Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, nou de perfecte indeling toch? :)
    Is het wel een beetje een snelle weg, die 15 km? Of vol stoplichten enzo, dan zou ik volgens mij heel geërgerd in de auto zitten als ik erheen moest voor de bevalling haha. Ik hoop ook voor je dat je niet zo opgeblazen wordt... Misschien gewoon per ongeluk op je hand gelegen?

Ik heb mijn vriend het geboortekaartje vanmorgen nog even laten zien, gisteren nog geen tijd voor gehad. Hij vond hem heel mooi, tot ik zei wat ik allemaal niet goed vond haha. Toen had ik gelijk. Het kaartje ziet er heel goedkoop uit en de kleuren zijn veel minder mooi als online.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja ik word er wel blij van. Grootste gedeelte is snelweg en dan nog de stad in. Maar goed ik mag zodra de bevalling begint naar het geboortehuis toe dus dan zit je nog niet vol in de heftigste weeën. En als ik het niet zie zitten blijf ik thuis. Stiekem hoop ik dat de gyn. straks zegt we gaan je eerder inleiden, maar goed dat zal wel hopeloos zijn denk ik. Dat stijve is echt vocht heb jij dat niet?

Nou zijn jullie het in ieder geval ergens over eens. Nu weer druk verder zoeken vrees ik.. Je kunt ook nog een fotokaart doen, dan heb je niet het gezeur verder...? Laat je nog een mooie foto van je buik maken;)

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh dat scheelt nog. Zit het nog in je eigen mogelijkheden om thuis te blijven als je de reis niet ziet zitten? Wat ik ook steeds vaker lees is dat vrouwen ongemerkt veel ontsluiting krijgen en dat het dan te laat is om de auto nog in te gaan. Zo'n bevalling wil ik wel, lekker snel ;). Ik hoop het ook voor je. Misschien sommige dingen net een beetje aandikken nog? Wie weet helpt het wel. Ja ik heb dat helaas ook dat stijve. Maar ik heb het ook als ik op mijn hand gelegen heb haha dus ik hoopte voor jou nog op de minst vervelende optie ;).

Fotokaart lijkt me ook wel heel leuk. Maar met mijn buik durf ik denk ik niet aan haha. Ik heb een prachtig tijgervelletje gekregen :p

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha oh fotoshoppen? Hier ook een tijgervelletje helaas. Maar het viel mij mee nadat mijn buik weer normale proporties had aangenomen. Vond alleen dat m.n. rond de navel het niet zo mooi was. Ach heb mezelf op een hele mooie tankini getrakteerd op een gegeven moment;)

Ik hield ook al iets vocht vast in mijn vingers (trouwring was al af). Tot nu toe mag ik gewoon thuis bevallen, maar ik durf echt niet. Ik hoef denk ik mijn angst niet extra aan te dikken, maar ik moet het wel goed onder woorden brengen en het niet nuanceren. Daarom gaat mijn man ook mee. Bij Hanna vorderde de ontsluiting pas op het eind. In 15 minuten van 5 naar 9 cm.. Anders was het een keizersnede geworden. Maar goed het kan ook anders toch? Hoop voor je dat je een droombevalling thuis krijgt!

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wow dat is wel extreem snel! Dat lijkt me een heel rare gewaarwording. Van weeën wegzuchten zo naar persen in zo'n korte tijd. Goed dat je man daarom mee gaat, ik hoop echt voor je dat ze zich goed inleven in je en je toch wat tegemoetkomen. Was het nou dezelfde gynaecoloog als die jou gehecht had of heb ik dat verkeerd gelezen?

Haha fotoshoppen is misschien nog wel een optie. Ik heb vanavond gereserveerd voor het kaartje en de naam, vriendlief weet dat ook al :p dus ik hoop dat we verder komen.

Ben net nog even bezig geweest dat boekje over de zwangerschap in te vullen. Ik liep er alweer een maand mee achter en ik heb er nog steeds geen foto's in geplakt. Ik plak er echo foto's in i.p.v. buik foto's.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Was wel 8 uur na de start van de inleiding hoor, maar laatste stukje ging gelukkig snel. Ik bleef al 4 uur hangen op 5 cm en ze stonden echt versteld van hoe het ineens zo hard ging. Ze riepen de gyn. er al bij om te kijken hoe we verder gingen. Of er kon iemand niet goed toucheren haha. En ik zuchtte helaas al even persweeën weg, een uurtje of 5-6.
    Ja ik ga naar de gyn. die me ook heeft gehecht. Die kan dan haar kunstwerkje nog even bekijken en zal wel even willen voelen:cool:... Zij was wel heel lief hoor. Echt wel een vrouw met een hart, maar wel arts he?!

Ja ik geloof dat dat wel gebeurt hoor met foto's, maar goed dat moet je ook willen. Lastig hoor, hopelijk komen jullie eruit. Leuk idee om de echo foto's in te plakken. Vind je het wel leuk om te schrijven? Ik merk dat ik het wel leuk vind (schrijf nu het boekje van 1-4 jaar), maar ik vergeet het ook snel.

7. nono

nono Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Saar, het stijve in de vingers herken ik wel.. heb ik nu ook zo'n weekje ongeveer.. maar het is nog niet heel erg en het stoort ook nog niet zo. (nog niet :p )

Bailief, Ik hoop dat je er vanavond uit komt dan. :D

@Hier, gister avond was de baby echt super actief. Vanaf het avond eten (18.00) tot een uur of 22.00 heeft ze zitten bewegen.. soms wel met pauzes van 15 minuten, maar zodra ik iets anders ging zitten of liggen dan was het weer feest in mijn buik. :p Het lijkt wel of ze sinds een week of 33 echt meer actief is geworden, daarvoor waren er zoveel rustige dagen waarbij ik twijfelde of alles wel goed was.. nu is ze toch vaker actief. Nouja, vind het niet zo erg! Alleen de ruimte word behoorlijk minder.. zo af en toe doet het ook pijnlijk o.a bij mijn ribben.. ze vind het fijn om haar kont bij mijn ribben te planten. :p

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh dan was het vast een opluchting. Klinkt echt als een hele moeilijke bevalling, al voordat je die totaal ruptuur kreeg. Gelukkig kan een volgende bevalling heel anders gaan! Haha nou je kijkt al uit naar die afspraak ;) kan ze de schade gelijk zien.

Ik heb precies hetzelfde, het schrijven vind ik leuk maar vergeet het helaas ook snel. Maar nu ben ik weer helemaal bij, inclusief foto's en dat ziet er al een stuk leuker uit. Ik heb nog veel foto's over, ga straks beginnen aan een fotoalbum met echo- en baby foto's. Lijkt me erg leuk om terug te kunnen kijken.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Nono, haha druk kunnen ze zijn he?! Alsof ze niet even moeten slapen :p. Fijn, je ribben. Hier is mijn blaas het favoriete speelgoed haha.

10. nono

nono Niet meer actief

Ja echt he, neem even rust hahaha. :p Maar goed, hoort er eenmaal bij..

Oh trouwens! Misschien een hele stomme vraag..
    Wij hebben een stoffen bank en ik bedacht mij net, wat als m'n vliezen op de bank breken... stel je voor dat de bank dan vies word en we een nieuwe bank moeten kopen. Iemand die hier ook aan heeft gedacht? Wat zou ik hier eventueel aan kunnen doen?

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Daar heb ik helemaal niet aan gedacht maar misschien tijdelijk een deken op de bank leggen? Een fleecedeken ofzo want daar komt niet zo snel vocht doorheen.

12. nono

nono Niet meer actief

Daar heb je inderdaad gelijk in, bedankt! :D

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nono: Hier ook eentje die mijn buik feestelijk verbouwt. Ik heb daar verder niet over nagedacht. Het kan gebeuren, maar ik hoor toch vaker dat vliezen breken als je opstaat. En de meeste bevallingen beginnen niet met vliezen breken. Maar goed je zou een fleecedekentje op de bank kunnen leggen.

Bailief: Ik kijk verder heel goed terug op de bevalling zelf hoor. Ook al waren die persweeën heel vervelend en naar, ik trok dat wel echt goed. Ik zie daarom ook echt niet op tegen het eerste gedeelte van de bevalling. Ja het doet pijn, maar het is maar 1 of 2 dagen maximaal. Ik zie op tegen de uitdrijving en de tijd erna.

14. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Vandaag weer CTG gehad was helemaal prima:D
    Maandag konden ze onmogelijk het hartje vinden/vasthouden dus zijn ze met zn 2en bezig geweest en heeft 1 vk de hele tijd het ding vast moeten houden.

Vandaag lukte het weer niet om het hartje goed te vinden, maar nu een slimmere vk ;)
    Dus eerst een echo om te zien waar het hartje precies zat en toen de button er op:D

Tijdens de echo kreeg ik dus gelijk de verklaring waarom ik zo beroerd ben (geweest) de kleine dame is van een onvolkomen stuit(zie 3e plaatje) naar en bijna dwarsligging gegaan:$, ze ligt dus nog steeds hetzelfde als bij de onvolkomen stuit alleen nu niet de billen bij de uitgang maar meer naar links en dr hoofdje naast mn navel:D
    (dus een kwart slag gedraaid)
    Dat betekend dus dat ze op de helft is van hoe ze zou moeten liggen
    dus we plannen nog geen keizersnede:D:D
    NU maar hopen dat ik dit weekend net zo beroerd ben en ze maandag dus helemaal goed ligt:D:D

@Vruchtwater
    Ik heb op bed zo'n waterdichte molton liggen van de action.
    ideaal, zit wel plastic onder maar zweet en kraakt niet, misschien ook zoiets op de bank leggen?
    Wij hebben ene leren bank dus makkelijk te poetsen, moet alleen straks wel iets op mn autostoel leggen denk ik ;)

@Vocht
    Hier s'avonds wel het randje van mn sokken in mn benen maar niet erger dan anders, s'ochtends wel wat stijve vingers maar mn ring gaat nog gemakkelijk af dus valt gelukkig nog mee

15. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    ...

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh staffie ik duim echt heel hard voor je. Kunnen ze haar nu ook geen klein duwtje geven? Hier ook een waterdichte molton op bed, maar ik zweet me echt kapot. Maar goed dat had ik ook al toen die er niet op lag (ik raak extra vocht kwijt 's nachts op zich wel een goed teken).

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hoe is de ligging dan bij onvolkomen stuit? Of zijn dit de variaties?

18. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Een draaipoging doen ze hier zo bij zo pas vanaf 36/37 weken omdat ze nu nog zoveel ruimte heeft dat de kans groot is dat ze gewoon weer terugdraait.
    Eigenlijk willen we het ook niet, maar als ze nu het grootste deel zelf doet, dan wil ik een klein zetje nog wel overwegen ;)

Ja het plaatje is een variatie, onvolkomenstuit is de 3e ;)
    Zo ligt ze nog maar dan een kwartslag gedraaid, dus voetjes naast dr hoofdje

Ik ben nog steeds een koukleum hahaha
    Zelfs met alle hormonen heb ik het vooral s'avonds erg koud ;)

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hopelijk bedenkt ze zelf dat met haar hoofd naar beneden liggen toch echt het fijnste is. Klopt zeker dan ook wel dat je beroerd ervan bent geweest? Ziet je buik er nu niet hee gek uit trouwens?

20. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Je de vk zij ook dat ik best beroerd kan zijn van het gedraai tegen mn ingewanden, maag, darmen enzo

Ik zie niet heel veel verschil aan mn buik maar een vriendin zei gister wel dat ie wat "uitgezakt" was haha, dat klopt dan ook wel
    Ik ben nu gewoon wat breder, maar weet niet of dat echt komt van het draaien, het scheelt natuurlijk ook dat ze dr voeten nog steeds richting dr gezicht heeft

Deel Deze Pagina