Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: Fijn dat je er niet giga veel last van hebt en hopen dat het zo blijft. Fijn dat de kleine goed ligt en goed is qua groei. Vind het ook een leuk idee van weken en gewicht, maar goed die gegevens heb ik niet van ik1989.

Bailief: Lastig met het geboortekaartje. Wij betalen al 70-100 euro drukkosten, maar ja ik wil wel graag kaartjes versturen.. Verder kost dit kindje ons niet zoveel behalve dan het kamertje van Hanna;) Ik moet wel lachen om je kleertjes haha. Kom ik aan met 2 setjes maat 50 en 2 maat 56:) Maar gewoon doen wat je prettig vind. Over het algemeen gebruik je meer shirtjes als broekjes.

Staffie: Geloof ik direct;) Oefenen met vastmaken is wel handig ja. Had mijn man ook gedaan. Nu zal het nog wel in onze vinger zitten denk ik. Is je kleine meisje niet aan het draaien? Als je een beurs gevoel hebt ligt ze straks misschien wel goed *duimduim*. Ja he?! Gek idee dat de eerste uit de club is bevallen.

Prutske: Ja ik zie het ook nog niet gebeuren hoor. Ben wel benieuwd wat de gyn. er straks van zegt.. Misschien heeft die wel een ander idee over de geboorte. Lekker die afleiding. Ik krijg morgen mijn moeder en die gaat alle ramen binnen lappen en de inbetween wassen. 's middags met Hanna naar het cb. Kijken of ik haar nu nog meer schoppen moet geven (ze is heel klein). Donderdag komt mijn zus om Hanna mee te nemen naar buiten. Hier ook een meisje die flink gebruik maakt van de situatie hoor. Die is echt niet leuk op het moment en merkt heel goed dat mama niet zoveel kan. Maar ja het is niet anders he?! Nu ligt F zeker ook al lekker op bed?

Nono: Doe rustig aan dan he?! Goed op jezelf letten. En evt. paracetamol nemen tegen de hoofdpijn, dat mag gewoon 3x2stuks.

Ik ben ook zoooo bang dat het 2014 gaat worden:) Maar ik was bij Hanna ook bang dat ik over tijd zou gaan en dat is niet gebeurd. Maar ja dat kan nu wel. Ik duim dat niemand over tijd hoeft te gaan hier, maar ja we hebben het niet voor het uitzoeken he?!

2. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Mijn vriendin is vanmiddag bevallen van een meisje. I.mee
    Alles goed gegaan binnen tweeëneenhalf uur thuis bevallen

3. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Wat leuk Prutske!
    Hopen dat wij ook allemaal zo een bevalling krijgen :)

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat leuk Prutske! En zo'n korte bevalling tekenen we allemaal voor als het kan geloof ik. Is het haar eerste?

Saar, haha jij bent weer de hele andere kant met de kleertjes :p maar ik heb natuurlijk hierin voordeel met het geslacht al te weten ;). Ik heb gelijk wat gekochthaha. 3 boxpakjes met krabwantjes erin en 4 rompertjes bij Next. Mijn eerste bestelling daar maar echt niet duur daar zeg! Was 27,- kwijt. Ik had ook wel minder pakjes kunnen kopen maar dit was een setje van 3, altijd handig dacht ik. Maar nu heb ik genoeg :D. Via de drukker is het best duur zeg. Maar het is inderdaad maar voor een keertje. Ik heb wel een proefdruk aangevraagd, dus eerst maar eens kijken. Geboortekoekjes schijnen ook al onderweg te zijn kreeg ik in mijn mail, leuk :D

5. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Bailief, lekker geshopt zo te lezen.
    Het was haar tweede de oudste is een jaar ouder als f

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Prutske, ja goed geshopt maar nu mag ik niet meer van mezelf. ;)
    Oke, leuk hoor! Binnenkort dus gezellig op kraamvisite en voordat je het weet heb je die van jullie al in je armen :)

7. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Morgen het geboortebord in de tuin zetten en gelijk even snel gluren en een afspraak maken

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Prutske: Oh gefeliciteerd met je vriendin! *zwijmelt weg bij de gedachte aan zo'n kleintje* Komt het nog dichterbij he?! Geniet van de kraamvisite;)

Bailief: Nee klopt ook hoor. 't Is niks aan om heel veel neutrale kleertjes te hebben. Na de geboorte kan ik sowieso een pakje uitwassen van Nijntje. Van mijn moeder heb ik 2 dingen gehad 1 voor een jongen en 1 voor een meisje. En ik vraag ook gewoon kleertjes. Sowieso is de hema e.d. dichtbij. Next is inderdaad niet zo duur. Ik heb Hanna haar jas gekocht van Next via otto. Dat ga ik niet meer doen, vervelende webwinkel.

Manlief had gisterenavond een vergadering (zijn laatste hiervoor) en hij kwam thuis met een frikadel speciaal, jummie.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oeh lekker Saar! Dat gaat er bij mij elke avond wel in als het zou kunnen haha. Maar dat doen we toch maar niet :p.

Wist niet dat je Next ook via Otto kunt kopen, maar blij dat ik niet via daar besteld heb. Leuk trouwens dat je moeder je voor beiden wat gegeven heeft :). Wordt je onderhand niet ontzettend nieuwsgierig?

Bij mij zijn de nachtmerries weer aangebroken :( gisteren was het al raak en vannacht weer. En het lijkt dan ook allemaal zo echt. Vannacht droomde ik dat we al in bed lagen maar dat er een man probeerde binnen te komen met allerlei geweld en dat onze hond er op af wilde gaan. Ik heb meerdere keren liggen kijken of het nou echt was of niet, toen ik de hond hoorde slapen was het goed :p. Maar ik wil niet nog zo'n nacht, bah.

10. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Prutske
    Dat koffie drinken begint hier ook te komen haha
    Het meeste is nu klaar en ik moet toch rustig aan doen dus nu idd lekker koffiedrinken met vrienden, familie en collega's die op bezoek komen.
    Ik blijf ook maar cadeautjes krijgen zo leuk haha

gefeliciteerd met je vriendin. Een turbo bevalling zeg! daar teken ik voor haha

@Nono
    Jij ook al niet lekker:(
    Hier ook die menstruatiekrampjes die steeds erger worden, maar idd op de bank hangen helpt hier wel ;)

@Bailief
    Gelukkig kunnen de honden hier heel goed lang alleen thuis blijven, onze achterdeur staat ook altijd open, dus als ze willen kunnen ze naar buiten.
    Gaat het echt lang duren dan gaat mn vader ze natuurlijk uitlaten, eten geven etc etc maar ik laat ze wel gewoon thuis.
    Als we thuis komen uit het ziekenhuis zijn we van plan om de maxi cosi ook gelijk maar op de grond te zetten zodat ze goed kunnen snuffelen.
    Vind het best spannend hoe ze straks zullen gaan reageren:)

@Saar
    Nou ik hoop echt dat me klachten daar van waren! maar ik ga er maar niet van uit...

@Kleertjes
    Ik heb echt zoveel gehad van vriendinnen wat hun kids niet meer aankunnen...hetgene ik echt leuk vind heb ik eruit gehouden, en natuurlijk zelf ook wat gekocht enzo dus heb nu best hel veel maatje 50/56...toch ga ik straks nog wat bestellen bij Next..kan het niet laten:)
    Vind die boxpakjes zo schattig en heb een heel leuk setje gezien voor de kerst, aangezien de kans groot is dat ze hier voor de kerst geboren is lijkt me dat echt heel erg leuk:D

Phoe...wat ben ik gister beroerd geweest zeg!!
    Vooral gisteravond was het echt niet te doen, bleef maar misselijk...
    Ze zat ook maar te draaien kon er geen touw aan vast knopen.
    Overgeven..duizelig..0 eetlust, gister maar 2 broodjes op...Bah!
    Vannacht ook nog beroerd, gewoon niet kunnen slapen van mn "rare" buik, niet echt een harde buik maar wel opgezet en beurs en krampen.
    Maar nu gelukkig weer over:D:D Mn buik voelt nog steeds beurs maar baby is een stuk rustiger, ben niet misselijk enzo meer
    Dus wat het nou geweest is?? hopelijk wat Saar zei; dat ze misschien is gedraaid:D
    Om 14.00 uur weer CTG en controle bij de gyn, hopelijk mag ik weer gewoon naar huis

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Staffie, wat jij voelde herken ik van toen ze bij mij gedraaid is! Ik had er wel minder last van zoals jij nu beschrijft maar ze was toen ook nog kleiner (met 30 of 31 weken gebeurd. Dus ik hoop het voor je! De dag erna had ik telkens terugkerende krampen. Succes vandaag!

Handig van jullie honden, dat ze gewoon naar buiten kunnen. Hier moet ze helaas nog steeds in de bench, wel alleen als we weg zijn. 'S nachts niet. Maar dat kunnen we haar dus niet aan doen. Ik vind het ook erg spannend met hoe de hond reageert. Kraamverzorgster gaf ons trouwens de tip om de maxi-cosi niet op de grond te zetten maar op de bank. Dit omdat de hond anders gelijk kan denken dat ze hoger staat als de baby. Nu we het toch over honden hebben :p, hoe doen jullie dat met mensen die langskomen op kraamvisite? Ik heb de eis (ja klinkt wel heel drastisch ;)) dat mensen eerst de hond begroeten, net zo lang als normaal, en daarna mogen ze naar mij. Zodat ze zich niet verstoten gaat voelen ofzo. Maar ik heb dus ook mijn schoonmoeder... wij zijn niet van plan de hond in de bench te doen voor haar. Maar ik ben wel bang dat zij ervoor kan zorgen dat de hond zich helemaal achtergesteld gaat voelen en dat pikt ze niet. Hoe doen jullie dat? Of hebben jullie geen mensen die niks van de honden willen weten?

Die kerstpakjes zijn echt leuk daar he! :D ik stop die van ons volgend jaar in een kerstpakje haha. Ben bang dat ze nog lekker in mijn buik zit met kerst.

12. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hier zijn de honden echt zo overdreven enthousiast als er bezoek komt, dat ze gewend zijn dat ze altijd even buiten moeten zijn, totdat de visite fatsoenlijk zit etc en dan laat ik ze binnen
    (anders wordt het bezoek omver gesprongen ;))
    dan zijn de honden ook al wat gekalmeerd, en zijn ze nog 5 minuutjes enthousiast en dan is het over.

Ze hebben geen bench, dus zo gaan we het ook met de kraamvisite doen. De honden worden dus zo bij zo begroet want daar is gene ontkomen aan hahaha.
    Ook hebben we nu een traphekje tussen de woonkamer en de keuken
    dus is het slecht weer dan kunnen de honden even in de keuken totdat iedereen gewoon zit.
    Er zijn wel een aantal mensen die echt bang zijn voor honden, dus dan blijven ze gewoon in de keuken. Ik verwacht hier geen problemen mee want de honden zijn dit al gewend als er bezoek ik en het lijkt wel of ze ook weten bij welk bezoek ze wel en bij wie ze niet in de woonkamer mogen ;)

Ja dat hele dominantiegebeuren geloof ik niet zo in ;)
    Als ik de maxicosi op de bank zet en er springen 3 honden van 50 kilo op de bank om te zien wat voor spannends er is komt dat ook niet helemaal goed. De grond lijkt me beter dan kunnen ze op eigen tempo, op eigen afstand kennis maken en gemakkelijk weglopen als ze het wel gezien hebben. na de eerste snuffels zal ik dr toch uit de maxicosi halen en bij me nemen dus dan kunnen ze op de bank verder snuffelen maar dan zit ik er tenminste bij ;)

13. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik ben trouwens niet bang dat het niet goed zal gaan maar ze zijn zo enthousiast hier...en eentje is erg angstig voor nieuwe dingen
    Bijv een pakketje wat geleverd word, als ik daarmee de woonkamer binnen loop dat vliegt ie naar zn mand, hoop dus maar dat ie de baby niet te eng gaat vinden, vooral als ze gaat huilen natuurlijk haha

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hmm jullie honden klinken veel makkelijker dan die ene van ons :p. Ze is ook zo ontzettend enthousiast en springt de mensen ook het liefste omver haha, maar als ik haar buiten zet en na een tijdje weer binnen laat dan is ze nog enthousiaster haha. En het interesseert haar helemaal niks als iemand niks van haar wil weten, volgens mij vind ze zichzelf heel erg leuk. Maargoed ze zit wel volop in haar pubertijd...

Drie grote honden die dan ineens op de bank springen lijkt me inderdaad ook niet handig. Ik dacht ook altijd dat de maxi-cosi op de grond zetten het beste was totdat die kraamverzorgster dat zei. Het makkelijkste zou natuurlijk zijn als ik gewoon thuis beval maar ik kan me beter voorbereiden op beide scenario's denk ik.

Hopen dat die ene hond van jullie het niet te eng vind! Maar misschien helpt het als hij al een luier van haar ruikt voordat je met haar binnenkomt?

15. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Zo het bord staat. We zijn niet meer binnen geweest want ze was alleen thuis zei opa en die woont ernaast zeg maar. Eind van de week maar even gaan kijken.

Hier kregen we vanuit het ziekenhuis de tip mee om de kat het eerste mutsje te geven om aan de geur te wennen.

16. nono

nono Niet meer actief

Prutske, gefeliciteerd met je vriendin. :)

Saar, mmmm had jij het goed zitten met die frikandel speciaal hihi!

Bailief, vervelend van die nachtmerries zeg... gelukkig is het allemaal niet echt.

Staffie, oeii dus flink beroerd geweest. Gelukkig voel jij je vandaag weer beter. Ik hoop voor je dat het kwam van 't draaien!

@Hond, wij laten de hond denk ik ook op de grond kennis maken met de baby. Ze heeft helaas geen goede ervaring gehad in de vorige familie. Toen de baby er was werd ze constant in de bench gestopt. Als ze alleen al aan de baby rook werd ze direct weg gestuurd. Ze is hier zo enorm ziek van geweest ; alles onderkotsen, poepen, plassen en op een gegeven moment kreeg ze niet eens meer een kleed in de bench want dat zou toch vies of kapot gescheurd worden. Tjah, gek he? Enige wat ze wou was erbij horen. De vorige familie (ook weer familie van mij) heeft haar ook weg gedaan vanwege de kinderen .. Wij zijn er van overtuigd dat het goed gaat, het is een labrador en hier in de buurt speelt ze alleen maar met kinderen want ze vind ze geweldig! Ook als er kids hier thuis komt, is ze alleen maar nieuwschierig en speels.
    Dat het niet goed ging in de vorige familie komt alleen omdat ze het verkeerd aan hebben gepakt. Gebeurd hier niet! We zijn 1 als familie.

Ik voel mij vandaag okay! Hoofdpijn is nog licht aanwezig maar niet storend ofzo. Hou het wel in de gaten, ga vandaag even langs ouders om bloeddruk te meten & suiker prikken.

Heb net weer een foto gemaakt van buik.. en zie toch echt verschil in 1 week tijd! Begint nu wel redelijk hard te groeien. :)
    Oh en heb ff foto van eerste kleding gemaakt omdat iemand er naar vroeg (alleen de sokjes moeten er nog bij) ;

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: Ben heel benieuwd, zou toch nog een cadeautje zijn als het wel zo is. Hopelijk ben je zo weer lekker thuis. Succes bij de gyn.

Prutske: Oh dat is jammer. Nou hopelijk krijg je snel de gelegenheid om te spieken.

Nono: Ja had het goed voor elkaar;). Schattig setje en wat is je buik gegroeid. Hou je bloeddruk inderdaad maar goed in de gaten ja!

Honden/katten: Lijkt me lastig. Hier alleen huisspinnen.

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

Aah Nono, wat een schattig pakje! Ik had daarom gevraagd :D en bedenk me net dat ik vergeten ben een foto van die van ons te maken want ik vind het leuk die met jullie te delen ;). Ga ik nog doen.

Gelukkig voel je je vandaag wat beter! Je buik is inderdaad erg veranderd zeg, mooi hoor!

Wat ontzettend zielig voor jullie hond :( maar wat goed dat jullie haar gewoon de kans weer geven. Ik ben het met je eens hoor, het ligt er echt aan hoe je de hond erbij behandeld en betrekt. Hier worden de hond en de katten er gewoon volop bij betrokken is het plan. Ze gaan ook voor op alle andere familie/visite. Als het thuis bevallen lukt dan wil ik ook dat zij eerst alle ruimte krijgen om bij ons te komen, en als ze een uur lang willen kijken en snuffelen dan doen ze dat maar (bij wijze van spreke). Pas daarna zijn er anderen welkom.

Pff ik ben net even zo boos geworden op de hond! Met als gevolg dat ik nu met een zere buik zit. Ze heeft echt nog nooit aan een kabel gezeten in huis, ook niet toen ze nog klein was. Echt nooit. En nu ineens is ze bij de coax-kabel gekomen en heeft die zo doorgebeten! Ze zeggen dat honden zich anders gaan gedragen als de bevalling eraan zit te komen. Ik mag toch niet hopen dat het dit gedrag wordt...

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

Even een vraagje: ik heb mijn bevallingsplan nu uitgetypt maar ik kom nog op anderhalf kantje. Is dit niet teveel? Wel alles netjes onderverdeeld in kopjes etc.

20. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Even ego, ik ga morgen lekker baby kroelen bij mijn vriendin

Deel Deze Pagina