Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Bailief
    Wat een verassing! Is ze er toch mer mee bezig dan dat je dacht ;)

@Seentje
    Ook aan het inslaan haha

Ik heb niet mega veel maar ik wil wel van alles er 1tje extra hebben zeg maar...zou het vervelend vinden als de kraamzorg de 1e dag al zonder schoonmaakmiddel zit ofzo, of als vriend geen deo meer heeft haha

hier heeft een dagje slapen me wel goed gedaan, nog steeds wel beroerd maar de koorts is wel weg dus vandaag maar weer verder aan de babywas:D:D

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: heel raar, maar 's avonds ben ik klaar wakker. Kost wel heel veel energie en harde buiken, maar goed ik vind het nog belangrijk genoeg om te gaan;) Wat leuk die babyshower! Nou ja zo zie je maar soms komen dingen uit onverwachte hoek.

Staffie: Beterschap, hopelijk knap je snel weer op. Wat leuk de fotoshoot en een newbornshoot. Ik zag pas foto's, maar wauw! Zo bijzonder.

Seentjuh: Oh lekker voorraadje. Maar je oudste zit ook nog wel in de luiers toch? Dus die doekjes komen wel van pas.

Kom net terug van de vk. Bloeddruk was 110/80 en dus 20 punten gestegen. Moet as. donderdag terugkomen i.v.m. mijn geschiedenis. Urine was schoon. Hopelijk was het eenmalig. Verder gesprek gehad en ze adviseerde mij om een afspraak te maken met mijn gyn. voor 36/37 weken. Gewoon om te overleggen. Ze wil dan wel evt. kijken of ze me met 40 weken kan laten inleiden als het uit de hand loopt i.v.m. de angst. Ze snapt het wel gelukkig fieuw. Maar ook mijn restklachten moet ik maar eens met de gyn bespreken. Dus wel fijn.
    Kleine ligt gelukkig goed nu. Ligt 1-2 weken voor op groei, dus degene die te weinig hebben mogen wel wat van mij hebben. Wordt zeker weer 7 pond. Nog even de buikfoto.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Staffie, fijn dat het je goed gedaan heeft! Veel plezier met de babywas :D.

Saar, mooie buik hoor en volgens mij gewoon een normale buik. Niet te klein :). Fijn dat de kleine goed ligt. Jij krijgt dus niet de mogelijkheid om te kiezen tussen een keizersnede en een gewone bevalling? Goed dat ze het snapt, een opluchting. Werd je bloeddruk ook niet hoger bij Hanna aan het eind van de zwangerschap of heb ik dat nou fout?

Ik was al om half 6 wakker vanmorgen. Gisteren gegeten bij mijn schoonmoeder en ik denk iets verkeerds gehad want ik had zo'n last van mijn darmen. Net een uurtje slaap gepakt maar ik voel me eigenlijk nog steeds niet zo lekker. En over anderhalf uur moet ik weer bij de vk zijn.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Aaaah heb ik een heel verhaal getikt en weg is mijn verbinding+verhaal. Nog een keer proberen.

Succes bij de vk. Hopelijk knap je zelf snel op.

Keizersnede zijn ze sowieso geen voorstander van, ik ook niet trouwens. Eerder inleiden in principe ook niet aangezien de 1 met 6ponder een tr heeft en de ander met 10 pond niks. Wel wil ze dus kijken naar hoe het gaat en ze zegt wel dat als ik richting 8/9 pond ga dat ze wel verder gaan kijken hoe of wat. Sowieso wil ze me (als ik haar tussen de regels goed begreep) niet te lang door laten lopen i.v.m. de spanning die alleen maar opbouwt. Ik ga nu eerst een afspraak maken met de gyn. Maar t is fijn om er zo over te praten.

Bloeddruk: ik ben bij Hanna met 39,5 week ingeleid omdat ik een te hoge bloeddruk had. M.n. de onderdruk. Naar mijn idee was het gerelateerd aan inspanning, tenminste dan schoot'ie omhoog en daar voelde ik me heel beroerd van. Ben toen vanaf 36 weken echt heel beroerd geweest. Nu was'ie 110/80 en dat is een stijging van 20 punten. Op zich normaal, maar met mijn achtergrond toch een extra check waard. Hoop natuurlijk dat'ie weer mooi is donderdag.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

♥Jaarwisseling MaMa's♥

Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing!
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december - Baby Girl!
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing!
    ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 1 januari - Baby Girl & Baby Boy!
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl!
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl!

Verrassing: 2
    Boy's: 4
    Girls: 5

~*Afspraken*~
    11 november - Groeiecho vk - MaDe87
    11 November - Controle vk - Bailief
    12 november - Controle vk - Me88
    12 november - Voorlichting bevallen - Bailief
    12 november - CTG en controle Gyn - Staffie84
    13 november - verlof - Prutske
    13 november - Controle vk - Prutske
    14 november - extra controle vk i.v.m. bloeddruk - Saar22
    16 november - Intake kraamzorg - MaDe87
    18 november - Intake kraamzorg - Me88
    18 November - Verlof - Staffie84
    18 November - Groeiecho - Staffie84
    19 November - Controle vk - LA85
    20 November - intake kraamzorg - LA85
    22 November - Liggingsecho - Prutske
    25 November - Gyn Groei echo + kijken met bevalling -ik1989
    27 November - Controle vk - MaDe87
    28 November - Voorlichtingsavond bevalling - MaDe87
    2 December - Info avond BV - Staffie84
    5 December - Verlof - MaDe87
    11 December - Info avond poliklinische bevallen - Staffie84

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, oh irritant is dat van je verbinding!

Goed dat ze je toch zo goed in de gaten houden qua gewicht en grootte van de baby. Het geeft natuurlijk geen garanties maar ik kan me goed voorstellen dat je een heel ander gevoel hebt bij een kilo meer of minder van de baby. Hopelijk is je bloeddruk donderdag goed, zo niet dan zullen ze je ook weer meer in de gaten houden?

Controle hier was goed. Baby ligt al flink diep met haar hoofdje. Over 2 weken moet ik weer en 2 weken daarna een uitgebreide afspraak i.v.m. belinstructies, bevallingsplan en liggingsecho. Daarna zal ik wel elke week moeten komen denk ik.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mooi dat alles goed was. Hoe is het met je HB eigenlijk? Leuk he dat je steeds vaker mag. Wordt wel steeds duidelijker dat het echt dichtbij komt.
    Ja ik ben bang dat als het donderdag nog niet goed is dat ik van het weekend volledig op bed moet en maandag terug moet komen. Maar beter nu opletten dan straks zwangerschapsvergiftiging ofzo. Maar duim heel erg dat het eenmalig is.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Volgens mij is het wel goed met mijn hb. Ik heb in ieder geval geen klachten meer en 2 weken geleden was de waarde 7,2. Ze checken me nu geloof ik niet extra door die waarde. Ik vind het nu inderdaad wel leuk dat ik steeds vaker mag, eerst moest ik er niet aan denken hoor zo vaak op controle. Maar nu komt het steeds dichterbij.

Oei dat hoop ik niet voor je. Ik wist niet dat dat ook een teken kon zijn van zwangerschapsvergiftiging. Heb je verder nergens last van qua symptomen?

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Fijn dat dat in ieder geval goed is. Voel je je ook minder flauw/zwak(of hoe zeg je dat)? Ja wel lekker he dat hartje luisteren. Gaat echt hard nu hoor. Over een goede 4 weken mag je thuis bevallen.

Hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging is aan elkaar verbonden(gelukkig bij Hanna niet ontwikkeld, maar je kunt geen zwangerschapsvergiftiging krijgen zonder hoge bloeddruk volgens mij). Het is bij mij erfelijk dus werd in mijn eerste zwangerschap al wel in de gaten gehouden. Ik heb nog geen (extreme) klachten. Ben wel wat misselijk en heb wat hoofdpijn, maar niet noemenswaardig. Ik zei al kan natuurlijk ook grieperig zijn he?! Ik nuanceer dat soort dingen wel graag haha. Maar ik hou nog niet erg veel vocht vast, dus ja dat is ook wel een teken ervan. Ik hoop echt dat het me nu gespaard blijft in ieder geval.

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Flauw/zwak is beiden wel het goede woord. Dat heb ik gelukkig niet meer, ik kan weer gewoon even blijven staan zonder bang te zijn flauw te vallen. Wel ben ik telkens zo moe maar dat link ik dan eerder aan het laatste trimester. Dat is nat sowieso zwaarder.

Nou ik hoop met je mee hoor. En wat je zegt, het kan net zo goed dat je gewoon even niet lekker bent want dat heerst juist nu erg. En je hebt nu ook minder weerstand. Goed dat je niet gelijk van het ergste uit gaat hoor, zou alleen maar onnodige stress geven.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Klopt hoor. Laatste loodjes zijn het zwaarst en het ene lichaam kan er ook beter tegen als de andere. Ik heb geen lijf wat gemaakt is om zwanger te zijn;)

Made: Hoe was de groeiecho?

12. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het goed was bij de vk bailief!

Voor jou ook fijn saar dat ze je wel serieus nam nu. Ik heb begrepen dat hypertensie bij een 2e zwangerschap vaak veel minder voorkomt. We hebben eigenlijk wel zo'n beetje hetzelfde verhaal met de vorige zwangerschap en bevalling haha. Ik ben ook ingeleid toen met 39.1 ivm hoge bloeddruk ;)

Ik heb vandaag echt een super chaggo dag pfff, ik word er gewoon zelf ook moe van. Mn zoontje heeft sinds een week dat hij hysterisch wordt wanneer het tijd is om te slapen. Vanmiddag dus geen middagdutje gedaan :(
    Verder de voorraadkast uitgemest beneden. Echt 2 volle vuilniszakken met troep weg gedaan :)

Nu helemaal kapot natuurlijk en mijn man is superlaat thuis vanavond. Hopelijk is morgen een betere dag!

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hypertensie zit hier helaas wel in de familie, dus heb ws. een grotere kans op herhaling. Maar hoop dat de onderdruk donderdag weer 60/65 is. Ze zei ook een stijging van 15-20 punten is normaal in de zwangerschap, hij stijgt alleen een beetje vroeg. Dus hij moet stabiliseren nu. Maar we hebben inderdaad wel hetzelfde verhaal ja. Alleen een ander geslacht kindje;)

Lekker is dat of niet uitmesten. Alle rotzooi het huis uit.

De vk zei trouwens tegen me dat ze de kans zeer groot acht dat dit kindje vroeger komt. Dit omdat Hanna ook vroeger was. Dus ik zeg: dat komt doordat ik ingeleid was. Ze zegt: dat maakt niks uit. Dus of ze denkt vooruit dat ze me niet te lang laat lopen of ze is helderziend;)

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Seentjuh, morgen vast een betere dag! Wel vervelend dat hij hysterisch wordt, hopelijk is het een hele korte fase. Wel goed bezig geweest dus vandaag ;).

Saar, haha ik ben benieuwd of je vk gelijk krijgt!

Vandaag vertelde ik de vk dat ik haar sinds donderdag minder voel. Wel genoeg hoor, maar een totaal ander patroon en iets minder. Dat had ik niet moeten zeggen want ze is de hele tijd zo enorm druk! Ze had de hik ook, dat voelde heel grappig omdat ze al zo diep ligt. Kon het eerst niet plaatsen haha. Leek zelfs of ze boos werd van de hik want ze begon er ineens bij te trappen :p.

Loopt er bij jullie trouwens een stagiaire mee? Bij ons wel, ze is heel aardig. Mag van mij ook bij de bevalling zijn mocht ze dienst hebben. En weten jullie eigenlijk of de kraamzorg foto's kan maken tijdens de bevalling? Wij willen heel graag dat mijn vriend haar aanpakt, daar wil ik graag foto's van hebben maar hij kan dan uiteraard zelf geen foto maken :p. Ik neem aan dat de vk dat sowieso niet doet want die heeft haar handen al vol, letterlijk en figuurlijk.

15. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook dat het snel over is. Mijn man toch op tijd thuis, heerlijk! Die zit nu dus bij L op zijn bed te wachten totdat hij slaapt haha. Morgen weer mijn beurt ;)

Knap dat ze weet dat het kindje eerder komt saar! Zou wel fijn zijn als ze gelijk heeft haha

Bij ons loopt er ook een stagiaire mee. Ze is wel aardig, maar niet erg assertief...
    Ik denk dat je het wel aan de kraam kan vragen van die foto's. Maar denk dat het er ook aan ligt hoe het allemaal gaat. Als ze de vk moet assisteren omdat er iets is, gaat dat natuurlijk voor. Het is ook zo wat om het zelf te doen he :D

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Dat krijg je ervan. Misschien een groeispurtje en je zult haar ook wel anders gaan voelen, want ze krijgen minder ruimte. Die hik is inderdaad leuk. Hier is er ook een stagiaire. Ik wil max. 1 stagiaire tijdens mijn bevalling en ze mag geen handelingen doen. Dit om zoveel mogelijk rust te creëren voor mezelf. Vraag het de vk even hoe ze dat normaal doen en schrijf het in je bevalplan. En laat je vriend daar goed op letten want zelf zul je daar niet echt mee bezig zijn. Ik wil absoluut geen foto's tijdens de bevalling maar dat moment is wel heel bijzonder om vast te leggen.

Seentjuh: Zit je zoontje midden in de peuterpuberteit? Lijkt me zo'n heftige periode... Hopelijk is het morgen weer wat makkelijker. Werk jij eigenlijk of ben je thuis? (niks nieuwsgierig). Ik hoop inderdaad dat de vk gelijk heeft, ze is al wel 27 jaar vk..

17. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Seentjuh, mijn oudste ouds ongeveer even oud. Gaat nog wel slapen s middags. Maar das meestal ook maar een uurtje helaas.

Saar, fijn zon helderziende vk haha. Hopelijk is je bloeddruk donderdag weer iets gezakt is.

Bailief, die kleine wil jemeteen effe duidelijk maken dat alles goed is daar binnen.

Hier, morgen laatste dag werken gelukkig. En dan thuis nog een paar kleine dingetjes. En dan zou mijn kleine prulleke mogen komen van mij ben echt heel nieuwsgierig.
    Woensdag naar de vk en dan nemen we als het goed is de bevalling door. Volgens mij bij ons op het moment geem stagieres. Als er dan wel een is is die van harte welkom.

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Lekker Prutske. Kijk je een beetje uit naar je verlof? Naar laat prulleke nog zitten tot 37 weken da's misschien wel een iets prettigere start, tenminste zo denk ik erover. En dan mag ie hier ook wel komen. Ik ben zo benieuwd wat eruit komt en of je het kunt vergelijken met je oudste.

19. ik1989

ik1989 Actief lid

17 aug 2013
    147
    0
    0
    brabant/gelderland
    Heerlijk geklets hier:D
    Las over middag dutjes? Helaas vanaf 13of 15 maandjes oud was het over snik snik
    :( maar goed hoop stiekem dat met de tweeling iets goed komt en ik heb me les geleerd over box vroeg weg zetten (niemand had dat uit gelegt enz maar ben wel achter gekomen dat de box uit komst is) maar goed ik ga strijkwas doen want ik ben eingelijk pisdig (hormonen) en vraagje worden jullie verwent dior je vent of niet? Ik heb idee dat ik de eeniste bent:(

Srry bietje rommelig verhaal

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik1989: Dat is wel heel vroeg om niet meer overdag te slapen. Ik ben wel heel blij met de mijne die nog 3 uur op bed ligt. Hier staat de box inderdaad nog en dat is echt heerlijk. Ze begint nu de kasten uit te proberen dus ja. Word je wel of niet verwend door je man? Hier word ik prima verzorgd. Hij doet ook veel in de huishouding, dus ik heb het goed getroffen.

Ik lig alweer vanaf 3 uur wakker:(

Deel Deze Pagina