Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    ♥Jaarwisseling MaMa's♥

Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing!
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december - Baby Girl!
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing!
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl!
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl!

Verrassing: 2
    Boy's: 4
    Girls: 5
    `
    ~ Bevallen ~

ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 24 november - Baby Girl & Baby Boy!

~*Afspraken*~
    4 December - Controle vk - Prutske
    4 December - Controle gyn - me88
    5 December - Doppler echo - Nono
    5 December - Verlof - MaDe87
    9 December - Doppler + Gyn - Nono
    9 December - Afspraak gynaecoloog - Saar22
    9 December - Controle vk + liggingsecho - Bailief
    10 December - Controle vk - Saar22
    10 December - Intake kraamzorg - Saar22
    11 December - Info avond poliklinische bevallen - Staffie84
    11 December - controle vk - LA85
    12 December - Doppler - Nono
    13 December - extra groeiecho ziekenhuis - LA85
    16 December - Groeiecho + Gyn - Nono

Even mijn afspraken erbij gezet :)

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja hoor heel lief. We hadden afgesproken dat hij even zou informeren of we het morgen op konden halen:) Ik wilde er sowieso niet zelf mee sjouwen. Kratjes kan inderdaad ook prima.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, gelukkig maar. Pff 3 afspraken in 1 week, ach ja het is voor een goed doel. Ik vind mijn afspraak van maandag al veel. Moet er om 1 uur zijn voor de liggingsecho en pas 3 kwartier later heb ik de controle en belinstructies enzo.

Haha nou dan zal die andere vk wel een glazen bol hebben ;).

LA85, wist niet dat dat ook kon, dat klossen niet passen. Ach ja ik zie het hier wel. Ik weet niet eens hoe klossen eruit zien haha.

Baby is hier in tegenstelling tot de afgelopen dagen erg rustig. Volgens mij heeft ze zichzelf goed moe gemaakt :p

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja maar ik heb mijn intake kraamzorg nog he.. Op 37 weken:) Of ze is heel hard aan het groeien. Zolang je haar nog maar wel voelt toch?

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh dat is laat zeg! Ik heb daar geloof ik overheen gelezen. Nouja je kent ze al wel, dat scheelt.

Als ze maar niet teveel groeit :p. En precies, zolang ik haar maar voel. Vind het niet erg dat er even niet zo afgezet wordt in mijn heup haha.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja het maakt op zich niet zoveel uit, want het stelt verder ook niks voor zo'n intake. Haha dat is ook wel een keer lekker geen geschop inderdaad. Hier gaat het nog flink te keer.

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Nog een vraagje: doen jullie ook een speen in de vluchttas of is dat niet nodig? Ik denk zelf van niet maar ik vraag het toch even.

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb geeneens een speen. Ik wil geen speen gebruiken. Ik denk zeker met de bv in het begin dat je de zuigbehoefte niet moet onderdrukken met een speen. Lekker veel aanleggen. Maar goed je kunt het altijd in je tas stoppen.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Pff ondertussen zit ik een bevalling te kijken en ik kan het dus echt niet droog houden als de baby op de buik gelegd wordt. Man dat wordt nog wat straks, volgens mij huil ik net zo hard met de baby mee. :p

Oh ja dat met de speen is ook zo, leg je de baby dan altijd aan als hij zuigbehoefte heeft? Ik heb verschillende spenen uit die dozen.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh zo ja, dankje voor de link. Handig! Is ook weer iets waar ik nu pas aan denk... ach ja beter laat dan nooit :p

12. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Bailief
    Ik heb ook een schoonmaaklijstje en probeer iedere dag wat te doen haha
    Hier ook niet vies, maar toch ff de dingen doen die ik niet zo vaak doe, zoals binnenkant kastjes, afzuigkap etc etc

Misschien hebben ze bij Wehkamp ofzo een waterdichte hoes?
    Of even kijken op beslist.nl welke er goedkoop is en een beetje optijd levert ;)

@Nono
    Heerlijk toch dat je nog zo fijn slaapt!
    Ben je straks lekker uitgerust!

@Saar
    Ik denk dat als mn water spontaan zou breken thuis mn vriend niet meer weet waar ie het zoeken moet hahaha
    Ben ook echt benieuwd of hij de keizersnede mee gaat krijgen of dat hij gestrekt op een bedje naast me komt te liggen haha

Fijn dat alles weer goed was bij de VK.
    Ik zal vrijdag eens vragen naar het bevalplan, heb toen wel een briefje mee gehad maar sindsdien loop ik bij de gyn dus is er niet meer over gesproken terwijl ik toch wel een aantal dingen duidelijk wil maken ;)

Handig van je man haha, hopelijk niet te erg bezeerd?

@Me88
    hier ook harde buiken, vooral als ik niks doe:(

@Prutske
    Lekker klagen hoor:p
    Hopelijk gaat het vandaag weer wat beter met iedereen, kan je KPN niet bellen voor ondersteuning met aansluiten??

Fijn dat het weer goed was, hopelijk hoef je niet meer lang te wachten:D

@Ik1989
    Fijn wat van je te horen!!
    Heerlijk zeg dat ze vandaag naar huis mogen:D:D
    Nog meer genieten nu:D

@Seentjuh
    Spannend!!!! Jullie weten gewoon al wanneer je, je kindje in je armen kan houden, heerlijk!!! een datum om naar toe te leven:D
    Snap wel dat je het hier niet neerzet, als je het toch wil delen...PB:D:D

@Klossen
    hier heb ik grote houten blokken onder het bed staan met een uitsparing erin voor de poten van het bed.
    Zelfs mn moeder dr bed heeft op deze blokken gestaan, en mn vader heeft ze altijd nog bewaard. Dus hier sta ik stevig haha

@Speen
    Wij zijn ook niet van plan een speen te gaan geven.
    Hoeven we het straks niet af te leren ook:D
    Maar goed...als het echt een huilbaby wordt praat ik misschien anders ;)

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: Wel handig om bepaalde dingen door te spreken. Juist met een keizersnede m.n. als je ook bv wil geven. Lekker je vriend huid op huid laten zitten met de kleine als jij het nog niet kunt. Nee zijn fiets had wel gelijk een lekke band:(

Nog even een buikfotootje. Zoek de verschillen..

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Staffie, nou jou bed stort dan zeker niet naar beneden met zulke stevige klossen, haha. Staan ze er al onder? Wehkamp dacht ik pas vandaag aan, ach ja nu al besteld bij Bol.com ;).

Saar, mooi zeg en bijna even groot of niet? Alleen lijkt je buik bij het paarse shirt lager te zitten.

Ik heb weer teveel gedaan vandaag :(. En nu heb ik rugpijn die telkens komt en weer gaat. Maargoed ik heb de klossen, de po en de weekboodschappen :D. Verder nog allerlei kleine dingen gedaan vandaag dat bij elkaar blijkbaar toch een beetje veel was...

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ohoh niet handig bailief. Hier ook te veel gedaan, maar dat komt door die allerliefste dochter. Die is zo gigantisch dwars. Heb constant harde buiken. Sommige doen ook echt pijn. Ja ik geloof dat mijn buik wat voller is dus over het geheel dikker, maar niet echt super erg als ik dat op de foto zo zie.

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh wat een lieve dochter ;) is niks goed bij haar? Vervelend van die harde buiken. Lekker languit op de bank zodra ze naar bed is. Inderdaad niet handig van mij. Maar ik dacht bij elk klein dingetje: ach dit kan ik ook wel even doen. Nouja niet dus. Had voor morgen gepland om het bad ff te poetsen maar dat doe ik toch even niet. Ik zie wel wat je bedoeld, maar volgens mij valt het verschil nog best mee zoals ik het nu zie. Soms zie je echt enorme verschillen tussen een eerste en tweede zwangerschap.

17. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Saar, die kinderen hebben heel goed in de gaten dat wij minder mobiel zijn.

Bailief, met die rugpijn dat kan ook een soort harde buik zijn zeg maar. Lekker mee in bad gaan als het dat dan was wordt het weer wat rustiger. En de tip van mijn vk was vandaag lekker doorgaan in mijn geval want ik heb de 37 weken bereikt. Wie weet begint de bevalling.
    Oja echte harde buiken lekker een warme kruik erop.

Staffie, kpn is geregeld hoor, ik was gewoon erg moe

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

Prutske, dankje voor de tip. Dat heb ik nog niet geprobeerd maar ga ik geloof ik toch maar even doen want het is nog steeds niet weg. Jij weet wat je te doen staat haha ;) wist niet dat dat de bevalling op kan wekken dus ik denk dat ik me vanaf de 37 weken ook maar lekker druk ga maken voor zover dat lukt dan.

Hebben jullie al de vraag gekregen of er al iets aan het rommelen is o.i.d.? Hier gelukkig nog niet en bij de eerste die het vraagt ga ik zeggen dat ik al een week geleden bevallen ben heb ik bedacht :p.

19. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    #4279 xDoo, 4 dec 2013
    Laatst bewerkt: 4 dec 2013
    ik1989
    Heerlijk meid dat je nu eindelijk de kleintjes weer bij je mag hebben! lijkt me niks om ze zo lang achter moet laten in ziekenhuis. gelukkig zijn ze nu strekt genoeg om weg te mogen!

Prutske
    Fijn dat iedereen weer wat beter is.
    klinkt hoop vol die voor ween dan is je lichaam goed bezig met de voorbereiding. nu af wachten wanneer de kleine zich aanbiedt.

Saar
    Fijn dat alle goed is qua bloeddruk!
    Hihi handige man heb je ook maar wel lief dat die het op heeft gehaald.

Bailief.
    hier heb ik gisteren mijn vluchttas klaar gemaakt.
    wel fijn gevoel mocht het beginnen je niet nog de tas moet in pakken hihi.
    ik heb wel een speen mee en alvast uitgekookt. mocht nodig zijn heb ik het bij me.
    Gelukkig nog geen vagen naar gehad gelukkig.

Seentjuh
    Grappig dat je nu al weer wanneer je kleine kan verwachten!
    zie je op tegen de kz? ben erg benieuwd op welke data je ons meld dat de kleiner geboren is!

Grappig trouwens dat jullie de klossen moeten ophalen..
    Hier zijn ze gewoon thuis afgeleverd.

Hier.
    vandaag lekker lui dagje gehad. werd wakker van de buurman die in de tuin hard aan praten was. dacht eerst wat een .. om zo vroeg kabaal te maken bleek het al half 12 te zijn! mn vriend bed uit gestuurd en gevraagd om een ontbijt op bed. ben pas rond half 3 uit bed gestapt. veder lekker rustig aan gedaan.
    meneer ligt nu met zn voetjes heerlijk langs mn buik te glijden.

Wie denken jullie dat de volgende is met bevallen?

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

xDoo, oh lekker zeg zolang geslapen! Lukte mij dat maar... haha. Zie je zijn voetjes ook aan de buitenkant?

Ik denk dat Me88 of Prutske nu als eerste is. Ben in ieder geval heel benieuwd! Maar ik wil mij ook wel aanmelden als eerstvolgende hoor. Haha.

Deel Deze Pagina