Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh nou met een beetje opvoeden moet je een heel eind komen en anders kan ze er in de badkamer toch ook bij... t Is dan maar water denk ik dan. Als er sneeuw komt haal ik ook een bak sneeuw naar binnen hoor.
    Er wordt sinterklaas gevierd, alleen de kleinkinderen krijgen wat. Hanna krijgt geld voor nieuwe schoenen.. Nou meestal duurt het dan nog wel een half uur voordat we gaan eten, maar goed ik ga heel duidelijk met manlief afspreken dat hij zegt tegen zijn moeder dat we kwart voor 7 gaan. Ik vind het nog wel even fijn om iedereen nog te zien voordat ze me straks op z'n mooist zien. Schoonzus heb ik al sinds september niet meer gezien.
    Ben benieuwd naar de inhoud van je kast;) Soms zie je foto's waarvan ik denk :$ maar ja dat krijg je al snel als je zelf maar 4 pakjes hebt.

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ja daar heb je ook gelijk in. Als ik dingen hier neerschrijf ga ik ze veel helderder zien geloof ik. Al die goedbedoelde adviezen hier met "ja maar..." (zoals de wastafel). Ik moet eens niet zoveel luisteren naar wat anderen zeggen. Snap ook niet waarom ik dat doe maar het zal wel door de hormonen komen
    Normaal gesproken kan ik namelijk heel goed zelf denken, haha.

Oh ja sinterklaas, daar had ik even helemaal niet aan gedacht. Wel handig, geld voor nieuwe schoenen. Dan is het inderdaad wel even leuk ja om iedereen nog even te zien. Ben je er ook gelijk vanaf en dan kun je bevallen vind ik ;).

Haha ik zal vandaag of morgen een foto maken van de inhoud. Valt heel erg mee vind ik zelf. Heb er nu ook alleen maat 50, 50/56 en 56 in hangen. Ohka en zo'n leuk badjasje van de action en het berenpakje :p

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha ik trek me dingen ook veel meer aan. Zal erbij horen denk ik.
    Ja vind het ook handig. Dit jaar kan dat ook nog wel, want ze snapt er toch niets van. En schoenen zijn best duur dus dit is wel handig.

Ik snap best wel dat je meer kleertjes hebt als ik:) Ik ga straks nog los hihi.

Trouwens mijn man werkt in onze woonplaats. 10 minuutjes fietsen, 5 minuten met de auto. Maar ik vond het zo sneu als hij vanmiddag door de regen en wind terug moest fietsen dat ik zei ga maar lekker met de auto. Naar mijn schoonouders is 15 minuten rijden. Dus alles blijft lekker binnen de perken.

Lekker even naar buiten geweest en Hanna bleef zowaar gewoon bij me. En nu is ze lekker aan het spelen:D

4. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @staffie84: Vervelend he die harde buiken. Heb jij het als je veel hebt gedaan en daarna je rust neemt of heb jij er ook last van als je nog helemaal niets hebt gedaan?

@balief: Ik hoop dat jij gelijk hebt wat betreft de volgende die gaat bevallen!!!
    Hier hebben al heel veel mensen een kijkje genomen op de babykamer, vind het wel leuk om dat alvast te laten zien.
    Kamertje ziet er al leuk uit!

@saar22: Vervelend zeg dat je zo een last hebt van nachtmerries. :(
    Is dat die pil die je tijdens borstvoeding kan slikken, maar die wel elke dag op dezelfde tijd ingenomen moet worden omdat ie anders niet betrouwbaar is?

Ik heb daar ook nog even aan gedacht, maar ben bang dat dat hier niet gaat werken.
    Heb nu besloten dat ik weer aan de gewone pil ga zodra ik met borstvoeding ben gestopt. Aangezien ik niet van plan ben om 6 maanden borstvoeding te geven moet dat denk ik wel te doen zijn.

Gister op controle geweest bij de gynaecoloog. Bloeddruk is nog stabiel en omdat ik morgen 37 weken zwanger ben mag ik weer terug naar de verloskundige.
    Vanaf morgen ga ik er alles aan doen om die kleine te laten komen… geen rust meer voor mij dan haha
    Ga volgende week aan de verloskundige vragen of ze eventueel al voor de 40 weken willen strippen… ik heb al wat ontsluiting dus moet volgens mij wel mogelijk zijn?!

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Fijn dat je bloeddruk stabiel is en dat je terug mag naar de vk. Hopelijk blijft het zo en krijg je er niet teveel last van. Haha wat ga je allemaal uit de kast halen? Strippen ik heb geen flauw idee wanneer dat kan. Is bij mij gebeurd toen de ballonkatheter eruit ging de vorige keer. Toen had ik 2/3 cm ontsluiting. Met krappe 1 cm kon het nog niet. Mijn vk zei nu wel dat als ze met 39 cm strippen en het doet niks dat ze klaar zijn met de trukendoos, dus dat doen ze dan liever niet. Ik geloof inderdaad dat die aardig secuur moet worden ingenomen. Ik ben van plan langere tijd bv te gaan geven dus je moet wat he?! Hanna heb ik een jaar gevoed en toen vonden we het niet erg om weer zwanger te raken. Voordat ik weer durfde te vrijen was ik 4 maanden verder geloof ik. Mijn man heeft het echt slecht gehad wat dat betreft.

6. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Ik ga nog wel even op internet zoeken wat een bevalling allemaal op kan wekken (ook al weet ik dat er niets echt helpt) ;)

Ik zal het van het strippen eens horen... ik weet alleen dat het niet kan als je nog geen ontsluiting hebt.

Als je een jaar borstvoeding wilt geven moet je inderdaad wel iets bedenken....

Als ik ook 4 maanden niet durf en tegen die tijd weer aan het werk ga (en dus stop met borstvoeding) hoeven we helemaal niets te verzinnen voor de eerste periode haha

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hahaha nou ik hoop dat ik deze keer iets sneller weer durf. Normaal gesproken zou dat ook zo zijn, maar op de 1 of andere manier denk je dat je weer volledig uitscheurt ofzo:) De gyn. was niet zo slim geweest door te zeggen: Ik denk wel dat ik je een beetje te strak heb gehecht ;)

Als je met 4 maanden weer gaat werken bouw je met 3 maanden ofzo al wel af denk ik of niet?

8. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Dat is inderdaad niet zo slim van de gyn om te zeggen!

Het hangt er nog van af of ik tegen die tijd een baan heb gevonden.
    Mocht ik nog helemaal thuis zitten zal ik misschien wel wat langer doorgaan met de borstvoeding.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh ja dat is ook zo. Wanneer wil je weer gaan solliciteren dan? Ik zat bij Hanna ook in de situatie en ik ben uiteindelijk thuis gebleven. 't Is financieel heel pittig, maar wel de moeite waard.

10. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Maandje na de bevalling wil ik wel weer beetje rond gaan kijken.
    In principe pas sollicitatieplicht na mn verlof.

Helemaal thuis blijven wordt financieel denk lastig.
    Mn man is wel bezig met een andere baan (morgen sollicitatiegesprek) en het startsalaris is er al €300 bruto meer dan wat hij nu verdiend.... Dus als dat wat wordt is de druk bij mij alweer iets minder om snel een baan te vinden!

11. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Babykamer.
    ik laat iedereen gewoon zien die daar behoefte aan heeft.
    hij is bijna klaar alleen nog wat schilderijtjes ophangen en hij is af. weet alleen nog niet wanneer ik dat ga doen.. het zijn portretten van mij mn vriend ouders broers en aanhang en de diertjes. dacht is wel leuk als die in bedje ligt alle dierbare om zich heen kan zien.

Saar
    ik heb wel eens gehoord dat als je erge nachtmerries over je bevalling hebt dat je juist een hele makkelijke bevalling krijgt.
    Hoop voor je dat dit waar is en dat ik maar eens nachtmerries over ga krijgen hihi!

Bailief
    ik denk dat juist goed is als je af en toe alles uit huilt soms heb je het even nodig.. schoonfam wordt er niet beter op als je een kindje gaat krijgen. maar zal vast zn weg wel vinden waar de meeste tevreden mee zijn en zal natuurlijk altijd wel iets zijn.
    Wat een leuk kamertje erg mooi de kleuren! en erg poppig wiegje.
    Hier is de storm goed te merken vieze wind en regen bah.

LA85
    ik herken precies wat je bedoelt alleen voor mij voelt meer aan als een golf. langzaam bauwt het op en dan trekt het weer weg. goed teken dat ons lichaam al bezig is met ing voor de bevalling!

Anticoneptie.
    ik denk dat ik aan de pil ga die samen met borstvoeding kan. voor dat ik zwanger werd had ik de mirena en dat was een drama elke dag gevloeid libido werd 0,0 en had last van dus na 3 maanden er uit gehaald.

Bevalling opwekken.
    mijn oma heeft bij haar 7 kinderen allemaal de bevalling met een of andere drankje opgewekt maar volgens mij is dat nu verboden.. mijn moeder had het ook bij mn middelste broer gedaan maar die moest alleen heel erg van poepen dat niet meer leuk was alleen de bevalling bleef uit.
    Strippen lijkt mij trouwens wel pijnlijk en hoeft niets door te gebeuren dus als bij mij niet hoeft zou ik het niet doen.

Hier.
    Afwas gedaan wc's schoon en nu lekker op de bank aan luieren.

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Daar was ik ook weer :p. Ik maak vandaag voor het eerst zelf erwtensoep maar de voorbereiding vond ik nog best veel werk haha. Schoonmoeder en zus komen vanavond toch wel, in het kader van "dan zijn we daar van af"... ik ga niet meer naar ze toe namelijk omdat ik het geen half uur in de auto vol houd. Dus heb ik toch geprobeerd om nog wat te poetsen hier. Niet het bad trouwens :p.

Saar, wat goed dat Hanna zo meewerkte! Vandaag dus heel anders dan gisteren? Lekker dat je man zo dichtbij werkt. Ook erg handig mochten de weeën beginnen.

Me88, dankje! Fijn dat je bloeddruk stabiel is en dat je lekker terug kunt naar de vk. Toch nog goedgekeurd ;). Ik zou zeggen leef je uit vanaf morgen ;)

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

xDoo, dat is wel een leuk idee van die foto's :). Even huilen is soms ook wel even goed maar mijn vriend kan er niet tegen als ik huil :p dus dan bewaar ik het wel voor als hij er niet is haha. Dankjewel! Oh bah hier ook vieze regen, maar ach, ik hoef er niet doorheen.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Moet zeggen dat wij nu ook deels van de spaarrekening leven aangezien mijn man een dag minder werk heeft gekregen sinds april. Maar goed wij vinden het te belangrijk. Met zijn volledige salaris kwamen wij net uit. Scheelt wel dat we altijd veel hebben gespaard, dus we kunnen wel wat hebben.

Xdoo: Haha nou laten we het hopen dat het waar is. Dan wil ik nog wel een paar van die nachtmerries. Naar mijn idee betekend het dat ik er heel onrustig van ben en dat verwerk in mijn slaap. Binnen nu en 6 weken kan ik het vertellen.

Bailief: Ja heel handig;) Hierdoor kan hij maandag ook mee naar het ziekenhuis. Maar hij is ook nog wel eens onderweg. Maar goed nog 2 weken en dan heeft hij vakantie 3 weken. Ze is vandaag wel wat beter in haar doen ja. Zelf snert maken jummie. Ik heb dat ook nog nooit gedaan. Hopelijk lukt het. Schijnt best moeilijk te zijn om hem dik genoeg te krijgen.. Eetsmakelijk alvast en sterkte vanavond.

Bevalling opwekken: Je bedoelt denk ik die wonderolie. Die is vrij gevaarlijk omdat de baby door darmkrampen ook kan gaan poepen en dat wil je niet hebben in je buik. Kunnen ze zelfs aan overlijden als ze er te lang in zitten. Ik doe hier gewoon helemaal niks. Ik geloof dat lichaam en kind samenwerken en dat je kindje komt als iedereen er klaar voor is. En anders moeten ze het maar halen.

15. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Hier ook geen truken om de bevalling te beginnen werkt toch niet. Als je kindje er klaar voor is komt het wel. Vind inleiden ook altijd zo naar maar goed soms moet het.

Hebben jullie ook dat je zo graag de naam van je kindje wil vertellen tegen iedereen

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik weet niet beter prutske en op zich de bevalling zelf vond ik best te doen. Maar geen vergelijkingsmateriaal.. Nee ik wil de namen nog niet vertellen, want ja weet het geslacht niet he?! Jij ook niet trouwens;) Maar we houden de naam die het niet wordt graag voor onszelf voor het geval we het bij een evt. volgend kindje ook nog mooi vinden.

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, dat is wel heel fijn dat hij dan gewoon mee kan. Scheelt een boel. Mijn vriend moet maandag mee van de verloskundige, hij zit ook in de buurt en daar ben ik ook wel blij om. Leuk dat Hanna beter in haar doen is vandaag, ook veel beter voor jou. Het gaat best goed met de snert :D. Ik heb het recept van mijn moeder, daar gaat een kilo aardappelen bij in terwijl op allerlei pakjes staat dat je er maar 1 of 2 aardappelen in moet doen. Lekker dik wordt ie hierdoor wel. Wil je het recept best sturen? :)

Dankje, ik heb erg veel zin in vanavond... haha. Maargoed ben al lang blij dat ze komen want mijn schoonzus heeft ons huis nog niet gezien, niet leuk voor mijn vriend.

Prutske, ik heb totaal geen moeite de naam niet te vertellen. Komt denk ik ook omdat iedereen al weet wat het wordt. Nu vind ik het juist heel leuk om dit geheim te houden. Zou misschien zelfs bij een eventuele volgende zwangerschap het geslacht niet laten weten aan anderen want ik merk dat ik het best leuk vind om niks te zeggen :p.

Ik heb een foto van de binnenkant van de kledingkast bijgevoegd :D. Wat links hangt is maat 50 en 50/56. Daaronder ligt het beddengoed voor de ledikant al klaar. Rechts is nog te groot, maat 56 en daaronder nog grotere maten.

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

Moet ik de foto wel echt bijvoegen natuurlijk...

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

Plannen gewijzigd, vrije avond hier! :D ze vinden het te gevaarlijk om over de snelweg te rijden. Ze komen wel een andere keer. Nou we zullen het zien of dat nog voor de bevalling wordt... ;)

Hopelijk werkt bij jou de schoonfamilie een beetje mee, Saar. Zodat jullie echt op tijd weg kunnen.

20. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Fijn bailief dat je avondje rust hebt!
    Ligt aan mij of heb jij weinig spullen? Mijn kastje puilt een beetje uit hihi.
    Zal morgen foto van maken

Prutske
    Hier weet iedereen de naam al dus kan lekker over hem praten bij naam.
    Niet iedereen vond leuk om al te weten en sommige banden al echt met hem door dat ze hem met dingen benomen als fam.

Saar
    Helemaal vergeten plezier te wensen bij deze!

Deel Deze Pagina