Saar, oh het begint bij jou dus weer opnieuw? Balen! Weet je of het nu al zin heeft om daarmee te beginnen of maakt de bevalling gelijk alles weer slap? Staffie, een voedingsbh koop ik nog niet. Ga eerst even afwachten of de borstvoeding lukt en hoe groot het ineens wordt. Dan is het snel genoeg besteld ik pas nu ook nog in mijn eigen bh's dus misschien was het anders geweest als ik nu sowieso al andere bh's moest kopen. Volgende week moet ik weer bij de vk zijn, dan vraag ik het even over het maagzuur. Want ik wordt er zo al wel een beetje gek van, heb het dan liever overdag als het toch moet .
Staffie: Wil ik ook nog gaan doen, maar eerst moet ik de vriezer leegeten. Ik heb te vroeg gepiekt haha. Oh zou wel balen zijn als je dan een roede moet gebruiken. Hopelijk komt het goed. Bailief: Ja 't is allemaal wat gevoeliger daarvoor zegt de vk. Is gewoon minder sterk je bekkenbodemspieren. Volgens mij heeft het vooraf geen nut want tijdens de bevalling krijgt je onderkant een flinke opdoffer. Voedingsbh: Ik heb bij Hanna met 37 weken een voedingsbh gekocht. Gewoon de maat die je dan goed past. Voedingsbh zit ook nog groei in zeg maar. Je borsten zijn tijdens de bv ook niet de hele dag hetzelfde qua grootte. Ik had er toen 1 en na de bevalling toen hij goed bleek manlief nog 1 bij laten halen. Hier weer lekker op de bank. Helaas is de vaatwasser compleet kapot Nieuwe, goede inbouwvaatwasser kost 500-600 euro. Nou dan wassen we wel af..
Saar, he wat balen van je vaatwasser. Wij hebben er een tijdje terug eentje gekocht bij de Wehkamp voor zo'n 260,-. Geen inbouwvaatwasser dus misschien heb je er ook wel niks aan, maar wel een hele fijne vinden wij. Hmm daar was ik al bang voor dat het nog geen zin had, dan maar flink aan het oefenen na de bevalling . Ik wist niet dat je nog kon groeien in een voedingsbh, dan lijkt het ook wel weer handig. Misschien toch maar even kijken over een paar weken.
Moet echt inbouw zijn. Ik geloof dat we het wel best vinden zo. Gewoon ouderwets met de hand. Nou je hebt met borstvoeding niet de hele dag even volle borsten. Na het voeden waren ze hier altijd lekker slapjes haha. Zeker in de eerste maanden met 8-10 voedingen op een dag.
Dan maar gewoon zo, iets meer werk voor de kraamverzorgster . 500 - 600 euro is ook wel heel veel om ineens uit te geven. Misschien een stomme vraag he, maar gaan ze echt hangen door de borstvoeding of hersteld dat nog een beetje?
Ik weet het eigenlijk niet zo goed, want ik gaf nog borstvoeding toen ik al weer zwanger was. Als ze leeg zijn, zijn ze natuurlijk wel minder stevig. Ik denk dat het zich wel weer aardig herstelt (heb sowieso een grote cup dus ja). Lastig verhaal dus. Manlief zegt net dat hij er geen last van heeft
Haha een typisch mannen antwoord . Scheelt denk ik ook wel dat je geen grote cup hebt, ik heb dat gelukkig ook niet dus misschien nog wat meer kans dat de boel nog een beetje stevig blijft . Ach ja eerst maar eens zien of de borstvoeding gaat lukken.
@Bailief Ik zou niet eens wachten tot volgende week maar morgen gewoon alvast Antagel halen bij de apotheek en als dat niet werkt je ha vragen om Omeprazol, echt wonderspul is dat @Saar Balen zeg van je vaatwasser!!! Is er via Marktplaats niets te vinden? daar worden ook regelmatig inbouwvaatwassers aangeboden. Ik heb ook mn vaatwasser van MP, al 2 jaar heeft me 50 gekost en al voor 5 miljoen plezier gebracht @Voedingsbh Ik denk dat ik het idd maar zolang mogelijk uitstel, en wanneer het een keizersnede wordt een bh koop zodat ik m evt terug kan brengen als de maat niet goed is. Ik pas nu ook nog bh's en heb zo'n 1 size bh..zo'n stretch ding die je op de braderie veel ziet gekocht mochten ze nu opeens hard gaan groeien Vandaag weer een hoop dingen van mn koop lijstje gestreept Ik heb toch maar een boxmatras besteld want ik zat te denken.. Als ik een keizersnede krijg en het herstel valt tegen, dan zie ik het niet zitten om 10x op een dag naar boven te gaan, dus is het denk ik handiger als ze wat vaker in de box slaapt. Eigenlijk geen voorstander van want de box is om te spelen vind ik maar goed...als ik niet zo mobiel ben
Staffie, antagel, goede tip, heb jij ook gebruikt toch? Ik zit namelijk alweer een paar uur met maagzuur... Voor eventjes is het niet erg lijkt me dat ze in de box zou slapen toch? Spelen doet ze dan nog niet en tegen de tijd dat ze het verschil door heeft slaapt ze al lang in dr bedje, niet druk om maken . Pff wat ben ik een emotionele doos geworden! Normaal gesproken hou ik niet van de muziek van Marco Borsato, hij maakt mooie muziek maar niet mijn ding. Nouja hij heeft dus dat liedje, dochters. Ik heb dat liedje net even op gezet maar ik moest hem afzetten want ik begon er gelijk bij te huilen. Geweldig die hormonen
Bailief, fijn he die hormonen Staffie, hier sliep f meestal overdag in de kinderwagenbak ipv de box. Moet je alleen in de gaten houden of ze niet met hun gezichtje tegen de kant liggen. Saar, balen van je vaatwasser Zo naar het ziekenhuis voor de liggingsecho. Moet er om 9 uur zijn. Probeer snel te reageren maar ga nog even winkelen daarna met mijn moeder en f.
Bailief: Ik heb juist wel een grote cup-maat Mijn ervaring met borstvoeding is dat je de eerste maanden echt moet doorzetten, want dat zijn niet de leukste maanden. Maar als het eenmaal loopt... 't Is gewoon hard werken. Heerlijk die hormonen haha. Ik kan echt huilen bij het journaal. Normaal was ik altijd wel geroerd, maar nu... echt tranen met tuiten. Staffie: We laten de vaatwasser nu gewoon. Afwassen vinden we beiden niet zo heel erg. Ik legde Hanna ook in de kinderwagenbak overdag(mocht door de totaal ruptuur ook niet traplopen enzo. Herstel daarvan kun je net zo zien als een keizersnede). Ik vind persoonlijk de box te groot om in te slapen (te veel prikkels). Prutske: Succes en plezier met de echo. Ik zag het van de pampers, maar durf niets meer te kopen eerlijk gezegd. Ik ging vrij snel van 1 naar 2 en toen naar 3. Daar is Hanna even in blijven hangen om vervolgens naar 4 te gaan. Maar goed ik had een ruime 7-ponder en die krijg ik nu weer... Ons kindje is nu ongeveer 5 pond dat is van sommigen van jullie het geboortegewicht
ben ik de eeniste die als ik lang verhaal typ en dan wil je neer plaatsen gaat de pagina zeggen: inloggen... is zo vervelend gister al 2x willen neer zetten ben ik maar op gehouden pfff meestal geef ik niet snel op maar nu wel! maar goed ik heb al geleert eerst de tekst wat ik getyp heb kopie maken en dan kan ik als nog verzenden! hoop dat ik niet vergeet! zo eerst Su6 pruske en veel winkel plezier! ik moet ook winkelen ...maar komt nog allen valt niet mee ik moet me dochtertje overal mee nemen (mn man en ik moeten bijna alles alleen doen ja me vrienden hebben geen kinderen maar die hebben werk als oproep thuishulp en met deze maand zijn ze al druk november en dec) maar goed we zijn wel gewent om alles alleen doen (geen hulp van ouders een klein beetje van me vader maar die woon ver weg en die moet ook helaas werken) maar goed mijn schoonmoeder is al overleden toen ik me man leer kennen en schoonvader woont verweg dicht bij de Zwarte cross(bailief) en mijn moeder daar begin ik niet over dus ja en ik ben ook zo weer eigenwijs..wij willen een kind/kinderen wij zijn ook verantwoordelijk voor maar goed ik denk dat mijn kleine ventje weer plekje heeft gevonden in mn buik lekker tegen me maag kroelen of mijn meisje schopt tegen me maag of allebij! Bleehhhh en jullie gelooft niet Zonder dat ik hoef "zeuren"(komt zeuren over voor me man) ik zeur niet ik zeg aleen maar goed mannen zijn raar wezens ieder geval hij ging donkerwas ophangen! toen naar bed ging zei ik nog jou goede broek zit in wasmaschien en die moet er uit anders heb je geen schoon broek die jij zo lekker vind zitten ...en hij moest lachen en keek achterom 2x en toen zag ik ook hij heeft op gehangen ...mijn antwoordt was: Jippie goed gedaan... zo en dat was ik eingelijk bang voor me man ziet pas in als het te laat is net als bij me dochtertje lekker laat in zien maar goed mag niet klagen en ben zwanger hoe los ik dat nou op (gewoon door zeuren ) nee maar ik heb al uit gelegt als ik boos ben of verdrietig ben ofzo zeg dan even dan weet ik dat ik me zelf niet ben maar goed nu moet die maar door bijten want over paar weken hebben we ons kindjes! en geld voor jullie ook meiden Zo de BOX sta benden ! hij is nu leeg lig wel boxkleed maar veder nog niet aan gekleed (komt nog) en ik heb weer buik foto gemaakt moet wel zeggen volgens mij is mijn is kleine meid naar benden gegaan! maar we zullen zien maandag controle... en ooooh wat ben ik benieuwt wie oh wie krijg babytje ik wil nog effe wachten mee vind gewoon leuk we zijn toch beetje gehecht groepje en ik vind ook supper spannend voor jullie! en wat gaan jullie met weekend doen ?
Saar, oh had ik verkeerd gelezen, sorry . Borstvoeding is investeren lees ik overal, mijn motto was eerst dat de apen het kunnen dus dan zal ik het ook wel moeten kunnen . Moet zeggen dat ik wel huiverig ben voor de pijn, mijn borsten zijn altijd al zo gevoelig en dan hangt er telkens een baby aan. Weer zo'n stomme vraag, maar zuigt een baby hard? Is dat een beetje vol te houden zonder het zelf verschrikkelijk te gaan vinden? Het moet wel raar voor je zijn om een kindje te krijgen dat nu al zo groot is als sommige kindjes die hier geboren gaan worden... hoe voel je je verder nu eigenlijk? Ik1989, hier geen last van dat inlog probleem. Fijn dat je man nu ineens zo goed meehelpt! Lekker laten verwennen nu hoor. Je buik is echt weer goed gegroeid, mooi! Staffie, is de kachel nog gemaakt bij jou? Ik heb vanmorgen wat dingen van mijn lijstje weg kunnen strepen. Waaronder het bestellen van de geboortekoekjes. Ik wilde nu eigenlijk verder gaan met nog wat kleine dingen maar ik moet eerst weer even liggen. Ach ja niks aan te doen.
Ik1989: Wauw wat een buik. Moet ook wel met 2 kids, maar je hebt echt een groeispurt gemaakt zeg. Hier ook een man die het af en toe moet ontgelden hoor, maar wel een man die dingen doet. We overleggen altijd gewoon wat er moet gebeuren en wanneer hij dat doet. Scheelt een hoop frustratie. En ik maak ook gewoon lijstjes voor hem. Vandaag heeft hij al 2 wassen opgehangen, de 'wc gepoetst en hij is bezig met de ramen buiten te lappen. Dus heel fijn. Ik vind het ook spannend wanneer het eerste kindje geboren wordt in de groep. Hopelijk nog 2 weekjes wachten met z'n allen op de eerste baby, want dan zitten we sowieso allemaal op een mooiere termijn. Moet je misschien even wachtwoord onthouden doen of je internet-instellingen veranderen?! Heb alleen af en toe last dat de internetverbinding eruit vliegt en dan plaatst hij hem niet. Bailief: Haha bevallen kan ook iedereen, maar is ook zwaar hoor Ik vond borstvoeding echt hard werken. Elke 2/3 uur weer een kind aan je borst. Zal nu wel weer anders voelen omdat je met een dreumes nog drukker bent, maar goed. Denk nu juist in een lekker rustmomentje. als je echt goed aanlegt valt het wel mee met de pijn. Het hoort geen pijn te doen. Ik heb in het ziekenhuis toen niet de juiste hulp gehad en kwam met enorme kloven thuis. Dat is echt heel pijnlijk. Dus nu hoop ik dat te vermijden. De stuwing na 3 dagen was ook wel pittig, maar ik moet zeggen dat ik me niet echt kan herinneren dat het allemaal nou echt pijn deed. Net zoals mijn onderkant terwijl dat volledig gehecht was en ik een enorme aambei had. Je voelt wel echt het aanzuigen in ieder geval. Je tepel word ook echt groter/langer. Bij mij helemaal want die van mij zijn aardig vlak. Hier blijft het hetzelfde. Ben vandaag wel erg moe dus zo lekker op de bank en ik laat mijn man hard werken. Moet wel koken vandaag maar laat manlief bijvoorbeeld de boel snijden. Morgenavond gaan we uit eten met mijn ouders en broer en zussen en zwagers. Dus ik doe zo rustig mogelijk aan.
@Bailief Ja heb ik ook gebruikt, bij mij hielp het maar even, maar goed..het is waarschijnlijk ook nog maar even nodig Dat emotionele herken ik wel, daarom luister ik bewust niet naar sommige muziek alleen als ik zin heb om ff te janken Mn vriend en ik hebben juist wel veel met de muziek van Marco haha dus gisteravond was hij bij RTL latenight en zong hij een nummer samen met zn dochter...pff....slik..zo mooi... @Prutske Alles goed gegaan? Ligt hij/zij er al klaar voor @Saar JA daar heb je idd een punt..een slaapplekje moet in mijn ogen ook echt een rustig plekje zijn. In de kinderwagen vind ik hier wat trickie ivm de honden als die langs de wagen lopen is ze gelijk wakker denk ik, maar ik kan natuurlijk wel de kinderwagenbak in de box zetten Denk dat ik dat maar ga doen Ik zou echt niet meer zonder vaatwasser kunnen Het afwassen vind ik nog wel gaan maar zowel vriend als ik hebben echt een hekel aan dat afdrogen @Ik1989 Wat is je buik veranderd In mijn ogen echt naar beneden gezakt Spannend!! Ik ben ook echt benieuwd wie van ons de eerste gaat zijn Wij hebben ook niet heel veel hulp hoor, schoonfamilie woont ver weg, mn zusje helaas ook, maar die komt minimaal 1x per week, en mn vader doet heel veel voor ons qua klussen, sjouwen etc etc Er zijn wel wat vriendinnen hoor die hebben gezegd te willen helpen met poetsen maar ja...ik doe het liever ook allemaal zelf Al zal ik straks met een keizersnede wellicht toch hier en daar om wat hulp moeten vragen... @kruidvat Ik snap er echt niks van...ik heb bij interesses alleen babydingen ingevuld en nog krijg ik weer die pampers aanbieding niet:x Nu heb ik denk ik wel genoeg hoor maar toch.... Ik ga zo maar wijzigen..kijken of hij dan wel goed registreerd @CTG De ctg was weer prima vandaag dus ik mag in ieder geval weer thuisblijven tot dinsdag @huishouden We zitten er al langere tijd aan te denken.....een schoonmaakster (klinkt zo oneerbiedig he) We werkte beide fulltime en dan schieten sommige dingen er wel bij in, uiteindelijk is dat met mn vrije dagen wel weer glad getrokken maar toch..zeker met honden en straks een kindje blijf je bezig. Nu ook ook met d ekeizersnede in zicht...ik kan toch moeilijk van mn vriend verlangen dat hij 40 uur per week werkt...de volledige verzorging van de honden op zich neemt...voor zn meisje en mij een beetje zorgt ....en het hele huishouden doet????? En daarnaast...ik ga straks ook weer werken (30 uur) en gebruik dan liever mn vrije tijd voor de dagelijkse klusjes (stofzuigen, stoffen moet hier iedere dag) en de verzorging/genieten van mn meisje dan dat ik de badkamer enz sta uit te schrobben... We zijn er dus eigenlijk zo goed als over uit om nu alvast op zoek te gaan naar iemand voor 2 uurtjes per week, echt alleen voor de "grote" en "zwaardere" taken te zoeken die dan dus gelijk in de kraamperiode kan beginnen. Hebben jullie iemand daarvoor of doen jullie het zelf?? Enig idee wat we per uur zouden moeten betalen??
Even snel met mijn mobiel. Alles was helemaal goed. F was lief. Geschat gewicht nu 2600 gram dus heel mooi gemiddeld. Ze gokt dat deze baby ongeveer hetzelfde uitkomt als f. En als toetje hebben we ook nog gezien dat ons kleintje niet kaal gaat zijn bij de geboorte. Er zitten nu al heel wat haartjes in de nek
Staffie: Dat is ook een goed idee dan ja. Hier was ik altijd af en mijn man droogt. Is gewoon zo gegroeid. Fijn dat de ctg weer goed is. Houden zo! Niet iedereen krijgt tegelijkertijd die aanbieding hoor. Is volgens mij ook regiogebonden. Gaat trouwens ook alleen om maatje 1+2. Wij hebben een schoonmaakster gehad in ons vorige huisje voor 2 uurtjes in de week. We werkten toen allebei fulltime en wilden graag het weekend vrij zijn. Betaalde 22,50 per 2 uur. Deed dan 3 keer 20 euro en de 4e keer 30. Gewoon via marktplaats Prutske: Super joh! Lekkere grootte ook. Hoe zwaar was f? Had hij ook haartjes?
Saar, jouw man is goed bezig vandaag zeg, fijn! Hmm zo te lezen moet ik de borstvoeding gewoon op me af laten komen, meer kan ik natuurlijk ook niet doen. En ik kan me ook goed voorstellen dat de andere pijn dan overheerst. Wat ik nog wel een minpuntje vind is dat ik gelezen heb dat je maar een halve kilo per week mag afvallen omdat er anders afvalstoffen in de borstvoeding komen. Maar wat nou als je meer afvalt en niet meer kan eten vraag ik me dan af. Je merkt het, er gaat veel door mijn hoofd heen als het hierom gaat. Moet je nagaan dat ik eigenlijk nog geen moment met de bevalling bezig ben geweest haha, alleen maar met alles wat erna komt. Toch wel lekker dat je zaterdag gewoon mee uit eten kunt, hopelijk valt het je niet te zwaar en kun je er van genieten. Staffie, he balen van de Kruidvat aanbieding. Het is jammer dat je die aanbiedingen niet onderling kunt versturen anders had je die van mij gekregen. Ik heb namelijk voorlopig genoeg, 9,5 pakken... Ik ben gisteren bewust het laatste stuk van RTL Late Night niet gaan kijken haha. Was waarschijnlijk niet goed gekomen met mij . Kan me goed voorstellen dat je met zo'n druk leven een schoonmaakster wilt. Wij hebben er geen maar ik denk dat 10,- per uur een normaal tarief is. Ik ga mijn bevalplan eens opnieuw maken. Had hem laatst even snel gemaakt maar ik ga er nu toch even goed voor zitten.
Bailief: Je hebt wel meer vetten nodig. Lekkere volle producten nemen ipv magere bijvoorbeeld. Maar ik at eigenlijk ook niet veel meer. Ja 1 boterham 's middags daar word je niet dik van. Gewoon kijken en niet te krampachtig doen wat betreft je kilo's. Als je twijfelt gewoon vragen of de kraamverzorgster je meer uren kan helpen, want daar heb je recht op en als je het gevoel hebt dat het niet werkt een lactatiedeskundige inschakelen. Stuwing krijg je sowieso wel last van of je nou voed of niet. Ik heb heel veel zin in morgen. Ik zie het zondag wel weer. Ga er gewoon volledig van genieten.