Saar, wat rot dat je zon nare ervaring hebt gehad. Wie weet gaat het nu super snel. Scheurtje, het is dan echt maar een soort haarscheurtje maar door je ontlasting gaat dat elke keer net weer open. Hechten is ook geen optie daar door de bacterien in je ontlasting. Gelukkig in principe geen kans op herhaling deze bevalling. Zo nu even lekker uitrusten terwijl f zijn dutje doet
Saar, oh zo eentje, leuk! Scheelt dat jullie nog niet aan sinterklaas hoeven te doen. Wij ook nog niet, maar kerst wel. Mijn kant van de familie maakt het niks uit of we er iets voor doen, maar de schoonfamilie denkt er helaas anders over. En dan ook nog flinke bedragen per persoon, ze maken het zo'n verplichting dat het niet meer leuk is. Net Babypark gesproken, de box is niet meer leverbaar. Hij word de 20e opgehaald en we moeten dus op zoek naar een andere. Jammer!
Prutske: Ja klopt hoor ben ook wel nuchter over het algemeen, maar soms... Ach wat er in zit moet er uit he?! Bailief: Met de familie doen we er wel iets aan hoor. Vorig jaar hebben we loodjes getrokken bij mij thuis en toen moesten we voor 5 euro iets 2e hands kopen dus op naar de kringloopwinkel. Iedereen kreeg hilarische maar passende dingen. Bij mijn schoonfamilie willen ze nog weleens grote bedragen doen, maar wij kunnen dat gewoon niet missen. Als we dan zeggen dat we niet mee doen, dan binden ze vaak wel in. Maar goed we zouden 2 jaar geleden allemaal 2 hapjes maken en dan gewoon geen cadeautjes en toen had iedereen ineens wel cadeautjes ook voor ons. Dan voel je je wel een beetje zitten. Maar goed dat moeten ze dan ook zelf weten. Werd overigens wel onderscheid gemaakt, wij kregen een stuk minder als de rest... tsja.
Saar, dat met je familie is heel leuk! Jammer van je schoonfamilie zeg, ze weten dan toch na een jaar of 2 ook wel dat ze niet telkens met grotere bedragen moeten aankomen. Mijn schoonfamilie kan er ook wat van en dan worden onze ideeën afgekraakt. Zoals lootjes of een lager bedrag, want voor 25,- per persoon kun je toch geen kado kopen... uiteindelijk word er dan wel een compromis gesloten maar voor mij hoeft het kerst vieren bij hen dan eigenlijk al niet meer omdat het alleen maar om het kado lijkt te draaien. Ach ja, deze kerst heb ik misschien wel een geweldig excuus om over te slaan. hier komen vinden ze toch al niks omdat ze bang zijn voor onze katten en hond, haha.
Oh vandaag trouwens naar de Prenatal geweest, de blije doos opgehaald (handige pampers korting bonnen! ) en een boxkleed + fleece wikkeldeken gekocht. Met klittenband en "voorgevormde" beentjes. Was in de aanbieding voor 10,-
Wou gister langer typen maar sins van de kapper ben geweest was ik in COMA! niet geloven ik dacht nou mijn dochtertje wil keertje in een kapperzaak haartjes knippen (ziet ze op tv van zandkasteel of van Bobo of van ander poppetjes maar goed) ze werd meestal geknipt door mijn schoonzus maar aan gezien loop niet zo lekker tussen ons ben ik maar een poging wagen...nou voor mijn dochtertje een 2 mm of 1 mm (millimeter) knippen het was zo weinig zo weinig als ik nu mijn haar kam dat haar in mijn borstel zit is nog meer dan me dochtertje ...de prijs was 18,30 nou ik was gelijk genezen ...en dat was nog in onze dorp kapper...en ze kreeg nog wel een spekje ik zei tegen E. Nou meid dat was eenDUUR spekje(snoep) echt was helemaal de kaart af...na huis je kon ietjes zien dat haar geknip was maar moet je wel bij zeggen... man man ik dacht zal iets voor 11 euro zijn of 10 ...nee dit is echt onzin...geen haartjes gewassen niks totaal niks ...ja ik was de heledag niet te genieten ja ik was boos op me zelf gelukkig deed is tegen iedereen normaal maar op momentjes als je aleen ben pffff maar goed het gaat al weer ...iets weer geleert en vandaag na een dinnke geweest (vriendin) die heeft vertelt over haar nicht die ook tweeling krijg niet goed gaat en bij me moeder een vriendin dan haar dochter ook niet goed gaat met de tweeling ...en ze zitten allemaal rond de 23/24/25 weken doe zo typen minnie verhaal.... ik las over sint en kerst? @sint en kerst ... thja na mijn dochtertje verjaardag 13 nov ben ik Letterlijk een tijd bom ...met de tweeling je weet het niet waneer ze komen hoopelijk blijf ze zitten tot dat ze Net willen komen halen de Gyn maar lig ook aan hoe ik me eigen voelt als ik me goed voelt dan gaan we echt wel sint vieren bij me vader en zijn vriendin en haar klein kinderen (ze hebben leeftijd van mijn dochtertje ongeveer de oudste is 5 ) en het is altijd gezellig! @ over de nicht van me vriendin en de dochter vriendin van me moeder : bij de Nicht van me vriendin die is even lang zwanger als ik ook 23 weken en wat dagen ... ze lig al in ziekenhuis omdat ze al 1 cm ontsluiting heeft! maar nu willen ze een Band/ baarmoeder dicht maken voor vroeg geboorte en ze heeft last van harde buiken ook met zitten (kijk harde buik kan niet kwaad maar als je zit en je heb nog steets harde buik en pijn) dan wordt tijd belletje trekken! dus dat vond ik niet zo leuk nieuws zelfde goed was ik dat je weet het niet.... en met de vriendin van me moeder dochter...die is 24 weken pas geworden en nu doen ze iets aan de babytjes (die zijn geboren jongen en een meisje) jongentje is helaas overleden al en het meisje vecht voor het leventje en ik weet ik ken ze niet persoonlijk maar ik ziet helemaal voor me net al bij me neeftje die afdeling van prematuur babytjes dat vergeetje echt zomaar niet...en de meiden zijn ook maar 26 jaar oud of 24 jaar oud ofzo...Brrrr en vandaag bloemcorso maar het regent en regent...ik heb besloten niet tegaan ..niet voor regen ...nee maar voor zitten en staan en liggen...ik wil ook na 10 min of 15 min lopen even liggen en de VK zei ook al je moet doen wat je wilt want je heb eenmaal snel harde buik maar ach ik mis gelukkig niks van me manlief maakt foto wel ...en iedereen bereep het wel dus ben ik vandaag HOME A LONE thuis HEERLIJK maar vanavond lekker eten koken voor me zelf en voor me vader (die moest anders ook aleen eten zijn vriendin moet werken) dus gezellie met dochter en vader eten ...zo ik ga effe bank hangen en dan ga ik maar beetje opruimen fijne regen dag iedereen!
Bah heftig zeg, ik1989! Probeer het niet teveel op jezelf aan te trekken en vertrouwen te hebben in je kindjes. Ik dacht trouwens altijd dat 1cm ontsluiting niet erg was omdat vrouwen die een 2e krijgen vaak standaard al 1cm ontsluiting hebben. Zoiets heb ik laatst gelezen. Ben je een beetje uitgerust? Wij hebben onze badset nu compleet mijn ouders waren bij de kringloop een zilveren badstandaard tegen gekomen van Bebe Jou voor maar 3,50. Past perfect bij ons badje, ik wilde geen nieuwe standaard want ik vond 30,- voor dat ding belachelijk veel geld. Deze ziet er zelfs nog als nieuw uit! Vandaag trouwens iets genants gehad, vraag me af of jullie dat herkennen? Ik kreeg na de seks echt een heel erge steek aan de zijkant van mijn buik. Was al bang dat het kwaad kon voor de kleine maar die heeft nog vrolijk getrappelt vandaag. Vond het wel heel raar omdat ik dat anders nooit heb.
Ik1989, prijzige kapper:x Bailief, volgens mij komt dat vooral doordat alle spieren aan het uitrekken zijn. Hier gern last van. Ben op het moment vaak te moe Hier alles nog in diepe rust. Van de week lekker alleen dinsdag en donderdag werken. En vrijdag flink shoppen voor f want het manneke is zo gegroeid dat eigenlijk alleen zijn korte broeken nog passen. Vandaag komt de kapper, f zijn peettante, heerlijk
Bailief: Pfff 25 euro vind ik echt te veel. Mijn schoonouders snappen de situatie gelukkig redelijk. We kunnen tegen hen ook gewoon zeggen dat het geld er niet is (ze hebben het zelf ook niet breed). Maar mijn schoonzussen denken dat mijn man een enorm salaris heeft aangezien ik thuis ben om voor onze dochter te zorgen. Krijg je er ook niet in dat dat absoluut niet zo is en dat het sappelen is, maar dat we het gewoon erg belangrijk vinden dat ik thuis ben. Woehoe geweldig excuus. Ik kijk ook al uit naar een relaxte kerst Bang voor jullie katten en hond haha dat is een goeie. Ja leuke box is het he?! Leuk dat je lekker bent geslaagd. Als je een voordeelkaart van kruidvat hebt dan heb je ook wel eens een aanbieding van newborn pampers met 50% korting. Ik zit er al een tijdje op te wachten. Goede koop van je ouders trouwens! Hier (pijnlijke) harde buiken na het vrijen, de dag erna zelfs nog dus het is niet echt leuk hier. Knuffelen kan gelukkig wel. Kan ook te maken hebben dat je gewoon een spier verrekt onder het vrijen he?! Ik1989: Zo dat is prijzig. Dat betaal ik trouwens voor mijn eigen haar. Het haar van mijn dochter is nog niet geknipt. Heftig met al die nare zwangerschappen om je heen. Maar gelukkig loopt niet elke zwangerschap zo. De meesten gaan goed, moet je maar denken. Prutske: Oh shopse! Korte broeken kunnen niet meer nu, brrrr. Wij gaan rond het prijzencircus bij V&D bestellen en daarna nog shoppen. Tenminste als ik de winterjas rond heb. Hier een relaxt weekendje gehad. De harde buiken blijven als ik iets doe en ik zal blij zijn als ik de magische grens van 24 weken over ben. Volgende week maar even e.e.a. vragen bij de vk.
Yeah vandaag 24 weken Toch weer een grens Heel druk weekend gehad op het werk, dus echt versleten nu... Zo meteen even boodschappen doen en dan de laatste paar uurtjes werken en dan lekker een weekje vrij Super mooie verf uitgezocht maar helaas onbetaalbaar haha 150 om alleen de muren van dat iniminikamertje te verven vind ik een beetje teveel. Zeker omdat we binnenkort ook gaan verhuizen... Echt balen, maar toch maar opzoek naar iets wat er op lijkt
Eigenlijk "bizar" ook.... Vanaf 24 weken geboorte wordt je kindje geholpen (indien mogelijk) terwijl abortus met 24 weken ook nog is toegestaan.... Hoe kan het?? Ik voel dr nu zo vaak, en al zo duidelijk.... daar kan je toch niet bewust voor kiezen om het weg te halen??? (ernstige afwijkingen etc uitgezonderd) Als je kindje niet gepland/gewenst is....waarom dan wachten tot dit termijn?? Kon het me al nooit voorstellen maar nu....nu ik zoveel leven in mn buik voel, kan ik er helemaal met mn hoofd niet bij.......
Yeah staffie, 24 weken. Nee ongelofelijk he?! Ik snap het geloof ik sowieso niet met 10 weken zie je al een mensje met alles erop en eraan, maar goed... Oh balen van de verf. Kun je niet 1 muur doen en de rest wit? Nou geniet van de laatste paar uurtjes en vooral van het vrij-zijn. Het is lekker weer om binnen te blijven en uit te slapen zou ik zeggen
Ja heb ik ook aan gedacht, 1 muur, maar dan wel de grootste dus dan is het nog belachelijk duur Morgen nog maar is goed zoeken tussen de kleuren staaltjes en hopen dat ik wat anders ook mooi ga vinden. Maar mezelf kennende wordt dat erg moeilijk nu ik mn zinnen op deze verf heb gezet haha Nee ik snap het vrijwillige abortus zo bij zo niet (op wat uitzonderingen na) en zeker niet als het al echt op een mensje lijkt zoals bij 9/10 weken Maar nu??Kom op..waarom?? Dan heb je toch bedenktijd genoeg gehad?? Nu vind ik het echt moord....het kindje is immers al levensvatbaar en helemaal af! Kan er gewoon boos over worden nu:x
Bailief We hebben gezellige middag van gemaakt. Vind zo raar om zelf spelletjes die ik zelf moet gaan doen te regelen hihihi babyshower in 2x gegeven eerst schoonfam en daarna gezellig met je eigen Balen van de box! hopelijk kan je nu een nog mooiere/leukere vinden! ach bij kringloopwinkel/marktplaats 2e hands dingen kopen is niks mis mee scheelt zo veel qua prijs en vaak is zo weinig nog gebruikt of ziet zo goed nog uit.. hier alleen na orgasme dat ik mn buik voel trekken. logies omdat natuurlijk al je spieren aanspannen dus ook je baarmoeder maar echt steken herken ik niet.. maar kunnen ook je buikbanden zijn als daar de vk op drukt doet ook pijn logies ook als ze zo opgerekt worden door de kleine! prutske Zou wel leuk zijn als je samen kon doen met je vriendin! leuk dat jullie zo dicht bij elkaar zitten. hoe was je weekend? leuke verjaardagen en braderie? grappig dat de levertijd totaal niet over een komt vind nogal verschil 3 weken en 3 dagen! hihi inderdaad dan maar lekker gaan shoppen niet echt weer voor korte broeken. Saar kan me voorstellen dat je voorlopig even niet meer zwanger wilt zijn. daarnaast 2 kleine en zwanger lijkt me nog zwaarder. kies je bewust voor geen extra echo/babyshower? Feestdagen Hier doen we niet aan sinterklaas dus tegen de tijd dat ze snapt zullen we het klein vieren. kerst doen we altijd wat groter vieren. komt omdat zelf als kind in Engeland en zweden heb gewoond dus geen sinterklaas daar te bekennen hihi. vind daarnaast kerst ook veel gezelliger! we moeten maar zien wanneer de kleine geboren wordt en hoe we dat gaan doen kwa verjaardag vieren. ik1989 jeetje he wat een bedrag voor zo'n kleine meid! ik kijk vaak online al hoe duur een salon is voor dat ik naar binnen ga. daarnaast ga ik zelf maar 1x per jaar als niet minder is Zit het echt in jou familie dat de kleintjes zo vroeg willen komen? of is het toeval dat in jou omgeving veel gebeurt? Staffie ik snap ook echt niet dat mensen dat uberhoud kunnen doen.. vind rond de 15 weken al cru om te doen.. en dat je zo laat pas achterkomt dat je met 24 weken weg laat halen kan ik me niks bij voorstellen... moet je na gaan dat in sommige landen de grens nog later is! Balen van die verf zeg. is niet mogelijk om bijv verf te laten mengen naar die kleur in goedkope variant? ik heb alles zelf in gammaverf gedaan prima kwaliteit en stuk goedkoper dan de echte merken. Hier. De babyshower was geslaagd. heb veel gekregen. aankleedkussen hoes, slaapzakje, ledikant laken, verzorgingstas, heerlijke wikkeldeken en veel kleding. vind alleen erg jammer dat kleding echt niet mijn smaak is en allemaal korte mauwen t-shirts ter wel als ik van de maat lebels uit ga nog veelste koud is voor kleine om dat aan te hebben.. achja tis goed bedoelt. veder rustig weekend gehad.
Staffie: Ik ken het hoor. Ik heb ook een dure smaak. Na 2,5 jaar hadden we bijv. nog geen betaalbare lamp voor in de hal gevonden. Nu hebben we een goedkope gekocht. Ik snap het sowieso in de meeste gevallen niet. Je weet dat zwanger worden een consequentie kan zijn van vrijen ook al ben je aan de pil/condoom. Als je het risico niet wilt lopen vrij dan niet, maar goed ik kan makkelijk praten wij hebben gewacht totdat we trouwden. Xdoo: Klinkt leuk. Kleertjes zijn altijd moeilijk. Anders gewoon verkopen op marktplaats volgend jaar en dan iets terugkopen van dat geld. Babyshower vind ik niet nodig eigenlijk. Heeft geen meerwaarde voor me. En extra echo tsja jammer van het geld. Over een week of 18 mag ik elke dag naar de kleine kijken en hoef ik er geen 100 euro meer voor te betalen. Ik kan heel veel doen van 100 euro.
Spieren/banden is het dus. Mooi zo! Haha. Saar, ja die 25,- is dan ook per lootje, dus 50,- in totaal. Maar omdat zij dat erg weinig vinden (eerst was het 50,- pp!) Zitten we nu op 30,- p.p. 60,- voor ons dus. Ik vind het belachelijk, schoonmoeder heeft nota bene een bijstandsuitkering dus ik snap niet waar zij het van doet. Maar ik ga proberen om het bedrag dit jaar toch echt weer omlaag te krijgen hoor, het moet wel leuk blijven. Op die pampers aanbieding zit ik ook te wachten haha. Maar hij komt nog steeds niet. 24 weken, ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe iemand daarvoor nog een gezond kindje zou kunnen laten weghalen. Sowieso snap ik dat bij een kortere zwangerschapsduur ook niet. Wij hebben altijd gezegd dat als ik toch zwanger zou raken wij dan ook de verantwoordelijkheid zouden nemen voor het kindje. Ik was gewoon aan de pil, maar toch. Prutske, lekker shoppen! xDoo, leuk! Misschien kun je de dingen met korte mouwen combineren met een vestje? Al word dat dan ook weer dubbel met nog een romper. Of je trekt hem een romper met lange mouwen aan en doet daar een t-shirt overheen? Wel heel jammer dat het je smaak niet is. Morgen controle bij de vk, ik vind het weinig aan. Eerder saai. Vandaag voel ik de kleine trouwens minder, ik denk dat ze misschien met haar rug tegen mijn buik ligt. Of ze heeft net als ik een luie dag haha. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik me dan best snel zorgen maak en de doppler pak.
Effe ego, Ik heb heel de dag al last van mijn buik. Dus nog weinig gedaan. Ben ook snotverkouden en als ik hard hoest houd mijn blaas hetniet echt. Super vervelend dus.
Bailief: Ja dat snapte ik. Hoop geld. Wij zeggen nu gewoon als je het zo duur maakt, prima, maar dan doen wij gewoon niet mee. Jammer dan. Nee duurt lang. Elke morgen spiek ik direct even en dan zit er weer een flutaanbieding in. Kan zomaar zijn dat ze in een andere houding ligt. Anders even op je rug op bed, dan is'ie bij mij direct actief. En het hoeft ook nog niet he?! Prutske: He bah, hier loopt de kleine meid met een loopneus e waterige oogjes. Niks aan. Beterschap! En dat incontinent zijn herken ik heel erg (van na de bevalling dat dan weer wel).
pruske hier zijn we met ze alle verkouden man dochter en ik...geweldig elke avond zitten we in bed hoesten en droog keel en vertopte neus...blheeee beterschap en @Saar jij ook nogmaals @Xdoo nee is toevallig soort in me omgeving..ik ken de mensen niet 1 is een nichtje van me vriendin en de ander is een dochter vriendin van me moeder maar is wel raar maar goed @ 24 weekjes...ja staffie ik sluit met je aan en saar ook want met 8/9/10 weken zie je al een minnie mensje! en trouwens als je zonder veilig ga vrije dan weet je al van af je laatse ongestelt dag krijg je 2 weken gratis al er bij ...en bedenk tijd dat moet je al doen als je zonder condoom pil ofzo dan ben je al bedenken zonder dat wordt je zwanger...maar veel meiden denken oooh dat overkomt mij niet. en dat is helaas fout gedachten en ook met de jongens die zijn ook gewoon fout bezig maar die hebben voordeel die hoef aleen in steken en klaar werk is gedaan... maar tegen die tijd heb ik voorbereid als zo ver is met de kinderen ...maar als ouder heb je ook niet altijd alles in de hand maar je kan toch wel sturen...tijd zal het leren wie weet moet iedereen tegen woordig een Broek harnas dragen met code er op hihihih zo vandaag makkelijk met eten koken ...manlief en dochter eten aardapels en vlees en groente en ik nasi die had ik nog in diepvries oja Xdoo leuk dat het was geslaagt babyshower...jammer voor kleertjes maar ach je kan altijd rompertjes met lange mouw onder doen en een majo (maillot) onder lekker warm @bail als je niet vertrouw kun je VK bellen beter vaak dan weinig doe ik ook! en ik ben NOG altijd onzeker ik heb 2 baby's in mn buik en ik voel wel iets maar 1 of 2 kan ik niet zeggen...vrijdag mag ik GODZIJNDANK! kan niet wachten ...meid su6 morgen alvast!
Ik moet het hier eerder typen als ze even niks van zich laat voelen want ik ging even strijken (2 overhemden maar, toen moest ik alweer gaan liggen) en toen ik dus lag was ze er gelijk haha. Precies wat jij dus zei Saar . En met de doppler hoor ik haar eigenlijk ook altijd wel, maar voelen is toch weer anders dan horen. Al zal dat tussen mijn oren zitten haha. Prutske, vervelend dat je je zo voelt . Saar, je dochter is dus nog niet beter? Zo sneu voor haar. Niet meedoen zou ik ook wel willen zeggen maar dat ziet mijn vriend vast niet zitten. Ik was trouwens nog vergeten te zeggen dat ik het zo stom vind dat je schoonzussen er zomaar vanuit gaan dat jullie het zo breed hebben, nogal een rare aanname. Ik1989, bij jullie ook al de ziekenboeg, iedereen waar iemand ziek is; Beterschap! . Morgen moet ik trouwens zelf bij de vk aangeven dat wij doorverwezen waren naar Nijmegen, ik heb daar een brief van liggen die ik aan hen moet geven. Was er eigenlijk vanuit gegaan dat er een bepaald zwangerschapsdossier is waar de vk ook in kan (omdat ze niet in mijn gewone medische gegevens kan geloof ik) maar dat is dus niet zo. Misschien heb ik wel weer iets raars bedacht . Nou ik ga de hond even uitlaten! De lucht word al donker hier dus ik hoop voor de regen terug te zijn.