@Bailief: Schattig he al die kleertjes in de kast... Ik trek de kast wel een paar keer per week open om even te kijken haha Geniet van je vrije avond @Prutske: Het kost mij ook geen moeite om de naam voor me te houden. Denk dat dat net als bij Bailief komt omdat iedereen het geslacht al weet.
xDoo, haha ik hoop dat het aan jou ligt . Heb al 8 pakjes/setjes (bij elkaar opgeteld) in maat 50. De rompertjes en sokjes liggen in de commode dus misschien verklaard dat het verschil? Het is ook nooit goed voor iedereen, jammer dat bij jullie sommigen het niet leuk vonden om te weten. Wat kunnen mensen toch verschrikkelijke zeikerds zijn eigenlijk. Me88, haha ik doe dat ook, vind het zo leuk om steeds even te kijken. Dankje, ik geniet er zo erg van dat ik in slaap was gevallen haha.
Bailief: Handig hoor dat je vriend maandag ook mee kan. Ook voor de bevalinstructie, hoef je hem niets meer uit te leggen. Ik wil je recept wel. Was het lekker? Lekker zo'n vrije avond. Je kunt op een gegeven moment ook gewoon zeggen dat je het niet meer wilt he?!Lijkt me heel moeilijk het geslacht voor je houden als je het zelf weet. Moet je echt afspreken om standaard hij/zij te zeggen. Ach dat zie je dan wel weer toch? Je kast valt best mee. Ziet er leuk uit! Lekkere meisjeskast. Xdoo: Wel leuk dat jullie kindje al bij de naam wordt genoemd en z betrokken wordt. En voor degenen die het niet leuk vinden, jammer dan toch? Me88: Genieten he, van het kamertje enzo?! Ik spiek ook elke dag wel om het hoekje. Het idee dat er straks weer een kindje bij komt is zo gek. Hier mijn telefoon naast me, maar het werkt niet... Half 5 werd ik wakker helaas. Gisteren door weer en wind toch gegaan. Vreselijk vond ik het. En we zijn om half 7 weer weggegaan. Met allemaal cadeaus Voor de baby een boxmobiel en labeldekentje en voor Hanna een nachtponnetje en duplo. Wij kregen nog scrabble mee die hadden zijn ouders gewonnen. Was het echt goed zat. Zijn nog even op expeditie geweest en toen lekker bedje ingedoken.
@Bailief: zooo goed gevulde kast hebben jullie!! Ziet er erg leuk uit! Hoop dat je een lekker "heerlijk" avondje hebt gehad. @Prutske: Ja ik heb een proefkaartje laten komen en daar heb ik de echte naam al op laten zetten.. gewoon omdat ik dat wel zo leuk vond. Mijn moeder wou de proefdruk zien (zij is de enige waarmee ik het al wou delen) en ik dus elke keer met mijn vinger over de naam hahaha. Ik zou het eigenlijk niet zo erg vinden als mijn moeder de naam al zou weten (ik weet toch dat ze het verder geheim zou houden), dan kan zij in ieder geval al wennen namelijk.. Mijn familie is vrij euhh hoe noem je dat.. nou ja kieskeurig (bij gebrek aan beter woord - t is nog vroeg hihi). Ze trekken al snel hun wenkbrauwen op als het iets is wat ze niet kennen (met alles, van namen tot eten etc). Iedereen behalve mijn moeder.. alleen in dit geval weet ik ook niet wat ze gaat vinden/zeggen van de naam. Niet dat ie zo heel raar is (vind ik), maar hij is absoluut niet standaard/veel voorkomend (niet hier in mijn omgeving in ieder geval.. rest van NL weet ik niet zo). @XDoo: Oh wow, jullie noemen het kindje zelfs al bij de naam! Mogen wij dé naam dan ook al weten? (het valt te proberen he hahah, ben nieuwsgierig) @Saar: nou complimenten dat je hoe dan ook bent gegaan! Hopelijk heeft Hanna het erg naar haar zin gehad en was ze blij met haar cadeaus @geslachtvertellen: ik heb het ook tegen niemand gezegd.. alleen mijn ouders en zusje weten het. Mijn oma heeft al die maanden zitten vissen en vrienden/kennissen natuurlijk ook. Tot nu toe is het gelukt om me niet te verspreken.. ben best trots op mezelf hahahah Vanochtend geen oefenweeën.. zou bijna teleurgesteld zijn, suf hè?!
Fijn dat je zo'n goede band hebt met je moeder. Die steun kun je goed gebruiken in deze periode! Knap ook dat je het geslacht voor je hebt weten te houden. Gaan mensen niet enorm vissen? Nou het was ook echt niet gezellig Nichtje van 6 die in je oren tettert en nog weer opgestookt wordt door pappa. Echt iets aan je vragen doen ze ook niet dus ik zeg gewoon niks Cadeaus hebben we ingepakt meegenomen naar huis, want het eten was net op. Thuis uitgepakt. We hebben een suikertante blijkbaar.
Bailief, nou jullie kindje komt niks te kort aan kleding. Ziet er goed uit hoor!! XDoo, ieder z'n keus toch gaat er toch om dat het kindje geboren word.. Sommigen (incl mijn ouders) zouden het 'jammer' vinden om de naam al te weten.. Alsof het alleen om de naam gaat. Saar, pfoe ja het ging er gister nogal aan toe met het weer.. Toch top dat jullie zijn geweest.. @hier zijn we gister weer voor de doppler echo geweest. Alles was - zoals ik had verwacht helemaal goed! Echter kon ze er dit keer moeilijker bij 't hoofdje komen omdat 'ie diep lag.. Ow? Maandag was er nog makkelijk bij te komen.. Dus verder ingedaald neem ik aan.. Kijk er niet raar van op want heb behoorlijke buik en rug pijn gehad de afgelopen dagen.. Nouja nu a.s maandag weer naar ziekenhuis, zien we dan wel verder.
Goedemorgen! Saar, ja inderdaad daarom moet hij er maandag ook bij zijn want de vk weet dat ik driekwart van het gesprek vergeet, haha. Het was erg lekker! Ik ga het recept zo even typen . Schoonmoeder had het er nu over dat ze in het weekend wilden komen, ben benieuwd. Ik heb zoiets van laat ze maar komen want anders duurt het denk ik wel een maand voordat we ze weer zien. Tenzij ik wat eerder beval natuurlijk. Leuk dat jullie al die cadeautjes hebben gekregen! Wel heel vervelend dat dat nichtje zo irritant was. Kostte vast moeite om je in te houden met die hormonen? Balen ook dat je weer zo vroeg wakker was, jouw lichaam is in ieder geval perfect voorbereid op de gebroken nachten. LA85, hier hadden we potentiële namen op de proefkaartjes staan, maar niemand heeft de proefkaartjes te zien en die krijgen ze ook niet te zien . Ze worden het trouwens ook niet, maargoed. Fijn dat je zo goed met je moeder kunt. Als ik alles hier lees verbaas ik mij wel over alle meningen van buitenstaanders over de naam, wat hebben zij er nou mee te maken. Heb je een Nederlandse naam gekozen? Knap dat je het geslacht verder niet verteld hebt! Gaan er nog geen wedjes rond? Nono, mooi dat alles goed was! En ook wel prettig dat ze verder ingedaald is want dat is natuurlijk wel zo handig . Hoop dat mijn rugpijn dat ook veroorzaakt heeft want ze was de laatste keer nog lang niet genoeg ingedaald. Nu even het erwtensoep recept Ingrediënten: Een doosje spliterwten 2 Rundvleesbouillonblokjes 5 Maggi bouillonblokjes 2 Liter water Grote zak soepgroenten (kan erwtensoepgroenten maar hoeft niet) 1 Kilo aardappels in kleine stukjes gesneden en gewassen Een rookworst Eventueel: een metworst Je zet de 2 liter water op het vuur, dan kun je gelijk de bouillonblokjes erin gooien. Vervolgens de spliterwten even wassen en erbij in doen. De metworst er ook bij (ik heb de worst eerst in kleine stukjes gesneden, wel zonder vel). De aardappelblokjes erbij en dan kun je ook de rookworst er al bij doen in plaatjes. Als je de rookworst heel wilt houden kun je hem beter apart koken want anders heb je kans dat hij toch niet helemaal gaar wordt. Dit alles zo'n 2 uur lang zachtjes laten koken en vaak doorroeren omdat het anders aan de bodem kan gaan plakken. De spliterwten zullen na die 2 uur kapot zijn. Dan de aardappels gaan stampen en de grote zak soepgroenten erbij. Dat kun je ook nog rustig een uurtje op laten staan en telkens blijven roeren. Hoe langer het staat hoe dikker het wordt. Op het einde nog even proeven om te kijken of er genoeg smaak aan zit, anders kan er nog wat bouillonpoeder of een maggi blokje bij. De erwtensoep is de volgende dag echt lekker dik, maar de eerste dag smaakt het ook al heel lekker. Wij vinden het trouwens erg lekker met de metworst erbij, maar dat hoeft natuurlijk niet. Met zijn tweeën hebben wij geloof ik voor 4 keer soep met zo'n volle pan dus ik heb lekker 2 bakjes in de vriezer gedaan. Vandaag weer soep . Oja, dit is echt de minimale bereidingstijd. Ik heb het gisteren echt zo'n 4 uur op het vuur gehad omdat het dan gewoon nog lekkerder wordt . Hoop dat het een beetje duidelijk is!
Nono: Fijn dat alles weer goed is. Extra checks kan ook geen kwaad toch. Zou goed kunnen dat je indalingspijn hebt gehad. Hopelijk blijft'ie mooi liggen. Bailief: Bedankt voor je recept. Ga het na de bevalling maken. Kost wel even tijd altijd snert. Ik heb me afgesloten voor haar, heb niet eens gehoord wat ze zei Iedereen vind dat ik er goed uit zie, maar bij Hanna was ik zo enorm opgezwollen zag er niet uit. Nu niet zoveel vocht. Hier is net de kraamzorg geweest. Zou dinsdag pas komen maar was nu in de buurt. Ik ben gewoon netjes thuis. Het eten voor vanavond staat al in de koelkast en ook al 2 bakjes lasagnesaus voor in de vriezer. Ben het nu wel zat en Hanna ook geloof ik. Wil alleen vanmidddag nog macaroni maken eigenlijk, maar of ik dat nu nog moet doen...
Saar, graag gedaan . Haha knap hoor, wel raar dat je schoonzus er dan ook niet wat van zegt. Leuk om te horen toch! Vocht kan je ook best lelijk maken haha, ik zie het nu bij mezelf . Mijn enkels zijn ook al even verdwenen, heel apart . Handig dat ze nu al geweest is, heb je dat gehad. Als ik jou was zou ik lekker niks doen, die macaroni kan morgen ook . Mijn vriend moet vandaag een dagje in Duitsland zijn, het was zo schattig, hij vroeg telkens; kan ik wel gaan, begint de bevalling niet? Zelfs vanmorgen twijfelde hij nog of hij wel moest gaan. Vond het wel heel lief.
Hahaha dat is lief. Nou 't is nu nog niet helemaal de bedoeling toch? En als je gaat bevallen zul je ook niet binnen een uur bevallen over het algemeen. Meisje is altijd gigantisch druk en eist alle aandacht op, nu door sinterklaas extreem. Die heeft denk ik teveel aandacht gehad en haar zin. Nou inderdaad handig. Moet maandag wel even bellen hoe het gesprek met de gyn. is gegaan en ik moet niet tussen 20 en 29 december bevallen want dan is ze op vakantie Ik zeg volgende week dan maar Ik lig nu lekker op de bank en bekijk de macaroni straks nog wel even. 't Is op zich ook zo gebeurt he?!
Haha nee klopt ik wilde nog een weekje wachten en dan mag de bevalling wel beginnen . Oh gezellig zeg, nouja gelukkig heb je de komende weken even geen verplichtingen met je schoonfamilie. Nou zet hem op, hup bevallen volgende week . Ja is ook zo gebeurd, maar toch kan dat staan bij het gasfornuis soms verschrikkelijk vermoeiend zijn vind ik. Ik ga dalijk maar eens iets kerstachtigs neerzetten, een vaas met kerstballen en lichtjes ofzo. Vind het er tijd voor, sinterklaas is weg en de eerste sneeuw is gevallen .
Ben ook gesloopt door het koken, maar ik pak er ook een barkruk bij scheelt toch wel. Ik verwacht zelfs niet dat de kleine volgende week komt. Hier moet ik ook even de mini kerstboom (van riet) van zolder halen. Even administratie weer bijgewerkt. Lekker idee. Elke week even bijhouden nu. Mijn man vond het ook niet echt leuk.
@Saar22: Leuk dat jullie allemaal cadeaus hebben gehad Ik ben nu ook elke nacht wakker . Vannacht van 4 tot 6 wakker gelegen, gelukkig hoef ik nergens mijn bed voor uit en slaap ik daarna lekker door tot een uur of 10. Lekker dat je eten al klaar staat! @LA85: Knap dat je het geslacht voor je kan houden, ik had me al 100x versproken haha @nono: Fijn dat alles goed is. Ik heb dit jaar helemaal geen behoefte om het huis te versieren of een kerstboom neer te zetten. Jaa..wil wel graag versieren, maar dan graag met blauw/witte ballonnen en slingers
Hoi meiden, hier al 3 dagen niet lekker.. Woensdag teveel gedaan in huis denk ik, dus al vanaf woensdag veel harde buiken/oefenweeen, soms achter elkaar en moet ze dan echt wegpuffen, en vervolgens zakt het weer. Ook 2 nachten slecht geslapen van alle activiteit in mn buik. Volgens mij duwt ze ook regelmatig tegen mn longen want soms best benauwd vandaag weer voor de CTG geweest en deze was prima, maar omdat er al zoveel activiteit is in mn buik moet ik nu om de dag komen, dus zondag weer, ze houden me echt goed in de gaten haha Gister echt de hele dag niks gedaan, vandaag maar weer wat proberen van mn lijstje af te werken, zware klusjes mag ik niet meer doen van mn vriend na woensdag haha dus zal voor hem ook nog een lijstje maken @Bailief Wat een lief kamertje @Kledingkast Ik durf die van mij niet te laten zien Ik heb zoveel....maar... bijna alles gehad, ook lang niet alles is mn smaak maar ik heb het er wel in gelegd, voor hetzelfde geld is ze een spugert en heb ik alles nodig. De pakjes die ik het leukst vind liggen vooraan of hangen op Ik zal na het weekend weer wat foto's plaatsen want het streven is om het dan echt helemaal klaar te hebben Ben alleen nog opzoek naar wat deco, maar ik wil graag iets met vlinders maar ja..alles is nu kerst dus misschien koop ik gewoon niks en wacht ik op het voorjaar... De plankjes staan zometeen wel vol met kado'tjes
Saar, ja dat scheelt ook wel. Misschien toch maar doen dan . Oh administratie, daar loop ik erg mee achter. Nouja, heb alles wel up to date maar als ik ieta afgewerkt heb dan laat ik de brieven in een kast liggen ipv op te bergen . Leuk, een kerstboom van riet. En weinig werk wat wel handig is nu. Ik verwacht hier helaas ook niet dat ik over een week ga bevallen. Heb wel het gevoel dat ik vlak voor de uitgerekende datum ga bevallen. Maar dat duurt nog zo lang haha. En wat zegt zo'n gevoel nou... Me88, dat is veel leukere versiering ja . Een kerstboom ga ik ook echt niet opzetten. Moet er niet aan denken.
♥Jaarwisseling MaMa's♥ Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing! xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy! Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy! LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy! Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december - Baby Girl! Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing! MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl! NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl! Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl! Verrassing: 2 Boy's: 4 Girls: 5 ` ~ Bevallen ~ ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 24 november - Baby Girl & Baby Boy! ~*Afspraken*~ 8 December - CTG - Staffie84 9 December - Doppler + Gyn - Nono 9 December - Afspraak gynaecoloog - Saar22 9 December - Controle vk + liggingsecho - Bailief 10 December - Controle vk - Saar22 10 December - Intake kraamzorg - Saar22 10 December - CTG + controle gyn - Staffie84 11 December - Info avond poliklinische bevallen - Staffie84 11 December - controle vk - LA85 12 December - Doppler - Nono 13 December - extra groeiecho ziekenhuis - LA85 13 December - CTG - Staffie84 16 December - Groeiecho + Gyn - Nono
♥Jaarwisseling MaMa's♥ Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing! xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy! Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy! LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy! Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december - Baby Girl! Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing! MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl! NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl! Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl! Verrassing: 2 Boy's: 4 Girls: 5 ` ~ Bevallen ~ ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 24 november - Baby Girl & Baby Boy! ~*Afspraken*~ 8 December - CTG - Staffie84 9 December - Doppler + Gyn - Nono 9 December - Afspraak gynaecoloog - Saar22 9 December - Controle vk + liggingsecho - Bailief 10 December - Controle vk - Saar22 10 December - CTG + controle gyn - Staffie84 11 December - Info avond poliklinische bevallen - Staffie84 11 December - controle vk - LA85 12 December - Doppler - Nono 13 December - extra groeiecho ziekenhuis - LA85 13 December - CTG - Staffie84 16 December - Groeiecho + Gyn - Nono
Gelijk ook aangepast. Me88: Ja dat is wel lekker. Nou ik ga er altijd met mijn man uit om half 7. Om kwart voor 8 moet Hanna er toch uit. Hier wil ik ook wel witte en roze/blauwe ballonnen. Maar goed die kerstboom staat hier zo. Staffie: Waren er ook harde buiken te zien op de ctg. Ik heb voor Hanna haar kamertje spiegeltjes van vlinders gekocht die je op de muur kunt plakken. Weet niet of je dat wat vind? Je maakt me nu wel nieuwsgierig naar je kast Bailief: Ik liep niet achter op zich. Lag van 2 weken dus op zich best netjes. Maar ik wil het even bijhouden zodat er straks niet een hoop achterstallig werk ligt. 't Is echt een mini hoor, voor op het dressoir. Lampjes zitten er al in. Ik heb het gevoel dat ik over tijd ga. Wat een stom gevoel. Ik krijg nu echt het gevoel; IK WIL NU MIJN BABY!!!
@Saar Ja van de week al te zien en nu dus ook meerdere krampen op de CTG dus daarom extra voorzichtig denk ik?? Misschien begint het toch vanzelf, ik hoop het haha Ik zoek echt iets om op een plankje te zetten..beeldje, knuffeltje, fotolijstje op standaard ofzo iets. Ik heb een plank aan de wand, daar staan nu een paar kado's op die ik al heb gehad, en het raamkozijn is ook nog zo leeg.. De kast is echt erg @kast Hoe hebben jullie trouwens alles liggen/hangen? Ik heb nu per maat en dan per setje. maar misschien is het handiger op een stapel broekjes en stapel shirtjes te hebben?? @Kerstmis hier leg ik wel een gruilande in de vensterbank en ik wil nog kijken voor 2 mini kerstboompjes dan hebben we toch een beetje kerstsfeer. verder liggen de roze slingers en ballonnen al klaar We nemen geen ooievaar in de tuin want dat gaan de honden niet waarderen denk ik maar misschien (als ik zin en tijd kan maken haha) wil ik nog wel een kerstkrans maken voor aan de voordeur en dan helemaal in het roze @Naam Ik wil ook heel graag de naam aan iedereen vertellen, gewoon omdat ik er zo blij mee ben haha Al bijna 7 jaar hebben we deze naam en nu mogen we hem eindelijk gaan gebruiken. De laatste weken praat ik ook steeds meer over "naam" ipv "de baby" maar ik heb me nog tegen niemand verlult Zelfs mn vader weet het niet, al weet hij wel dat ze naar mn moeder vernoemd zal worden. @Geboortekaartje Vandaag de echte proefdruk binnengehad, helemaal zoals we wilde Alleen nog een keuze maken tussen 2 indelingen wat betreft gewicht enzo. wat vinden jullie?? Optie 1 NAAM is geboren op 20 december 2013 om 04.30 uur. Ze weegt 3200 gram en is 50 cm. lang. Optie 2 NAAM is geboren op 20 december 2013 04.30 uur 3200 gram 50 cm. lang Echt zo bijzonder om haar en onze naam zo op een kaartje te zien staan...na al die jaren...kwam toch wel wat tranen haha
Oh ja dan moet je nog even verder zoeken. Speelgoed zoals een treintje is ook leuk. Evt. een naamtreintje? Weet niet of je dat leuk vind. Kast: Hier alles liggen. Als we een meisje krijgen hang ik de jurkjes wel op, maar ik vind het prettig om alles voor het grijpen te hebben. Naam: Hoe bijzonder is dat voor jullie. 7 jaar al wat een tijd zeg. Ik werd na een jaar al gek. Geniet er maar heeeeeeeeeeeel erg van. Wij hebben: is geboren op 31 december 2013 om 16.29 uur en weegt 3450 gram.