Ooh dan komt het vast helemaal goed haha Hmm ik zal er maar rekening mee houden dat het vaker kan komen. Stom genoeg voelt dit echt als een tegenvaller, dacht dat ik nu wel genoeg kwaaltjes had gehad maar helaas.
Nee Heel verhaal getypt....valt mn internet opeens weg Nog weer even kort dan maar Vandaag CTG gehad, helemaal prima!! De afgelopen dagen heb ik best regelmatig wat buik/rugpijn of kramp en soms best even hevig, harde buiken ofzo? NU kreeg ik het ook tijdens de CTG, dit was gelijk goed terug te zien bij de meter die baarmoederactiviteit meet dus ik kon het navragen bij de vk. Zijn dus voorweeën Niets ernstigs maar als ze vaak achter elkaar komen moet ik bellen. Ben wel blij dat ik nu echt weet wat het is Groeiecho was ook goed, ze wordt geschat op 2240 gram, een kleintje dus maar ze volgt nog wel dr lijntje. Helaas ligt ze wel weer helemaal in stuit Volgende week weer naar de Gyn en dan wordt er gesproken over de draaipoging (wat ik en vooral mn vriend niet zien zitten) , de gyn weet nog niet of het een optie is, en word waarschijnlijk de datum voor de KS gepland. Ik vind 20-12 wel een mooie datum Tijdens de echo was ze ook zo lief op dr handje aan het sabbelen, de hele hand ging in dr mondje en je zag gewoon aan dr wangen dat ze erop aan het zuigen was haha, ook zo'n leuke foto van meegekregen Staat onderaan
Bailief: Ja je weet niet hoe het verder gaat. Zou me er niet te druk om maken eigenlijk. Staffie: Fijn dat alles goed was, maar balen dat ze weer in stuit ligt. 20-12 is een prachtige datum. Ik had 21-12 in gedachten Wat schattig zeg. Mooie echo zo als het hoofdje omhoog ligt. Bij mij was het toen in het ziekenhuis zover ingedaald dat er niks van te maken was.
Lijkt me een goeie deal Ik de 20e en jij de 21e 20 is op vrijdag want in het weekend doen ze geen geplande ks, en dan het weekend nog in het ziekenhuis blijven en dan net voor de kerst heerlijk naar huis haha
Meiden wat denken jullie?? Als ze met 39 weken wordt gehaald, dan heeft ze een geschat geboortegewicht van 5 pond. Past maatje 50 dan een beetje fatsoenlijk? Of zal het echt te groot zijn? Ik wil niet dat alles opgerold en opgevouwen moet worden, dan haal ik liever nog 2 setjes maat je 44 erbij.. Of zou dat weer te klein zijn??
Poeh, lastig hoor. Ik heb geen flauw idee. Anders even vragen elders op het forum? Ze kunnen er met de echo's tot 500 gram naast zitten he?!
Ja dat zei ze idd ook, dan zou het 5,5 pond zijn, das natuurlijk nog wel klein.. Vind het altijd zo zielig als de kleertjes er als een een zak omheen hangen Ik zal idd eens een topic openen in een mama hoekje ofzo haha
500 gram is een pond he?! Maar goed je hebt al heel wat echo's gehad dus dan is het wel betrouwbaarder. Volgens mijn vk althans. Mijn zus had een 5ponder, maar wel gewoon maatje 50 maar hoe dat zat heb ik toen eerlijk gezegd niet zo opgelet.
Aah Staffie, wat schattig die foto! Balen dat ze weer in een stuit ligt... ik snap w dat jullie liever geen draaipoging willen. Wij hebben in het begin al gezegd dat mocht ze in een stuit liggen, wij geen draaipoging wilden. Ik heb wel gelezen dat veel gynaecologen kunnen doen alsof ze je die draaipoging mogen opleggen maar dat mogen ze niet. Jullie mogen zelf kiezen. Ik denk dat maat 50 aan de grote kant is als ze echt zo klein is. Maargoed misschien is ze toch groter dan verwacht en dan is het weer zonde van maat 44. Moeilijk! Ik zou het denk ik bij de 50 houden. Saar, nee is ook zo. Maak me er ook niet druk over maar het was meer een baalmomentje. Oh ja en ik schrok me kapot toen ik het voelde haha, ik wist alleen van de naam af maar niet hoe het eruit ziet of voelt Mijn vriend is ziek en jullie kennen mannen als ze ziek zijn... hoop dat ik overgeslagen wordt. Wel een klein beetje lastig want hij zorgde elke avond voor mij de afgelopen tijd maar nu moet het even andersom. Best een beetje zwaar.
@Saar Oh ja tuurlijk...dan is het 6 hahaha @Bailief Ja lastig vind ik het...want ik vond het zonde als 44 niet past.. Dr benen zijn wel lang dus een broek 44 is wellicht te kort.. Misschien moet ik de volgende groeiecho maar afwachten?? vervelend voor je vriend en vooral vervelend voor jou!!! mannen zijn zo zielig!!!! Snap wel dat ze de vrouw een baarmoeder hebben gegeven anders hadden we 9 maanden lang de man kunnen verzorgen en naar al het gepiep, geklaag en gejank moeten luisteren hahahaha
Bailief: Nee is raar inderdaad. Had ik met mijn spataders op een gekke plek. Toen ik met een spiegeltje keek dacht ik echt jak wat is dat. Bij aambeien hou je trouwens vaak een flubbertje over als die weg is. Weet het niet leuker te omschrijven.. Beterschap met je vriend. Hopelijk steekt hij jou niet aan. Staffie: Ja lastig. Hangt natuurlijk ook af van haar lengte. Je zou ook kleertjes op marktplaats kunnen kopen maat 44. Dan heb je ze voor een prikkie en vaak ziet het er nog als nieuw uit.
Staffie, Hahaha mannen zouden die 9 maanden niet overleven, om over de bevalling nog maar niet te spreken . Ik vroeg hem gisteren nog of hij ooit een bewegend mens in zijn buik kon hebben maar dat lijkt hem doodeng hahaha. Dankje! Misschien inderdaad de volgende echo nog even afwachten. Of marktplaats, dat vind ik een goede tip van Saar. Saar, haha dankje voor de waarschuwing alvast. Ben blij dat het een niet zichtbare plek is . Jij ook bedankt! Hoop het ook maar we zien het wel. Dan liever nu gelijk want vanaf de 37 weken komt dat toch echt niet meer uit.
@Nono en Staffie: mooi dat de kleintjes zo netjes zijn blijven groeien!! Hopelijk blijven ze nog ff zitten en groeien ze nog wat verder bij @Bailief: Next is leuk he? Ik heb een paar dingen van hen, maar iets grotere maatjes want die mini maatjes zijn ze denk ik heel snel uit en ik vind het niet altijd even goedkoop Beterschap met vl. Hier: gisteren controle gehad, ik had een andere vk dan die wat ik normaal vaker heb (er zijn 4 verschillende vk bij mijn praktijk, die van gister zag ik voor de eerste keer). Zij deed geen echo maar heeft wel gevoeld en alles en bleef erbij dat het een kleintje is en stuurde me door naar het ziekenhuis. Daar kon ik 's middags al terecht. De vk had het erover dat ze misschien ook een ctg zouden doen maar dat was niet zo. Ik had een heel jonge meid die er niet helemaal bij was met haar hoofd had ik het idee.. wou ze een inwendige echo gaan doen. Ik zeg euhh dat lijkt me niet erg zinvol. Zij: oja klopt, wat doe ik nou, ik heb al de hele dag inwendige echo's zitten doen vandaar. Enfin, ze heeft wat metingen gedaan en kwam toen uit op een heel gemiddeld kindje?! Tegelijkertijd zei ze dat de gegevens van haar metingen absoluut niet overeen komen met wat ze ziet (qua buikgrootte) en wat ze voelt. Als ze voelt dan voelt de baby erg klein. 2 weken geleden was ukkie volgens de vk nog geen 2kg.. vandaag op het ziekenhuis zegt die meid dat ie nu 2.6kg is?! Ze snapte het zelf ook niet en vond het een erg groot verschil, bijna onmogelijk zei ze zelfs. Ze heeft de hoofdarts gebeld om advies te vragen, en nu moet ik over 2 weken terug voor nog een echo en dan kijken ze nog eens. Maar vooralsnog was volgens haar alles gewoon ok. Baby ligt ook al zo ver ingedaald dat ze nauwelijks meer het hoofdje goed kon meten zei ze. Ik ben op zich blij natuurlijk.. maar omdat er zoveel tegenstrijdigheden waren (en ze dat zelf ook heel duidelijk aangaf) vind ik het nogal vreemd allemaal. Maar goed, ik probeer er verder niet te lang bij stil te staan.. als ukkie ergens tussen klein (maar niet té klein) en gemiddeld is dan is het prima toch?!
Bailief: En hoe is het met de ziekenboeg? Nou ik ben er ook blij om hoor dat ze goed verstopt zitten. La85: Nou wat een raar gedoe daar in het ziekenhuis.. en een inwendige echo met deze termijn hahaha wat dacht ze te gaan zien dan... Als je er geen lekker gevoel bij hebt zou ik je vk even bellen om te overleggen en evt. voor een second opinion gaan. Dit is wel heel raar. Was het een co-assistent ofzo... Hier weer veel meer last van mijn opgejaagde gevoel. Dus meer doen heeft zeker invloed. Vanmorgen half 5 wakker. Zijn er al meer mensen die minder goed slapen?
O en nog even een vraagje meiden.. wat betreft boxkleden.. hebben die allemaal een standaard maat of zijn die er ook in verschillende maten? Ik had een leuke tweedehands gezien (geen stoffen) en die is ongeveer 80x100 volgens verkoper. Als ik de binnenkant van mijn box meet kom ik op een stuk minder uit qua grootte.. ben het even vergeten wat ik had gemeten maar ik geloof 75 bij 80 ofzo.. Is een boxkleed van 80x100 dan wel goed? Dan heb ik een opstaande rand...
Zou het eerlijk gezegd niet weten, misschien even googlen. Als het echt 20 cm verschil is, is het wel veel. Maar goed ik weet het dus niet.
@Saar: ah ik ben dus niet de enige die zo slecht slaapt! Het is echt een ramp (probeer er vaak maar niet aan te denken want ik word er gek van). Ik word heel vaak wakker, en om de nacht ben ik 's nachts eigenlijk gewoon op omdat ik toch niet kan slapen.. vanaf half 2 lig ik vaak maar wat te rollen waarna ik dan besluit om maar op te staan.. Tegen half 5 ga ik dan weer terug naar bed en meestal sukkel ik dan nog een beetje weg voor een uurtje of twee. Geen idee waar het aan ligt?! Zwangerschaps"kwaaltje" van de laatste loodjes? En wat betreft ziekenhuis echo: ik moet volgende week weer naar vk dan doen ze daar misschien ook nog eens een echo.. want het blijft allemaal een beetje onduidelijk op deze manier.
Ja zwangerschapskwaaltje.. ik had het bij Hanna op het laatst ook. Je lichaam maakt zich klaar voor de baby. Je gaat lichter slapen zodat je straks wakker wordt van de kleine. Ja heel apart hoor. Nou als jij het ziet zitten tot volgende week moet je het gewoon afwachten. Je doet er ook niet zo heel veel aan he behalve veel rusten.
LA85, ja heel leuk! Ik vind de setjes daar ook wat duurder, gelukkig heb ik nu genoeg in maat 50 dus straks kan ik me gaan uitleven op een grotere maat. Met de lente collectie ofzo . Wat raar zeg hoe het ging in het ziekenhuis... tussen klein en gemiddeld is ook goed lijkt mij. Inderdaad zolang hij maar niet te klein is. Heel vreemd ook van die inwendige echo, goed dat je er wat van zei. Geen zorgen gaan maken he Saar, hier last van midden in de nacht wakker worden om naar de wc te moeten. En dan voor 7 uur weer hetzelfde. Dan kom ik ook niet weer in slaap. Maar jij hebt dat nog erger zo te lezen. Vervelend! Nou ben je er ook weer achter dat het invloed heeft. Ga je nu weer over op complete rust houden? Boxkleed, ons boxkleed is ook wat grotee dan de box en heeft dus ook licht opstaande randen. Helemaal niet storend vind ik en ik zie het eigenlijk best vaak. Of het zo hoort dat weet ik niet maar ach, als niemand er last van heeft zal even kijken of ik er een foto van heb, kleed ligt nu klaar voor de was namelijk.
Foto gevonden. Zo kun je het wel zien geloof ik. Oja, ziekenboeg: ik heb gelukkig nog nergens last van. Vriendlief is wel gegaan vandaag want hij had vandaag belangrijke dingen staan. Die is vanavond dus vast héél zielig .