Bailief: Ja hoor het was het waard. Gelukkig is het goed gekomen met je jas en zit niet alles onder het schuim haha. Seentjuh: Wat voor wiegje heb je? Hanna heeft 5 maanden bij ons gelegen. Toen vond mijn man het genoeg. Jammer dat je niet wat hulp krijgt. Misschien straks na de bevalling wel? Staffie: Ja nou ja dan ziet het er maar niet zo netjes uit toch? Ze zien heus wel meer haha. Als het allemaal maar schoon is denk ik zo. Vervelend je buren. Misschien moet je dat de volgende keer gewoon zeggen, want waarschijnlijk hebben ze het zelf niet eens door. Hier een buurjongetje die is begonnen met drummen, ik geloof wel elektrisch, maar in een jaren 70 woning niet prettig. Prutske: Nee maakt niet uit hoe die ligt, hoewel als je ingeleid wordt is de ligging van mijn baarmoedermond niet echt prettig. Lekker zo'n meevaller zeg. Maar al 4 jaar dubbele lasten, dat lijkt me echt wel heftig. hopelijk komt er toch binnenkort een koper... Beterschap met f. Jullie hebben voor de bevalling in ieder geval allemaal de griep gehad... Hulp: Ik heb nu 2 keer in de week hulp. Mijn moeder en mijn zus komen een ochtend. Ik moet wel helaas. Evt. na de kraamperiode wil mijn moeder ook nog wel komen helpen. Na de vorige bevalling heb ik ruim 7 weken hulp gehad van haar, maar toen mocht ik niets. Nu hoop ik voor kerst te bevallen dan heb ik 3 weken hulp van mijn man. In de kraamweek kwamen de beide ouders dagelijks, vind ik geen probleem. Ze kwamen ook echt even om het hoekje kijken meestal. En als het te druk was gingen ze weer. Nu hebben wij voor de gezinnen(ouders/broers/zussen) vanaf 3 uur en voor de rest vanaf 7 uur dus dat hoeft elkaar ook niet te overlappen. Mijn man zijn zussen zijn 1 of 2 keer geweest. Mijn eigen zussen en broertje kwamen min. om de dag. Al zal dat voor mijn ene zus nu misschien wel anders zijn wat ik goed begrijp. Hier weer gedroomd over de bevalling. Merk dat het me wel bezig houd... Hele huis vol mensen en dan echt overal en dan breken mijn vliezen... Komt mijn vk eraan en die stuurt iedereen weg. Hoepel op riep ze hahaha. Boos op mij omdat er zoveel mensen waren
Saar, je blijft aan het dromen zeg. Hopelijk is het een teken van een naderende bevalling . Alleen dan zonder al die mensen en lekker in alle rust! Ben je al een beetje bijgekomen van zaterdag? Als ik het zo lees hebben jullie veel bezoek gehad de eerste week, maar dat wilden jullie ook toch? Het liefst alles zolang de kraamzorg er nog is? Wij willen het nog steeds lekker rustig aan doen met het bezoek. We zullen haar geboorte ook wel aankondigen op Facebook en ik denk dat ik er dan wel op de één of andere manier bij zet dat we de eerste week met zijn drieën willen genieten. (uitgezonderd ouders/schoonfamilie dan)
Valt wel mee met bezoek hoor bailief. Niet alle tantes en ooms van onszelf komen bijvoorbeeld. Ik geloof dat ik hier 4 tantes heb gehad in de kraamweek. Van mijn man zijn kant kwam er nog 1 later en de rest is niet geweest. Verder geen enorme vriendengroep ofzo. Wel vanuit onze kerk de wijkouderling die op kraambezoek kwam. De dominee en zijn vrouw ook, maar pas in de 2e week. Wij vonden het juist heerlijk om na de kraamweek het 'normale' leven op te gaan pakken. We hebben zelfs 1 dag helemaal geen bezoek gehad, was 2e pinksterdag. Eerste 2 dagen waren wel heftig met bezoek, maar goed dat waren anders sowieso heftige dagen geweest. Ik hoop ook dat het daarmee te maken heeft, maar ik denk meer dat het verwerking is van wat er in mijn hoofd zit over de bevalling.
Het klonk best veel haha. Maar dat ligt vast aan mij hoor want ik wil dus zo min mogelijk mensen over de vloer . Als het met de verwerking te maken heeft dan zijn die dromen ook heel goed. Al denk ik dat de beste verwerking een betere bevalling dan je vorige is of niet?
@Saar: ook al allemaal van die dromen.. Nou ja het zit er aan te komen, echt aftellen voor ons allemaal dus het zal er wel bijhoren @Prutske: oh, een echte griep"golf" daar bij jullie.. beterschap!! @Staffie: Ik heb een bovenbuurman die van lawaai maken houdt.. op de vreemdste tijdstippen. Soms denk ik dat ie high is of dronken want het is echt bij vlagen zeg maar, en dan meestal maar voor 20-30 minuten. Enorme scheldpartijen en gestomp etc of 's ochtends heeeeel hard zingen zodat het hele flatgebouw hem kan horen!! Beetje rottig is het wel, snap denk ik wel hoe je je voelt wat dat betreft @Seentjuh: hier word eigenlijk ook geen hulp aangeboden.. ik denk wel dat omdat mijn moeder niet ver bij mij vandaan woont af en toe wel wat boodschapjes etc voor me zal willen doen als ik dat zou vragen. Of als er echt iets aan de hand is of ik er helemaal doorheen zit of iets dergelijks (om wat voor reden dan ook.. ben maar in mijn uppie en misschien wordt het allemaal zwaarder dan gedacht) dan denk ik dat ze wel komt @Bailief: voor mij is het wel "makkelijk".. omdat ik eerst in het buitenland woonde en nu dus nog niet zo heel lang terug ben zijn er ook niet zoveel mensen waar ik echt close mee ben zeg maar.. dus qua kraambezoek zal het echt 99% familie zijn, en ik heb niet zo'n grote familie dus Maar indd als jullie veel bezoek verwachten dan gewoon even een vermelding dat jullie eerst met z'n 3tjes even willen genieten Niks mis mee als je het mij vraagt Hier: zometeen controle bij de vk. Vorige keer werd gezegd dat ze een liggingsecho gaan doen, maar omdat ik elke keer al echo's heb gehad i.v.m. niet zo'n goede groei van de kleine weet ik niet of ze dit nog wel gaan doen, want ze hebben me al gezegd dat de kleine met het hoofd naar beneden ligt en al wat ingedaald is (dus draaien niet meer mogelijk). Ik wacht het af
Bailief: Ja ik heb echt eerst een positieve ervaring nodig. 't Is heel dubbel ik kijk heel erg uit naar de bevalling en zie er ook enorm tegenop. Haha lekker dan. Wij hadden nooit meer als 4 mensen in de slaapkamer, maar ging soms wel achter elkaar door. La85: Nou spannend weer bij de vk. Echo is altijd goed toch al zie je nu niet meer zo heel veel. Mag je eigenlijk na de bevalling wel alleen zijn in huis of moet er dan iemand bij je zijn? Ik bedoel dan meer als de kraamverzorgster klaar is met haar werk.. Vroeg het me zo af.
Wat een dromen! Als ze maar niet uitkomen haha Beterschap met F! Hoop dat hij snel opgeknapt is! Wij gaan er vanuit dat de visite net zo zal komen als bij L. Dus eerste 2 weken alleen opa's en oma's en broers en zussen. Daarna komt iedereen en ben je 4 maanden verder eer de laatste is geweest... zit daar eigenlijk ook niet op te wachten, maar kraamfeest hebben we gewoon geen plek voor helaas. Volgens mij is een mantelzorger na de bevalling wel gewenst maar niet verplicht. Ik reken niet op hulp hoor, ook na de bevalling niet. Maar mocht er echt wat zijn dan zijn er wel mensen die ik kan vragen. Bij souders al bijna moeten smeken om te helpen met een verwarming verhangen in de babykamer. Dit duurde en duurde zodat ik pas met 28 weken kon gaan witten en behangen met mn dikke buik. Bij hun andere zoon hebben ze zijn hele huisje gedaan... was ik best boos over. Maar komt vast goed!
Even snel ego bericht vanaf hier. Net groeiecho gehad en was goed, ze word nu op 2200 gram geschat. Nog steeds ene kleine meid maar ze volgt nog steeds d'r lijntje. Ze ligt ingedaald maar nog niet vast met d'r hoofdje.. Verder moeten we nu ineens weer 2 x per week langs komen voor een doppler.. Eerst 2.5 week niks en dan ineens weer 2 x per week? Ach.. De verloskundige zei ook al dat hier geen vaste protocollen voor zijn en dat het per arts verschilt die je hebt.. Alleen zij wil t risico niet nemen dat het achteraf toch niet goed blijkt. Aanstaande Donderdag moeten we weer..
@Prutske: Beterschap voor F. @LA85: Weer een echo zou natuurlijk niet verkeerd zijn... altijd leuk om weer even naar je kindje te kijken @nono: Fijn dat ze mooi het lijntje blijft volgen nu! En een extra controle is denk nooit verkeerd. Hier weet ik nog niet zo goed wat ik met de visite wil. Aan de ene kant wil ik in het begin lekker met elkaar genieten, maar ik wil ook niet na maanden nog steeds kraamvisite krijgen.......
Seentjuh: Daarom doen wij het zoveel mogelijk in de kraamweek. Hier doen schoonouders ook alles met een diepe zucht. We vragen gewoon niets meer. Maar ook als ze het aanbieden gaat het gepaard met een zucht. Hoe gaat het met de zindelijkheidstraining? Nono: Oh apart. Vind je het wel prettig dat ze het nu zo doen? Je krijgt in ieder geval een kleintje als ik het zo lees. Hier werd de 'kleine' met 33 weken 2100 gram geschat, maar ja groeit ook door tot 7-8 pond haha. Zit je ook niet op te wachten... Me88: Doen wat goed voelt voor jullie. Ons is dit heel goed bevallen, maar goed we hebben geen grote vriendenkring en geen enorme familie die allemaal langs willen komen.
LA85, en, hebben ze nog een echo gedaan? Saar, ik hoop heel hard voor je dat deze bevalling je een positieve ervaring geeft. Dat het bezoek soms achter elkaar door liep zou mij echt niks lijken, maar ik wil ook eigenlijk niet boven liggen . Ik wil heel graag lekker beneden liggen en dan is veel bezoek ook niet praktisch omdat ze dan snel langer blijven zitten. Seentjuh, wat jammer dat jouw schoonouders zo'n onderscheid maken. Ook niet leuk. Kun je je nog wel inhouden? Bij mij lukt dat namelijk een stuk moeilijker met die hormonen. Nono, fijn dat het weer zo goed was maar wel apart dat je nu ineens 2x in de week moet komen. Ach ja, het houdt je van de straat he Me88, misschien gewoon op je af laten komen? Als je geen zin hebt in bezoek kun je altijd nog altijd nee zeggen. Hier, ik heb de bestelling van Next binnen . Wat is het leuk en wat een goede kwaliteit! Voelt veel fijner en dikker aan dan van de H&M. En ideaal die krabwantjes in de mouwtjes van de pakjes. Ik wil meer maar dat doen we nog maar even niet... Haha.
Oh ja beneden blijven mensen langer hangen want dan ziet het er niet uit alsof je net bevallen bent. Ik lig graag een weekje op bed Oeh leuk. Ja next heeft mooi spul. De jas van Hanna blijft ook heel mooi. Hier gaat het vandaag best goed eigenlijk. Wel nog misselijk, hoofdpijn en vlekken, maar even niet zo moe ofzo. Al moet ik zo nog wel naar de winkel en daarna koken. Ga maar voor makkelijk. Heb vanmorgen de wastafel schoongemaakt. Voelt ook wel weer lekker.
Haha stom is dat eigenlijk, ze weten dat je net bevallen bent maar toch is het anders als je beneden ligt. Het lijkt me zo saai om boven te liggen, we hebben er geen tv dus ik lig dan de hele tijd maar voor me uit te kijken of te slapen. Niks voor mij . En het voordeel is natuurlijk dat beneden de katten en de hond ook bij mij en de baby kunnen komen, boven wil ik ze niet hebben omdat de baby dan ook bij ons slaapt. Goed om te horen dat haar jas heel mooi blijft! Nu zullen die pakjes hier vast niet vaak gewassen worden omdat ze zo snel groeien maar ach, voor de prijs hoef je het niet te laten daar vind ik. De pakjes hebben me nu 6 euro per stuk gekost, ideaal. Fijn dat je even niet zo moe bent en dat je zelfs iets hebt kunnen poetsen. Ik heb dat ook dat het goed voelt als ik toch iets gedaan heb. Hier ook lekker makkelijk vandaag, een pizza in de oven. Morgen wil ik spaghetti maken, ook lekker makkelijk. Net heb ik toch nog zo'n geboortekoekje gegeten en het leek wel alsof ik er gelijk voor gestraft werd . Ik verslikte me, laptop stond op mijn schoot maar mijn buik kwam er tegenaan dus de laptop viel naar de tafel waar mijn volle glas drinken stond. Toen lag mijn drinken over de tafel en het vloerkleed, fijn... Ik blijf er maar af totdat ik bevallen ben .
Hahahaha je moet ze ook niet allemaal opeten he?! Kun je met je dikke buik alles droog maken pfff. Ben inderdaad bijna trots op mezelf terwijl het normaal een fluitje van een cent is. Maar ach. 't Is niet duur voor een pakje nee. Vergelijkbaar met zeeman/wibra. Haar jas was ook maar 34 euro viel ook hard mee. Oh ik heb in de kraamweek echt geen/weinig tv gekeken moet ik zeggen. Nu kijk ik sowieso niet graag tv, maar toen had ik daar helemaal geen zin in. Heb echt een hoop nieuws gemist. We hebben een oude tv van mijn ouders boven.
Hahaha nee ik blijf er nu vanaf . Ook erg goedkoop voor haar jas, vallen de maten een beetje hetzelfde als hier voor iets oudere kindjes? Nouja kijken naar je pasgeboren baby is natuurlijk ook veel leuker dan naar de tv en al die visite tussendoor, dan ben je denk ik blij als je zelf een keer slaapt. Ik ben er net achter gekomen dat ik helaas ook slachtoffer ben geworden van aambeien . Hele zwangerschap en verder sowieso nooit gehad. Aangezien ik me nog herinner dat er hier in het begin ook al wat last van hadden, welk spul moet ik hiervoor kopen van welk merk? Topspul graag .
Ja ik geloof dat de maten vrij overeen komen. Maar goed hema en zeeman verschillen ook enorm. Ik geloof dat noppies vrij klein valt maar zeker weten doe ik dat niet. Oh bah. Heel vervelend. Curanol zalf en tabletten. Die kreeg ik de vorige keer na de bevalling van de vk (kocht bedoel ik) en ik had echt een enorme toen. Die was met 1 dag al stukken minder. Ik ga woensdag even vragen of het zin heeft om voor de bevalling al te smeren. Hij is nu nog niet echt groot maar door het persen zal die toch wel enorm worden. Wil eigenlijk geen dure zooi smeren als het toch geen zin heeft. Volgens mij heeft etos het ook.
Noppies heb ik ook over gelezen dat het klein valt. Ik heb een romper van de Hema vergeleken met eentje van de V&D, daar zat echt een enorm verschil in. Maar handig om te weten dat de maten van Next vrij goed overeen komen, ik zal er zeker vaker bestellen . Curanol, opgeschreven . Ik ga er morgen gelijk naar op zoek want vandaag trek ik het niet meer. Volgens mij ben ik er vrij op tijd bij, denk ik. Want ik hoor wel eens dat mensen niet meer kunnen zitten maar dat lukt mij prima. Ik ben erg benieuwd of het zin heeft om van te voren al te smeren, dan ga ik dat ook doen want ik vrees er nu voor dat dit niet de laatste keer is.
De rompers van de V&D vallen echt heel klein en smal inderdaad. Had jij nu op de website bij next zelf besteld in de UK? Ik durfde dat niet i.v.m. de maat toen. Ik kon toen wel zitten maar au ik had er meer pijn aan dan aan de hechtingen. Aambeien komen steeds terug als je ze eenmaal hebt gehad.
Jeetje komen ze ook jaren na de bevalling terug? Ik had nog zo gehoopt dat dat gelijk stopt na de bevalling. En het komt dus gewoon uit het niets? Ik heb bij Next uit de UK besteld inderdaad. Vorige week maandag laat in de middag besteld en vanmiddag binnen gekregen. Best snel. Wij hebben een romper van de V&D voor bij haar eerste pakje, hoop dat ze er gewoon in past... ze is wel aan de kleine kant dus misschien scheelt dat.
Ooooh geen paniek. Hanna heeft er met haar ruim 7 pond ook best een tijdje ingezeten hoor. Ben op een gegeven moment wel overgestapt naar andere rompers omdat ze te klein werden. Maar ze hebben een prachtige pasvorm, tenminste die ik had (gewone witte). Als je langere tijd achter elkaar last hebt met je stoelgang (veel diarree/harde ontlasting) komen ze bij mij weer om de hoek kijken. Maar dat kan ook komen doordat ik niet altijd aandrang heb enzo en daardoor meer moeite moet doen...