Nee is geen leuke situatie. Vorig jaar ben ik er een half jaar niet geweest met Hanna (wilde mijn man zo hoor). Schoonouders waren hier uiteraard wel welkom. Maar goed dit zal de rest van ons leven ons wel blijven achtervolgen denk ik. Dat onrustige komt ook omdat het neefje en nichtje super druk zijn. Dat trekt Hanna echt niet die is ook niets gewend... Ik wil straks inderdaad geen gevoel hebben: had ik maar dit of dat inderdaad. En t is gewoon fijn om nog even de bevestiging te krijgen van de gyn. Die maakt het veel vaker mee en die hecht het ook. Die zei toen al: ik heb wel een beetje strak gehecht. Gelukkig geen last van, maar goed. En dan nog even de restklachten doorspreken is ook niet verkeerd. De kraamverzorgster doet dat soort dingen ook als ze er tijd voor hebben ja Wij kregen een ontbijtje op bed. Ze drukte zelfs mijn man toen op het hart om te blijven liggen. Nu hebben we Hanna dus is het sowieso al weer anders. Duimen dat de kleine voor de kerstvakantie komt
He wat vervelend, het klinkt als een lastige situatie. Maar jij klinkt ook als iemand die zich overal heel sterk onder houdt . Oh ja dat maakt het helemaal lekker druk voor Hanna, dat hebben we hier dan weer niet. Ga jij maar ruim voor de kerstvakantie alles uit de kast trekken om de weeen op te wekken, doe ik met je mee . C.v. is toch niet goed gemaakt . De thermostaat zegt telkens dat ie bezig is met verwarmen maar er wordt weer niks warm. Dat was vanmiddag ook, toen was er een sensor kapot. Zal nu toch hopelijk niet weer zo zijn... ik ga zo weer even bellen want we hebben de deken van het bed hier al liggen.
Oh bah, anders nu lekker onder de wol en hopen dat ze morgenochtend vroeg komen? Koud dan brrrr. Hahaha nou hier is sowieso niet veel actie dus het kind moet uit zichzelf komen. Ik doe mijn best om sterk te zijn, maar soms is het ook moeilijk hoor. Mijn man en ik houden elkaar goed in balans zeg maar.
@Saar ja vandaag had hij het wel over een draaipoging als ze goed blijft groeien maar wij hebben besloten dat niet te gaan doen. Ze ligt al maanden in deze houding, heeft eigenlijk nooit anders gelegen dus waarom zouden we het nu gaan forseren??? Ze ligt vast zo met een reden, dus als ze niet vanzelf draait dan lekker voor de kerst bevallen Ik heb idd als eerste pakje maatje 50, en voor de zekerheid neem ik ook 56 mee, dan moet er wel iets passen haha Jullie maken grote kindjes Maar snap dat je nu liever een maatje kleiner heb gezien je vorige bevalling.. @Bailief Ja idd kleine kindjes moeten er toch ook zijn om een middellijn te krijgen?? haha Maar ja..het is vast een combi... Ze zit nu op de P10 dus dat is wel een risico voor hun, maar ach...misschien draait ze nog wel en dan moet ze er "normaal" uit..dan liever 6 als 9 pond hoor! Ik moet van die insteekhaken hebben maar dan hele korte, echt een drama!! Nergens te krijgen! @Nono Allebei een kleintje dan Idd wel een verschil maar ik heb natuurlijk een ICSI zwangerschap dus dan krijg je zo bij zo al een stempel... En ik doe rustig aan voor mijn doen haha, het went best snel niet meer hoeven werken @Kerst"feest" IK heb het geweldige excuus om zelf te bepalen wat we wel en niet doen met kerst. Ik werk al jaren 1 en soms beide kerstdagen, dus hier is de familie ondertussen wel gewend dat we er bijna nooit zijn haha Daarnaast is mijn familie heel close, zeker na het overlijden van mn moeder, en is de familie van mn vriend...anders..... Svader en moeder leven niet meer, zus/broer single of gescheiden, dus dan zijn de feestdagen toch al een "zooitje" want dan moeten de neefjes naar de vader, dan zijn ze daar etc etc dus lastig te plannen om echt met zn allen te zijn, daarom doen we dat vaak of voor de kerst nog of in het nieuwe jaar Mn vrije kerstdag vieren we standaard met mijn familie, lekker dichtbij gewoon gezellig Oud en nieuw zijn we ook standaard bij mn vader, die woont in de polder, ideaal voor de honden geen vuurwerk etc etc En dit jaar.....tja....geen idee...we wachten maar af waar we zijn haha Kerst zo bij zo thuis of in het ziekenhuis, en als ik ver voor de oud en nieuw beval zullen we denk ik wel gewoon bij mn vader zijn omdat dit gewoon het beste is voor de honden. We maken in ieder geval geen plannen, zal zorgen dat er wat lekkers in huis komt etc etc en dan zien we wel. Pizza en patat eten met kerst vind ik ook geen probleem Normaal ben ik wel erg van de kerstversiering maar ik denk dat ik dit jaar maar niks doe, misschien 2 iniminiboompjes in het raamkozijn ofzo maar als het tegenzit dan moeten we dat ook nog opruimen of het staat januari nog... Hoe doen jullie dat, of gaan jullie dat doen??
Stelletje klets tantes, Saar, klinkt heftig. Kerst, hier meestal ook naar beide families. F en ik een dag naar mijn ouders en dan met zijn drieen eten bij schoonouders. Bailief, hier ging f pas naar een maand of 3 klimnen in bed dus toen een slaapzak aan Staffie, 6 pond niks mis mee toch. Laat die kleine maar lekker groeien. Nono, zwaai want ik weet het niet meer schaam schaam Hier een wisselende dag gehad. Vanmorgen/vannacht wakker geworden van de pijn boven in mijn buik en flinke druk op de onderkant. Na een warm bad trok het gelukkig wel weg. In de loop van de dag wel wat steken onder in mijn buik. Zeg maar echt in mijn schaamstreek. Vanavond voor de laatste keer zwangerschapsgym gehad.
Ik heb ze al gesproken en die man wist al genoeg, hij komt er zo aan . Ik ben een enorme koukleum en wil gewoon mijn verwarming . Kan me voorstellen dat het soms moeilijk is, maar altijd sterk zijn hoeft ook niet he. Soms is het goed om je even lekker te laten gaan, kun je er daarna weer tegen. Gelukkig heb je een goede aan je man.
Nou deze monteur kwam vrolijk binnen maar hij is nu toch iets minder vrolijk aan het worden want hij weet niet wat zijn collega gedaan heeft, gaat goed hier . Staffie, kleine haken heb ik ook nog nergens gezien, helaas! En ik heb er inmiddels toch ook al heel wat gezien . Maar de markt heeft altijd wel van alles dus grote kans dat je het daar kan vinden. Wie weet is jouw kindje een late draaier ze komt er vanzelf wel uit en hoe dat zie je dan ook snel genoeg. Kerstversiering, ik ga geen kerstboom opzetten dit jaar omdat ik geen zin heb dat in januari af te breken. Misschien ben ik dan nog zwanger, misschien net bevallen maar in beide situaties zie ik het niet zitten. Ik heb wel een mini-kerstboom die ik neer zet en wat verlichting want dat staat altijd wel gezellig. Verder niks. Ik zorg ook dat ik genoeg lekkere dingen in huis heb en dan komen wij de dagen wel door, met of zonder baby in mijn buik . Ik bedenk me net dat dit de eerste oud en nieuw wordt voor onze hond. Ik zal de baby maar even vriendelijk verzoeken om er niet uit te willen tijdens het geknal van 12 uur haha. Prutske, wat vervelend zeg die steken. Misschien al wat voorwerk?
Bailief, ik denk dat zelf ook dat het voorweeen zijn. Hopelijk wil dat ook zeggen dat de kleine wat vroeger komt.
Jeetje zeg die man zit te schelden op de ketel... Hij dacht geloof ik dat ik niet in de buurt was want mijn vriend was voor hem iets zoeken in de schuur. Blij dat ik niet alleen ben want ik hou niet van dit soort mensen, hij wilde de schuld ook al ergens anders op afschuiven toen mijn vriend met de hond was, waarvan ik wist dat het absoluut niet kon. Fijn hoor dat ie het komt repareren maar toch. Sorry voor al mijn spam hier trouwens het mag duidelijk zijn dat ik niks te doen heb haha.
Staffie: Ik geef je groot gelijk dat je sowieso geen draaipoging doet. Hadden wij ook niet gedaan, maar wie weet de kleine heeft nog 1,5 week om te draaien.... Is dat 'normaal' dat icsi-kindjes kleiner zijn dan? Ideaal met kerst op die manier, alhoewel het me niks lijkt om te werken Ben ook wel een echte huismus. Hier hebben we geen kerstboom, ja een rietenachtig ding met lampjes voor op het dressoir. Die komt er wel te staan, maar is vooral gezellig. Prutske: Oh klinkt als voorwerk of als toch nog verder indalen. Hopelijk het eerste en komt'ie er met 37 weken zo uitwandelen Bailief: En is het gemaakt? Alsof je het expres doet. Hier altijd hele vriendelijke jongens gehad voor de cv. Zelfs 's avonds. die zeiden altijd: ik heb toch avonddienst dan kan ik maar beter wat te doen hebben. Heerlijk toch?! Stom dat hij het op jou probeert af te reageren... Ik heb een hele goede man inderdaad, geen klagen over (nou ja soms haha). Vandaag lekker een dagje uithuizig. Ook wel fijn want af en toe komen de muren erg op me af merk ik. Vanmiddag naar de vk en dan zien we het wel weer. Zie er een beetje tegenop maar ja niks aan te doen.
Saar, succes weer bij de vk. Kan me voorstellen dat je er tegen op zit. Is het nu ook nog zo na die controle in het ziekenhuis dat je toch nog elk moment naar het ziekenhuis gestuurd kan worden? De c.v. is nog steeds niet gemaakt . Sterker nog, we kunnen nu niet meer verwarmen en het warme water tegelijk gebruiken. Zou volgens de monteur komen omdat de kraan in de douche kapot zou zijn. Nou ik vind het een mooi verhaal maar ik geloof er niks van want alles deed het totdat ze gisteren met die ketel bezig gingen. Vanaf 9 uur kan ik de woningbouw bellen dus dat doe ik gelijk, het maakt me niet uit hoe ze het oplossen als ze het maar oplossen.
Oh bah, dat is niet leuk. Hopelijk wordt het snel en netjes opgelost. Gewoon zeggen dat je hoogzwanger bent hoor! Je kunt toch niet in de kou zitten. Het hangt helemaal van mijn bloeddruk af. Als die omhoog gaat kan ik elk moment in het ziekenhuis zitten. Ik heb nu meer het idee dat het allemaal wel meevalt zeg maar.. Laten we het hopen. Vanaf 37 weken maakt het me niet meer uit, maar nu is het nog wel wat vroeg. Nog even buikfotootje gemaakt.
Ik hoop het ook voor je. Hoe voel je je verder? Hetzelfde nog als vorige week? Mooie buik hoor! Ja doe ik ook, desnoods zeg ik dat de bevalling elk moment kan beginnen. Al die pijntjes voel ik alleen maar meer door de kou.
Saar, succes straks bij de vk Bailief, gelijk bellen. Ze lossen het maar op. Maakt niet uit waar het probleem zit hun zijn toch verantwoordelijk. Staffie, gelijk getypt gisteren. Qua kerstversiering hier ook niet te gek hoor. Alleen watlampjes en een kleinigheidje op de kast ofzo. Met box staat het al vol genoeg. Plan voor vandaag: even vlees halen op mijn werk, paar kleine boodschapjes voor de soep. Man en vader vandaag de box binnen zetten kan ik die wat aankleden. En de ziekenhuis tas inpakken. En zo probeer ik iedere dag wat te doen Vannacht weer wakker van de kramp/ harde buik. Dit zal dus wel echt voorwerk zijn Heb nu ook rechts wat menstruatiekrampen dus ben benieuwd.
Hopelijk voor jou zeggen die krampen dat je binnenkort al gaat bevallen, Prutske! Nou de woningbouw kan niet eerder komen dan morgenochtend, helaas. We gaan eens zien of het dan opgelost is want ik heb er een hard hoofd in. Nu zit ik totdat mijn vriend thuis is zonder warm water want daar moeten we een kraantje bij de c.v voor open draaien waar ik met geen mogelijkheid bij kan. Ik heb wel weer verwarming, een beetje in het kader van "je kunt niet alles hebben".
@Prutske Klinkt al als het begin, spannend!!! Je bent dan ook als eerste in ons lijstje Dus over 2 weken mag het best @Bailief Wat een gedoe zeg!! en volgens mij besmettelijk want ik zit nu ook met een cv probleem Hoor de hele tijd "water lopen" ofzo...echt super irritant en moet er van plassen haha, begon vannacht al dus de radiator op de slaapkamer maar uitgezet want leek wel of ik naast een waterval lag. Schandalig trouwens dat ze morgen pas komen!! Ik zou hier niet mee akkoord gaan hoor....je betaald toch huur op basis van een werkende CV? Nu ben je hoogzwanger en heb je niet eens warm water! Ik zou dus nog een keer bellen Die gordijnhaken heb ik online wel gevonden maar ja...dan zijn de verzendkosten 3x zoveel als dat de haakjes kosten, maar als de markt ze ook niet heeft ga ik ze toch maar bestellen... @Saar Mooie buik! Nee niet echt standaard dat icsi baby's kleiner zijn, maar bij icsi is er wel een iets verhoogde kans op afwijkingen omdat er geen natuurlijke selectie heeft plaatsgevonden, dus zijn ze zo bij zo alerter op alles dan bij een normale bevruchting. Succes bij de VK, hoelaat moet je? @Kerst Niemand die echt gaat uitpakken met de kerstversiering dus Ik zie het ook niet zitten om straks weer alles op te moeten ruimen maar gelukkig ontdekte ik gisteren dat de buren het wel goedmaken Ongelofelijk zeg We hebben sinds kort schuin achter ons nieuwe buren (beetje apart ) Hun hebben de hele voor en achter!!geval in de gekleurde lampen gehangen. Lijkt wel of ik een kermis achter in mn tuin heb Gelukkig *klopt gelijk even af* knipperen de lampjes niet....maar ze zijn nog niet klaar ook, huis staat nog vol met dozen lichtjes en andere prul Nou als het gaat knipperen, flikkeren en weet ik het wat allemaal dan ga ik toch even een praatje maken...Ik heb geen zin om zometeen in mn kraamperiode hele dagen het gevoel te hebben op de kermis te zijn of met mn slaapkamer gordijn dicht te zitten....kijk er vanuit bed precies op
Staffie, hahaha ik moet wel lachen om die buren van je. Gezellig! dan horen er natuurlijk ook bewegende en zingende kerstfiguren bij . Als het aan mijn vriend lag zou ons hele huis omgeven zijn van de kerstlichtjes in allerlei kleuren, gelukkig heb ik ook wat te zeggen haha. Sorry voor de besmetting . Zou wel even bellen als ik jou was want straks heb je een storing tijdens de kraamperiode (ik klop het gelijk even af ). Ik heb de woningbouw nu al 3x gesproken maar ze kunnen volgens hen met geen mogelijkheid vandaag komen... nu hebben wij zelf nog een thermostaatkraan liggen dus ik heb mijn vader al gevraagd of hij met de waterpomptang vandaag wil komen. Heb alleen nog geen antwoord. Maar de afspraak voor morgen laat ik staan voor het geval dat het hiermee nog niet opgelost is. Waarom moet je ook zulke moeilijke gordijnhaken hebben . Heb jij zulke aparte gordijnen?
Nou ik vrees dat die dansende en zingende figuurtjes ook nog wel gaan komen Hier komen ze morgen voor de kachel, waarschijnlijk is het alleen ontluchten ofzo? maar ik heb idd weinig zin om straks in de kou te moeten zitten De gordijnen zijn helemaal niet raar alleen klopt het gewoon niet haha Er zitten insteekhaakjes bij zoals foto 1, alleen ik heb een rails met oogjes, dus aan die haakjes heb ik niks. Nu heb ik al 3 verschillende haakjes gehad zoals foto 2, alleen zakken die naar beneden bij het ophangen waardoor de haak boven de plooiband uitkomt. Toen dacht ik...dan gebruik ik wel de bijgeleverde dingen, en koop ik voor die rails runners met en haakje...opgelost..maar ook die zijn nergens te krijgen. Ben nu dus lichtelijk gefrustreerd aan het raken :x:x:x Morgen is hier markt..dus hopelijk kan ik het dan eindelijk regelen haha
Nou het is te hopen dat het simpel opgelost kan worden voor je. Maar na mijn ervaring waarschuw ik je vast ze kunnen echt van alles tegen komen... ligt er natuurlijk wel aan of die van jullie wel op tijd onderhouden is enzo. Weet nu ook waarom die man gisteren een beetje raar deed, zijn moeder was opgenomen in het ziekenhuis en hij kon er niet heen door onze storing. Dat vind ik dan wel weer heel vervelend om te horen maar wij konden dat ook niet weten. Anders hadden we hem naar huis gestuurd. Die van gisterenmiddag bleek niks gedaan te hebben maar had gewoon iets gezegd tegen mij, scheen hij wel vaker te doen... Aha jouw rails is gewoon raar haha nee grapje . Ik zou er echt zo gefrustreerd door worden. Gelukkig hebben ze op de markt altijd meerdere kramen met dit soort dingen, bij ons dan. Maar dat zal vast bij jullie ook zo zijn. Ik zou vast een zonnebril gaan aanschaffen voor tijdens je kraamtijd met al die lichtjes