Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Gelukkig ben je thuis! Je baas zal wel geschrokken zijn van het nieuws? Laat je maar lekker verwennen de komende tijd, al zal hij je vast ook flink gaan vervelen. Maar alles voor de kleine natuurlijk.

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh, omdat mijn vriend vanmiddag thuis is gaan we naar Ikea. We moeten daar echt nog gordijnen en een matras vandaan halen. Ik zie er best tegen op omdat het me echt zwaar valt, winkelen, maar beter nu dan over een paar weken denk ik maar.

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: ik krijg er ook wel zin in, ondanks bepaalde angsten. Het idee dat je je kindje dan in je armen krijgt, heerlijk! Succes met winkelen. Ik moet er niet meer aan denken. Ik heb het matrasje besteld bij de Leen bakker en die haalt mijn man dan in de winkel op.

Staffie: Fijn dat je thuis bent, minder fijn dat je zoveel rust moet nemen. Maar beter thuis dan in het ziekenhuis toch? Sterkte met alles te regelen.

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Echt een heerlijk moment lijkt me, kan niet wachten :D haha ik moet er ook helemaal niet aan denken om te winkelen maar helaas moet het echt even daar. Als het goed is is het niet zo druk nu dus dat scheelt nog iets.

Ondertussen dat ik dit typ probeert mijn kat met dr volle gewicht op mijn buik te staan, gek beestje :p. De baby vond het alleen niet zo'n goed plan van haar en ik ook niet.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh fijn. Best zwaar op je buik. Hopelijk is het een beetje rustig bij Ikea.

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Zo alles geregeld....
    Gelukkig had ik eigenlijk alles al overgedragen op het werk, alleen morgen nog even langs voor de papieren van de ziektewet, en vrijdag nog een vergadering/overdracht en dan is het klaar...

Wel erg raar gevoel maar ja..ben toch ook wel geschrokken van wat de VK en Gyn allemaal te vertellen hadden
    Ik wil toch echt niet naar het ziekenhuis dus ga nu gewoon mn rust nemen,
    lekkere middagdutjes, vroeg naar bed enz enz

Mn baas reageerde heel goed en zei ook dat er niets belangrijkers is dan mn kindje, en dan ik na vrijdag ook echt niet meer mag komen ;)

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Fijn dat je alles al had overgedragen en dat je baas zo goed reageerde. Geeft jezelf ook meer rust denk ik. Lekker met een dekentje en een leuke serie op de bank dan nu he?! Hopelijk gaat die kleine nu goed groeien. Hebben ze een oorzaak en een reden waarom je evt. moet worden opgenomen?

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Oorzaak kon van alles zijn zeiden zen, maar gelukkig was de navelstreng doorbloeding prima.

Opname zou echt zijn omdat een klein kindje grotere risico's meebrengt, en veel minder kan hebben qua harde buiken/weeën enz enz
    en bij opname kan ik 24 uur aan de monitor en grijpen ze dus in wanneer ze zien dat het kindje zich niet meer prettig voelt in mn buik

het geschatte geboortegewicht zou nu net geen 5 pond zijn, dus dat is echt klein

denk dat ik toch nog maar wat meer maatje 50 ga halen;)

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Aha vandaar. kleine 5 pond is wel heel klein ja. Ik vond mijn ruim 7 ponder al klein... Laten ze je wel doorlopen tot 40 weken dan of hebben ze het daar nog niet over gehad? Goed luisteren naar je gevoel en bij twijfel bellen denk ik.

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Staffie, bestellen zal je bedoelen, die kleertjes :D.
    Fijn dat je baas zo goed reageerde! Geeft je ook wat meer rust denk ik. 5 pond is inderdaad erg klein, en je wilt natuurlijk niet dat zij straks nog in het ziekenhuis moet blijven.

11. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Staffie, gelukkig ben je thuis. Lekker uitrusten nu! En n probeer ook n te genieten

Bailief, bevallen go with the flow. Dus laat alles lekker over je heen komen, leef in jou wereldje. Het enige wat ik me vooraf inprentte was. Pijn doet het sowieso dus daar moet ik even doorheen. En dat is gelukt.

Saar, ik vond 7 pond ook klein om vast te houden maar toch wel groot genoeg om eruit te werken:) hoop deze keer ook ongeveer dit gewicht. En zoals het er nu bij staat verwachten ze niets geks.

Meiden, mijn bekken doen zeer. Gelukkig wel met de goede reden dat het kindje zich daar al lekker in heeft genesteld. Ook heb ik het idee dat mijn buik al aan het zakken is maar de kleine moet eigenlijk nog wel een week of 4 blijven zitten. Anders mogen we niet meteen naar huis en worden we toch nog medisch.
    Maar stiekem wil ik mijn kindje al zo graag zien

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja dat dan wel weer Prutske, maar ik denk dat 5 pond ook groot voelt om eruit te werken. Bah naar van je bekken. Kun je er nog wat aan doen zoals fysio oid? Ik wil de kleine ook graag zien. Wordt toch wel nieuwsgierig of de kleine op Hanna lijkt ook.

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Prutske, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken. Ook al is het voor een goed doel, lastig is het wel.

Dankje voor de tip, dat was mijn plan ook. En inderdaad, pijn doet het wel. Maar ach, er zijn genoeg mensen die het meerdere keren doen denk ik maar ;).

Nou, dit was de allerlaatste keer Ikea dit jaar, pff wat zwaar zeg. Ook nog een uur onderweg geweest (normaal 20 minuten) vanwege een ongeluk. Maar we hebben alles! :D. We zijn toch voor het matrasje van 34,95 gegaan omdat die binnenvering heeft. Vinden we zelf ook fijner liggen.

Oja, ben vandaag aan de strijk gegaan met de lakens... wat een ramp!!! Serieus, ik krijg de kreukels er heel moeilijk uit terwijl ik een stoomstrijkijzer heb. Zal waarschijnlijk wel komen doordat ik heel weinig strijk :p. Ik moet de handigheid even snel ontwikkelen haha.

Morgen komt de kraamzorg trouwens, ze hoeft toch niet de slaapkamers te zien of wel? De babykamer is sowieso nog niet klaar. Meubels zitten nog niet eens allemaal in elkaar :p

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Hier zijn we helemaal niet boven geweest... Maar goed ik kon toen ze kwam ook echt maar 1 keer per dag naar boven dus anders zat ik gelijk boven:). Lakens strijken haha. Ik strijk eigenlijk (bijna) niets. Met dat matrasje heb ik dat ook hoor. Terwijl het voor een kindje helemaal niet nodig is haha. Maar goed ze moeten toch lekker liggen:)

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, haha dan was het bij jou al helemaal geen optie geweest.

Ja lakens strijken... erg he :p. Nog nooit heb ik beddengoed, pyama's, handdoeken of weet ik wat gestreken en nu moet ik alles gestreken hebben :p. Ik wil dat randje van het laken dat over het dekentje gaat helemaal glad hebben, maar het lukt niet haha. In de verpakking ziet alles er dan veel mooier uit... ik wil zelfs de molton onderleggers/zeiltjes (ik weet niet eens wat ik nu eigenlijk heb) strijken, weet niet wat me bezielt :p

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Uhm... nesteldrang:D Ik wil ook heel veel, maar het lukt niet. Dus manlief moet van alles doen.

17. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames!!!

mag ik ook nog een beetje meekletsen? :)

Ik heb in het begin wel mee gebabbeld, maar heb het totaal niet bijgehouden meer. Best jammer, maar vind het toch wel leuk om dingen te delen en te lezen hoe het met jullie gaat!!

Hier net klaar met strijken, weet precies wat jullie bedoelen haha!! Heel de week aan het leuren geweest met was en mn strijkplank. Helaas ben ik niet zo goed in strijken :(

Bij ons wilde de intaker van de kraamzorg wel ons bed zien om te bepalen welke klossen eronder moeten. Maar wij hebben een boxspring en een extra matras was dan voldoende dus ze is niet boven geweest :D (ik was de afspraak vergeten, dus is maar goed dat ze niet boven kwam ook :p)

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, ohja, dat is wat mij bezielt... leuk :D :p.

Seentjuh, welkom terug! Hoe is het met je en hoe gaat je zwangerschap? Als je wilt mag je jezelf weer op de lijst zetten :). Een lotgenoot dus met het strijken :D haha. Scheelt dat ze niet boven kwam! Ik heb morgen helaas nog wat klusjes te doen voordat ze komt :(. Is vooral omdat ik eigenlijk veel te moe ben voor het huishouden, maarja als je dan zo'n intake hebt dan wil je wel weer een goede indruk geven :p.

19. nono

nono Niet meer actief

Gut Bailief, ik herken dat alles niet glad wil! Ik had het ook al.. wat een kreukels.. kreeg ze er echt niet allemaal uit terwijl ik ook zo'n stoomstrijkijzer heb.

Welkom terug Seentjuh!

Staffie, lekker uitrusten he! Is wel beter..

@Hier, sinds Zaterdag voel ik mij niet lekker.. momenten erge last van mijn darmen en word dan ook ineens misselijk.. zakt ook wel weer af. Diarree, misselijk en heel koud.. zijn echt buien.. buikgriep is het niet want ben juist net van de griep af. Denk wel dat het kindje een flinke groeispurt heeft gehad want ik kreeg mijn jas niet meer dicht terwijl hij vorige week nog dicht kon.. en het scheelde niet een klein beetje, maar echt 5 cm ongeveer dat ik 'm niet meer dicht kreeg! Maar kan ook indalen zijn, heb zelf het idee dat m'n buik ook lager is gaan zitten.

Morgen weer echo.. ben wel erg benieuwd, hoop natuurlijk dat ze een groeispurt heeft gehad en boven de P3 lijn komt! Het zit mij ook echt niet lekker dat ik nu 10 dagen verder ben en geen controle heb gehad.. terwijl ik eerder 1 keer in de week flow meting had en 1 x in de 2 weken een groeiecho. Heb zelfs al 2 x per week terug moeten komen.. maar nee, andere gyn vond dat haar collega wel erg overdreven deed en 1 x in de 10 dagen groeiecho was genoeg. Ben natuurlijk wel bezorgd, gaat wel om m'n kindje.. Sowieso vind ik krom dat ze eerst zeiden dat als ze op deze manier groeide (op de p6 lijn bleef) het okay was.. en afgelopen keer zat ze op de p3 lijn.. Ik weet dat het een schatting is en er nog speling kan zijn.. maar 't zit gewoon niet lekker.

Zo, even m'n ei kwijt.. ga nu weer lekker liggen en hopelijk kan ik zo slapen.

20. ik1989

ik1989 Actief lid

17 aug 2013
    147
    0
    0
    brabant/gelderland
    Pruske last van je bekken bah hoopelijk wordt het niet zo erg dat tranen uit ogen springen...ik moet wel zeggen lijkt er op dat ik ochtends opstaan net als deze tijd stip ook soort pijn krijg onderin zal vrijdag aan gyn vragen

@eerste baby wasje nou hier ben ik al met volle toeren bezig alleen de trouwe maschien heeft keuren ...me man moet 1x of 2x jaar afvoer svhoon maken omdat we wasmaschie ern combie is drooger en was is (3 jaar geleden woon we in klein huisje met weinig ruimte) maar hij doet zijn werk dat gaat er om morgen deel 2 wasje en veder...

@ nono success morgen hoop dat je meisje gegroeit is en kunt genieten meer om geen zorgen maken. .knuf

@ mis hier nog persoon Xdoo gaat met jou alles nog goed meid?

@seen welkom terug
    @bail en seen met strijken...haha ik heb moeite met bloes strijken dat is etger dan baby spullen hihi maar het scheeld als ze wat ouder zijn ons babys dan doe ik niet veel strijken met die hydrofil luiers die sla ik paar keer goed en dan hang ik op dat zal wel rond de 4 a 5 maandjes dat ik doet en is niet erg had gevraagt aan vk en kraam is puur handig heidje als je niet van strijken houd hihihi zoals ik ik strijk eingelujk naar zelde maar met de babys opkomst uitzondering

@ mezelf wad net wakker door raar droom en me buik in weg lig bah en was na wc gegaan kon je goed zien dat mn baby's allemaal aan 1 kant lig haha dus met ze 3 (ik en babys) allemaal op 1 plekje geslapen zag raar uit en dat hebben jullie vast ooj ofbiet? Zo ik blijf wakker tot wekker af gaat van me man en dan ga ik opstaan voor bakje thee en vedr hoe me gaat mag niet klagen maar toch ben ik onzeker maar goed dames goede morgen en fijn dagje en rest zwaai zwaai

Deel Deze Pagina