Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dat is ook zo, ben blij dat wij het niet begrijpen.

Fijn dat bij jullie het bijna klaar is! Unisex scheelt inderdaad qua wassen. Ik durf het babyroze niet eens bij het lichtroze in te doen met de eerste keer wassen. Maar goed ook volgens mij want beide wasjes hadden 2 doekjes erbij en die waren allemaal knalroze. Maargoed, ik heb ook nog (donker) grijze en bruine was, normaal zou ik dat bij elkaar doen maar nu twijfel ik. Vluchttas moet ik ook nog eens naar kijken, wat zou ik daarin moeten doen? Ik dacht sokken, een pyama, iets voor de baby en verder kom ik eigenlijk niet. Portemonnee zit standaard in mijn gewone tas en daar zit ook mijn ponskaartje en verzekeringskaart in. Omdat ik natuurlijk niet van plan ben in het ziekenhuis te bevallen denk ik dat ik het niet zo uitgebreid hoef te doen?

Kopen jullie trouwens grote slips voor na de bevalling? Of past dat kraamverband ook in iets van een normaler formaat? Of is het juist fijn om zo'n hoge slip te hebben die je buik dan ook wat stevigheid bied?

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#3562 Saar22, 8 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2013
    Hier gaat erin:
    - bevalshirt
    - Pyjama
    - Ondergoed
    - Sokken
    - Flesje water en sportdrankje
    - Druivensuiker
    - Rol biscuit
    - Leesvoer voor manlief
    - 2 setjes kleren voor de kleine
    - Toilettas met tandenborstel+tandpasta, deo (ook voor man), shampoo en douchegel, borstel, elastiekje

Als we weggaan:
    - Fototoestel met voldoende batterijen
    - laptop (we hebben wifi dus mijn man kan misschien nog internetten)

Ik weet niet of ik wat vergeet

Leg je papieren van de vk op een plek waar je niet vergeet zoals je bevalplan en overzicht. Ondergoed ik heb gewoon slips bij de hema gekocht(3 voor 3 euro HEMA 3-pak slips zwarte i.v.m. doorlekken en bloedvlekken) en dat ging prima. Ja het is een lap maar in mijn kraampakket zitten ook netbroekjes, die heb ik de eerste dagen gebruikt. Maar ik heb niet veel (te weinig) gevloeid.

3. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Hihihi bedenk me net dat over 3 dagen ik 33 weken en 3 dagen zwanger ben maar ook 3 jaar 3 maanden 3 weken en 3 dagen samen met mijn vriend ben! Grappig al die 3en.

Slaaplekker meiden

4. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel geschreven! Wel alles gelezen, maar niet alles onthouden ;)
    Fijn dat het goed gaat met beide kindjes ik! Mooi gewicht ook.
    Leuke kamertjes gezien zeg! Daar hebben jullie goed je best op gedaan!
    Ik neem ook nog 2 setjes kleren voor mezelf mee en een lijst met telefoonnummers leg ik klaar idd.
    Ik heb ook war ruimer ondergoed. Met die kraamverbanden is dat wel fijn.
    Babykamer hier is klaar. Moet nog wel de maxicosi bekleding wassen en boxkleden enz. Wiegje staat ook nog niet, daar moeten we nog even plek voor maken :D

Verder ben ik erg moe geweest van de week. Ligt ook wel deels aan het weer met al die regen :(
    Vanavond uit eten met een groep vrienden. Wel zin in! Ik moet nog 4 diensten werken en dan heb ik verlof, heerlijk!

5. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Seentjuh, ook bijna verlof heerlijk he. Hier c alleen dinsdag nog werken.

Meiden een vraagje, zitten jullie positiekleren en dan vooral broeken en rokken nog lekker? Hier namelijk echt niet. Zou mijn buik al zo ezakt zijn dat die dingen echt verschrikkelijk zitten?

Gisteren gewerkt en s avonds nog gaan darten was super gezellig, half een pas thuis. Donderdag weer maar dan hoef ik lekker niet te werken.
    Vandaag gewinkeld en vanmiddag lekker plat. F en papa zijn net naar een verjaardag en ik mocht lekker blijven liggen

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, goede tips, dankje! Flesjes drinken is inderdaad ook een goede. Ik ga aankomende week maar even een lijstje maken van wat ik nog goed kan gebruiken. Zat ook te denken om voor na de bevalling 2 van die nachthemden met lange mouwen en knoopjes op de borst te kopen. Leek me wel handig met het oog op de borstvoeding.

xDoo, nou 3 moet jullie geluksgetal wel zijn ;).

Seentjuh, jij ook bijna klaar met werken, zal vast lekker voelen!

Prutske, ik heb een positiejeans die echt niet meer fijn zit. Doe hem het liefste niet meer aan. Rokjes had ik niet omdat ik gewone rekbare had. Heb nog wel een positielegging die ik een maatje te groot had gekocht maar die zit nog steeds fijn. Misschien is je buik echt al erg gezakt, foto? :) lekker uitgerust vanmiddag?

Gisteren na mijn laatste berichtje hier werd ik zo ziek ineens :(. Heb heel erg moeten overgegeven en de hele avond verder trillend onder het dekbed gelegen. Vreemd genoeg had ik geen koorts. En vandaag nergens meer last van.

Mijn nesteldrang heeft trouwens een nieuwe ontwikkeling :p. Ik moet per se een voorraad schoonmaakspullen en houdvare producten hebben voordat ik ga bevallen zodat mijn vriend niet veel boodschappen hoeft te doen. Gevolg is dat ik ondertussen veel te veel geld aan de boodschappen uitgegeven heb :p. Maar ik heb al een voorraad drinken staan, handzeep, toiletreiniger, soep blikken, shampoo en deo staan haha. Overdrijven is ook een vak maar ik kan er niks aan doen ;).

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: Wat leuk!

Seentjuh: Da's een goede ik had zo'n badstofhoes voor om de mc, die moet ik nog even opzoeken. Waar zal het ding zijn:( Eetsmakelijk alvast, geniet ervan.

Prutske: Nee geen last van, maar heb hier ook nog broeken liggen die van de vorige zwangerschap die me nu te groot waren dus ik kan nog switchen. Maar ik heb het idee dat ik niet zo veel groei en ik groei ook heel erg hoog dus dat zal ook schelen. Ben benieuwd naar de buikfoto van maandag. Ben je lekker uitgerust?

Bailief: Wat naar joh. had je iets verkeerds gegeten dan? Ja dat kan handig zijn. Ik trek gewoon mijn shirt omhoog. Ik vind het niks, want ik ben allergisch voor knoopjes in mijn slaapkleding. Ik ben een buikslaper en dan ligt er altijd wel ergens een knoopje die ik niet prettig vind. In het kraambed had ik gewoon positieshirtjes aan met een sportbroek. En 's avonds(en zonder visite) ging ik altijd lekker uitgebreid zitten met voeden, bh uit en voeden maar. Leuke nesteldrang heb je:D Jij hebt straks voor jaren aan schoonmaakmiddelen staan;)

Hier is het wiegje opgemaakt dus beebje mag komen (over 4 weken). Ik ben er klaar voor in ieder geval.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, jullie zijn er helemaal klaar voor dus :).

Ik heb geen idee of ik iets verkeerds gegeten heb, had precies hetzelfde gegeten als mijn vriend en die had nergens last van. Maar ik zal wel gevoeliger zijn nu. Shirt omhoog is ook wel handig, ik dacht alleen dat dat best koud zou zijn haha. Die nesteldrang neemt rare vormen aan hier :p. Ik denk ook dat ik zo nog even onze voorraadkast ga uitstofzuigen zodat ik alles erin kan zetten. Wilde dat eigenlijk morgen doen maar helaas moeten we morgen naar mijn schoonmoeder dus dat gaat al niet door. En ik wil zo graag mijn voorraad inpakken :p.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Fijn in ieder geval dat het over is. Hopelijk niet voor herhaling vatbaar. Ik heb nesteldrang in mijn hersenen. Alles blijft hangen. Zelfs een vergadering van manlief voor zijn vrijwilligerswerk bereid ik tot in de puntjes voor. Ook voor maandag (gesprek met vk) lig ik echt wakker en zit ik alle scenario's na te gaan. Mensen ik zou blij zijn als die hormonen het huis weer uit zijn!

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha ik wist niet dat dat ook kon maar dat lijkt me ontzettend vermoeiend! Wel heel handig voor je man natuurlijk ;). Ik vind dat van mij vooral vervelend omdat het lichamelijk echt belastend is. Maar toch moet ik het per se doen waardoor ik daarna weer een tijd plat lig. Ik zal dan ook heel blij zijn! Maar helaas zit er ook nog 9 maanden ontzwangeren aan vast, wat hebben wij het toch zwaar ;).

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik herken het hoor dat je lichamelijk door de grens gaat. Ik ben er nu geloof ik klaar mee aangezien voor de baby alles klaar is. En verder moet ik het laten rusten anders gaat het niet goedkomen. Ik moet ook aan dochterlief denken. Dat ontzwangeren was toch echt wel een stuk relaxter hoor. Na een maand of 2 was ik weer redelijk mezelf. Leuk gewoon weer. Zijn de moodswings weer een beetje verdwenen. Ik had alleen mijn energie pas echt na 9 maanden weer goed terug en toen was ik weer zwanger. Voor mijn gevoel ben ik qua energie al sinds september 2011 zwanger:) Eigen schuld dikke bult.
    Ik ben nu echt control freakerig. Manlief zegt alleen: ik vind je zo schattig. Ik vind het irritant. Heb nu eindelijk wat op papier gezet voor de vk voor maandag. Met name feiten en ik heb ook wel ideeën hoe ze me zouden kunnen helpen om er positief in te gaan. Angst zal er toch blijven om weer een totaal ruptuur te krijgen. Nu hopen dat ze een beetje lief zijn voor me.

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Gelukkig maar dat jij over dat lichamelijke heen bent. Maar je dochter vraagt natuurlijk ook genoeg van je lichamelijk. Lijkt me ook zwaar haar nog op de commode te tillen. Oh dat ontzwangeren valt dus best mee? Met die mindere energie kan ik nog wel leven ;). Haha hoe hou je het vol, zolang zwanger :p. Ik hoop met je mee. Ik las dat je genoeg te bespreken hebt na al die info van Seentjuh, ik ben benieuwd.

Morgen moeten we naar mijn schoonmoeder en ik heb géén zin. Ze bleef telkens maar zeuren dat we de babykamer wel af moesten hebben (met 30 weken) en dat we toch echt de naam moesten hebben. Mijn vriend heeft nu maar gewoon gezegd dat de kamer af is. De naam gaat haar niks aan :p. We waren er eerst uit met de naam maar nu niet meer, pff. Mijn schoonzus toont ook totaal geen interesse in de zwangerschap, de baby, mij of überhaupt ons nieuwe huis. Ze is hier nog niet eens geweest om te kijken terwijl we haar telkens uitnodigen. Dat frustreert mij ook. Zal haar morgen wel zien en daar heb ik eigenlijk ooo helemaal geen zin in. Maarja verplichtingen... zo ik heb weer even gezeurd :p.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Oh dat zijn dan geen leuke verplichtingen. Hier gelukkig niks geen verplichtingen. Ja vanavond, maar dat vind ik geen verplichting haha. Succes in ieder geval en gewoon lekker laten kletsen! Ik kan me niet herinneren dat ik het erger vond als zwanger zijn. Ik vond het prima om niet meer zwanger te zijn. En alles komt weer een beetje op z'n plek incl. de emoties. Ja heb alles gisteren op papier gezet en ben benieuwd hoe de vk erop reageert. Slaap er gewoon slecht van;)

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Het kwartje valt even niet zo snel maar wat had jij te doen vanavond? Haha. Dankje! We nemen de hond expres mee zodat we weer eerder weg kunnen haha, ze vinden de hond echt niet leuk :p. Komt vast goed morgen! Ze zijn telkens al heel begripvol naar je toch? Grote kans dat jij met nieuwe info voor hen komt en dar ze er voor open staan. Morgen moet ik ook, maar ik heb eens helemaal geen vragen. Komt ook omdat we dinsdag de voorlichtingsavond over bevallen hebben, dan zullen de vragen wel komen bij mij.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh heb ik helemaal niet gezegd;) Ik heb bijbelstudie vanavond. Slim om de hond mee te nemen dan. Nee de vk zijn tot nu toe altijd lief geweest voor me hoor. Maar ik hou met alle scenario's rekening, dat is mijn nesteldrang. Misschien heb je wel helemaal geen vragen. Ik had alles wat ik op die voorlichting hoorde zelf al gelezen.

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh dan ben ik toch niks vergeten ;). Wel leuk voor je! Is dat nog een beetje vol te houden in de avond? Is ook zo ja, jouw nesteldrang houdt je wel lekker bezig zo zeg. Oh dus er komt ook heel veel standaard informatie in voor? Het duurt hier 2 uur dus ik hoop dat er genoeg nuttige informatie wordt verteld ;).

Hopelijk heb je een leuke avond!

17. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ha meiden
    Helaas hier toch echt de griep te pakken:(
    Snotteren, keelpijn, verhoging....niks aan
    Ben ook mega moe dus lig nu veel te slapen dus hopelijk groeit het kleintje nu ook goed:D

Heb wel alles gelezen maar niet alles onthouden:)

@Thuis zitten
    Het thuiszitten bevalt me nu wel goed omdat ik echt niet fit ben...
    Vrijdag de laatste overdracht gedaan dus nu is het echt klaar, al denk ik dat ze nog wel meerdere keren zullen bellen ;)

@nesteldrang
    Hier ben ik nu echt lijstjes aan het maken.
    Wat nog kopen, wat nog schoonmaken, wat aan extra boodschappen, schoonmaakspullen enz enz haha
    Als ik me dan weer wat fitter voel dan ga ik het allemaal afwerken:D

@Wassen
    Hier was ik ook bijna alles apart, en met een kleurendoekje erbij.
    Zou eht zo zonde vinden als alles doorloopt :(
    Tip!! Pas op met klittenband!!
    Hier het eerste baalmomentje al gehad....de wikkeldeken van MvM gelijk gewassen met andere witte dingen, zat gelijk het spuugdoekje er aan vast...helemaal lelijk natuurlijk toen ik het eraf trok.
    Nu was het gelukkig maar een spuugdoek:D:D
    Maar voor hetzelfde geld een leuk pakje of lakentje
    Dus ik ga ff goed op jacht naar klittenband dingen, en was dat dan ook maar apart haha

@Vluchttas
    Ook daar heb ik ene lijstje voor gemaakt haha, volgens mij wordt het hier geen tas, maar een koffer vol:D:D
    denk dat ik volgende week al wel wat ga inpakken, mocht ik dan opeens in het ziekenhuis moeten blijven is het voor mn vriend ook makkelijker

@Positiekleding
    Mijn positiebroeken met band zitten ook echt niet lekker mer..de band is gewoon te strak en heb dan striemen op mn buik.
    Ik heb 1 broek van Noppies, zonder buikband maar met zo.n elastiek tussen de band die zit nog wel erg lekker, en verder veel leggings die ik onder mn buik draag

Gister hebben we een zwangerschapsshoot gedaan, zo leuk:D:D:D
    Ik ben echt benieuwd hoe de foto's gaan worden, we hebben er al wel wat op het toestel gezien en dat zag er al super uit.
    We zijn beide echt niet fotogeniek, hebben eigenlijk een hekel aan foto's en we staan er altijd geforceerd op:)
    Maar hier zaten echt hele leuke tussen:D:D

Als de baby straks geboren is, doen we bij haar ook een newborn shoot,
    het kan thuis of in de studio maar we proberen dan naar haar te gaan omdat er dan gewoon veel meer kan qua belichting enzo

Na de shoot gelijk mn bed ingegaan, en er eigenlijk net pas uitgekomen:):(
    Helaas nog niet echt opgeknapt, dus zometeen maar weer lekker terug met dropjes en thee met honing ;)

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

Staffie, Beterschap! Haha jij slaat ook een voorraad boodschappen in dus :D. Klittenband heb ik eigenlijk geen problemen mee gehad, heb dan denk ik geluk gehad! Leuk dat jullie die shoot gedaan hebben!

Nou ik typte eerst nog dat ik het niet leuk vond dat mijn schoonzus geen interesse toonde in de zwangerschap of de baby. Hoorde ik vanavond dat ze voor mij een banyshower organiseert! Ik was verrast, het is over een paar weken. Eigenlijk vond ik het niks voor mij maar ik vind het wel weer heel leuk dat ze het voor mij organiseert :). Ben erg benieuwd!

19. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bailief, Leuk dat ze stiekem toch zo haar best doet voor je, al had je dat niet door :D
    Heg is dus meegevallen bij je smoeder?

Succes bij de vk morgen saar! Om hoe laat heb je de afspraak?
    Lijkt me erg vermoeiend om alles zo in je hoofd te hebben. Ik ben juist een zeef en vergeet alles :)

Ik draag al bijna de hele zwangerschap leggings met jurkjes. Ik vind die broeken voor geen meter zitten.

Staffie beterschap!!! Fijn dat de shoot zo leuk was!

Ik ben ook aan het inslaan hoor. Kan zeker een jaar vooruit met tandenpasta whahaha. Heb mijn voorraadkast boven ook helemaal uitgemest en plek gemaakt. Heb minstens 10 pakken luiers, sudocreme en 3 dozen billendoekjes staan :) beetje too much, maar ja haha

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Seentjuh, ja inderdaad :D. Het viel inderdaad mee voor het eerst haha, op de namemsuggesties na :p. Het wil er bij mijn schoonmoeder nog steeds niet in dat wij geen typisch buitenlandse naam willen voor de baby (vriend komt uit het buitenland). Dat is best vermoeiend.

Grappig dat jij ook zo'n voorraad aan het aanleggen bent haha. En ach ook al.is het een beetje extreem, wij kunnen er even mee vooruit ;). Ik zou wel een prepper willen worden :p.

Deel Deze Pagina