Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

Ook hier helemaal versleten:( en nu ook keelpijn en snotterig...
    Maar ja..standaard he..als je aan rusten toekomt, komt de moeheid er pas uit, dus besloten om vandaag helemaal niks te doen

Hier is gister ook de kraamzorg geweest, was een erg prettig gesprek en gelukkig bleek ook nu dat ze met bepaalde dingen wel dezelfde visie hebben als ik, de reden waarom ik ook voor hun gekozen heb, dus dat was een fijne bevestiging
    Het voelde ook niet als een "keuring" of "inspectie" gelukkig haha
    Al wilde ik natuurlijk wel mn huis schoon hebben, dus duidelijk teveel gedaan gister

Ze heeft hier niet in huis rond gekeken, wel heeft ze de babykamer gezien, op mijn verzoek ;) omdat ik wilde weten of ik het bedje goed had opgemaakt, en gelukkig was dat zo :D:D

Hier is het meeste nu gewassen maar het ligt nog wel in tassen te wachten op het strijkijzer;):p

Kamertje ook al een beetje ingericht, kado'tjes neergezet die ik al had gehad want andere aankleding moet ik nog voor gaan shoppen:D
    Maar het geeft zo'n fijn gevoel nu het niet meer zo kaal is, ik moet ook echt s'avonds voor het slapen gaan, en s'ochtends echt even gaan kijken haha.

Paar foto'tjes:D:D

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    ♥Jaarwisseling MaMa's♥

Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing!
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december - Baby Girl!
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing!
    ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 1 januari - Baby Girl & Baby Boy!
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl!
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl!

Verrassing: 2
    Boy's: 4
    Girls: 5

~*Afspraken*~

8 November - GYN+ groei echo standaard bij tweeling - ik1989
    9 November - Zwangerschapsshoot - Staffie84
    11 november - Controle vk - Saar 22
    11 november - Groeiecho vk - MaDe87
    11 November - Controle vk - Bailief
    12 november - Controle vk - Me88
    12 november - Voorlichting bevallen - Bailief
    12 november - CTG en controle Gyn - Staffie84
    13 november - verlof - Prutske
    13 november - Controle vk - Prutske
    16 november - Intake kraamzorg - MaDe87
    18 november - Intake kraamzorg - Me88
    18 November - Verlof - Staffie84
    18 November - Groeiecho - Staffie84
    19 November - Controle vk - LA85
    20 November - intake kraamzorg - LA85
    22 November - Liggingsecho - Prutske
    27 November - Controle vk - MaDe87
    28 November - Voorlichtingsavond bevalling - MaDe87
    2 December - Info avond BV - Staffie84
    5 December - Verlof - MaDe87
    11 December - Info avond poliklinische bevallen - Staffie84

Prutske er ook bij gezet ;)

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    en deel 2 van de foto's :D

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    En mn wiegje

30 jaar geleden toen het klaar stond voor mij, en nu hetzelfde wiegje in onze kamer voor ons kindje:D:D
    Zo blij mee:D:D

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Prachtig kamertje Staffie. Ook echt een heel lief kamertje. En wat een lief wiegje zo. Kan de kleine lekker in straks. Hier maakt het trouwens niet uit of ik rust of niet. Ik rust al vanaf het begin 2-3 uur 's middags. Wordt nu alleen steeds moeier en dat had ik in mijn vorige zwangerschap ook. Ik kan al niet meer 10 minuten fietsen dus het wordt steeds beperkter. Gelukkig is het nu winter.

6. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Hee meiden.
    Pff ik heb zo weinig energie dat meelezen en mee kletsen er niet van komt.
    Maar dacht moet toch ff wat van mezelf laten horen .
    Gisteren borstvoeding bij eenkomst gehad alleen helaas viel het me tegen wist eigenlijk alles wel..
    Morgen controle en bespreken van mijn geborte plan en over 2 weken een groeiecho. W at gaat de tijd toch snel!
    Hopelijk houden we het allemaal goed vol tot het einde!
    Xx

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Het lijkt hier wel het topic der energielozen..

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha, Saar ik denk dat dat de perfecte omschrijving is. Maar niet zo gek natuurlijk, met die omslag van het weer hebben de meeste mensen sowieso al wat minder energie en dan zitten wij ook nog eens in het laatste trimester van onze zwangerschappen. Dus wij mogen het lekker rustig aan doen vind ik ;).

Vervelend dat het bij jou niks uit maakt of je rust neemt. Kom je de trap nog wel op zonder pauze?

Ik1989, we gaan er gewoon vanuit dat jij als eerste bevalt ;).

Prutske, bijna klaar met werken, wat zal dat fijn voelen of niet?

Staffie, wat een lief, warm, schattig kamertje! Echt heel erg leuk. Hoe bevalt het thuis zijn je tot nu toe?

Ik lig nog steeds op de bank. Kom er af en toe vanaf maar het voelt alsof mijn buik te zwaar is voor mijn heupen ofzo. Gisteren kon ik ook merken dat ik een groeispurt had gehad want ik krijg mijn winterjas echt nog net dicht. Had hem sinds vrijdag niet aan gehad. Het is een jas met knopen van boven tot onder en ik kreeg hem alleen nog maar bij mijn borsten dicht en net iets boven mijn buik. Nou het stond nu strak gespannen en was niet makkelijk met autorijden haha.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh bedenk me net iets, de kraamverzorgster zei gisteren dat ik beter wel een borstvoedingcursus kan gaan volgen. Maar ik heb meer zoiets van dat ik het wel zie hoe het gaat straks. Wil me nog wel een beetje inlezen op internet maar verder niet. Wat vinden jullie?

Saar, was nog vergeten je vraag te beantwoorden. Ze hoefde niks te zien in huis :) en als we meer uren willen dan kan dat altijd. Ze kon alleen niet meer uren opschrijven omdat de verzekering dan ook wil dat je die uren af neemt en wij dat dus echt niet willen als het niet nodig is. Wat leuk dat jullie weer dezelfde kraamverzorgster krijgen!

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nog wel, bailief, maar sta dan echt te zweven op mijn benen. Probleem is dat mijn dochter niet wacht met de trap opgaan dus ik moet wel door. Klopt wel die winterblues, maar goed we kunnen straks lekker opknappen naar de zomer toe. Lekker keutelen met onze kleintjes. Oeh lekker zo'n groeispurt. Dat met je heupen kan ook met indalen/bandenpijn te maken hebben he?! Ik heb het idee dat ik niet hard groei, maar maandag foto maken en dan kan ik het verschil zie. En ben benieuwd hoe het bij de vk is maandag.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wat apart dat verhaal van de verzekering. Hier was het juist we vullen dat in en dan kan het altijd minder.. maar dan staat dit tenminste vast voor de verzekering. Je had dus nog voor niets zo hard gepoetst:) Lees het boek van Stefan Kleintjes over borstvoeding. Het is wel belangrijk dat je dan hele goede begeleiding krijgt van de kraamverzorgster.

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oei dat is lastig, Saar, je zal dan wel buiten adem zijn als je boven bent of niet? Dat heb ik al en ik kan het gewoon op mijn eigen tempo doen... Oh ja dat is waar ook dat het daarvan kan komen, had ik nog niet aan gedacht. Maandag moet ik ook naar de vk en dan zal ze wel voelen of ze wat meer ingedaald is. Ben benieuwd naar jouw buik, maar uiteindelijk maakt het toch niet uit hoe groot je buik is/wordt? Zolang de kleine maar genoeg vruchtwater om zich heen heeft. En wie weet heb jij binnenkort een enorme groeispurt, kan maar zo.

Raar dat ze het bij jou juist andersom zeggen over het aantal uren. Je zou denken dat dit soort dingen overal hetzelfde zijn. Ach ja als ik meer zorg nodig heb dan moeten zij maar kijken hoe ze dat inplannen. De vk schijnt hier ook de eerste 2 dagen na de bevalling nog te komen en daarna om de dag. Dacht dat die altijd maar 1 keer kwamen. Ja helemaal voor niks gepoetst haha, maar hé, zelfs de badkamer heb ik gedaan dus dat hoeft voorlopig niet meer :p. Goede tip ban dat boek, die ga ik eens opzoeken :).

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja klopt. Ze komen best vaak langs. De huisarts komt als het goed is ook op huisbezoek. De vk kijkt of je baarmoeder voldoende zakt (bij mij ging dit niet hard genoeg), kijkt hoe het gaat, hoe de borstvoeding gaat, controle van hechtingen en hoe de kleine het doet. De grootte van je buik maakt op zich niet uit, maar bij mijn eerste had ik echt wel een grote buik. Maar sowieso is dit een heel ander buikje dus ach. De kleine is druk zat, dus die heeft nergens last van denk ik. Af en toe ga ik bijna van mijn stokje bovenaan. Dus het moet eigenlijk anders, maar ja hoe.

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh die doen ook nog veel zeg. Ik dacht dat de kraamverzorgster dit allemaal bekeek. En de huisarts ook nog, gezellige boel :D. Misschien kun je een ander "spelletje" maken van de trap op komen? Bijvoorbeeld dat jullie nu samen elke keer zittend de trap op gaan? Maar misschien is dat dan weer heel belastend voor je heupen/bekken.

Wie weet zegt je buik iets over het geslacht ;) omdat het nu zo anders is. Niet dat fabeltje van in de breedte groeien of vooruit groeien hoor, want dan had er nu een jongen in mijn buik moeten zitten :p.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wanneer zit er een jongetje in je buik dan? Ik ken het fabeltje niet.. haha. Ik heb meer het idee omdat ik gewoon 8 kilo lichter begon ik een iets andere soort groei heb.

Nou ze kan zelf de trap op, klauterend. Maar goed dat is wel in 1 straal door.

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh haha, naar voren zou een jongen zijn en in de breedte een meisje. Hoe groei jij?

Hmm dat werkt dan ook al niet, lastig!

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Naar voren. Ik zat te spieken op de chinese kalender en die zei meisje haha ik geloof er eigenlijk allemaal geen bal van. We zullen het wel zien.

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha ja alles geeft eigenlijk 50% kans. De Chinese kalender klopt bij mij wel, maarja dat van de groei van de buik dan weer niet. De misselijkheid zou wel weer bij een meisje horen, maar mijn moeder had dat juist alleen bij mijn broertjes. Maar er moeten toch dingen bedacht worden en dan klopt het vanzelf wel bij iemand ;). Hebben jullie eigenlijk vaak de reactie gekregen dat het nu veel leuker zou zijn als jullie een zoon zouden krijgen? Ik las dat laatst in een ander topic als reacties van buitenstaanders.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou meer dat een zusje voor Hanna wel leuk zou zijn. En of we voorkeur hebben. Nou dat hebben we dus echt niet en niemand gelooft dat. Ik word nu wel nieuwsgierig hoor. Als het volgens de familielijnen moet gaan moet ik zowel bij mij thuis als bij mijn man thuis een jongetje krijgen. Bij mijn schoonfamilie is het broer, zus, broer(dit is mijn man), zus, broer, nichtje, neefje, nichtje (onze dochter)... Bij mij thuis is het zus, zus, zus(ik), broer, nichtje, nichtje, nichtje (dochter). Dus zoals je ziet alles wijst op een jongen haha wat het ook mag zijn.

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Even een testje voor mezelf

Volgens een oud verhaal heeft de manier van dragen ook iets te zeggen over het geslacht van je kindje. Draag je namelijk hoog dan krijg je een meisje, ligt je kindje laag, reken dan maar op een jongen.
    Een bakerpraatje uit Italië. Eet je nu je zwanger bent niets liever dan de kapjes van het brood, dan reken maar op een jongen. Haal je juist je neus op voor de kapjes dan reken maar op een meisje.
    Snak je s'morgens naar een glas sinaasappelsap reken dan maar op een meisje. Bij een jongen heb je hier niet zoveel behoefte aan.
    Zijn je ribben bont en blauw geschopt door de baby in je buik dan krijg je vast een jongen, want meisjes trappen liever lager.
    Ook de kleur haren van de grootmoeder hebben een voorspellende functie. Is de grootmoeder grijs, dan reken maar op een jongen. Is het een andere kleur reken dan maar op een meisje. Kleuren beiden hun haar.
    Volgens een Duits bakerpraatje heb je meer behoefte aan slaap als je een meisje verwacht. Een jongetje maakt juist minder slaperig.
    Waar voel jij de voetjes van je kleine het vaakst? Volgens een Noors bakerpraatje hebben meisjes een voorkeur voor rechts, en jongens een voorkeur voor links.
    Buiten de voetjes geldt deze voorkeur ook voor het hoofdje, bij een jongen voel je die voornamelijk links zitten, en bij een meisje rechts.
    Slaap je voornamelijk op je rechterzij reken dan maar op een meisje. Slaap je het lekkerst op je linkerzij, reken dan maar op een jongen.
    Ben je kortademig tijdens de zwangerschap, dan krijg je vast een jongen. Geen problemen met ademhalen, dan reken maar op een meisje.
    Last van koude voeten tijdens de zwangerschap dan reken maar op een jongen. Merk je geen verschil dan weer een punt voor een meisje.
    Is de toekomstige vader nerveuzer dan voorheen, dan krijgt hij vast een dochter. Is hij heerlijk ontspannen dan is er vast een jongen in de maak.
    Is de toekomstige vader actiever op het gebied van klusjes dan krijgen jullie vast een zoon. Maakt hij zich echter niet drukker dan voorheen, dan krijgen jullie een dochter.
    Komt de aanstaande vader veel kilo's aan tijdens de zwangerschap, reken dan maar op een jongen. Blijft hij zo slank als voorheen, dan wordt het zeker een meisje.
    In Italië geloven ze dat je gezicht dikker wordt als je een meisje verwacht. Is dit nog altijd hetzelfde dan krijg een jongen. Nu nog wel.
    Groeien je nagels sneller en worden ze sterker nu je zwanger bent, dan krijg je een jongen. Is dit nog het zelfde als anders dan krijg je een meisje.
    Welke kleur hebben de kleertjes die de toekomstige ouders cadeau krijgen? Is dit overwegend groen, dan wordt er een jongen verwacht. Is de kleur overwegend geel, dan is er een meisje op komst. Beige
    Ook de manier van uitpakken van de cadeaus speelt een grote rol bij het voorspellen van het geslacht. Pakt de toekomstige moeder de pakjes heel voorzichtig uit, reken dan maar op een meisje. Rukt ze het papier er gewoon af, en gooit ze de lintjes aan de kant, dan wordt het vast een jongen.
    Hoe zijn je handen tijdens de zwangerschap? Zijn ze lekker zacht, dan krijg een meisje. Zijn ze ruw dan krijg je een jongen.
    Volgens de overlevering zouden kinderen van piloten altijd meisjes zijn. Staat de vader liever met beide benen op de grond, reken dan maar op een jongen.
    Heb je een gevoelige of pijnlijke navel, dan wordt het een meisje. Voel je echter niks aan je navel, dan wordt het een jongetje.
    Als de aanstaande moeder veel last heeft van pukkeltjes op gezicht, decolleté en schouders dan verwacht ze een meisje.
    Als bij je eerste kind het kruintje van zijn haar in het midden ligt wordt de volgende een jongen , ligt het meer op zij dan wordt het een meisje
    Heb je elke dag trek in verse sinaasappelsap? dan krijg je een meisje. Kun je dit drankje tijdelijk niet uitstaan, dan krijg je een jongen.
    Heb je tijdens je zwangerschap een lage weerstand, ben je dus steeds verkouden? Dan zou je een dochtertje verwachten. Heb je juist het gevoel dat je niets op kunt lopen en voel je je sterk, je raad het al.... een zoontje op komst!
    Groeien de haartjes op je benen of buik harder dan normaal dan verwacht je een zoon, groeien ze even hard als altijd, dan krijg je een dochter.
    Heeft de toekomstige moeder een ochtendhumeur, dan krijgt ze vast een meisje. Is ze echter heel vrolijk en lacht ze veel, dan wordt het vast een jongen.
    Heeft je buik de vorm van een watermeloen, dan krijg je vast een meisje. Je buik lijkt op een voetbal als er een jongen inzit.
    Zijn je billen veel dikker geworden tijdens de zwangerschap, dan krijg je een meisje. Bij een jongen wordt alleen je buik dikker.
    Van jongetjes krijg je benen als boomstronken. Verwacht je een meisje, dan heb je mooie slanke benen.
    Ben je heel vaak misselijk en moet je vaak overgeven tijdens de zwangerschap, dan krijg je vast een meisje. Jongens geven pas narigheid na de zwangerschap.
    Heeft de vrouw een puntige buik, dan wordt het een jongetje. Een ronde buik zou een meisje verbergen.
    Meisjes bewegen al lekker mee op muziek in je buik. Jongetjes zijn juist stil terwijl jij van muziek geniet, omdat een jongetje rustig naar de muziek luistert.
    Besteed je meer tijd aan het bereiden van eten, dan krijg je vast een jongen, want dit is de wens van een jongen. Terwijl een meisje al tevreden is met een boterham met pindakaas.
    Heb je midden in de nacht opeens zin in zure dingen als zure haring en augurken, dan krijg je een jongen. Van een meisje ga je verlangen naar ijs en chocolade en alles dat heel zoet is.
    Blijft er niks van je figuur over en is er niks meer van een taille te ontdekken, dan krijg je vast een meisje. Een jongen laat nog wel wat van je figuur over.
    Volgens een oud volksverhaal uit Amerika heeft je manier van slapen ook invloed op het geslacht. Slaap je met je hoofd naar het noorden, dan krijg je vast een jongen. Slapen met het hoofd naar het zuiden veroorzaakt een meisje.

Deel Deze Pagina