Staffie: Lekker tegelijk aan het tikken. Roze gordijnen zijn ook leuk. Ik heb gewoon wat in mijn hoofd wat weer eens niet te krijgen is. Heb ik wel vaker last van en zolang je lang genoeg zoekt en wacht vind je het vanzelf een keer. Ja zonder voetjes kunnen ze altijd wel die boxpakjes. Wat bijzonder dat je 6 jaar geleden de namen wel hebt kunnen delen met je moeder. Lijkt me ook wel heel heftig om geen moeder te hebben tijdens je zwangerschap (sowieso natuurlijk al). Je wilt lekker op tijd bevallen in ieder geval! Ik weet van onze 1e dat een bevalling niet te plannen valt. We zullen het met z'n allen zien. Als er 1 begint met bevallen worden we gelijk allemaal jaloers, mits het niet veel te vroeg is.
Ja zeker Saar ik mis mn moeder nog steeds iedere dag maar met de zwangerschap wel extra. Gelukkig heeft mn moeder heel veel opgeschreven van mijn babytijd. Ik kan dus echt bijna alles terug vinden in mn babyboeken, hoe zij zich voelde tijdens de zwangerschap, hoe de bevalling ging etc etc alsof ze wist dat ze dit niet met mij kon delen Maar ja...ik zou haar natuurlijk liever bij me hebben.... Ook heeft mn moeder op de sterfbed gedroomd en daarin duidelijk ons kindje beschreven. Gelukkig was ik op dat moment scherp genoeg om mn camera aan te zetten. Ik heb het dus op film maar nog steeds niet de kracht gehad om het filmpje te bekijken. Ze vertelt over ons meisje met mooie krullen etc etc echt heel bijzonder! Mn moeder borduurde vroeger heeeel veel. Ik heb dus altijd gezegd, als ik zwanger ben wil ik dat jij een geboortetegel borduurd. Helaas is dat niet meer mogelijk maar op haar sterfbed heb ik wel een borduurpakket van haar gehad. Een grote hand met daarin een baby, ik zal m straks zelf gaan borduren (met hulp van een tante) maar ons dochtertje heeft dat wel van Oma gehad Onze dochter zal dan ook de volledige namen van mn moeder krijgen met een aangepaste roepnaam
Ik krijg gewoon kippenvel. Maakt je wel extra dankbaar voor mijn eigen moeder. Wel heel fijn en bijzonder dat je wel veel informatie hebt, maar goed dat blijft anders als erover praten. Het zou wel heel bijzonder zijn als jullie meisje een mooie bos krullen heeft straks. Je mag straks dus nog aan het werk! Ik vind het echt heel bijzonder om te lezen dat je moeder er wel heel erg mee bezig is geweest. Zoals ook het geboortetegeltje. Inderdaad mooi om later aan jullie kindje te laten zien: kijk dat heb je van oma gehad. Ik ben benieuwd wat de namen zijn straks. Maar het zal in ieder geval voor jullie van grote betekenis zijn!
Ja mn moeder is er echt heel erg mee bezig geweest ook omdat haar moeder ook jong overleden is. Dus toen ze zwanger was van mij leefde haar moeder ook niet meer, dus ze wist wat ik zou gaan missen. Daarom heeft ze alles zo uitgebreid opgeschreven, al mn babyspullen bewaard enz enz Ik ben dus ook echt van plan om dit voor ons kindje ook te doen. Nu hou ik het al een beetje bij qua zwangerschap (en de weg er naar toe) en straks wil ik echt proberen om gewoon zeer regelmatig op te schrijven hoe of wat het allemaal gaat. Waarschijnlijk wel online haha, maar als het later maar ergens terug te vinden is. ben ook echt zo blij dat het wiegje nog zo mooi intact is! uitgezocht door mn moeder en opa (haar vader) Ook voor mn vader best emotioneel allemaal, dus hij was erg ontroerd dat ik het wiegje ga gebruiken
Sjonge, nou dan heeft ze het inderdaad zelf ook meegemaakt. Ik hoop dat jij de geboorte van je kleinkind zelf mag meemaken, maar ik snap wel dat je alles wilt opschrijven. En dan inderdaad extra bijzonder dat jij het wiegje weer kunt gebruiken. Voor je vader wel moeilijk inderdaad, maar ook wel heel bijzonder! Mijn moeder heeft na de geboorte ook alles goed bijgehouden. Mijn schoonmoeder echt niets van mijn man en dat is ook wel jammer hoor. Die kan niks meer vertellen met 5 kinderen weet ze nooit wie wat deed enzo. Maar goed voor een man is een kindje krijgen ook nog weer heel anders, zeker de band van moeder en zoon.
@Staffie84 jeetje vroeg moeder verloren mijn man heeft ook zijn moeder vroeg verloren ik heb me schoonmoeder nooit gekend,en ons meisje nooit oma gekent maar wat fijn dat jou moeder mooi alles heeft bewaart en op geschreven hoe het was in zwangerschap dat is echt mooi dat jou moeder heeft gedaan dan is ze toch altijd dicht bij je...ja ik vind lastig om typen want mij zin opbouw is niet 100% zal ik zo zeggen heb moeite met goede worden zinnen neer zetten (speciaal school gezeten en logopedie gehad) maar even terug ik neem me dochtertje wel naar de graf van me schoonmoeder en elke keer nieuwe tekening dan heb ik ook gevoel dat ze nog steets is en dat doe ik ook met de tweeling later...knufff meid! @ over baby kamer....nou hoe en wat zal ik zeggen hmmm ze hebben netjes inderdaad nieuwe spullen gebracht enzo maar de latte bodem van de nieuwe gekregen was ook nog steets bobbelig en de oude was maar paar klein deukjes ..we hebben gezegt we houden de oude latten bodem en over paar weken dan komt de nieuwe latte bodem en als die ook slecht zijn dan pakken we helaas met die deukjes in want die is mooiste afgewerkt geen bobbelig.... maar toen 2 mannen en mijn man samen boven babys kamer deden maken was ik naar de winkel...ik denk oooh die kunnen zonder mij wel....was binnen 10 min terug en ik zag net nog die grote vrachtwagen weg rijden...en toen ik thuis kwam heb ik me man gevraagt boodschap binnen doet brengen en vervolg ging we samen naar boven....WAUW echt een baby's kamer geworden ik zei tegen me zelf nog jeetje over tijdje zitten hier 2 baby's in de ledikantje en de kamertje wordt nog aangekleed met Blauw en Roze...maar ik zag opeens in de hoekje dat bij de ledikant alweer...een foutje er was een stukje hoekje af..(ik heb echt havik ogen ik zie bijna alles is echt net leuk meer) maar goed me man baal er van dat hij niet gezien heeft...dus heb ik weer een Email gestuurt met de foto en gebelt en was geen probleem zei ze van babydump krijg gewoon nieuwe ....maar goed we wachten weer af...ik zet 1 foto hier neer alvast een Sneek preview hij is nog niet af natuurlijk als we deur open maakt zie je dit als eerste...
Trouwens...beterschap saar met dochtertje. ..en bail su6 met ijzer tablet heb ik ooit gehad na de bevalling maar ...ik denk dat ik ze ook binnekort moet krijgen ik ben echt niks waard bah ben moe Mame87 mooi dat alles goed was en hartje geluister jammer geen echo maar je ga ook 3d echo doen dat is echt mooi
@ik1989: Ziet er al super mooi uit de kamer Wel heel erg balen dat er weer een beschadiging zit op het ledikantje!
Even snel hoor, straks reageer ik op de rest Saar, dankje voor de tip van de roosvicee laxo. Vandaag heb ik al 1 tablet op en voor het slapen moet ik er nog een, kan ik dan het beste vandaag al beginnen met de roosvicee of pas morgen? Ik heb het al in huis. Jij hebt het ook flink te laag gehad! Ben je toen veel bloed verloren of kan dat zomaar?
Ik1989: Wat een super lief kamertje. Heel leuk. Balen dat het nog niet goed is maar zo te horen wordt het wel goed opgelost. Zou zo maar kunnen hoor dat lage hb komt veel voor rond deze termijn. Bailief: Ja dat weet ik niet of je meteen moet beginnen. Ik had toen al dulcodruppels om de ontlasting zacht te maken ivm mijn totaal ruptuur. Ik zou gewoon kijken wat erop staat en dan een aantal glazen nemen? Ik heb dat dus nooit gedronken. Schrik ook niet als je ontlasting groen of zwart wordt dat hoort er ook bij. Ik slikte trouwens ook nog floradix destijds als extra. Ik kwam na 6 weken op nacontrole bij de vk en toen was mijn hb weer 8.8. Ik was 700 ml bloed verloren tijdens de bevalling, dat is niet gigantisch veel, maar ik denk dat mijn hb al lager was en ze hebben niks gecheckt tijdens het uur wat ik moest wachten op de ok en ook niet op de ok dus ja het kan best meer zijn. Ik heb vandaag echt een harde buik als ik ook maar iets doe. Heel vervelend. Dus ik blijf zoveel mogelijk zitten en mijn man kookt vanavond. Hoop dat het morgen weer over is. Dit had ik bij de eerste echt niet.
@Saar... ik had tijde terug bloed geprikt en ze zeiden dat me HB normaal was.... hihi ik geloof er niks van en met harde buiken ik heb al harde buik als ik sta...maar dat is algemeen bekent met tweeling...ik ga vanavond ook niet koken mag me man lief doen ik heb al wortels schoon gemaakt en stukjes gemaakt aardappels gekookt (die moeten alleen nog na bakken dat ze krokant jasje krijgen) en vissticks heb trouwens al veel gedaan als ik na zit denken: wasje opgehangen buiten, boodschapjes gedaan, buiten 10 min gelopen met dochter maar we kregen allebei warm...wortels/aardappels geschild en paar keer na boven geweest om naar baby's kamer kijken ...en geregeld over bedje en alvast aardappels gekookt, onder tussen gekeurd met dochtertje en samen een kasteel gemaakt met blokken en ze is overdag wel zinnelijk maar haar billetjes moeten schoonmaken enzo dan ben je toch vol op bukken nu tv kijken en wachten op Papa thuis komt en alvast dankje voor de baby's kamertjes de begin is er moet nog 1 plintje schilderen en dan ga ik aan de slag met schilderij maken voor de tweeling en wie gaat er klamboe of hemel bed halen? ik niet ik zit denken zelf gemaakte baby mobiel ofzo moet nog kijken ps ik heb al kamer beetje op gepimpt en op ander foto kun je zien dat het beschadig is de bedje waar blauwe sokjes staan zit wel in de hoekje maar toch je weet het en als je weet dan stoort het...ik lijk echt zon zuurkous,zuurpruim... maar de mevrouw zei al aan telefoon dat had ik ook gedaan want kamertjes zijn gewoon duur...dat is gelukkig geruststellend
ik1989 Mooie buik! als mensen nu niet kunnen zien zijn ze echt BLIND! ben erg benieuwd hoe groot die op het laatste zal zijn! Mooie kamer zeg! balen dat weer iets niet goed is.. hopelijk wordt het weer net zo mooi opgelost. Bailief Fijn dat je eindelijk terecht kon! en hopelijk ligt het aan je ijzergehalte en is snel weg als je de pillen neemt! LA85 hihi inderdaad controle is zo gepiept. 0,5kg aan gekomen netjes. ik ben 3,4 kg aan gekomen.. voelde wel aankomen merkte dat mn benen/kont wat dikker waren. lastig dat er nog zo veel gedaan moet worden.. is het wel mogelijk met je budget? Made fijn dat op de echo niks aparts te zien is! en lekker naar texel. en 3d echo kijk ik ook erg naar uit! jij bent 1 van de eerste dacht ik zo? Staffie Leuk dat jullie ook al de naam weten en al zo'n tijd van te voren! Als het een meisje was geweest had ik ook al een naam die ik van klein kind altijd al wou geven als ik een dochter zou krijgen. helaas lijkt het er op dat niet gebeurt aangezien mijn vriend maar 1 kleintje wilt. Heel bijzonder verhaal van je moeder zeg. heel erg mooi dat je zo haar kan herdenken! leuk dat ze ook alles opgeschreven heeft zodat jij gelukkig nu nog wat aan hebt. Hondenvoer. ik koop altijd honden voer zonder granen. De dure merken zit vaak maar iets van 5% vlees in ofz. rest is granen en andere troep. alleen omdat zo bekend is kunnen ze zonder dat mensen raar over denken extra geld bij op drukken. Volgens mij moet minimaal 35% vlees in zitten als het echte goede brokken zijn. Saar zou wat zijn zeg als mogelijk was om tegen te houden.. Dokter naait u mij maar dicht voor de aankomende dagen kleine is nu echt niet welkom haha. Trouwens wat boffen jullie met mannen die kunnen koken! mijne kan echt niks.. alleen eieren koken en bij dat moet ik hem nog elke keer uit leggen hoe die het doen moet.. Hier. Net bij de vk geweest. Wat een aardige vent zeg! had paar vraagjes over die linkerbil pijn en hij legde alles zo goed uit. volgende keer heb ik hem weer. dacht eerst een man wordt niks maar kan niks anders zeggen dan dat ik mn mening 100% heb omgedraaid. Veder groeit meneer heel mooi en goede hartslag. over 4 weken krijg ik papieren mee om bloed te moeten prikken ook heb ik mijn moeder gisteren nog ff naar de ikea gestuurd om toch nog 1 kastje bij te halen. heb gelijk in elkaar gezet. en heb nu de opberg ruimte die ik nodig heb.
Xdoo jah ik ben ook totaal om gedraait met mannen ..in begin moet ik niks van hebben maar echt nu met de tweeling vroegen ze welke gyn wilt u ik zei meteen al Dr Wit! Die heeft spoed ook me dochter wereld gebracht en ook curettage gedaan en hij is gewoon rustig aardig man en hij is ook nog niet zo oud denk ergens in de 40 maar heeft jong koppie hahaha maar ik heb ooit een ouwe fosiel gehad die kel was dik over 60 uuuhhh dat vonden we niet prettig (dat was nog bij de kliniek) 1x gehad en nooit meer! Maar goed we hebben 1 gyn vrouwlijke nou die wil ik nooit meer dat is lompe boerin als je wil zeggen wat bent u aan doen de eerste zin maak je niet af of zit ze al met echo aparaat in je poes\doos of haar eendbek...ik ben ook genezen van haar brrrrrrr en fijn dat goed was gegaan met controle van jullie mannetje...en ben ook benieuwt hoe groot zal me buik worden hihi maar dat wil ook niks zeggen ieder buik is anders nog een week en kwart dan krijg ik eindelijk echo !! Bij mn favo gyn nou ik zit buiten in schaduw op bank het is nog warm bah iedereen fijne avond
Ik1989: Ik heb er maar 1 he?! Volgens de vk was het niet normaal voor mij, maar goed ik ga wel op bed zitten vanavond. Manlief is toch weg. Ik koop geen hemeltje ofzo, ben ik niet zo van. Xdoo: Haha naai maar even dicht ja haha. Nou ik bof zeker. Het meeste kan hij gewoon koken. Sommige dingen durft hij niet zo goed, met bijzondere kruiden enzo. Ook al bloedprikken? Waarom moet jij prikken? Ik moet met 27 weken ivm de bloedgroep. Handig dat je moeder dat mee kan nemen. En anders is het natuurlijk altijd leuk om bij Ikea te shoppen.
Saar ik heb geen idee waarom ik bloed moet prikken... zal wel vragen als ik de papiertjes mee krijg. aangezien mijn bloedgroep positief is leek mij niet dat ik nog eens moest prikken..? Ja mn moeder werkt in Utrecht dus die kwam langs Amersfoort dacht stuur der ff op af anders is toch wel eindje van ons vandaan. vind ikea altijd leuk om door heen te lopen maar wel erg vermoeiend!
♥Jaarwisseling MaMa's♥ Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing! xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy! Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy! LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy! Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december - Baby Girl! Saskia (Poekies) - 29 jaar - 1e kindje - 31 december - Baby Boy! Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing! Hannes - 34 jaar - 2e kindje - 31 december - Baby Girl! ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 1 januari - Baby Girl! And a Baby Boy! MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl! NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl! Soraya4314 - 37 jaar - 1 januari - Baby Boy! Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl! Verrassing: 2 Boy's: 6 Girls: 6 ~*Afspraken*~ 6 September - Gyn - Nono 9 September - controle vk - Bailief 9 september - 3d/4d echo - MaDe87 13 september(vrijdag) - GYN - ik1989 16 september - 3D/Echo - ik1989 16 September - controle vk - Saar22 20 September - 3d/4d echo - xDoo 20 September - gyn - Staffie84 23 September - Controle vk - Me88 25 Spetember - vk en bloedprikken - Prutske 27 September - 3D Echo - Nono 2 Oktober - Controle vk - MaDe87 3 Oktober - Controle vk - xDoo 8 Oktober - Controle vk - Staffie84 10 Oktober - Echo Hogeschool - Staffie84 Staffie ik heb je afspraken er bij gezet. en mijn eigen. Klopt de lijst zo nog?
Oh ja zwolle is 20 minuutjes verder van Amersfoort als waar ik vandaan kom Er komt ooit een Ikea in Zwolle (voor ons aan de verkeerde kant). Misschien HB en suiker?
Ja klopt! Erg jammer dat nog ff duurt maar lijkt me heerlijk ikea dicht bij te hebben. Zal alleen wel duur worden hihi Ik denk het maar weet niet zeker. We zullen afwachten.
Ik1989, Mooi kamertje. Wel jammer dat het nu nog beschadigd is. Bloedprikke, hier met 27 weken voor ijzer (is hb toch?), suiker en de resusfactor. Ikea, echt een super winkel Naam, hier zijn we er ook al uit voor beide. Bailief, hopelijk voel je je snel beter nu. Vk/gyn, hier alleen vrouwen al moet ik wel zeggen de man die bij f de echo maakte was echt super tof. Veel Liever en legde alles veel beter uit. Pufclub, hier wel maar vooral om lekker te kletsen Verder weet ik het effe niet meer. Hier nog steeds een beetje aan het bijkomen. Wel weer aan het werk. Gaat wel goed gelukkig.
@Saar Helaas van mn vriend ook helemaal niks, zelfs geen babyfoto's Maar ja..dat was in zijn tijd ook niet zo, hij is 10 jaar ouder, geboren in Suriname en niet bij zn ouders opgegroeid dus ja...maar vind het wel jammer vervelend van je harde buiken!! Ik weet niet echt hoe het voelt maar ik heb wel het idee dat de laatste tijd ik het af en toe ook heb Dan voelt het zo gespannen(opgezet) en dan zakt het even later weer weg, vooral als ik heb gewerkt. @Ik1989 Ik snap je hoor Ondanks de zinsopbouw ben je gewoon heel goed te volgen dus maak je niet druk! Ik ben echt heel erg dankbaar dat mn vriend in ieder geval mn moeder nog heeft leren kennen, al werd ze na kennismaking al heel snel ziek, mn vriend heeft haar ook verzorgd dus ook wel echt een band kunnen opbouwen in die korte tijd. Mn vriend zn moeder is ook overleden maar dat voelt toch anders, ook voor hem omdat hij als kind zijnde niet bij haar is opgegroeid. Ik ben ook wel van plan om mn kindje mee te nemen naar het graf, en dat oma bij de sterretjes woont. Balen zeg dat er weer iets niet goed is aan de kamer! Nu maar hopen dat het uiteindelijk toch allemaal goed opgelost gaat worden! Als ik jou was zou ik proberen nog wat korting ofzo te regelen. Je moet tenslotte iedere keer thuis zijn als hun komen omdat hun geen goede producten regelen. 10% compensatie zou wel op zn plaats zijn Maar ik vind het al wel een knus kamertje worden @XDoo Bedankt voor het neerzetten van mn afspraken Wie weet bedenkt je vriend zich nog als jullie straks een kleintje hebben en kan je alsnog de naam gebruiken Ik zou ook graag de jongensnaam nog gebruiken maar ja...dat hebben we niet in de hand, we willen in ieder geval beide wel meerdere kindjes maar als het allemaal zo moeizaam gaat als deze dan weet ik niet of die wens uit gaat komen @Klamboe/hemeltje Bij de kamer die ik heb gekocht zat een hemeltje, creme kleurig. Ik weet nog niet of ik het ga gebruiken. Ik hang het wel op maar weet nog niet of ik het leuk vind In die hoek hebben we namelijk oook en gewoon gordijn, tegenover het bedje een vouwgordijn voor de inbouwkast, en dan ook nog een hemeltje wordt misschien iets te veel Bij de wieg zit wel een hemeltje, en die blijft haha @Mannelijke artsen Ik heb in de MMM heel wat artsen bij me gehad, maar echt, geef mij maar een vent In het begin vond ik het maar niks maar ze gaan echt veel rustiger te werk, vertellen meer, vertellen wat ze doen. Ik heb 4 mannelijke artsen/assistenten gehad en was erg tevreden! Vrouwen zijn gewoon wat hardhandiger ofzo Ook nu weer een mannelijke gynaecoloog, en tijdens de 20 weken echo ook weer een man, ik ben er blij mee Wat een hitte weer zeg!! Gisteravond viel me op dat de aders op mn brost, borsten en aan de zijkant van mn buik en super donker waren! Vond het gewoon eng om te zien haha Ook helemaal niet lekker geslapen, te warm, kon mn draai niet vinden, rusteloze benen bah! Vanmiddag maar proberen een dutje te doen