Meiden, morgen uitgebreid maar voor nu op bed met pijnlijke ribben rug buik en hele dikke voeten maar wel super gezellige avond uiteten gehad
Mja inderdaad dames, misschien moet ik ook maar gewoon de foto's maken. M'n pa zou die foto's toch nooit gebruiken voor z'n site ofzo. Misschien alleen de newborn foto's maar dan alleen om te laten zien hoe mooi ons meisje straks is haha! Trotse opa is hij nu al zelfs de echo foto's laat hij trots zien aan anderen. Mijn nichtje was laatst ook mee naar 1 van de groeiecho's en kreeg ze heel lief twee extra foto's mee.. Daar was ze zo blij mee! Ook nam die vrouw de tijd voor mijn nichtje om alles uit te leggen. Nou ik ben wakker, derde nacht op rij.. Dus hier is die ellende ook inmiddels begonnen haha! Vanmiddag zat ik te knikkebollen maar te eigenwijs om dan te gaan slapen.
Hey hallo allemaal Ik ben er nog.. ben eiiiindelijk verhuisd!! Jippie.. heeft voor mijn gevoel heel lang geduurd. Eerder deze week controle gehad: kleine heeft nog steeds een achterstand, maar niet meer zo alarmerend. Hoofdje ligt ook mooi naar beneden en is zelfs al wat ingedaald (dat heb ik gevoeld, au hihi) dus vooralsnog ziet het er goed uit voor een thuisbevalling Heb nog geen bevalplan klaar, moet ik toch maar eens gaan maken als ik jullie zo lees (meesten hebben het al klaar). Ik ga bijlezen en vanaf nu weer actiever meepraten
Bailief: Ja ben heel blij met mijn zus. Ze gunt het ons ook echt, maar 't is moeilijk. Zeker straks het eerste contact als de baby er is. We willen hen echt even samen de gelegenheid geven om te komen kijken zonder dat er iemand anders is. Dan kunnen we ook gewoon met z'n allen huilen, want dat gaat wel gebeuren. Het is ook wel iets heel gevoeligs en misschien toen zeker omdat er toen meer taboe op lag?? Maar goed je zou denken dat ze nu inmiddels een volwassen vrouw is en het ook van de andere kan zou kunnen zien toch? Mijn zus en zwager zijn heel open en willen die openheid ook graag houden. Dus we kunnen er ook gewoon goed over praten. Hebben een goede band. Me88: Met die enquêtes verschilt het heel erg wat het oplevert. Soms 50 cent, soms 1,50, soms 5 euro. Ik heb wel wat betrouwbare websites voor je dus als je die wilt moet je maar even een PB sturen. Zorg wel dat je er een emailadres voor aanmaakt, want je krijgt wel een hoop mail. Zeker van de websites waar je ook mailtjes mee klikt voor 1 cent. Wij hebben het niet erg breed en hier kunnen we toch wat extraatjes van doen. Speelgoed kopen voor de kleine meid en uit eten met de trouwdag bijvoorbeeld. Prutske: Leuk dat het eten gezellig was. Hopelijk word je vandaag weer een beetje aantoonbaar en pijnloos wakker... Ik kijk ook al erg uit naar vanavond. Nono: 't Is toch mooi als je je zwangerschap op deze manier kunt vastleggen. Volgens mij ben jij hartstikke mooi zwanger. misschien ga je het dan nog eens anders zien als je mooie foto's hebt van jezelf! Niemand heeft het figuur wat de sterren ons voorspiegelen. Je bent mooi zoals je bent! Fijn is dat he die nachten. Hier ook alweer een paar nachten, maar ik vergeet steeds mijn telefoon dus kan dan niets doen omdat ik geen fut heb om naar beneden te lopen. En voordat ik slaap... Manlief noemt het al een ritueel haha. Maar goed het is wel herkenbaar. bij Hanna lag ik op een gegeven moment elke nacht biscuitjes te eten omdat ik zo'n trek had La85: Fijn, een eigen huis. Lekker uitrusten nu en even broeden op de kleine! Bevalplan moet niet he het mag. Ik zou het wel doen als je bepaalde wensen hebt. Hier vandaag een pyjama-dag totdat ik me ga douchen. Anders denk ik ach even dit en even dat. In mijn pyjama doe ik dat niet. Wel vervelend is dat mijn hoofdpijn aan het toenemen is, dus ik ben wel erg benieuwd naar mijn bloeddruk maandag.
Saar, wat heftig met je zus. Wij hadden dat vorige keer ket goede vrienden alleenvwaren zij toen net uitbehandeld en door voir adoptie. 2 maanden voor f kwam hebben hun hun zoon op mogen halen. En een zus is natuurlijk nog dichterbij. Nono, balen dat he niet kunt slapen. En wat betreft de foto's ik zou het gewoon doen jou vader zet jou vast niet te kijken. La85, gefeliciteerd met je eigen stekkie. En kindjes zijn natuurlijk niet allemaal even groot. Me88, nog even een paar weken volhouden! Al zou die van mij ook wel mogen komen. Bailief, even een zwaai want ik weet het effe niet meer. Hoop dat ik niemand ben vergeten Hier is de ellende nu echt begonnen. Ik zwel op en alles gaat pijn doen. Gelukkig betekend ee dat dat de laatste loodjes aangebroken zijn. En rustiger aan doen zal niet heel erg mee vallen met een kind van 2 dat naar de sint wil helaas. Gisteren was gelukkig alles goed met de echo. Kindje heeft een mooi gewicht mocht het al komen. En ik kon het niet laten gisteren dus toch maar even 1 heel nieuw setje gekocht als eerste pakje.
LA85, fijn! Lekker genieten van je huisje nu. Heb je nog iets gehoord van je ex? Saar, ik vind het heel lief om te horen hoe jullie met je zus en haar man omgaan als het hierom gaat. Ook heel fijn dat jullie een goede band hebben, dan kun je dit soort dingen ook gewoon bespreekbaar maken. Ik denk ook dat er vroeger meer een taboe op lag, maar ze had nu best anders mogen reageren. Ik heb me er in ieder geval geen moment druk om gemaakt. Hopelijk heb je vanavond niet teveel hoofdpijn, alvast heel veel plezier en geniet ervan!! Prutske, haha ik schrijf teveel . Fijn dat de echo goed was! Mijn schoonmoeder belde gisteren naar mijn vriend, ze had gedroomd dat ik bevallen was... Volgens mij wilde ze even checken of het niet echt zo was want dat was het eerste wat ze zei. Toen riep ik door de kamer dat dat inderdaad al gebeurd was en dat ze hier bij ons lag . Achteraf had ik moeten zeggen dat het klopte en dat de hond haar daarna opgegeten had, ze zegt namelijk telkens tegen mijn vriend dat de hond weg moet voor de baby. Tsja door de hond kan zij straks minder vaak langskomen want ze weet nooit hoe snel ze hier weer weg moet komen .
Hee meiden! Pff wat typen jullie wat af zeg! dacht even bij te lezen maar wordt me echt te veel. Voel me wel eens schuldig dat ik zo onactief ben.. elke week heb ik wel iets van 3/4 afspraken staan omdat onze hulpverlener zo lief is geweest alles wat in gezet kan worden in te zetten. dus moeten er eerst kennismaking gesprekken gemaakt zijn. hopelijk heb ik het allemaal uiteindelijk niet nodig maar vraag wel erg veel voor me. aangezien ik super slecht slaap en door die afspraken geen middag dutje kan doen. Gelukkig heb ik een lieve moeder dat als ik boodschappen moet doen ze het samen met me doet. Gisteren heb ik een gipsafdruk van mn buik gemaakt. vrijdag fotoschoot en dan heb ik mijn zwangerschap vast gelegd hihi! veder gaan wij geen kerst vieren we gaan 6 dec met mijn fam gezellig wat eten. veder heb ik elke dag wel een x soort van menstruatie pijn.. erg irritant maar niks aan te doen. veder heb ik van weleda perineum massageolie gehaald schijnt te helpen tegen het uitschuren dus ben flink aan masseren hihi. veder hoop ik dat jullie zwangerschappen niet te zwaar verlopen en tot einde kunnen uithouden! xx
Prutske: Wauw bijzonder. Maar ook bij een vriendin blijft het iets heel moeilijks. Het is zo'n teer iets he?! Leuk dat je nog een ander 1e pakje hebt gekocht. Waar? Doe rustig aan zoveel mogelijk met de beentjes omhoog. Bailief: Hahaha de hond die je meisje opeet haha. Fijn zo'n schoonmoeder, wordt nog wat als de uitgerekende datum in zicht komt Mijn zus en ik hebben ook wel een heel goede band en we hebben al heel veel meegemaakt samen, scheelt ook een hoop. Xdoo: Leuk dat je je zwangerschap nog gaat laten vastleggen. Heftig al die gesprekken dan zo op het einde van de zwangerschap. Hopelijk is het straks niet nodig. Hier heerlijk gegeten gisteren, maar oh wat veel pijnlijke harde buiken heb ik gehad aan tafel. Wist af en toe niet waar ik het zoeken moest. Nu helemaal gesloopt. Kom amper de trap op en amper bij de wc. Dus dagje bed/bank.
@Prutske: klopt indd, maar mijn kleine liep op een gegeven moment zodanig achter dat ik minder moest gaan werken. Gelukkig heeft dat wat geholpen anders hadden ze me volledige bedrust geadviseerd. Enfin, nu lekker met zwangerschapsverlof.. Ben 35 weken en kleine is nog geen 2kg volgens de schattingen van de vk dus probeer het rustig aan te doen zodat hij nog wat groeit en bijkomt. @Bailief: nee, niks meer gehoord.. maar op zich vind ik het ook wel prima zo want anders zou het alleen maar voor onrust zorgen nu denk ik. Ben stiekem wel heeeeel nieuwsgierig of ik toch nog iets van hem ga horen zodra de kleine geboren is, want ik hou hem wel nog steeds op de hoogte (via email) van controles bij de vk (waar ik overigens nooit een reactie op krijg) en ben ook van plan het aan te kondigen als de bevalling start. @Xdoo: fijn dat je zo'n lieve moeder hebt Ik bof op zich ook, die van mij gaat ook geregeld mee (als het kan). Die menstruatiepijn klinkt wel bekend, heb ik ook af en toe last van.. geen idee wat het betekent. De steken onderin zijn nu wat minder maar dat was bij mij al het indalen aldus de vk. @Prutske: fijn te horen dat je een goede echo had!! @Saar: rustig aan doen meid.. echt luisteren naar je lichaam.. Wel fijn dat het eten je ondanks de pijnlijke buiken goed gesmaakt heeft! Dames.. ik heb een vraag over het eerste pakje.. Ik heb er nog steeds geen.. ik heb wel leuke dingetjes maar nog niet een setje/pakje waarvan ik zoiets heb van DAT wordt het.. Geen idee of het de hormonen zijn maar ik vind niks leuk genoeg als allereerste setje (klinkt heel stom zeker, ik weet het..). Vroeg me ook af of jullie het raar zouden vinden als ik bv een setje van de Zeeman als eerste pakje zou hebben?? Ik bedacht me namelijk net "help, wat als de bevalling onverwachts nu al zou beginnen..". Ik heb kleertjes van Next tot tweedehands, maar heb een zwak voor een Zeeman setje dat ik een tijdje terug heb gekocht. Gevoelsmatig heb ik alleen zoiets van voor een eerste pakje moet het iets "specialer" zijn.. dus niet iets van de Zeeman maar van Next bijvoorbeeld. Klinkt absurd misschien.. maar wat vinden jullie?
@nono: Vannnacht beter geslapen? @LA85: Fijn dat je verhuids bent en lekker dat de kleine al aan het indalen is. Als jij het pakje van de Zeeman de leukste vindt moet je die zeker aantrekken bij de kleine! Het gaat er toch om hoe het eruit ziet en niet om welk merkje erin staat @Prutske: Balen dat je steeds meer last gaat krijgen, gelukkig is het einde in zicht. Die van jouw mag over 1,5 week al komen @Bailief: Leuk he... schoonmoeders @xDoo: Leuk zo een gipsafdruk en fotoshoot! @Saar22: Vervelend dat je zoveel harde buiken hebt gehad tijdens het etentje. Hopelijk heb je er toch nog een beetje van kunnen genieten?! Hier: Vandaag zijn mijn man en vader jarig. Verjaardag van man afgezegd, omdat het anders veel te druk is hier. We gaan zo wel heel eventjes naar mijn ouders. Daarna maar weer liggen op de bank, al begin ik het hier behoorlijk zat te worden
♥Jaarwisseling MaMa's♥ Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing! xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy! Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy! LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy! Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december - Baby Girl! Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing! ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 1 januari - Baby Girl & Baby Boy! MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl! NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl! Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl! Verrassing: 2 Boy's: 4 Girls: 5 ~*Afspraken*~ 25 November - Gyn Groei echo + kijken met bevalling -ik1989 25 November - Controle vk - Bailief 25 November - Controle vk - Saar22 26 November - CTG + controle Gyn - Staffie84 27 November - Controle vk - MaDe87 27 November - Controle vk - Prutske 28 November - Voorlichtingsavond bevalling - MaDe87 29 November - CTG - Staffie84 2 December - Info avond BV - Staffie84 2 December -Groeiecho, controle gyn, verpleegkundige praten over de bevalling - Nono 2 December - controle vk en waarschijnlijk liggingsecho - LA85 2 December - CTG, Groeiecho, controle Gyn - Staffie84 5 December - Verlof - MaDe87 9 December - Afspraak gynaecoloog - Saar22 9 December - Controle vk + liggingsecho - Bailief 11 December - Info avond poliklinische bevallen - Staffie84
La85: Ja doe ik normaal gesproken ook hoor, maar ik wilde hier wel erg graag bij zijn en ik wist wat het me ging kosten. Vervelend is het wel maar goed. Wat betreft het eerste pakje, lekker die van de zeeman doen. Wat maakt dat uit. En als andere mensen het raar vinden, pech voor hen toch. Ik koop ook veel kleertjes bij zeeman en ze ziet er altijd leuk uit hier. Krijg regelmatig complimentjes. Ook van mijn schoonzusje en als ik dan zeg dat het bij de zeeman vandaan komt zegt ze altijd: oh ja dan is het zo kapot Haha boeit me echt niks. Lekker aantrekken als 1e pakje. Die van mij komt bij de prenatal vandaan. Me88: Gefeliciteerd met je man en vader. Naar hoor, maar joh je bent al 35 weken elke dag erbij is mooi toch? Of is de kleine nog heel klein? 't Is in ieder geval al geen termijn meer waar je heel veel angst bij moet hebben toch? Ik wil wel bevallen, ik ben er helemaal klaar mee. Ik heb erg genoten van het eten. Heerlijk, ik hou wel van eten Vandaag dagje niksen en dan kan ik hopelijk morgen weer voor mijn dochter zorgen en anders moet ze maar naar mijn moeder... Mijn man zei net tegen me dat hij vond dat het maandag wel goed ging (na 2 dagen bedrust) en het daarna alleen maar weer bergafwaarts is gegaan, ondanks dat ik niets doe. Nou ja het zal wel. Ben wel benieuwd morgen bij de vk wat ik te horen krijg in ieder geval.
De laatste keer werd ie iets groter dan gemiddeld geschat.... het zou inderdaad ook geen ramp zijn als ie nu al komt. Maar het liefst nog heel even wachten zodat hij lekker mee naar huis kan! Rust goed uit Saar!! Wel een fijn idee dat Hanna naar je moeder kan als het niet gaat, maar thuis bij mama is natuulijk toch het fijnst
Nee inderdaad. maar is het gezegd dat een kindje in het ziekenhuis moet blijven met deze termijn? Ik weet het niet hoor. Wel fijn dat het in ieder geval een redelijk gemiddeld kindje is. Zou het ook niet gaan opzoeken ofzo hoor haha. Ja fijn dat ik back-up heb, maar ze is al erg van slag aangezien ze met mij eigenlijk helemaal niet meer buiten komt. Dus dat is al lastig.
Als ik nu zou bevallen moet ie helaas wel even blijven. Al is het alleen maar ter observatie om te kijken hoe hij het doet. Het schijnt dat kindjes rond deze tijd pas hun zuigreflex ontwikkelen, dus zolang ze niet goed zelf kunnen drinken moeten ze blijven. Verder hangt het af van gewicht en of ze hun temperatuur zelf vast kunnen houden. Vervelend dat ze van slag is. Ze snapt er natuurlijk ook nog maar weinig van wat er allemaal aan de hand is.
Nou hopelijk haal je de 37 weken in ieder geval en ga je niet over tijd, dat zou ik ook weer sneu vinden. Voor iedereen trouwens. t Is ook raar voor zo'n kleintje, je kunt het niet uitleggen.
@Bailief Je erg he Als het gordijn helemaal klaar is maak ik een foto haha Ik heb het idee van iedere maand dezelfde foto van "welke" geloof ik foto inspiratie | Leuk! Elke maand een groeifoto in hetzelfde decor. Door vlinderke Wat erg van die tante! Waarschijnlijk nooit verwerkt...ik moet toegeven dat ik ook soms echt moeite had met zwangerschapsaankondigingen maar ik was wel altijd oprecht blij voor degene. Ik snap niet dat als het bij jezelf niet lukt..waarom je het dan een ander ook niet gunt Mijn tante kon ook geen kinderen krijgen...onmogelijk.. Dus toen mn moeder zwanger was van mij ging ze ook met lood in de schoenen naar mn tante toe, deze reageerde wel heel erg positief! 2 maanden later werd mn tante erg ziek, allerlei onderzoeken in het ziekenhuis en wat denk je....Zwanger!!!!!!!!! Mn neefje is 2 dagen ouder dan mij je schoonmoeder hahahah Zeg maar dat het nog veel erger kan...wij hebben 3 moordmachines in huis @Me88 Lijkt me een goeie deal; Allemaal voor de kerst bevallen Gefeliciteerd met je man en vader! groot gelijk dat je nu geen zin heb in een huis vol visite @Nono Ik zou die fotoshoot echt doen hoor!! En de foto's die je niet mooi vind verwijder je toch gewoon? Ik weet zeker dat er hartstikke mooie bij zullen zitten en wat is er nou vertrouwder dan je vader die ze maakt @Saar Ja mn buik is nog steeds heel al begint het wel steeds meer wat trekkerig aan te voelen, maar ik smeer trouw dus hopelijk blijft ie heel... Lijkt me echt heel moeilijk ook voor jullie, dat het bij je zus niet wil lukken....Bij ons lukte het natuurlijk ook niet maar mn zus is ook niet bezig met zwanger worden dus dat ligt dan net wat anders. Wel fijn dat jullie het er samen goed over kunnen hebben! @La85 Wat fijn om te lezen dat je eindelijk helemaal op je plekje zit En lekker verlof! Daar was je nu ook vast wel aan toe En het eerste pakje, als jij die van de zeeman leuk vind, dan die toch?? een eerste pakje hoeft toch niet persee speciaal te zijn in de zin van merk of duur?? Wij hebben een pakje van Dirkje, het eerste eigenlijk wat ik kocht toen ik zwanger was, dus voor mij speciaal en niets mooiers meer gezien @Prutske Ik hoop dat het niet te lang meer gaat duren voor je nu de klachten erger worden. En idd..rusten zal ook niet meevallen, kan F niet af en toe een paar uurtjes naar iemand anders zodat jij een beetje kan bijkomen? @Xdoo Fijn weer wat van je te lezen. Goed dat jullie zoveel begeleiding krijgen, maar dat kost idd tijd en energie maar denk maar zo..als je ze straks nodig heb hoeft alles wat nu besproken is straks niet meer En misschien heb je juist door de tijd en energie die er nu ingestopt wordt ze straks helemaal niet nodig Veel plezier vrijdag! Wij vonden de shoot erg leuk! @geboortekaartjes Ik had 3 boeken gehaald en binnen 5 minuten hadden we de keuze gemaakt haha online ook al zitten kijken dus we wisten wel wat we wilde en vooral wat we niet wilde. Geen fotokaart, geen knutselkaart. Kaarten met handjes/voetjes etc vind ik heel mooi maar het enige dat je vind zijn witten voetjes...en ja..die heeft ons kindje niet Maar met deze zijn we helemaal blij, morgen een proefdruk bestellen @Pijntjes en klachten Hier krijg ik steeds meer wat last van menstruatiekrampjes en steken onderin, vooral als ik wat gedaan heb, dus ik denk dat ik toch nog rustiger moet gaan doen vandaag een actieve dag gehad, zittend dat wel haha Alle adressen uitgezocht voor de kaartjes. Geboortekaartje uitgezocht. Gedichtje gezocht/gemaakt. We hadden er een aantal gevonden online maar ze waren het allemaal net niet... Ik heb best wat eisen (mn vriend is wat sneller tevreden haha) We zijn gelovig dus dat mag er wel in voor komen maar niet te zwaar Natuurlijk zwanger via de mmm, dus ik wilde dat wel enigzins benoemen maar niet overdreven of zwaar...gewoon dat degene die het weten het wel snappen, en degene die het niet weten niet zeg maar... Dus niet te "dramatische" het is tenslotte een feestje Dus nu van meerdere gedichtjes er 1 gemaakt Heb er een topic over gemaakt want ik ben er niet zeker van of het wel helemaal lekker loopt Dus misschien dat er nog wat kritische punten worden opgemerkt spelfouten bijv Alle babywas is nu gestreken en in de kast Heeft 1 van jullie nog belang bij een wipstoelhoes? Ik heb een universele roze wipstoelhoes gekocht maar hij past hier dus echt niet Hij is gewassen en door het gepruts ermee zit er aan de achterkant een klein haaltje, als ie erom heen zit zie je er niks van. Wie m wil mag m zo hebben
Wel alles gelezen maar ik kan even niet op iedereen reageren want het was weer zoveel. Saar, gelukkig wel lekker gegeten. Bij mij viel het lang zitten aan tafel vrijdag ook zo tegen. Net of die kleine dan expres tegen je ribben gaat zitten Bailief, sorry zo bedoelde ik het niet hoor. La85, das wel een verschilletje tussen die beebjes van ons met 35 weken hier de schatting 2600 gram, maar de kleine van vrienden van ons was bij 40 weken 2600 gram en toch was alles goed. Ieder kind zijn eigen modelletje toch. Geniet van je verlof en je eigen stekkie dat geeft vast ook al veel rust. Oja eerste pakje is nu van noppies ga zo effe zoeken of ik het op internet kan vinden lig al lekker op bed. Staffie, f is regelmatig wel even weg hoor maar ik doe en wil gewoon teveel. Ik wil alles nog bijhouden Geboortekaartjes, dat ligt hier gelukkig allemaal klaar. Wij waren er ook binnen 10 minuten uit. Me88, lekker laten zitten tot 37 weken en dan gauw bevallen dat is ook mijn streven
Xdoo, leuk om weer wat van je te horen! Doe maar rustig aan.. wel fijn dat alles nu in gang word gezet. LA85, gewoon doen wat je mooi vind. Ik kon het eerst ook niet vinden, denk ook door de hormonen ofzo? Gister toch bij de H&M een leuk roze pakje in maat 50 gekocht. Ik vind 'm leuk maar echt verliefd niet, maar goed ik moest toch een keer een keuze maken. Vriend-lief vond 'm ook leuk dus.. Saar, ben benieuwd wat de VK morgen zegt. Staffie, goed bezig geweest vandaag dus. Fijn dat alle babywas klaar is, hoeft dat ook niet meer gedaan worden. Gister ben ik naar Deventer - stad geweest. Ik had een grote boeddha hoofd gewonnen bij een winkel via Facebook. Maar gelijk even een dagje van gemaakt samen met vriend-lief en moeder. Was erg gezellig! Heb zowaar 4 uur rond gelopen en de trap 5 hoog genomen, je kon mij echt wel opvegen aan het eind van de dag maar zo gek is dat natuurlijk niet. Gelukkig hield moeder en vriend wel rekening met mij door af en toe even te gaan zitten, hielp enorm! Heb redelijk geslapen vannacht, word redelijk vaak wakker van de pijnlijke heupen en heb dan moeite mijn draai te vinden. Gister dus ook m'n eerste pakje kunnen vinden, jeej! Trouwens iemand die dit herkend? Als ik loop heb ik vaak zo'n zwaar gevoel beneden, gevoel dat ik moet plassen maar m'n blaas is al leeg. Voelt gewoon heel zwaar..
Nono. Hier ook dat gevoel alsof er wat uithangt en veel druk. Volgens mijn vk komt dat omdat de kleine Ingedaald ligt