Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Saar. F woog 3570 gram en had ook heel veel zwarte haartjes toen een is gelukkig nooit helemaal kaal geworden:)

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh da's een mooi gewicht. Hanna had en heeft een bos haar. Ben wel benieuwd hoe deze eruit ziet.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, die kilo's maak ik me ook niet druk om in de zin van afvallen. Wel in de zin van op mijn kop krijgen haha. Ik lees bijvoorbeeld dat het consultatiebureau er echt heel streng in is als je teveel zou afvallen. Maar ik zie het niet zitten om me vol te proppen omdat ik altijd al weinig gegeten heb. Ga er niet vanuit dat ik dalijk een soort van Holle Bolle Gijs ga worden :p. Ach ja ik zie het allemaal wel ;). En ik vraag inderdaad meer uren als ik het toch zou willen, al lijkt dat me nog steeds 10 keer niks haha.

Pff ik heb een gaatje in een kies merk ik maar ik wil pas na de bevalling naar de tandarts, bah. Even geen chocolade eten aan die kant van mijn mond :p

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Het cb heeft echt niets, maar dan ook niets met jou gewicht te maken. Als ze daar om gaan vragen zeg je dat gewoon. Zij zijn er om jou te helpen met vragen, te signaleren en je krijgt er de prikjes en je weegt en meet je kindje. Ik zie dat als cb is echt niet om jou op de weegschaal te zetten
    Vervelend dat je een gaatje hebt. Ik zou ook niet gaan haha.

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Goed om te horen, je leest zoveel negatieve dingen over cb's. Nouja volgens mij lees ik teveel. ;)

Haha ja ik wil zo min mogelijk pijnstilling gebruiken nu ik zwanger ben en ik heb zo'n tandarts die een gaatje echt extreem uitboort. Had hiervoor een andere die dat minder deed. Dat verschil voel je wel kan ik je vertellen haha dus ik vind het wel even goed zo.

Bevallingsplan is af, nog niet in een mooi verhaal maar wel in het format van de KNOV. Bedenk me nu gelijk dat ik iets vergeten ben erin te zetten dus dat schrijf ik er wel onder. Dan binnenkort maar even in een overzichtelijke samenvatting zetten.

Hebben jullie trouwens allemaal een "officieel" eerste pakje? Wij (nog) niet.

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Prutske
    Fijn dat alles goed was.
    Mooi gewicht ook en leuk dat jullie al konden zien dat er haartjes groeide,
    ik ga er de volgende keer ook is naar vragen:D

@Saar
    Ok dus het kan gewoon zo zijn dat ik volgende week ofzo die aanbieding krijg??
    Maatje 2 kan ik nog wel gebruiken:D
    Dat is nog wel een schappelijke prijs, ik zat idd ook te denken aan 10/12,50 per uur, misschien dat ik maar gewoon een oproepje op FB gooi ;)

@bevalplan
    Ik heb al wel wat punten opstaan maar nog niet echt een mooi plan...
    Waar heb jij het format vandaag Bailief??
    Ik heb alleen een foldertje van de vk gehad maar dat is niet echt om op te schrijven

@Grodijnen
    Ja daar ben ik weer met die #$^^& gordijnen:D:(:x;)
    Dus weer niet de goede haken:x
    Wel had ik ook andere runners beseld, daar is mn hoop nu op gevestigd, dus ik ga zo is stoeien ermee en anders geef ik het echt op:(

@1e pakje
    Ik heb een hele tijd geleden al een pakje gekocht wat ik graag als 1e pakje wil, ik ben ondertussen ook nog niks leukers tegen gekomen
    Zie foto:D

@Fotoshoot
    Vandaag al een preview binnengehad van wat foto's, de rest van de shoot volgt het weekend. we hadden het er over om misschien en foto te gebruiken voor het geboortekaartje (gaan we waarschijnlijk toch niet doen ;)) dus is ze gaan knutselen en heeft ze deze alvast doorgestuurd (zie foto) wordt trouwens niet de naam ;)

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Die verdoving bij de tandarts schijnt wel te kunnen hoor.. Ze gebruiken dan een speciale als je zwanger bent. Als je echt last krijgt zou ik het eigenlijk nog wel even laten doen, want straks zit je met zenuwpijn en geloof me dat is niet leuk. Fijn dat je bevalplan af is. Hier ligt ie ook in de la, geschreven en al. Ik had een shirtje van mijn zus gehad (wat heel bijzonder is in positieve zin, zij zitten nu in een icsi-traject dus vandaar bijzonder en knap) en ik heb het broekje erbij gekocht en dat wordt het 1e pakje. Anders had deze baby hetzelfde pakje aangekregen als Hanna.

Staffie: AArgh de gordijnen. Wat irritant. Echt balen zeg. Maar wat een mooie foto's. Ik hoop dat het wel de datum wordt voor je;) Mooi contrast trouwens de handen op je buik. En wat een lief pakje zeg. Heel erg leuk. Het kan zijn dat jij de aanbieding een andere keer krijgt.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Staffie, ik heb gelijk even de link erbij gepakt van het geboorteplan GEBOORTEPLAN CHECKLIST - KNOV - Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen je kunt dan van alles aanvinken en toevoegen en uiteindelijk zelf in een verhaal zetten want hij is anders 3 pagina's.

Wat balen van die haakjes! Jeetje wat een gedoe... ik ben benieuwd of het lukt met de runners.

Wat een lief pakje! Die strikjes erop zijn zo schattig! Vind de foto's trouwens mooi, kun je straks aan de muur hangen als jullie foto's gemaakt zijn :). Ik wil straks een paar canvas doeken aan de muur met de baby en ons en wat er verder in ons opkomt.

Saar, dat is inderdaad heel bijzonder, echt lief van haar! Hopelijk kun jij ook snel een cadeautje voor hun kopen. Die verdoving schijnt inderdaad te mogen, maar ik heb het ook nagevraagd aan mijn huisarts. Zij heeft het toen voor mij opgezocht en ze heeft me toen toch afgeraden om verdoving te nemen tenzij het niet anders kan. Ik heb namelijk nog een wortelkanaalbehandeling te gaan die niet helemaal tot onderin de zenuw was gekomen bij de eerdere behandeling. Ach ja volgend jaar een uitgebreide tandartsverzekering en dan kan de tandarts zich weer uitleven op mijn gebit ;) want die is helaas enorm aangetast door het vele overgeven.

Ik ben een beetje dom geweest, ben gaan stofzuigen en dweilen, ik kon niet stoppen en moest het doen... nu dus weer op de bank, had ik nog niet eerder gedaan ;). Eigen schuld. :p

9. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Ben even niet aanwezig geweest, hier een 'korte' update:

Mijn bloeddruk was maandag weer wat aan de hoge kant, woensdag voelde ik me nog steeds niet lekker (vanaf zondagavond al niet) en heb ik de verloskundige gebeld.
    Ik moest langskomen en ben doorgestuurd naar het ziekenhuis.
    Helaas moest ik daar blijven.
    De bloeddruk was niet het grootste probleem. Ik heb om de paar minuten harde buiken (soms om de 3 a 5 minuten en dan weer een poos om de 9 minuten). Daarnaast heb ik ook al wat ontsluiting en was mn baarmoedermond korter geworden.

Vanmiddag hebben ze me toch naar huis laten gaan omdat er weinig verandering in is gekomen de afgelopen dagen.
    Moet wel rust houden.
    We hopen dat de kleine in ieder geval nog 2 weekjes blijft zitten.

Ik ga alles wat jullie hebben geschreven wel terug lezen, maar erop reageren wordt denk lastig ;)

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oei, Me88, rustig aan doen maar! Hoeveel ontsluiting heb je? Ik schrijf ook in een ander topic en daar was iemand met voor de 37 weken al 2 cm ontsluiting. Uiteindelijk is ze overtijd gegaan.

11. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Saar
    Ja ik ben nu al blij met de foto's:D:D
    Fotograaf vond het ook al zo mooi die donkere handen, had ze ook nog niet in dr portfolio zitten:D
    Wat lief van je zus! Hopelijk kan je snel ook een kado voor haar kopen.
    Zit ze al lang in de mmm?

@Bailief
    Super zeg!! Dat is echt makkelijk, heb al ff snel gekeken en zal van het weekend het gaan invullen en dan idd maar een beetje overschrijven:D
    Deze fotograaf gaat straks ook de newbornshoot doen en daar willen we dan idd ook een canvas van hebben, misschien wel met links 3 kleinere van mn buik en ons en dan groot de baby, of zo'n 3 luik.
    Heb in ieder geval 2 stukken muur ervoor gereserveerd haha
    Ook lijkt het me heel leuk om iedere maand, en na het 1e jaar ieder jaar, een foto te maken met een zelfde object bijv een grote knuffelbeer.
    Dus echt dezelfde foto maar het kindje natuurlijk steeds groter en dan langs de trap hangen ofzo:D

Ja je komt jezelf wel tegen...vandaag heb ik ook gedweild..geen succes:(

@Me88
    Jee wat schrikken zeg!!
    Wanneer moet je nu weer op controle?

Nou meiden...het gordijn hangt:D:D:D

En oh wat ben ik toch stom:):):)
    Die geleverde haken en runners werkte dus helemaal niet....
    Dus ik ben weer boos achter internet gaan zitten en toen liet Google me een soort van gebruiksaanwijzing zien van de Gamma:):)
    Dus dit keer maar eens gelezen:):)
    En nu hangt het gordijn keurig netjes op, gewoon met de bijgeleverde haken:):)
    Bleek dat ik ze na het insteken een soort van om moest draaien waardoor de 2 uitsteeksel naar onderen wezen en ik ze dus gewoon door de oogjes kon doen:):):)
    Kon mezelf wel voor me kop slaan!!!!
    Waarom heb ik niet EERST die gebruiksaanwijzing gelezen voordat ik eraan begon:x:x
    Ach ja...hij hangt nu:p:p
    Alleen nog inkorten want hij is veel te lang..en nog ff opnieuw strijken want door al dat gepruts eraan zit ie weer vol met vouwen;)

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Staffie, mag ik even lachen? :p ik vraag me echt af hoe jij dat dan hebt willen doen? Maar het belangrijkste, het hangt! :D vergeet de foto niet ;).

Dat van elke maand een foto vind ik een heel leuk idee! En wij hebben nog niks voor bij de trap dus dat zou perfect zijn. Ze heeft al een grote knuffelbeer van mijn broertje gekregen :)

Waarschijnlijk gaan wij zo nog heel even naar de stad, het is koopavond. Ik heb ineens een energie, weet niet waar het vandaan komt. Al wel last van mijn heupen dus als we inderdaad gaan dan kan ik morgen genieten... maar dat zie ik dan wel weer.

13. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Woensdag had ik 1 cm ontsluiting. Daarna hebben ze niet meer gevoeld omdat ze bang waren het daardoor juist te prikkelen/opwekken.

In het ziekenhuis gaven ze al aan dat het inderdaad mogelijk is dat ik gewoon tot 40 weken doorloop of zelfs overtijd ga.
    Maar dat hoop ik toch niet!

Ik moet dinsdag weer terug naar het ziekenhuis.
    Mochten de harde buiken veranderen of pijnlijker worden uiteraard direct bellen.

@Staffie84: Ik heb teruggelezen dat je aardig wat hebt gerommeld met je gordijn. Fijn dat het eindelijk hangt!!

14. nono

nono Niet meer actief

Wat is er al veel gekletst hiero! :O Kon niet alles onthouden hoor, haha!

Staffie wat een mooie foto's zeg. =)

Ik zag ook al weer een super mooie buikfoto langs komen! Wat een groeispurt zeg. Erg mooi.

Me88, wat kloten zeg.. rustig aan doen en hopelijk kan het nog wat uitgesteld worden allemaal.

@Eerste pakje, hier nog niet.. Ben kieskeurig op zoek naar iets, maar naar wat? Goede vraag... lol.

@Fotograaf, heb het voordeel dat m'n pa en zus beiden fotograferen. M'n zus gaat de newbornshoot doen, kan ze erg goed! Mijn pa wou afgelopen week buikfoto's maken gezien hij de fotostudio omgetoverd had in kerstsfeer voor de kerstshoots .. maar ik sloeg toch maar af. :p Gezien ik niet al te dun ben, ben ik best onzeker of er wel eens wat te zien is.. terwijl ik ook wel weet dat het te zien is... probeer de studio überhaupt nu al wat te ontwijken daardoor hahaha! Vooral m'n moeder die wil erg graag dat ik foto's laat maken.

@Geboortekaartjes vandaag proefdruk gehad en akkoord gegaan. Had al eerder proefdruk gehad maar we zijn nog voor een tweede naam gegaan + vond de tekst binnenin toch wat kaal, dus dat was ook aangepast.. Nu helemaal tevreden. =D

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Dom hoor van je. Nou ja dan maar rusten nu. Ik heb ook teveel gedaan. Koken... balen nu op de bank en manlief is lekker weg. Ja is heel lief, en ik hoop het ook. Al zal het heel moeilijk worden voor hun. Hopelijk wordt het straks niet te erg met de pijn!

Me88: Hopelijk blijft de kleine nog lekker even 2 weken in je buik. Even lekker broeden en dan over 2 weken gewoon bevallen. Niks niet over tijd. Dat zou wel balen zijn. Maar anders gewoon een paar keer hard springen?

Staffie: Hahahaha ooooh echt zo'n zwangerschapsdingetje volgens mij. Gelukkig hangen ze. Ik vind het ook echt mooi! Heb je een mooi aandenken. En je buik is ook zo glad, ik zit onder de striae. Toen ik net zwanger was kregen ze de eerste uitslagen. Dus best wel heftig deze zwangerschap. Te meer ook omdat ik het hun zo gun, had liever gehad dat zij nu zwanger was dan ik. Leuk idee elke maand en daarna elk jaar een foto maken. Ik heb ook wel eens een filmpje gezien waarin iemand elke dag/week een foto maakte van zijn kind en daar dus een filmpje van had gemaakt. Heel leuk om te zien.

Hier gekookt en daarbij echt vervelende harde buiken. Echt zo dat ik goed op mijn ademhaling moest letten. In rust nemen ze gelukkig weer netjes af. Maar ben gesloopt. We hadden ook steeds een hele slechte internetverbinding(lees valt constant uit en telefoon doet het dan ook niet) dus ik heb i.v.m. mijn hormonen mijn man eens laten bellen naar onze aanbieder. En nu komt er woensdag een monteur die een nieuw modem komt installeren. Hopelijk is het dan opgelost, maar de man bij upc schrok van de lijst met meldingen. ik ga lekker chillen vanavond.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Is toch mooi buikfoto's nono. Ik zou er voor gaan hoor. En als je ze niet mooi vind spreek je toch met je vader af dat hij ze verwijderd?
    Leuk dat je zover bent met de geboortekaartjes. Wij krijgen ook een proefdruk via de mail. Was wel wat lastig hoe wij het wilden hebben, maar hij ging kijken hoe hij het kon oplossen.

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Me88, ik hoop ook voor je dat je niet overtijd gaat, dat hoop ik voor iedereen trouwens :p. Week of 2 eerder wil ik ook wel haha. Hopelijk blijft het voor nu nog rustig bij jou!

Nono, ik zou ook doen wat Saar zegt, foto's laten maken en als ze je niet bevallen dan weer laten verwijderen. Maar het zullen vast hele mooie foto's zijn!

Saar, ach ja zo af en toe komen de muren op me af, had ik nu denk ik voor het eerst. Dus toch ook maar even een uurtje de stad in geweest en ik heb mijn aankopen bij de Hema kunnen doen :). Op de site was bijna alles uitverkocht wat ik moest hebben.

He wat naar dat het zo moeilijk gaat bij je zus, lijlt me voor jou ook heel moeilijk om mee om te gaan. Stom dat er zoveel verschil moet zijn... Wat vervelend ook dat de harde buiken zo extreem waren, goed op jezelf passen he. Geweldig trouwens die monteurs bij UPC :p. Wij hebben er in dit huis al 3 gehad, die wie gewoon bij UPC in dienst zijn leveren echt topwerk. Maar de zzp-ers (daar hebben ze er ook veel van) willen zo snel mogelijk klaar zijn omdat ze per klant betaald krijgen en die maken er daardoor al snel een potje van. Vertelde die monteur mij ook die bij UPC zelf in dienst was. Hopelijk is het bij jullie met het nieuwe modem gelijk verholpen!

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Lekker dat je je aankopen hebt kunnen doen. Ik ben enquêtes aan het invullen op de bank met the voice aan. Lekker kansloos voor de vrijdagavond haha. Nou ja het schuift nog wat. Oh ben benieuwd wat voor type wij in huis krijgen. Ik zei al tegen man, konden ze dat modem niet gewoon opsturen.. Kan dat zelf ook wel installeren, maar dat kon niet. Die man aan de telefoon was eerst ook niet erg vriendelijk totdat hij de lijst aan storingen zag. Die dacht alweer zo'n zeikerd aan de telefoon op vrijdagmiddag haha. Gisteren zag hij al 6 storingen van ieder min. 1 uur:$ Ik vind het heel moeilijk met mijn zus. Sowieso altijd al gehad met mensen waarbij het niet vanzelf gaat. Dan ben ik nog blij dat ik het een klein beetje kan begrijpen aangezien we bij Hanna 14 maanden hebben moeten wachten. Deze ging zomaar vanzelf ook wel weer een groot cadeau en verrassing dan.

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, haha nou een goede besteding hoor van je vrijdagavond ;). Ik lig op de bank met de kop van de hond op mij en het hoofd van mijn vriend op mijn buik. Hij voert elke avond uitgebreide gesprekken op niveau met de baby :D. Oh ja vervelend is dat dat ze dat niet even opsturen, ze willen geloof ik eerst kijken of het wel echt aan het modem ligt. Ze kunnen zo omslachtig doen daar. Zorg maar dat je er boven op zit bij de monteur, die met de donkerblauwe shirtjes zijn de zzp-ers. Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik heb dat ook terwijl het hier zo'n 16 maanden geduurd heeft. Maar van je zus is nog veel dichterbij, ik vind het ook heel knap van haar dat ze wel een babywinkel of afdeling in kan lopen voor jou. Gelukkig is er medisch nu zoveel mogelijk. Mijn tante heeft nooit kinderen kunnen krijgen, ze is inmiddels al over de 50. Toen ze hoorde van mijn zwangerschap heeft ze tot 3 weken geleden niks meer van zich laten horen aan mij of mijn ouders. Haar eerste reactie was ook: pardon?! En gelijk daarna of het wel gewenst was, geen felicitatie. Die kwam later pas. Zij heeft het denk ik nooit verwerkt, ze was eerder ook jaloers op mijn ouders (3 kinderen). Toen ik geboren was hebben ze zelfs een hele tijd geen contact gehad. Heel verhaal, maar wat ik ermee wil zeggen is dat je echt blij en trots mag zijn met en op je zus. :)

20. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Laten we hopen dat we allemaal lekker op tijd bevallen. Voor kerst zou fijn zijn :) Moeten de kindjes er natuurlijk wel groot genoeg voor zijn.

Enquêtes invullen kan ik ook wel gaan doen. Vraag me echt af hoe ik me de komende tijd op de bank en in bed ga vermaken... verveel me al na een middag en avond...

Hoeveel levert dat invullen eigenlijk op?

Deel Deze Pagina