Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha ja daar heb je ook gelijk in, ik zie het tegen die tijd wel wanneer en of ze in de slaapzak gaat.

Nee koffie heeft ie nog niet gehad, dat zal het zijn :p.

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Staffie, hoe is het bij jou gegaan? Toch niet in het ziekenhuis nu we al even niks van je gehoord hebben?

3. nono

nono Niet meer actief

♥Jaarwisseling MaMa's♥

Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing!

xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december - Baby Girl!
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing!
    ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 1 januari - Baby Girl & Baby Boy!
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl!
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl!

Verrassing: 2
    Boy's: 4
    Girls: 5

~*Afspraken*~

18 november - Intake kraamzorg - Me88
    18 November - Verlof - Staffie84
    18 November - Groeiecho - Staffie84
    19 November - Controle vk - Saar22
    19 November - Controle vk - LA85
    20 November - intake kraamzorg - LA85
    22 November - Liggingsecho - Prutske
    25 November - Gyn Groei echo + kijken met bevalling -ik1989
    25 November - Controle vk - Bailief
    27 November - Controle vk - MaDe87
    27 November - Controle vk - Prutske
    28 November - Voorlichtingsavond bevalling - MaDe87
    2 December - Info avond BV - Staffie84
    2 December -Groeiecho, controle gyn, verpleegkundige praten over de bevalling - Nono
    5 December - Verlof - MaDe87
    9 December - Afspraak gynaecoloog - Saar22
    9 December - Controle vk + liggingsecho - Bailief
    11 December - Info avond poliklinische bevallen - Staffie84

Heb mijn afspraak er ook maar even tussen gezet. =)

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

#3784 Saar22, 18 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2013
    En beter bailief? Hier krijgen werklui altijd direct koffie. Kun je nog eens een potje breken;).

Nono: Ben jij nou 1 of 2 januari uitgerekend. In je banner staat 1 en in de lijst 2.

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ja helemaal gemaakt! :) haha hier meestal ook maar hij had er geen tijd voor, dan niet ;).

Oh ik dacht net aan kerst en het idee dat we dan helemaal geen verplichtingen hebben vind ik zo lekker! Mijn vriend ook, we zitten al te denken om voortaan elke kerst weg te gaan zodat we geen verplichtingen kunnen hebben haha.

6. nono

nono Niet meer actief

2 januari.. :) eerste meting was 1 jan en tweede meting was 2 jan.. Dus we houden 2 jan aan alleen heb m'n banner nog steeds niet veranderd. :p

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Tsja dan houdt het op he?! Ja je kunt inderdaad elke keer weggaan.. Als ik iets niet wil ga ik gewoon niet. Heel makkelijk.

Nono: Oh ok haha. Nou ja ik zag het staan dus toen dacht ik eens even vragen;)

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Yeah!!! Ik ben weer vrij gelaten haha in ieder geval tot vrijdag.
    Vrijdag 22/11 CTG, dinsdag 26/11 CTG+ controle gyn, vrijdag 29/11 weer CTG, maandag 2/12 CTG+ groeiecho+ controle gyn

Ziekenhuis in....ziekenhuis uit, maar gelukkig mag ik tussendoor naar huis haha. Ze is dus wel gegroeid, de groei staat niet stil maar ze blijft net onder die onderlijn "hangen" dus de gyn blijft waakzaam.

Ook ligt ze nog steeds in stuit, dus hij wacht tot 36 weken en dan wordt er een keizersnede gepland bij 39 weken.
    Mocht alles qua groei en CTG natuurlijk goed blijven gaan.

Ze weegt op dit moment 2 kilo en als ze in deze lijn doorgroeit dan schatten ze haar geboortegewicht tussen de 5,5 en 6 pond,
    een inimini dus:D

@Bailief
    Vervelend zeg van die harde buiken, ik heb ook het idee dat ik ze nu soms heb, dan voelt het echt heel gespannen, zoals bijv gisteravond, echt een vervelend gevoel maar zolang/veel als jij omschrijft heb ik nog niet gehad

Herkenbaar van de sokjes, na de eerste was (met kletsnatte sokken)
    heb ik vervolgens alle sokjes in een kussensloop gedaan en die dichtgeknoopt haha

Hier ook het gordijn nog niet klaar...had een kant en klaar gordijn gekocht...en ja hoor...dr zit dus nog wel werk aan;):x
    Nog plooien maken ( en kan de juiste haken niet vinden:x)
    en inkorten. Ik heb nog 1 optie voor de haken, dat is de markt en anders geen plooien maar gewoon rijgen en een andere rails kopen want ben nu klaar met de gordijnhaken jacht haha

Balen van je kachel!
    En de monteur zal wel over de zeik zijn dat ie het werk van een collega moet opknappen en nu dus laat thuis is haha

@Saar
    Ook zoveel harde buiken:( Bah
    en dat van de supermarkt komt me zo bekend voor hahahaha
    Ik moet echt een briefje meenemen en voordat ik in de rij ga staan, echt kijken of alles in mn karretje ligt haha

Heerlijk dat alles al klaar is!!
    Slaapzakjes heb ik nog helemaal niet....ik moet zeggen dat ik ook nog geen kleintjes ben tegengekomen...
    Welke maat adviseer jij voor die kleintjes??

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Fijn staffie, dat je weer thuis bent. En fijn dat je meisje gegroeid is. 5,5-6 pond is toch helemaal niet zo heel gek en klein? Nichtje was 5 pond. Ja 't is wel kleiner dan gemiddeld maar goed 't is toch wel een mooi gewicht. Spannend hoor hoe het allemaal gaat lopen. Hanna was 3620 gram en had maatje 50 aan. Dat paste mooi. Dus ik zou maatje 50 doen, maar goed het hangt ook van de lengte en breedte van je kindje af... Evt. kun je een pakje in maatje 44 kopen, maar of dat past weet ik niet.

10. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    ♥Jaarwisseling MaMa's♥

Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing!
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december - Baby Girl!
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing!
    ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 1 januari - Baby Girl & Baby Boy!
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl!
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl!

Verrassing: 2
    Boy's: 4
    Girls: 5

~*Afspraken*~

18 november - Intake kraamzorg - Me88
    18 November - Verlof - Staffie84
    18 November - Groeiecho - Staffie84
    19 November - Controle vk - Saar22
    19 November - Controle vk - LA85
    20 November - intake kraamzorg - LA85
    22 November - Liggingsecho - Prutske
    22 November - CTG - Staffie84
    25 November - Gyn Groei echo + kijken met bevalling -ik1989
    25 November - Controle vk - Bailief
    26 November - CTG + controle Gyn - Staffie84
    27 November - Controle vk - MaDe87
    27 November - Controle vk - Prutske
    28 November - Voorlichtingsavond bevalling - MaDe87
    29 November - CTG - Staffie84
    2 December - Info avond BV - Staffie84
    2 December -Groeiecho, controle gyn, verpleegkundige praten over de bevalling - Nono
    2 December - CTG, Groeiecho, controle Gyn - Staffie84
    5 December - Verlof - MaDe87
    9 December - Afspraak gynaecoloog - Saar22
    9 December - Controle vk + liggingsecho - Bailief
    11 December - Info avond poliklinische bevallen - Staffie84

11. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik vind 6 pond ook niet heel klein eigenlijk:)
    Het is wel op het onderste lijntje maar ja...kinderen groeien niet in lijntjes toch?? Maar ja..het zal gewoon een combi van alles zijn waarom hij zo voorzichtig is.
    De beentjes is het enige dat wel op de middenlijn ligt haha, dat heeft ze vast van mij:D:p
    Maatje 44 zal qua beentjes niet passen ben ik bang

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nee wel beneden gemiddeld, want ze gaan uit van 7 pond, maar niet gigantisch klein. Met groeiecho's kunnen ze er nog wel 500 gram naast zitten naar boven en naar onderen. Hanna was 500 gram groter. Maar goed ik denk dat het wel goed is dat ze kijken of je meisje blijft groeien, want dat is het belangrijkste. Als dat niet meer zo is, kan het zijn dat ze beter af is buiten je buik. Maarre jij bent waarschijnlijk voor de kerst mama!
    Ik zou gewoon voor maatje 50 gaan en ook een pakje 56 meenemen. Doe ik wel in ieder geval...

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, heb je ook gelijk in dat je niet gaat als je iets niet wilt. Maar met kerst krijg ik dat helaas echt niet voor elkaar. Elk jaar baal ik ook dat we 2 middagen+avonden met beide families zitten. Ik vind dat zo saai en standaard. De enige mogelijkheid om aan die verplichting te ontsnappen is weg gaan of bijna moeten bevallen :p. Aangezien ik niet elke kerst hoogzwanger wil zijn hou ik het liever op het eerste haha.

Staffie, gelukkig ben je weer thuis en wat fijn dat ze wel groeit. Volgt ze nu een beetje haar eigen lijntje? Ik zit te denken dat het toch eigenlijk heel normaal is dat zij wat kleiner is, het gemiddelds geboortegewicht halen ze toch ergens vandaan. Net zo normaal als een kindje dat wat groter is dan gemiddeld denk ik dan. Maargoed misschien denk ik wel te simpel ;).

Wat voor gordijnhaken moet je hebben? Haha hier ook kant en klaar maar zo kant en klaar is het nooit :p. Ik moet 4 meter aan gordijnen inkorten, over de breedte uiteraard, en dat klinkt als zoveel dat ik wacht tot het vanzelf gebeurt geloof ik :p.

Heel gespannen voelt het bij mij ook. En eng hard van de buitenkant, alsof mijn baarmoeder van cement is zeg maar. Ik had het eerst ook niet zo snel maar zo zie je maar, het kan van de een op de andere dag. Ik hoop dat het jouw nog een tijd bespaart blijft.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Je kunt het er ook op gooien dat je kerst met je eigen gezinnetje wilt doorbrengen. Wat gebeurt er als je zegt dat je niet meer komt.. Elk jaar op vakantie kost ook klauwen vol geld. Hier nu ook met een harde buik op de bank. Vaatwasser deed het niet meer dus heb manlief maar geholpen met de monstervaat. Niet echt ideaal.

Wij krikken het gemiddelde voor de 2e keer op waarschijnlijk. Dit kindje is minimaal 7 pond met 40 weken, zo niet 8... Waarom denk ik...

15. nono

nono Niet meer actief

Staffie, 2 kg dan weegt ze 200 gram meer dan onze kleine meid.. 6 pond is klein maar wel ok.. Toch bizar dat er zoveel verschil zit! Ik hoef alleen een ctg te laten maken als ik minder leven voel.. Komt goed het is alleen al fijn dat ze niet stil staat met de groei.. Nu lekker rusten weer?! :) fijne avond verder!

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Pff met jouw voorgeschiedenis erbij, Saar, moet het vooruitzicht van zo'n groot kindje op z'n zachtst gezegd niet leuk zijn... ze hebben het wel gehad over eerder inleiden toch of heb ik dat fout?

Wat balen dat de vaatwasser het niet deed. Hebben jullie nog garantie?

Hmm je hebt gelijk, er gebeurd inderdaad niks als wij kerst met z'n drieën willen vieren. Behalve dat ik dan beide families voor het hoofd stoot, dan voel ik me zo schuldig, ken je dat? Ik denk dat mijn familie er minder moeite mee zal hebben dan die van mijn vriend maar beiden zullen ze het niet leuk vinden. Helemaal niet nu onze dochter er straks is. Terwijl ik dit typ denk ik gelijk dat ik toch geen minder leuke kerst hoef te hebben omdat ik hen wil plezieren. Ik kom wel tot inzichten zo door jou ;).

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nono: Ook al zo'n mini. Wel gek inderdaad die verschillende protocollen in ziekenhuizen. Maar goed als je maar een goed gevoel erbij hebt!

Bailief: Ja je moet op een gegeven moment keuzes maken en dan wel samen. Want als je vriend er niet achter staat gaat het hem niet worden naar je ouders en schoonouders. En dat schuldgevoel is lastig, maar goed niet nodig. Kerst moet je vieren met wie je wilt vind ik. Wij zouden sowieso niet nog jaren met de familie kerst vieren. We vinden het belangrijker om dit binnen ons gezinnetje te doen.
    De vk heeft het er wel over gehad als alles met 40 weken rijp is en de gyn wil dat het misschien wel wat wordt. Ben blij dat ik nog een gesprek heb met de gyn. dat kan alleen maar helpen.
    De vaatwasser zat al in de keuken dus die is een jaar of 12 oud. Gaan we kijken of'ie nog te maken is, maar niet ten koste van alles.

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, ja daar heb je ook gelijk in. Mijn vriend en ik zitten gelukkig op dezelfde lijn en hebben allebei telkens zoiets van "we gaan omdat het moet". Maar met ons eigen gezin lijkt mij zo heerlijk. Gaan jullie dat vanaf volgend jaar met jullie eigen gezin vieren of duurt dat nog even?

Hopelijk is de gynaecoloog het er mee eens, eentje net een beetje inlevingsvermogen zou toch moeten zien dat het beter voor jou kan zijn.

Nu ook maar hopen dat de vaatwasser gemaakt kan worden! Komt nu natuurlijk helemaal slecht uit ook met de kraamvisite straks.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: We zaten er wel aan te denken. Dit jaar blijven we sowieso thuis. Nu is er bij mij thuis e.e.a. aan de hand waardoor het kan zijn dat we daar wel naar toe blijven gaan, maar dat is wel uit te leggen aan mijn schoonouders. Ik vind het voor de kinderen ook gewoon te onrustig hoor. Dat gesjouw en gesleep en dan die drukte. Hanna is dan weer een dag of 2 van slag en daar heb ik dan ook niet zoveel zin in.
    Ik had een hele lieve en fijne gyn dus ik ga er vanuit dat ze het wel begrijpt, maar ze zijn echt anti-inleiden in dit ziekenhuis. We zien het wel. Ik wil in ieder geval het gevoel hebben dat ik er alles aan heb gedaan. Als ik dan volledig uitscheur kan ik het mezelf niet meer kwalijk nemen.
    Zo zat ik ook te denken met de vaatwasser hoor. Als het niet lukt is het jammer. Heeft de kraamverzorgster het wat drukker, ik wil toch maximale uren;)

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Scheelt dat het uit te leggen is aan je schoonouders. Maar het klinkt niet leuk. Ik heb er nog helemaal niet aan gedacht dat dat zo onrustig is voor kinderen, je zit dan maar wel weer zelf met een onrustig kind, 2 kinderen bij jullie dalijk.

Het gevoel dat je er alles aan gedaan hebt zal misschien ook fijner zijn met het eventuele verwerken van een nieuwe totaal ruptuur. Maargoed wie weet kom je er deze keer zonder kleerscheuren vanaf, kan natuurlijk ook nog!

Haha oh ja daar is de kraamzorg natuurlijk ook voor, handig D

Deel Deze Pagina