat niet lang duurt want ik heb eingelijk tegen me zelf gezegt met 25 weken wil ik wel alles beetje Grote spullen (kamertjes en wandelwagen in huis hebben) en met week 30 komt de BOX naar benden van zolder...en + kleertjes van me dochtertje kan ik uitzoeken wat voor jongen en meisje kan...

vandaag wordt het warm weer ik heb me voorbereid
    ik heb deze kleertjes aan korte broek en T-shirt maar deze T-shirt zit iets te strak maar nu kunnen zeker mensen zien dat ik zwanger ben ..zo niet...dan heb ik geen worden voor ;)

@bailief su6 voor strakjes! huisarts

@Xdoo ik hoop om eerlijk zijn dat de tweeling tussen 13 dec en 17 dec komen (net voorbij sinterklaas en voor kerst) want me dochtertje is zelf op 13 november jarig en dan ben ik 33 weken ! hoop van niet...en ja we krijgen Duur Druk maand November en december:( moet nu niet aan denken maar ook heeft voordeel Des eerder we klaar zijn met alles ;)

@me88 met zwemmen heb ik ook mn 2 ukkies niet gevoelt hoor...maar ze liggen toch meestal slapen... door de bewegen (peuter zwemmen beweeg je nog al veel) en jij zult miss kans krijgen omdat zwanger zwemmen Relax zal zijn :) en dan voel je beter... ik moet wel zeggen als ik zwem moet ik rekening houden met de bodem anders schuurt me buik op de bodem hihihi was me opgevallen

zo dit is mijn buikfoto vandaag en de kleertjes die mij helpen voor de hitte ...hoop ik :cool: iedereen sterkte met de hitte!

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wauw wat een buik al, ik1989! Mooi hoor! Wie het niet ziet is blind ;)

En dankje! Om half 10 heb ik een afspraak. De assistente werd wel chagrijnig omdat ik er niet over 10 minuten al kon zijn, ja hallo, ik heb geen vliegtuig. Het enige jammere is dat mijn eigen huisarts er niet is, maar wel een andere vrouwelijke dokter.

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik1989, was net vergeten te vragen of de meubels nu wel goed en netjes binnen zijn?

14. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Mooie buik ik1989!

Bailief: Fijn dat je eindelijk naar de dokter kan!

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb inderdaad een te laag ijzergehalte, 5,6 om precies te zijn. Nu moet ik een maand lang ijzer pillen slikken en dan weer voor controle bij de huisarts. Ook moet ik over een week bloedprikken voor mijn ijzer.

16. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik8989: wauw mooie buik!

Bailief: succes bij de dokter zometeen

@namen: Ik ben er nog niet uit.. ik wilde graag 2 namen, maar vind jongensnamen echt heel moeilijk. Zeker ook omdat ik iets wil kiezen dat zowel in het NL als in het Arabisch makkelijk kan worden uitgesproken (en liefst ook nog in het Engels). Bovendien hou ik ook rekening met de betekenis (dus dat het niks geks betekent of iets dat Islamitisch gezien niet mag).

Ik heb dinsdag controle gehad.. eigenlijk maar saai (mag ik dat zeggen hihih :p). Ze doen eigenlijk niks, even kijken naar mijn buik met de cm om te zien of ie gegroeid is, hartje even snel luisteren, gewicht en bloeddruk opmeten en hup ik stond weer buiten ;) Gelukkig wel alles goed, de vk was tevreden. Was ook weer 0,5kg aangekomen :)
    Ben ook flatje wezen kijken.. tja.. wat zal ik zeggen. Beter dan ik even niks zeg denk ik. Komt er op neer dat het echt niet in bewoonbare staat is nu.. Zo smerig gewoon. Zou echt verplicht zijn het helemaal te strippen en een nieuwe vloer te laten leggen, plus de muren moeten ook helemaal opnieuw. Heb zitten puzzelen en rekenen en dan zit ja snel over de €1000 aan opknapkosten die je niet meer terug ziet omdat je huurt :) Maar goed, er is hier niet veel keus en ik merk dat ik heeeel onrustig begin te worden, dus ik denk dat ik er toch voor ga. Morgen nog een keertje kijken en dan beslis ik definitief.

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Pff LA85, dat klinkt als een enorme uitdaging. Dat is het al als je niet zwanger bent, dus laat staan nu. Maar ik snap je ook wel, je moet iets hebben. Maar doet de verhuurder dan werkelijk niks? Een vloer leggen en zelf de muren doen is logisch, maar als het in zo'n smerige staat opgeleverd word dan zou hij het toch zelf wel even kaal kunnen maken... Helaas weer een nadeel van particulier huren. Heb je al wel wat inboedel spullen?

18. MaDe87

MaDe87 Actief lid

30 mei 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bailief fijn dat het nu duidelijk is wat de oorzaak is en wat je eraan kan doen! Zijn volgens mij wel mega-smerig die ijzerpillen :(

LA85: als je inderdaad nog veel moet klussen en geld in moet steken is het wel een hele taak zeg! Weet je al wat je ermee wilt?

Ik8989: Hele mooie ronde buik toch! Snap niet dat mensen niet in de gaten hebben dat daar baby's inzitten ;)

namen: wij hebben de naam al heel erg lang. Ze krijgt bij ons een dubbele naam in het Turks. Wel ervoor gezorgd dat het goed uit te spreken is. De tweede naam is een islamitische verwijzing naar de naam van mijn moeder, dus dat is heel erg leuk :D

datum: ik ga voor 6 januari! paar dagen over tijd gok ik ;)

de rest: jullie hebben super veel geschreven dus alles is weer uit mijn hoofd... sorry :) ik lees wel altijd alles mee dus hopelijk voelt niemand zich genegeerd!

hier: echo van de onderbuik was goed. Niks raars op te zien gelukkig. Probeer me er niet druk om te maken, kijken of dat gaat lukken :)
    Morgen gaan we met mijn ouders, mijn zusje en haar vriend een weekendje naar TExel. We hebben geluk met het weer volgens mij :D Maandag als we terug komen 3D echo, ben wel weer een beetje zenuwachtig hoor :)
    Ik voel ons meisje soms een hele dag bijna niet en daarna rammelt ze ineens alles flink door elkaar. Ik heb ook het idee dat ze meer naar binnen trappelt dan naar buiten. Maar zolang ik elke dag nog wat voel, zal het prima zijn lijkt me!

Liefs

19. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Saar
    Ik heb bij Leenbakker wel mooie roze linnen gordijnen gezien, maar ik ga ook nog ff bij Ikea kijken.
    Van de boxpakjes heb ik ook gehoord maar vind sommige zo schattig:D
    Dus ik neem ze gewoon zonder voetjes eraan, dan past het al wat sneller denk ik

@Bailief
    Bekende brokken zijn vaak rotzooi haha
    Hier echt heel tevreden over vers vlees, idd niet zo over smuldier en rodi maar nu geven we lotgering en dat gaat super en ook nog eens spot goedkoop:D Ik ren ook niet zo snel meer naar de DA, 2 van de 3 honden zijn wel verzekerd en heb ik ondertussen de premie tot hun 14e er al uit, operaties van €1600 tikken behoorlijk aan;)
    Dus ook bij een evt volgende hond neem ik het risico niet en wordt ie gewoon verzekerd. Een potje kan natuurlijk ook maar mn 1e hond was nog geen 6 maanden toen ie een zware operatie kreeg...ja dan zit er echt nog geen €1000 in het potje:)
    Maar in ieder geval fijn om te horen dat het al weer beter gaat:D

Jij ook al pech met de meubels:x Slordig zeg!!

Hopelijk is het ijzergebrek de reden dat je, je niet zo fit voelt en kan je nu met de pillen lekker gaan genieten!!

@Me88
    Zwemmen klinkt erg leuk! Echt zo jammer dat het hier niet is:(

@Ik1989
    Hoe zijn de meubeltjes nu? Ik hoop dat het nu wel netjes is afgeleverd
    Wat een mooie buik!!! Overduidelijk hoor dat daar een baby'tje in zit
    wie dat niet ziet is blind haha

@Prutske
    Fijn dat alles weer goed was!

@XDoo
    Hele mooie naam, en niet veel voorkomend!
    Onze naam komt de laatste 5 jaar ook maar 3x voor ofzo:D

@La85
    Dat klinkt als een hele klus:(
    Maar ja..ik snap wel dat je nu echt stappen wil maken.
    Ik hoop dat je voldoende hulp heb om te klussen zodat de kosten nog een beetje beperkt kunnen blijven??
    En idd goed navragen of de verhuurder je niet te gemoed wil komen?

@MaDe
    Fijn dat er niets bijzonders is met je buik!
    geniet van je weekendje Texel, jullie hebben idd schitterend weer!!

@Pufcursus
    Wij gaan niet...ik zie er het nut niet echt van in;)
    En zie mezelf ook echt niet samen met mn vriend en nog een groep mensen zuchten, puffen en kreunen hahaha
    We gaan wel naar de rondleiding in het ziekenhuis, dan hoor je waar je, je moet melden, kijkje nemen op de verloskamers enz enz
    En na een voorlichtingsavond over borstvoeding, dat lijkt me ook wel erg handig

@Namen
    Hier staan de namen al vast.
    6 jaar geleden op het sterfbed van mn moeder hebben we de namen al min of meer besloten en ook vertelt aan mn moeder.
    In die 6 jaar hebben we aan zowel de jongens als de meisjesnaam nooit meer getwijfeld (op de schrijfwijze na) dus die naam gaat het dan ook worden:D

@Bevaldatum
    Mijn "voorkeur" zou zijn 2/3 januari haha
    Gelijk ieder jaar gezellig nieuwjaarsreceptie/verjaardag bij ons thuis
    Hoeven wij niet meer overal heen om nieuwjaar te wensen, eten wordt wel geregeld door mn schoonfamilie dus lijkt me ideaal haha.
    Plus dat later al het speelgoed na de kerst lekker in de reclame gaat
    hahahaha:D
    Maar ik denk dat ze eerder komt, een echte datum nog niet in mn hoofd maar voor de kerst wel denk ik.

Kan iemand mijn afspraken in het lijstje zetten?
    20-09 Gyn
    08-10 VK

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: Nou ja je houdt ze toch niet tegen toch?

Ik1989: Wauw gaaf je buik. Nou inderdaad je kunt er niet om heen hoor. En inderdaad afwachten hoe lang ze blijven zitten. Je kunt er toch niets aan doen. maar wel handig om alles op tijd af te hebben.

Bailief: Dat is echt wel laag. Ik had na mijn bevalling 5,1 en oh wat voelde ik me beroerd. Dus ik kan me helemaal voorstellen dat je door je benen zakt. Let even op die ijzertabletten stoppen op, dus ik zou ook gelijk aan de roosvicee laxo gaan. Hopelijk knap je er snel van op.

La85: Lastig hoor met namen. Heeft je ex er ook nog wat in te vertellen of is hij helemaal buiten beeld. Lastig hoor met je huisje, maar als het verder ook niet meer goed voelt.. Misschien met extra hulp. Heb je ook nog wat over je werk gehoord ivm je zwangerschap?

Made: Fijn dat de echo goed was, dan mag je er ook vanuit gaan dat het niks geks is toch.. Geniet van het weekendje. Hopelijk is het weer een beetje goed. Je hoeft je kleine pas vanaf 28 weken dagelijks te voelen. Al zou ik me toch wel zorgen maken als ik de kleine een hele dag niet zou voelen. Die is namelijk de hele dag druk in de weer, dus ja. Nog niet gehad trouwens.

Hier is dochter nu echt ziek. Die viel in slaap op schoot, dat is echt super lang geleden. Nu lekker allebei op bed.

Deel Deze Pagina