Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Net controle gehad, alles is goed met de kleine. Er was een stagiaire bij en daardoor extra lang naar haar hartje geluisterd :).

Alleen begon de vk gelijk over een ijzerinfuus toen ze mijn hb waarde hoorde. Ik moet deze week bloedprikken voor de waardes en dit moet ik ook doorgeven aan haar. Aan de hand daarvan wil ze toch even kijken wat ze ermee moeten. Ik hoop natuurlijk dat ik niet aan een infuus moet, maarja als het beter is...

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik1989: Fijn dat je alweer bijna naar de gyn mag. gelukkig wordt het steeds vaker.

Bailief: Mannen en familie.. Kost tijd om los te komen en voor eigen gezin te kiezen. Heeft hier ook best een tijdje geduurd, maar nu hij een dochter heeft is het voor hem wel makkelijker. Oh nou van zo'n infuus knap je wel snel op, dus misschien is het juist wel lekker. Toen ik aan het ziekenhuis werd overgedragen moest ik ook alle papieren meenemen. Dus het werkt niet zo makkelijk.

Dochter is opnieuw ziek, nu strontverkouden en koorts. Heb haar om half 12 al brood gegeven en nu ligt ze lekker in bed.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, ja mannen en familie lijkt toch anders te liggen dan vrouwen en familie. Goed om te horen dat het bij jouw man minder is geworden sinds dat jullie dochter er is. Hier is het nu langzaam wat minder aan het worden maar dat komt meer door het gedrag van mijn schoonfamilie.

Je hebt ook gelijk, van een infuus knap je wel op. Maar eerlijk gezegd is een infuus mijn grootste angst. Waarom weet ik niet, bloedprikken vind ik geen probleem. Zelfs bevallen lijkt mij minder erg dan een infuus. Slaat helemaal nergens op nu ik dit zo typ ;).

Hopelijk knapt je dochter op van het slapen, het weer werkt ook al niet mee voor haar. Ze heeft het goed te pakken zeg.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Soms hebben mannen even tijd nodig om dingen onder ogen te zien. Oh ik herken dat infuus wel, dat vond ik echt praktisch het ergste van de hele bevalling:)

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha Saar wat ben ik blij dat je het herkent! Zo gek ben ik dus toch niet :p

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nee hoor:D Bloedprikken vind ik trouwens ook geen feestje, maar ik ben ook heel moeilijk te prikken. Dus met infuus prikten ze zo door mijn ader heen:(

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oei dat lijkt me niet de bedoeling :( voelt dat heel erg pijnlijk? Vervelend dat je lastig te prikken bent! Prikken ze vaak mis bij je?

8. ik1989

ik1989 Actief lid

17 aug 2013
    147
    0
    0
    brabant/gelderland
    @bloed prikken
    vind ik ook maar niks...ze kunnen bij mij ook slecht bloed prikken...
    voor laats met die suiker ziekte dag had meneer 2x mis geprikt :(
    en ik zei al: mijn aders zijn moeilijk vinden je moet op de zijkant pakken ....*zucht* maar met 30 weken zal ik moeten prikken denk ik

zo vandaag wezen zwemmen en veel weten dat ik zwanger ben maar zoaltijd krijg ik horen: jou buik valt nog mee ondaks je tweede zwangerschap en je krijg nog tweeling...ik zei al bij me dochter ging me buik groeien met 30 weken...en met de tweeling begint dat miss wel met 25 weken ...maar iedereen maak het anders mee en elke buik is anders het gaat om dat goed groeit enzo maar goed ik hoop binnekort zon groot buik krijg dat ik iedereen in de ogen kan prikken :D ..maar goed

vrijdag echo en maandag 3d echo (omdat anders te laat wordt)
    want ik wil nog duidelijke foto van het jongentje! hihih want zal me niet verbazen als we wie weet toch 2 meiden krijgen of 2 jongens hahah dan kom ik niet bij ...even wachten op duidelijkheid;)

@bail fijn dat alles goed was en Extra lang mag...jeetje zo geluk heb ik eingelijk nooit gehad...dat een extra persoon bij zit om leren op me buik hmmm volgens mij weten ze al te goed met mij hahahaha maar goed ik zal vrijdag ook aan geven wie weet;)

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Je houdt er een flinke pijnlijke bult aan over. Die heeft er ruim een maand gezeten. Rechts ben ik redelijk te prikken als iemand het goed kan, maar als ze links proberen klapt de ader vaak gelijk dicht. Het is echt met een snelheid prikken.

ik1989: Ach het is nooit goed die buik. De 1 vind je te dik en de ander te dun manman. En al groei je niet zo is ook wel weer prettig want dan zeul je het ook niet allemaal mee. Ja ze kunnen het zomaar fout hebben, maar goed dat zal toch wel niet? Had je geen duidelijk piemeltje in beeld? Vervelend dat je ook nog weer moet. Ik moet ook nog weer maar de assistente kan goed prikken, dat scheelt een hoop!

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, jeetje. Dan ga je er elke keer weer met spanning in je buik naartoe denk ik?

Ik1989, mensen moeten altijd wat te zeggen hebben over je buik. Openbare toegang als je zwanger bent he haha ;). Niks van aantrekken :). Leuk dat je de pretecho al bijna hebt! Wij ook over minder dan 2 weken al. Dan ben ik 25 weken en het schijnt dat je dan nog de meeste kans hebt dat ze er goed voor ligt omdat ze vanaf 26 weken minder bewegingsruimte hebben.

Hier meet de vk vanaf nu trouwens elke keer de baarmoeder op. Die van mij was perfect gemiddeld zei ze, iets van 21 cm en een beetje.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nee hoor, wat moet dat moet. Vorige zwangerschap de laatste 6 weken lek geprikt i.v.m. bloeddruk. 't Is jammer maar helaas.

Oh met zo'n meetlint? Vorige keer dat de vk dat bij mij ook. Had ik nog nooit gehad. Mijn baarmoeder zit te hoog toen. Maar goed daar ben ik mee bekend.

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dan is het toch nog wat beter te doen voor je, Saar. Ik zou echt zo'n piepert zijn die dan elke keer bang zou zijn haha.

Klopt ja met zo'n meetlint. Moet jij nu ook om de 4 weken? Ik moest eerst om de 5 weken en dat is nu veranderd.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Piepen heeft dan geen zin he als het moet. ;)

Hier is het schema volgens de vk ongeveer: 17-22-26-29-32-34-36-37-38-39-40

Klopt bij mij niet helemaal. Ik ben volgende keer 24+6, maar goed mag de pret niet drukken. Ik denk dat ik hierna met 27+6 terug moet komen en dan met 30+6 i.v.m. bloedprikken en injectie voor resus factor.

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha dat is waar.

Oh ik wist niet dat daar een schema voor was. Ach ja uiteindelijk kom je er toch vaak genoeg ;).

Vandaag heb ik trouwens nog even met verbazing in de wachtkamer gezeten daar. Er kwam een vrouw met een kind van een jaar of 3 maximaal binnen, daarachter de vader met een kindje in de maxicosi van nog geen jaar en die vrouw was dus weer zwanger. Pff dan krijg je het druk! Die vrouw was zelf ook verschrikkelijk druk en praatte heel hard tegen haar oudste kindje, ze was ook met veel lawaai bezig met het speelgoed daar voor het kind... nou ik werd in die korte tijd al helemaal zenuwachtig van hoe druk zij was. Had medelijden met haar man haha.

15. ik1989

ik1989 Actief lid

17 aug 2013
    147
    0
    0
    brabant/gelderland
    @saar nou ze hebben gezegt dat 1 jongen en 1 meisje is maar let niet op mij hoor maar ik wil echt duidelijkheid want bij me dochtertje hebben we een geslachts echo gekregen...en bij de tweeling Niks :(
    vond ik jammer en daarom hoop ik vrijdag stiekem dat de gyn niet zo moeilijk doet om als nog de geslachtjes ga na kijken en een foto ga maken ...maar goed het is toch soort bevesting voor mij (we zagen duidelijk een bal en een slurfje er aan) maar mis gewoon duidelijke foto meestal zie je bij jongens foto van het "piemeltje" onderkant tegen de billentjes...en bij mij hebben ze ook onderkant gedaan en toen dacht de Vrouwtje van ziekenhuis met 20 weken echo dat een meisje was...TOT dat ze van de zijkant ging kijken toen zag je duidelijk een Piemeltje... ik zal even tekening maken hihih voor duidelijkheid

foto 1 zie je vaak duidelijker dat een jongentje is..en dat beeld had ik toen met geslacht foto's maar bij ons was Foto 2 het duidelijk...maar toch wil ik echt nog een keer horen denk ik of zien want ja ze zei ook al eerst kindje B is een meisje..oonee wacht een jongen en toen zagen we op FOTO 2 deze plaatje ..ik zei al tegen me man ik had echt verwacht 2 meiden waarom geen idee vind wel leuk 3 meiden krijgen maar jongen is ook natuurlijk leuk alle kindjes jongen en meid maak niks uit maar had echt gedacht me man kan aleen vrouwlijke zaad afgeven hihihi achja komt goed ;) iedereen fijne avondje en Sorry ik heb nu beetje krom getekend ik ben me draadloos muis kwijt zal wel ooit terug komen :D:D:D

16. MaDe87

MaDe87 Actief lid

30 mei 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik8989: de gyn zal vast wel een kijkje willen wagen toch? wij hebben ook drie keer laten bekijken of het wel echt een meisje is haha :) nu durf ik het wel te geloven en hebben we roze accesoires voor in haar kamertje gekocht

staffie: ja onvoorstelbaar vind ik het ook. zeker nu we zelf de ervaring gehad hebben om tegen onze wil ons eerste kindje te moeten laten gaan. dat mensen dat vrijwillig doen, helemaal nadat het kindje gaat bewegen, kan ik ook niet begrijpen. word er soms best boos over :x

xdoo: leuk dat je babyshower geslaagd is! inderdaad goed bedoeld van de kleertjes, maar wel jammer. ik vind het zelf ook lastig in te schatten welke maat in moet kopen, want wie weet wordt het een groot kind of juist een klein kind bij de geboorte. lijkt me dat dat ook verschil uit maakt.. ik stel het maar uit, het hoognodige koop ik op voorrraad :)

saar: bij mij klopt het schema inderdaad ook niet helemaal, ik ben bijna 27 weken als ik terug mag komen. beetje aan de late kant vind ik zelf, maar geeft niks.
    beterschap met je dochter, vervelend zeg dat ze weer ziek is :(

bailief: fijn dat de controle weer goed was! ik vind ze maar een beetje saai die controles van de vk, geen echo's meer ;) hopelijk hoef je geen ijzerinfuus!

bloedprikken: hier ook echt een hekel aan! maar oefening baart kunst. maar ik doe mee met jullie clubje van het infuus-haten. ik word er zo zenuwachtig van dat mijn bloedvaten dicht slaan en ze wel goed prikt, maar hij het vervolgens niet eens doet... tja..

hier: echo was leuk! je zag wel dat het nog een babytje is met weinig vet onder haar huidje, maar toch was het geweldig! ons kleintje ligt echt helemaal dubbel gevouwen, met haar handen en voeten voor het gezicht. echt ongelooflijk dat dat fijn zal liggen, maar ze doet het altijd, dus zal wel prettig zijn ofzo ;)
    in mijn fotoalbum staan wat foto's en zal zometeen ook mijn avatar veranderen in de voetjes van onze dochter :D

buik: mijn buik is best bescheiden nog. ik vind het aan de ene kant niet zo erg, want ik heb er weinig 'last' van, maar aan de andere kant is het ook wel leuk als mensen geen raar gezicht trekken als ze horen dat je al bijna 24 weken ver bent. zo van: waar zit dat kind dan?? ik zal zo eens kijken of ik een buikfoto kan uploaden hier. buik beweegt trouwens flink op en neer de laatste tijd :D

verder: weekendje Texel was leuk! het weer was redelijk, dus prima alles kunnen doen wat we wilden doen. nu helaas weer volop aan het werk.

liefs

17. MaDe87

MaDe87 Actief lid

30 mei 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hopelijk is de buik foto goed geplaatst. Dit is met 23w5dgn

Bijgevoegde bestanden:

18. ik1989

ik1989 Actief lid

17 aug 2013
    147
    0
    0
    brabant/gelderland
    mooie fotos made87 echt prachtig, die voetjes zijn echt cute ;):):):)
    kan niet wachten om 3d foto maken maar eerst vrijdag bij de gyn;)
    en je heb ook mooi lief buikje en je meisje groeit goed dat is aller belangrijkste toch?

ik ga me nestje opzoeken hihi ben de dagen aftellen :D

doegggg;)

19. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Zwaai zwaai dames,

De buikpijn is ver over. Ik probeer morgen uitgebreider te reageren.
    Nu lekker mijn boekje lezen

20. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Wat is er weer verl gekletst op mijn werkdag. Ik ga proberen te reageren.

Schema vk, hier bij 24, 27, 30, 33, 36, 37, 38, 39 en verder bennik vorige keer niet gekomen,

Bloedprikken, suiker, ijzer en resus hier met 27 weken en met 30 weken de uitslag of ern telefoontje als er wat is.

Buik meten, hier nog niet gehad volgens mij pas met 30 weken hier

Made, leuk zo'n mooie echo weer. En een mooi bescheiden buikje

Ik1989, succes vrijdag met de echo.ze kijken vast mog wel ern keertje.

Verder weet ik het effe niet meer.

Vandaag 25 wrken!
    Zo zwemmen met f en verder een relax dag vandaag. Ik heb het nodig.

Deel Deze Pagina