Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    hihi volgens mij is het spitsuur hier!

Staffie
    zo als ik zie is klein kamertje en dan lijkt die nog groter:eek:!?
    Gaat dat allemaal passen?
    Leuk wiegje trouwens heel poppig!

2. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Kaartjes, zowel mijn vader als mijn moeder komen uit een groot gezin. 10 en 9 namelijk. De meeste van mijn neven rn nichten wonen al op zichzelf dus ook daar kaartjes heen. Bij mijn man is het wat minder. Dan onzer beider collegas nog en de vrienden, dartteam, corso en de atletiekvereniging.
    We hebben nogal eennactief leven.

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    haha ja gezellig druk:D:D

ja de kamer is echt maar 2 bij 2,5;)
    maar het past allemaal behalve de kledingkast, maar dat maakt niet uit want dr zit een inbouwkast in.
    Dus bedje en commode aan de rechterkant,
    en het badje tegen de muur rechts naast het deur gat:D
    Dan heb ik de linker muur tot aan de inbouwkast nog vrij:D
    Een stoel ofzo past niet meer, maar ik voed lekker op bed,
    we hebben nog een andere kamer leeg die is zeker 2x zo groot, maar ja, we gaan verhuizen dus moet alle verhuizen dozen ook ergens laten + de spullen die al in die kamer staan, en die in deze kamer stonden.

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Fijn te horen dat ik het dus wel gewoon kan maken om niks te plannen. Hoef ik daar ook niet meer over te twijfelen!

Jullie ook al zo weinig energie dus, arme wij :p. Het zou wel grappig zijn als jij die energie juist kwijt bent door nog een dochter, Saar ;). Heb je verder ook een beetje dezelfde klachten als met Hanna? (Ik weet nou niet meer of ik haar naam goed schrijf, sorry!)

Staffie, wat een lief wiegje :). Die van ons lijkt er heel veel op maar dan zonder het hemeltje. Die is kwijt maar dat vind ik niet erg.

Saar, over de hond, ik denk dat ze nog moet leren lopen op laminaat. Omdat het zo glad is. De katten hebben het zichzelf heel snel aangeleerd maar bij een hond gaat dat geloof ik iets langzamer. Ze is ook echt nog heel onbezonnen en stort zich zo overal bovenop zonder te bedenken wat de consequenties zijn :p.

Je man gaat nog 2 nachten weg, pff daar zou ik ook echt tegen op zitten. Hoe erg we ze hun plezier ook gunnen, we kunnen vooral nu niet zonder ze lijkt het ;).

Wat fijn dat de drukker toen nog zo hard gewerkt heeft voor jullie! Dan hebben jullie de kaartjes wel heel snel al op de bus gedaan zeg. Kaartjes voor de vk/huisarts/kraamverzorgster was ik vergeten, goed dat je het zegt! Kaartjes voor dessupermarkten had ik er al bij en ook eentje voor de WIJ.

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Prutske, dan zit je er inderdaad zo al aan. Ook leuk toch, zo'n actief leven ;). Een deel van mijn familie lijkt eeuwig thuis te blijven wonen en/of geen gezin te gaan starten dus dat scheelt ons heel wat kaartjes :p. Familie van mijn vriend woont voor een groot deel door Europa en in Iran dus daar gaan ook geen kaartjes heen. De kaartjes worden natuurlijk ook in het Nederlands gemaakt. Ik vind het wel lekker makkelijk :).

Staffie, groot gelijk hoor dat jullie de kleinere kamer als babykamer maken. Verhuisdozen hebben véél ruimte nodig want je hebt altijd meer dan je denkt :p.

Inderdaad spitsuur hier! Gezellig :D

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Zo... ik ben me net even rot geschrokken. Mijn vriend is eerder terug dan verwacht en vertelde mij toch iets. De vriendin van die vriend van hem was ook zwanger, zo'n 5 weken verder dan ik. Misschien nog wel iets minder. Was heel onverwachts dat zij zwanger was maar ze waren er allebei wel blij mee. Ze wisten al dat ze een zoontje kregen en net kreeg mijn vriend dus te horen dat de zwangerschap mis is gegaan. Hij heeft niet verder gevraagd maar schrok zich ook rot. Pff hierdoor besef je toch maar weer meer hoe ongelooflijk dankbaar je moet zijn met een gezond kindje. Dat waren we natuurlijk al, maar hierdoor is dat besef nog sterker.

Het ergste vind ik wel dat die vriend nog even doodleuk zegt tegen mijn vriend dat het minder leuk is dat wij een dochter krijgen want een zoon is leuker. Nou mijn vriend heeft natuurlijk wel gezegd dat hij het daar niet mee eens is. Maar serieus, hoe kun je zoiets zeggen als je je eigen kind verloren bent.

7. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Heftig zeg Bailief....
    Van de week ook al iemand hier op ZP...ook 24 weken:(:(
    Krijg gewoon kippenvel en tranen in mn ogen van zulke verhalen:(

Maar wel apart dat hij dan nog zegt dat een jongen leuker is...gezondheid is en blijft toch het allerbelangrijkste?
    Dat zou bij hun nu toch helemaal zo moeten zijn en voelen??

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Klopt ja Staffie... Sadie bedoel je toch? Dat vond ik ook al zo verschrikkelijk om te lezen.

Je zou inderdaad ook denken dat juist zij moeten weten hoe belangrijk de gezondheid is. Zij zei ook verder niks, ze had met tranen in haar ogen gezeten. Logisch natuurlijk, arm meisje. Maar hij... mijn vriend vertelde ook dat hij er echt nonchalant op deed. Het was gewoon mis gegaan... Misschien was het voor hem toch niet zo gewenst achteraf. Maar dan nog kan ik er echt met mijn hoofd niet biu.

9. ik1989

ik1989 Actief lid

17 aug 2013
    147
    0
    0
    brabant/gelderland
    @bailief knuff ik snap je helemaal ...met me verloren neefje..en mijn broer en zijn vrouw..thja Ze zijn nog kinderen ik heb geen goede worden voor maar goed hun leven en niet de mijn

@ kaartjes van E. ik weet niet meer hoeveel wel zeker 50 kaartjes maar de mooiste moet komen we kregen 101 kaartjes terug en we hadden 1 kaaetje op de envelop staan aan : S en P trotse ouders!

WTF!!!! mijn man is D en niet P (P is de broer van D) thja ze verwachten dat de oudste kinderen krijg maar nee ..Ik (S) en D wij zijn toevallig de middelste :D en wat hebben wij toch veel gemeen de middelste is niet eerste kindje en ook geen jongste kindje de middelste is de middelste hihihi maar toen ik die kaartje kreeg ik was bang dat ze ook P in de kaart had geschreven maar gelukkig niet...;)nu kan ik om lachen...

ik moest aleen zoeken voor een leuke kaartje zonder hulp van me man...ik mog zelf kiezen zei die maar ik vond ook prettig als hij mee deed zoeken maar het was misschien ook raar we kregen horen van dochter over 5/4 maandjes worden jullie Papa en Mama Ons wereld Ging op ze kop! maar ik zou voor geen goud willen ruilen als ik op nieuw mog doen Echt niet:D:D:D love my Prinsesje met draken streken :)
    en denk nu dat me man mee helpt met kaartjes zoeken want 3 jaar gelden was hij druk bezig met huisje opknappen voor de komst van ons Schatje;)

zo donderdag wordt een zombie dag voor me ...gelukkig vrijdag om 09:00 aan beurt ben! en dan kan ik echt gericht shoppen
    heb ik nog niet gedaan gelukkig wel die leuke H&M beertjes (bruin) pakkjes gehaalt en dat was het meer niet ...

en het is feit ...uur voor de wekker gaat (04:00) moet ik na de WC :(:(:( want wil geen nat bed achja hoort er bij

Oja totaal vergeten vandaag 24 weekjes :D alle 2 babytjes...1 loop iets eerder (kan goed zijn dinsdag om 23:30) en de ander vandaag om 00:10 snapje

iedereen truste!

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik1989, gaan je broer en zijn vrouw raar om met het verlies van hun zoontje dan? Of begrijp ik je nu verkeerd? Dan moet je het zeggen hoor!

Ja vorige zwangerschap kwam er veel op jullie af ineens. Het voordeel was natuurlijk wel dat je die onzekere maanden toen niet bewust beleefd hebt. Want die eerste maanden zijn echt de lastigste tot nu toe vind ik.

Succes alvast voor vrijdag! (Vast voor het geval dat ik het vergeet, ik ben een zeef)

Jeej je bent 24 weken! Nu ik nog haha. Zaterdag is het hier zo ver en daar ben ik toch wel blij mee.

De kleine is vandaag zo druk geweest dat ze nu geloof ik hartstikke moe is, ze heeft zolang liggen trappelen en nu is het rustig haha.

11. ik1989

ik1989 Actief lid

17 aug 2013
    147
    0
    0
    brabant/gelderland
    @bail...nee wat je typte klopt wel beetje dat ze anders doet vind lastig over pratenwant ze zijn echt kinderlijk...is zo lang verhaal en ja overal is wat en elke huisje heeft een kruisje maar goed....
    Ik heb me toch aan gemelt voor de zelfde curus van 3 jaar gepeden
    Heb na gedacht en ik dacht avondje weg tussen andrr zwanger dames miss kan ik mijn ervaring delen.
    En nu ben ik veel rustiger toen vorige keer..dus ik ga er voor :D
    En hebben jullie trouwens smorgens wakker word zwachte buik platte buik? Vind ik zo raar en na tijdje met lopen dan een dikke buik vind gewoon apart of kan zijn dat ik nog deels op me buik slaapt (jah ik kan dat nog);)
    Zo ik ga maar opstaan en wat huishouden doen pfff afleiding zoeken

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: Weer tegelijk aan het tikken gisteren.. Schattig wiegje, kan me helemaal voorstellen dat je daar je kleine ook in wilt hebben liggen. Wij gaan alleen de doopjurk gebruiken waar ik ook in ben gedoopt als het tenminste een meisje is. Een jongen in zo'n jurk vind ik niet echt wat. Oh het is wel echt een schattig kamertje. Ik denk dat het heel knus wordt. Wij hadden trouwens uiteindelijk het badje gewoon in de badkamer staan, dat gesjouw met water. Wanneer gaan jullie ook alweer verhuizen?

Prutske: Jullie hebben dan ook nog contact met nichten en neven neem ik aan. Wij hebben dat helemaal niet dus die krijgen dan ook geen kaart. Alleen ooms en tantes en ik heb de vorige keer bijgehouden of we van iedereen wat hebben gehoord. De mensen die toen niets hebben laten weten krijgen nu ook geen kaart. Ik ga ervanuit dat zij dan geen interesse hebben.

Bailief: Oh nee wat heftig. We hebben geen garanties, maar dat is oh zo moeilijk. Helaas is dat het leven, je krijgt ook geen garanties op een lang en gezond leven. Zou die vriend het niet uit verdriet zeggen? Hij ziet dat jullie nog wel een kindje meedragen.. Of hij beseft helemaal nog niet dat zijn vriendin gaat bevallen van een compleet kindje. Vreselijk! Nee joh lekker zelf beslissen hoe en wat. Ik kon de laatste 6 weken van de zwangerschap de vorige keer amper meer uit de voeten dus toen kwam ik ook nergens meer. De klachten lijken wel op de vorige zwangerschap, maar goed dat schijnt niks te zeggen he. Het blijft afwachten. Sneu voor je hond, maar er is dus nog hoop. Is ook wel glad laminaat. Is met kruipen ook heel handig;) Dat weekend komt elk jaar terug, dus kan me er op voorbereiden. Vorig jaar met zo'n kleintje vond ik het ook wel moeilijk hoor en hij ook.

ik1989: Haha wat een foutje op zo'n kaartje. Nou ja je kreeg in ieder geval een kaartje toch? Hopelijk kan je man nu lekker helpen. Mijn man vond het echt onwijs leuk om te doen. Ik mocht het kaartje niet eens alleen uitzoeken... Ik herken dat met die buik niet, maar ik sta op met een harde buik. En dat plassen ja dat heb ik ook. Elke nacht 1 of 2 keer. Leuk dat je toch voor de cursus gaat. Met hoeveel weken ga je beginnen?

Kaartjes: Ik zat net even te kijken hoeveel we er de vorige keer hebben verstuurd en dat waren er 55. Volgens mij hebben we er toen 65 besteld ofzo, heb er best veel over zo ook van onze trouwkaarten...

Hier echt een lekker nachtje gehad ahum. Werd om half 5 wakker en kon niet meer slapen. Had een heel jachtig gevoel in mijn lijf, geen rusteloze benen, maar kon gewoon niet op mijn rechterzij en rug liggen. Kreeg weinig zuurstof zeg maar. En mijn man had besloten om op de helft van het bed te gaan liggen, nou ja. Gisteren nogal wat heftige dingen op ons afgekomen daar kun je lekker mee bezig blijven. Heeft even tijd nodig om dat een plaatsje te geven. Vandaag ga ik lekker niksen, heerlijk.

13. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Staffie.
    inderdaad dozen nemen heel veel ruimte in beslag!
    Wanneer gingen jullie verhuizen of nog op zoek naar andere woning?
    sorry als je al verteld hebt maar ben anders vergeten hihi:$

Bailief
    wat iets raars om te zeggen zeg.. lijkt net alsof hij blijer is met een zoon die niet kon halen dan met een levende dochter.. natuurlijk mag je iets voorkeur hebben maar om zo te zeggen als je kindje niet mocht halen.. en daarnaast is iedereen weer anders wat voor die gene leuker lijkt..

ik1989
    lekker he de 24 weken te halen!
    hihi hier geen zachte platte buik. wel dat die iets minder bol is maar voel na opstaand kleine weer lekker plekje innemen. aangezien als je licht zwaartekracht toch meer in mn rug drukt.

Saar
    Ja wij hebben ook het badje al in de badkamer staan. we hebben mooie grootte ruimte dus staat niet in de weg.
    hier van mijn vaders kant redelijk wat familie maar heb geen contact mee dus ook geen behoefte om kaartje te sturen. ach het is zo'n roddel familie ze krijgen vanzelf te horen van iemand anders.
    Vervelend ik heb soms ook dat bepaalde houding minder zuurstof binnen kan krijgen waardoor heel benauwd en beklemmend gevoel geeft. hopelijk slaap je vannacht beter!
    Gelukkig heb je geen drukke dag.

Hier.
    Straks gesprek. aangezien we volgende week gesprek hebben met ouders en onze hulpverlener en dan gaan we nu op voor berijden. aangezien wel duidelijk moet zijn mocht ons minder goed lukken wie wat mag/kan doen zodat iedereen weet niet niet straks mocht fout gaan alles geregeld moet worden. maar zo geen zin in de bus rit van ongeveer een 2 uur totaal. vroeger zat het om de hoek. maar ach heb liever zo'n huis dan dat 5 min lopen is hihi.
    Daarna met mn schoonzus naar gemeente huis. omdat ze graag inburgeringscursus wilt doen maar mn broer haar niet wilt/kan helpen ga ik met der mee.
    Dus ga me nu klaar maken om te kunnen vertrekken.

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik1989, mijn buik is ook dunner in de ochtend. Maar ik durf niet op mijn buik te slapen dus bij mij is het denk ik vocht ofzo dat er verder op de dag bij komt. Leuk dat je toch een cursus gaat doen!

Saar, ze was al bevallen, ik ben er bang voor dat hij zijn kind niet eens gezien heeft omdat hij zelfs niet meedurfde naar echo's omdat hij niet van medische dingen houd. Daardoor zal het hem denk ik minder doen, hij was gisteren ook zwaar aan het blowen en weet ik wat. Daarom kwam mijn vriend ook eerder terug, het is echt een man die je absoluut niet wil als vader van je kind.

Ik ben benieuwd of het bij jou dan misschien toch een dochter is, dat de kwaaltjes overeen komen ;) de tijd zal het leren.

Laminaat handig met kruipen omdat ze dan ook telkens uitglijden? Of iets anders?

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: Succes vandaag! Hopelijk gaat het allemaal goed.

Bailief: Oh dat lijkt me voor zijn vriendin ook echt niet prettig. Aparte situatie. Ja 't is glad dus kan het soms wat langer duren omdat ze geen grip hebben. Hier heb ik toen maar een mooi speelkleed gekocht.

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh zo ja haha. Logisch ook ;). Scheelt misschien dat wij in ons zit gedeelte een groot tapijt hebben liggen, kan ze eerst daar eens beginnen.

Voor zijn vriendin is het echt niet leuk, ze liet de laatste keer dat ik haar zag ook merken dat ze het niet leuk vond dat hij niet mee wilde. Ik heb haar nog maar weinig gezien omdat zij gelijk dezelfde maand dat ze samen waren zwanger is geworden maar toch kun je het dan zo erg voor iemand vinden.

En ik mag het niet zeggen, maar ik ben blij dat mijn vriend die jongen gelijk niet meer interessant vind.

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oeps! xDoo, ik heb over je heen gelezen sorry! Succes vandaag!

Zie dat ik ook over jouw nachtrust heen gelezen heb Saar, ik was zelf geloof ik nog niet wakker. Vervelend dat je zo slecht geslapen hebt en dat het nog best heftig hebt gehad gisteren. Terwijl de dag zo fijn was begonnen. Hopelijk kom je vandaag tot rust.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Dat is handig en ach voorlopig is ze er nog niet aan toe;) Poeh dat is ook wel erg snel zwanger worden. Wel heel triest voor haar. Maar inderdaad wees maar blij dat het je vriend niet is inderdaad. Geeft niets hoor ik lees ook wel ergens overheen. Soms is het teveel en te veel chaos. Heb net even zitten janken bij al you need is love, heerlijk haha. Gisteren een detective teruggekeken.

Ik heb als het goed is een wiegje voor de kleine man/vrouw voor 30 euro. deze Prenatal - Holland Unpublished Category - Prenatal - Hoge wieg mix & match Hoop het!

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

Leuk zeg die wieg! Die heb ik ook zien staan bij de Prenatal en het is een mooie. Hopelijk is ie voor jou.

Fijn he om soms even lekker alles eruit te gooien. Kan zó opluchten.

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja ik wilde er eigenlijk 1 zonder voor en achterbord, maar goed deze kan ik in mijn eigen woonplaats ophalen en dat scheelt ook een hoop geld.

Deel Deze Pagina