Nono, ik ben blij dat ik niet de enige ben . Mijn moeder bood nog wel aan om het te strijken voor mij, maar ik moet en zal het zelf voor elkaar krijgen haha. Wat vervelend dat je je zo voelt. Misschien toch even melden bij de gynaecoloog/verloskundige? Of kom je nu helemaal niet meer bij de verloskundige? Wel fijn dat je buik zo gegroeid is! Volgens mij hier ook een groeispurt, alleen zit ineens zo strak of minder ver over mijn buik en er is in een paar dagen een kilo bij. Succes alvast morgen! Ik ben benieuwd of ze lekker gegroeid is. Ik1989, grappig van je buik . Ik heb dat niet. Maar ik draai 's nachts ook wel 20x als het niet meer is haha. Mijn nachten zijn helaas niet meer zo goed en ik moet ook steeds vroeger in de ochtend naar de wc. Duurt dan weer zo lang voordat ik in slaap val. Nou ik ga eens een joggingbroek aantrekken en poetsen, jeej... De intake is hier om 3 uur dus ik heb even . Maar moet ook genoeg doen en de snelheid is ver te zoeken bij mij. Maar komt goed.
Bailief, ik heb het inderdaad even aangegeven bij de verloskundige. Ik zie vaak de verloskundige in het ziekenhuis en als het moet dan komt de gyn even om de deur kijken. Ik heb vandaag weer groeiecho gehad. Ze loopt nu op 28 weken en 1 dag met haar buikje. Nog steeds flink achter, maar ze groeit en daar gaat het om! Ze weegt nu ongeveer 1500 gram.. ze vonden het netjes dat ze 200 gram in 10 dagen is aangekomen. Dus tevreden! Heb vannacht (na mijn post) behoorlijk veel harde buiken gehad.. dus ze heeft mijn baarmoedermond opgemeten en die was nog prima, dus gelukkig hebben die harde buiken geen 'werk' verricht. Nog even een ctg gehad.. kreeg ze net de hik. Maar dat was ook prima! Dus ik moet weer komen over 10 dagen, weer groeiecho en 't hele ritueeltje. Heb nog even bloed moeten prikken op HB en glucose.. Ben wel weer gerust gesteld nu! Ze heb nog weer op m'n hart gedrukt dat als ik haar ook maar 1 dag minder voel, dat ik direct moet komen voor een ctg. Bij de ctg ook wel een paar keer harde buiken gehad.. maar goed, wat eraan te doen? Rust nemen.. het is vervelend maar ben allang blij dat het geen werk verricht. Ik zal even de foto's laten zien van afgelopen 3 weken. Behoorlijk veel.. en de echoscopisten zijn er gek op om haar mooie 'meisjes' (zoals ze zelf zeggen. ) gezichtje op de foto te krijgen! Ze zat vandaag lekker te smakken met haar mondje.. en met haar ogen te knipperen, dat was echt raar! Hahaha.
Een voordeel is wel dat je lekker veel foto's hebt nono! Zo klein is ze toch niet dan, ook al loopt ze een beetje achter? Gisteren heb ik groeiecho gehad en kwam uit op 1860 gram. Dit was helemaal gemiddeld zei ze. (Wij zijn precies gelijk uitgerekend) Ik had vorige week zo'n strak buikgevoel ineens. Denk ook dat dat een groeispurt is geweest ofzo. @ik, misschien zijn het indalingsweeen, die kunnen ook zulke steken onderin geven. Hier verloopt de zwangerschap goed. Werk nu al wel een aantal weekjes 50 procent. Ik had hoge bloeddruk en veel last van mijn bekken. Bloeddruk is nu weer normaal gelukkig ( was vooral stress denk ik). Mijn bekken gaat de ene dag beter dan de andere. Ik kan in principe nog alles, maar moet gewoon niet teveel doen. Verder heb ik met 36 weken nog een groeiecho. Bij de bevalling van mijn zoontje een totaalruptuur gehad. Kans op verder scheuren bij deze bevalling met inco als gevolg is 5 tot 10 procent. Keizersnede is dus ook een optie. Ik mag zelf zo'n beetje kiezen wat ik wil. Daarom nog een groeiecho, want met groot kind verschuift de voorkeur naar keizersnede. Maar vooralsnog wil ik toch liefst vaginaal bevallen en wellicht ingeleid met 38 weken. Dus is best spannend allemaal nog
Welkom Seentje. Joh mag jij kiezen. Wat een rare wereld. Ik heb ook een TR gehad en krijg geen enkele keuze... Is er bij jou een oorzaak? Heb je nog restklachten? Nono: Wat naar dat je je zo voelt. Anders even overleggen met de vk of het niet iets anders is? Fijn dat de kleine is gegroeid. Hopelijk houdt ze deze lijn vast. Hoop kindjes hier met een groeiachterstand. Hopelijk komen er straks gewone prachtige op gewicht kindjes uit. Ik1989": Hier ook veel rare dromen en veel wakker. Lekker de wasjes. Bailief: Succes met poetsen. Ik heb het gevoel dat ik qua groei stil sta. Maar misschien zie ik maandag op de foto iets heel anders. Krijg van iedereen te horen dat ik een klein buikje heb... nou ja zolang het kind maar mooi aan de maat is.
Oh wat vreemd saar! Ik heb toen na de bevalling wel bekkenbodemtherapie gegad ivm restklachten. Maar dit is met de therapie helemaal opgelost gelukkig. Wat hebben ze tegen jou gezegd dan? Moet jij zowiezo vaginaal bevallen? Had jij restklachten?
Ik heb wel restklachten m.n. problemen met aandrang van de ontlasting, maar lijkt alsof ze het niet erkennen ofzo. Ik moet vaginaal bevallen met een preventieve knip. Nu vind ik dat niet zo erg (i.v.m. herstel van een keizersnede), maar over tijd lopen met kans op een groot kindje wel een beetje. Hoor zoveel verschillende verhalen hierover. Ga het bij de vk nogmaals aan de kaak stellen. Is er bij jou een oorzaak? Hier geen oorzaak, mogelijk een opgeslagen armpje, maar dit is nooit bevestigd(onbevredigend gevoel trouwens). Ik ga sowieso in het geboortehuis bevallen, met de verloskamers en gyn. 1 verdieping boven me.
Hier bij vaginaal bevallen ook zeker een oreventieve knip. De gyn heeft gezegd dat een mogelijkheid is om bijvoorbeeld met 38 weken in te leiden, omdat het kindje dan minder groot is. Al is dat geen garantie dat ik dan niet scheur. Hier ook geen verklaring voor de TR. Wel met vacuum bevallen, maar die schoot eraf. Waarschijnlijk met het schoudertje gescheurd, want had wel een knip gehad. Wat raar dat ze bij jou niet eens de discussie aan willen. Vooral als je restklachten hebt! De gyn vertelde 5 tot 10 procent kans op verder scheuren. Dat vind ik best groot. Zou het zeker nigmaals aankaarten hoor
Ja ga ik ook doen. Had bij bevalling een topic geopend over de totaal ruptuur en daar kreeg ik al zoveel verschillende verhalen. Toen ben ik bij de nvog(nederlandse vereniging obstetrie en gynaecologie) documenten gaan lezen over hoeveel kans je hebt op herhaling. En dat stijgt van 1% naar 4-8% zeggen zij. Ik vind dat ze er vrij gemakkelijk over doen. Niet dat het nou extreem vervelende klachten zijn hoor, prima te doen(ik moet gewoon naar het toilet gaan als ik aandrang heb anders heb ik geen aandrang meer en lukt het niet). Merk nu trouwens wel dat ik het minder goed kan ophouden, dus weet niet of dat er nog mee te maken kan hebben. Maar lees ook dat je later ook meer kans hebt op incontinentie. Dus ja. Moet jij hierdoor bij de gyn. bevallen of mag je gewoon onder vk bevallen?
Ik had ook problemen met de aandrang. Als ik het voelde moest ik echt binnen 10 minuten gaan, anders was ik dus te laat en kon ik het niet langer ophouden. Het kan zijn dat je er nu weer meer last van hebt, omdat er nu meer gewicht op de bekkenbodem drukt. Dat is in ieder geval wat mij verteld is. Als ik voor de gewone bevalling ga zou ik bij de vk mogen bevallen. Wel in het zkh en preventieve knip. Maar waarschijnlijk wordt ik eerder ingeleid en dan is het dus bij de gyn. Of het moet keizersnede worden natuurlijk...
Dankje voor de info. Dat leek mij op zich ook al wel inderdaad, dat je bekkenbodem het minder goed doet. Ik ga het er maandag nog weer over hebben met de vk. Maar ben bang dat ik overgeleverd ben aan hoe zij dit altijd behandelen. Ziekenhuis waar ik de vorige keer ben ingeleid is ook niet zo voor vroeger inleiden...
Je kan misschien wel een gesprek aanvragen bij de gyn die je vorige bevalling heeft gedaan. Mijn vk wist er ook vrij weinig vanaf allemaal en de gyn die mij geholpen heeft bij mijn bevalling is zo'n topmens! Dus ik heb een afspraak gemaakt bij die gyn weer pas geleden waar dit dus allemaal uit kwam. Dat kan je ook nog vragen/eisen bij de vk?
Ik ben verlost door de klinisch verloskundige.. Maar welke is ook onduidelijk aangezien er om 4 uur wisseling was van de wacht en ik om 9 over half 5 ben bevallen jaja. Echt chaos tijdens de bevalling. Maar kan wel naar de gyn. die me heeft gehecht.. Ik wilde er sowieso al verder mee, maar nu ik iedereen om me heen zo hoor wil ik het helemaal.
Hey meiden, sinds ik thuis zit ben ik even met andere dingen bezig geweest. Net weer alles bijgelezen, maar was zoveel dat reageren lastig wordt. Ga proberen weer wat meer te lezen en te reageren! Ik ben net als een aantal van jullie ook begonnen met wassen en strijken. De laatste was hangt nu te drogen aan het rek. Heerlijk als het straks allemaal klaar is. Afgelopen zondag dacht ik op te gaan passen bij mijn zus. Bleek dat het hele huis vol zat met familie en vrienden voor mijn babyshower Hebben een gezellige middag gehad en heb veel cadeaus gekregen. Over 4/5 weekjes mogen onze kindjes gewoon al geboren worden, ik kan niet wachten. Ik1989 zal wel de eerste zal zijn die zal bevallen.....
Seentjuh: ik ook. 't is zo maandag. Heerlijk me88 wassen. Leuk zo'n onverwachte babyshower. Ben je lekker verwend? Lekker idee he?! Ik weet nog dat het april was en ik de positieve test in mijn handen had en nu al weer 32 weken. Zo hard als het gaat. De weken vliegen voorbij. Ik denk ook dat ik1989 de eerste zal zijn, maar je weet het natuurlijk nooit.
Me88 en saar Hoor ik me naam hihi nou met eerste bevallen kan alle kanten op gasn toevallig bij curus wad iemand bevallen met 32 weken en 1 dag dus ja het is en blijf voir iedereen spannend ik hoop dat ik 35 36 weken haal maar zal me niet vetbazen volgend week aan bevallen ben zo zie je leven is groot verassing we zullen kee majen komende tijd ben ik ook benieuwt naar en nu vlueg de tijd inderdaad..ik las met 30 weken voel he baby minder nou bij mij is het tegen overstelde eindelijk! Zo ik ga slapen zal om 04:00 wakker zijn pffffffff Iedereen truste of goede avond of goede morgen groetjes
en ja hoor 3 dagen op een rij rond tijd van 04:00-04:15 ben ik wakker al 3 dagen achter elkaar...vorige week nog niet en nu opeens wel..ja het speelt ook ik ben ook wat verkouden ik moet na wc en snak naar water/drinken en ik ken me zelf ik kan terug naar bed gaan maar lig niet lekker meer en uurtje dan gaat de wekker van me man dus nee heeft geen nut ik ga maar uit en haal ik strakjes maar in als Me Meid naar school gaat ofzo... maar goed en over me ander berichtje: vroeg is bevallen alles gaat prima allen moet in couveuse liggen en vandaag ben ik 32 weekjes zwanger! jippie mag lekker in ziekenhuis blijven! en niet naar prematuur afdeling Brrrrrr moet echt niet aan denken maar mn vaste GYN zei met 32 weken mag je gewoon hier blijven gelukkig is toch fijn om eigen omgeving en ja Vrijdag mar ik naar me vaste gyn vind toch weer spannend...zijn ze nog met ze 2tjes in mn baarmoeder is al 1 ingedaalt of liggen ze allebij Dwars en is er slecht nieuws enzo want ja ik ben gewoon eerlijk in ik kan 1 levend kind hebben en 1 dode kindje. Ja klinkt ook lekker negatief hoe ik typ Srry maar dat gedachten blijf bij .... in begin was meer: ik ben zanger hoop dat goed gaat al is het maar 1 die red ( 4 weken zwanger tot 12 weken zwanger) ze hebben daar naam voor vanishing twins nieuwe mijlpaal was toen de 20 weken echo en ze zijn nog steets met ze 2 mijn tweeling en onder tussen ben ik van ze gaan houden moet ook op bouwen maar toen met 20 weken echo hou ik nog meer van me kinderen en vooral toen ze namen krijgen! Weer later met 28 weken kreeg ik echo toen was het raak ik was allang verlieft op me 2 ukkies in me buik en ze zijn steets met ze 2tjes en moet niet aan denken dat na de bevalling dat ik 1 kindje en ander afscheid moet nemen ze zijn al die tijd met ze 2tjes maar natuur is hard (dat blijf in mn koppie maar ik voel me goed ik heb alleen last van Moeheid en rug en vocht en soort steekjes (van groei van buik) dus ja deze gedachten blijf ik houden helaas en dan kom ik vaak onzeker over ...maar ondertussen ben ik de baby kamer mooi op tutten en wasjes draaien elke keer als ik op de kamertje komt is Wauw 2 bedjes Blauw en Roze en dan zit ik tussen 2 bedjes (op de stoel) kijk ik naar links is het blauw en naar rechts is het Roze onwerkelijk dan voel ik warmte en liefde in me en ziet voor me hoe zal gaan: elke dag huilen of slaap loos nachten of iets anders maakt voor mij niks uit ik vind het prachtig en ik weet het is pittig maar komt goed zo ik heb lang verslag getyp Goh zit 1989 achter de computer ja ik zit achter computer is toch fijner dan mobiel krijg kramp in mn vingers hahah en nu ook we maar je typ nu veel sneller zo iedereen fijn dag veders en al plannen voor weekend?
Zo hier ook weer tijd om even te reageren. Laatste loodjes komen eraan. Hier alweer 33 weken zwanger. Dus nog een weekje te gaan. En dan eindelijk genieten van de rust. De planning is om van het weekend alles van de kinderwagen van zolder te halen en te wassen, de box terug binnen te zetten. Ook denk ik erover om de onderleggers maar op bed te leggen want mijn gevoel zegt dat ik deze keer vroeg ga bevallen. ik zag trouwens op de lijst dat mijn afspraak bij de vk niet op de lijst staat. 13 novrmber vk
Goeiemorgen meiden, Even een kort berichtje van mij om hoi te zeggen . Ik ben zo verschrikkelijk moe en heb last van mijn heupen en rug de hele dag door. Maandag dus naar Ikea geweest, dinsdag heel veel gepoetst hier, gisteren ook maar gewoon doorgegaan met van alles en nu kan mijn lichaam niet meer. Dus ik ga vandaag een dagje op de bank liggen. Intake met de kraamzorg was trouwens een fijn gesprek, wij gaan voor 3 uur per dag. Iemand nog wat energie over voor mij?
Ik1989: Laten we het er dan op houden dat het het meest logisch zou zijn als jij als eerste bevalt. Gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal. Hopelijk plak je de 34 en 37 er nog aan vast. En dan hopla 2 kindjes, de ene in het roze en de ander in het blauwe bedje. Heerlijk toch zo wegdromen. Prutske: Lekker nog 1 weekje werken. Lekker aftellen. Knap hoor dat het je nog lukt. Ik zou kansloos zijn op het werk. Mijn oogjes vallen af en toe gewoon dicht. Hopelijk klopt je gevoel, maar blijft de kleine nog 4 weken zitten. Mijn gevoel zegt te laat en mijn verstand hoopt op 2 weken te vroeg Hopen mag. Bailief: Rustig aan. Ik herken je vermoeidheid helemaal. Fijn dat het een goed gesprek was. Wilde ze je huis nog helemaal zien? Heb je nog wel de mogelijkheid om meer uren te krijgen mocht dit nodig zijn? Ik ga gewoon voor volledig. Kreeg gisteren de brief binnen van de kraamzorg en als het goed is komt mijn kraamverzorgster in week 36. Maar goed we kennen elkaar want zij heeft ook bij Hanna gekraamd. Ik heb mijn eerste babywasje in de wasmachine zitten. Het MOET gewoon NU gebeuren. Verder ben ik compleet gesloopt.