Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, oh haha ach ja daar zal ik toch niet zoveel van krijgen denk ik ;) dus dan wordt het lekker de zeeman. Nou, 2 controles geleden was de vk verbaasd over hoe diep ze al lag, maar nog niet vast. De vorige controle lag ze ineens niet diep genoeg en daardoor ook niet vast dus ik weet niet wat de baby allemaal uitspookt in mijn buik :p. Haha grappig is dat, als ik mijn vriend hier vertel dat ze me zeer zit te doen legt hij zijn hand op mijn buik en stopt ze gelijk, volgens mij begrijpt ze wat ik zeg haha. Lekker dat je eindelijk iets langer geslapen hebt, merk je verschil nu?

Staffie, toch wel een fijn idee denk ik om nog wat broertjes/zusjes te hebben liggen. En inderdaad eerst lekker genieten! Schijnt wel dat je extra vruchtbaar bent als je bevallen bent ;).

Ik hoop ook dat ze al wat haar heeft, ben daar zo benieuwd naar. Mijn vriend had geloof ik veel haar (zijn moeder heeft geen foto's of laat ze nooit zien, geen idee) en ik had weinig, blond haar. Terwijl ik nu bruin ben en veel haar heb. Lijkt me zo leuk om haarbandjes in te doen bij haar.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Staffie: Nee snap ik hoor. Wel fijn dat je nog wat broertjes en/of zusjes in de vriezer hebt liggen. Lijkt me heel heftig om het hele traject weer over te moeten doen. Hier voor Hanna ook al een apart stapeltje inderdaad. Gaat regelmatig wat weg met een kapotte knie.

Bailief: Ja zolang ze niet vastligt kan er van alles gebeuren. Al word de kans steeds kleiner dat ze echt in stuit gaan liggen.

Ik hoop dat deze baby net zoveel haartjes heeft als Hanna had. Maar ze zeggen: lelijk in de luier, knap in de sluier. Werd tegen mij altijd gezegd en ik heb nu (al zeg ik het zelf) prachtig en makkelijk haar;)

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, ja is ook zo. Denk ook niet dat ze gelijk verkeerd is gaan liggen maar ik denk wel dat ze even flink mijn buik van binnen verbouwd heeft gisteren en dat ze het nu weer eens is met haar plek :p. Ik hoop dat ze snel genoeg heeft van mijn buik en de ruimte gaat opzoeken. Stond net voor de spiegel en schrok hoeveel vocht er nu in mijn gezicht zit, bah.

Had daar nog nooit van gehoord, wel een grappig gezegde! Zou het andersom dan ook zo zijn? :p

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja hier gebeurt het ook nog hoor dat rondzwemmen. Van mij mag mijn buik dinsdag zooooo te klein zijn;) Haha vast niet joh. Knap in de luier is ook knap in de sluier

5. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @boxkleden: dankjewel voor de tips dames. Heb inmiddels een nieuw kleed besteld. Ik heb tot op heden niet de puf gehad om een mailtje te sturen naar de verkoper van het vieze tweedehands kleed. Heb het idee dat ik dan weer opnieuw helemaal boos ga worden.. ik heb niet voor niks gekozen voor tweedehands in een zo goed als nieuw staat tegen een iets minder bedrag (wou wat besparen want alle beetjes helpen) maar vind het eigenlijk onfatsoen dat er dan gedacht wordt dat ik echt blij ga worden van iets wat duidelijk een afdankertje is en niemand eigenlijk meer zou willen gebruiken zo smerig.

Mijn ma had zoiets van tja waarom koop je dát dan ook tweedehands? Ik denk nou ja zeg.. Alsof ik het zo breed heb. De opmerking steekt een beetje omdat mijn ouders de kinderwagen wilden kopen. Een hele nieuwe.. Heel lief natuurlijk, maar ik weet dat zij het op zich ook niet zo breed hebben financieel gezien, en ik heb aangegeven dat ik eigenlijk sowieso van plan was een tweedehands kinderwagen te kopen dus dat ze dan me een tweedehands konden kopen; iedereen blij dacht ik zo - én minder duur en ze kunnen wat voor me doen (wat ze zo graag wilden). Maar toen puntje bij paaltje kwam en ik een tweedehands had gevonden voor de helft van de nieuwprijs is mijn moeder weliswaar meegegaan om hem op te halen, maar ik heb zelf betaald. Het onderwerp is daarna ook nooit meer ter sprake gekomen en ik laat het ook maar zo. Helemaal snappen doe ik het niet, maar ach, ik kan in ieder geval zeggen dat ik écht alles helemaal in mijn eentje heb weten te rooien :) Ok genoeg gepraat daarover nu *zucht*.. ik heb een "denk denk denk/ klaag dag" lijkt het wel haha wat erg!

Hoe is het verder met iedereen?

6. nono

nono Niet meer actief

LA85, snap dat je dan weer opnieuw boos word. Het is ook erg frustrerend dat je dan zoiets opgestuurd krijgt... Volgens mij lijkt mijn moeder een beetje op die van jou, alleen omdat ik daar inmiddels ook achter ben gekomen doe ik niks meer uit op die 'beloftes' en betaal alles gewoon zelf, tenzij ze met een cadeau aan komt wat al betaald is.

Hier hebben wij ook alles zelf betaald, voelt opzich ook best goed.. We leven beiden van een uitkering maar is een kwestie van zuinig leven.. en alles tweedehands (op matrasje na en bepaalde andere spulletje die je gewoon niet tweedehands wil hebben. :p )
    Hooguit wat kleertjes enzo hebben we van m'n ouders gekregen.. van schoonmoeder niks..

Hier weinig puf, heel weinig.. gewoon nergens zin in en ik vind het wel best zo.. de dag gaat nog redelijk snel voorbij.. heb de hele dag in de pyama rond gelopen en ben tegen een uur of 4 gaan douchen.. Opzich gaat het verder prima, wel nog steeds af en toe harde buiken/pijnlijke rug & buik.. maar goed, zal er allemaal wel bij horen. Zit geen regelmaat in en komt zo nu en dan gewoon..

Hoe is jullie dag verder? Nog iets leuks gedaan? Waren hier in de omgeving al wel veel kerstmarkten..

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

La85: Nou als iets tweedehands is moet het nog steeds niet zo zijn dat je iets moet weggooien. Ik heb het gelukkig nog nooit gehad, hoewel wel eens met een pakket kleertjes waar de spuugvlekken nog in zaten.. Hier doen mijn schoonouders dat soms inderdaad. Maar goed met de geboorte krijgen wij wel gewoon geld..

Nono: Lastig die pijnlijke harde buiken. Ik heb alleen pijnlijke als ik te veel doe.

Ik heb vandaag beneden wat gestoft en ik ben net even bij mijn ouders geweest. Was wel even gezellig. Kreeg snert mee voor morgen dus scheelt weer. Nu lekker gedoucht en wel op de bank. Dochter ligt al lekker in bed.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Nou Saar, ik hoop het voor je, dinsdag ;). Lekker, snert! En de avond dus lekker voor jullie samen? Geniet ervan :).

LA85 en Nono, wat jammer dat het bij jullie zo raar gaat als het om cadeaus gaat. Maar jullie mogen er inderdaad trots op zijn dat jullie alles zelf doen!

Welke heb je besteld, LA85? :)

Nono, hopelijk bij jou gewoon telkens wat voorwerk en dat je straks al een paar cm ''cadeau'' hebt gekregen als het echt begint ;).

Wij hebben vandaag het logeerbed opgehaald bij mijn ouders, het bed waarop ik hoop te bevallen haha. Ik heb vandaag zo erg dat ik per se wil weten wanneer de bevalling nou gaat beginnen. Ik wil het gewoon weten en ik kan er niet tegen dat ik het niet weet, stom he? Misschien omdat ik anders altijd alles plan en dit niet kan plannen :p. Ik wil gewoon zo graag, ik heb ook zo verschrikkelijk genoeg van de zwangerschap en dan te bedenken dat ik nog een weekje moet tot ik 37 weken ben... En als ik me dan ook nog bedenk dat het rustig nog 4 weken kan duren vanaf volgende week voordat ze mij naar het ziekenhuis zouden sturen, dat duurt toch allemaal wel erg lang. Kortom, ik ben gewoon ontzettend ongeduldig en ik wil weer iets kunnen doen.

Mijn broertje (16 jaar) was vandaag niet zo aardig. Hij is over anderhalve week jarig, hij zei dat ik absoluut niet op zijn datum mag bevallen want dat is van hem en mag niet van mij worden. Bloedserieus was ie en het is al de zoveelste keer dat hij daar zo serieus over is. Heb hem maar gezegd dat hij pech heeft gehad als het dan begint. Daarbij, de datum zou niet eens ''van mij'' worden maar van onze dochter. Zullen de hormonen wel zijn maar ik kan het niet uitstaan.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha herkenbaar hoor bailief. Ik wil ook graag een einddatum hebben. Die ligt nu op 14 januari, maar daar kan maandag verandering in komen. Heel spannend wordt het nu he?! Fijn dat je je bevalbed in huis hebt. Toch weer een stapje dichterbij. Hier komt mijn broertje straks om te helpen om het bed op de klossen te zetten. Dus... Gek idee weer om met een krukje het bed in te kruipen:)
    Oh wat irritant je broertje. Hier was dat bij Hanna zo. Toen waren er 5 dagen achter elkaar verjaardagen. En ze mocht echt niet op de verjaardag van ons neefje worden geboren(zoon van schoonzus)... Zo stom. Nu is ze geboren op de verjaardag van mijn moeder, nog veel irritanter eigenlijk. Zeker omdat mijn schoonzusje praktisch nooit de verjaardagen op de verjaardag zelf viert. Nu is het weer een gezeik over het geslacht, want ja het moet een jongen worden, want dat is aan de beurt. Er word bij mijn schoonfamilie echt niks gezegd over dat het ook leuk zou zijn als Hanna een zusje krijgt. Lekker die frustraties. Ik zeg al tegen mijn man: ik ben straks haast nog teleurgesteld met een zoon omdat ik me er zo aan irriteer nu. Onzin hoor maar ik word er een beetje dwars van... Oh en dan nog rondom de kerstdagen. Sm werkt in een winkel en haar baas had al gezegd dat ik echt niet rond de feestdagen moet bevallen want dan is het zoooo druk in de winkel. Weet je mag ik überhaupt bevallen... Pff merk dat ik me er boos om maak bah!

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, jeetje zo frustrerend en zo herkenbaar! Iedereen die ook maar denkt zich ermee te moeten/kunnen bemoeien. We hebben niet eens in de hand wanneer het gebeurt en zijn al lang blij als het eindelijk eens zo ver is. En dan ook nog eens het geslacht, het moet niet gekker worden. Bah kan me er zelf over opwinden. Is eigenlijk helemaal niet goed voor ons maar waarom moet iedereen dan ook maar wat te zeggen hebben. Hier ging het in het begin ook al dat het dan maar niet met oud en nieuw of kerst moet komen. Wachten tot volgend jaar en dan minimaal de uitgerekende datum, nou ze zoeken het allemaal maar uit en wie het er niet mee eens is heeft pech gehad ;). Dat dwarse snap ik trouwens ook heel goed! Heb ik precies hetzelfde ;).

We hebben net de klossen onder het logeerbed gezet en het kan helaas echt niet :(. Het is ontzettend instabiel... nu moeten we dus nog iets anders verzinnen, pff.

11. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Bailief: ja ik ben ook best ongeduldig aan't worden merk ik.. maar nog niet zo "erg" als jij hahaha Tenminste.. dat denk ik. Ik ben er wel steeds meer mee bezig.. vooral 's ochtends zo van, weer een nacht om en niks aparts gevoeld (in de zin van "wat jammer").
    Ik heb Kees Plastic Sand Boxkleed gekocht.. die is gewoon effen zandkleur.. en ik ben gezwicht en heb ook Boxkleed Funnies Stof Giraffe Bruin tegelijk meebesteld (oepsie.. kon het gewoon niet laten.. ik vond die plastic kleden die ik zag niet zo leuk/ of juist wel leuk maar niet passend bij de rest van mijn kamer vandaar).

@Saar: nou zeg.. kan me niet voorstellen dat het erg leuk is om bij je schoonfamilie langs te gaan als het alleen maar gaat over wat ZIJ willen en hoe het zou moeten (een jongen, en niet een meisje etc). Pff.. erg frustrerend lijkt me.. vooral omdat je je echt moet inhouden om niet tekeer te gaan op zo'n moment lijkt me. Kijk dat iemand een mening/idee ergens over heeft is tot daar aan toe.. maar in dit geval vind ik het wat smaakloos (zeker als ze er over bezig blíjven). ((knuf)) voor jou. Zegt je man er trouwens wel eens iets van op zo'n moment?

@Nono: op zich wel lekker zo'n "luierdag" toch? Wel naar dat je ondanks dat je je rust neemt nog zo'n last hebt van die pijnlijke buiken.

12. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Bailief, evt lege bierkratjes of een extra matras

13. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Bai: zie je berichtje nu pas.. balen meid. Zoals Prutske indd zei: kratjes werken als het goed is ook. Ik ga er maandag ook halen want klossen passen niet.

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

LA85, ook leuke kleden toch :) en staat mooi bij elkaar volgens mij! Haha online shoppen is hier ook nooit goed voor mijn portemonnee want er moet altijd wel iets extra's bij :p. Dat "wat jammer" ken ik ook, ik heb de laatste tijd de neiging om half slapend aan mijn buik te voelen of die er nog is. Vervolgens ben ik teleurgesteld dat ik die nacht niet bevallen ben. Ja alsof je dat in je slaap doet... :p ik spoor geloof ik niet helemaal ;).

Ik twijfel eigenlijk of kratten wel werken. Het probleem is namelijk dat het bed kantelt zodra je kracht zet om erop te komen. Hij heeft namelijk niet vier poten maar een soort ijzeren doorlopende beugels. Moeilijk uit te leggen. Dus maar eens kijken of ik toch niet ergens een extra matras kan lenen.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Ja het is echt de manier waarop. Mijn moeder zegt het dan op een manier: joh ik word echt nieuwsgierig, wie weet is het wel een zusje voor Hanna. Zou toch leuk zijn he?! Maar een jongen natuurlijk ook. Of: je buik is wel echt heel anders als bij Hanna, maar dat zegt natuurlijk niet dat er ook een jongen in zit. Kijk dat vind ik echt heel anders. Maar goed ik zie ze nu niet meer tot na de bevalling;) Balen van het bed. Hopelijk vind je snel een andere oplossing. Kun je niet gewoon tijdens de bevalling en kraamtijd een matras op je eigen matras gooien? Als je dat 's avonds dan vervelend vinden (jullie hadden 1 matras toch ofzo?) dan kun je hem er toch zo afhalen?

La85: We zeggen allebei niet zoveel meer. Laten ze maar kletsen. Als we niks zeggen word er ook niks gevraagd verder.

Hier weer een lekker nachtje tot 5 uur, maar wel lekker verder gesoest. Vanmorgen mag ik lekker op bed blijven:D Doe ik elke zondagmorgen de laatste tijd. Manlief gaat dan met dochterlief naar de kerk en ik ga vanavond voor zolang ik het nog volhoudt.

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, dat is inderdaad een heel andere manier, dat is ook gewoon normaal. Maar die van je schoonfamilie... soms jammer dat je niet kunt kiezen wie je gratis bij je man krijgt ;). Ik vraag mij wel eens af hoe mijn vriend toch uit die familie kan komen omdat hij veel leuker is haha. Andersom vraagt hij dit zich ook wel eens af als het bijvoorbeeld om mijn broertje gaat ;).

Ik ga eens kijken of ik ergens nog een matras vandaan kan toveren, hoop dat iemand er eentje over heeft.

Jammer dat je alweer zo vroeg wakker was maar je hebt vast lekker genoten van het blijven liggen ;). Ben benieuwd hoe lang je het nog vol houd, en wie weet ben je volgende week al wel bevallen ;)

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou mijn man heeft dat ook wel bij mijn oudste zus. Hoe we daaraan komen;) Vervelend hoor die schoonfamilie:)

Hopelijk lukt het je met een matras. Je hebt zelf geen logeerbed ofzo staan?

Ja ik ben ook benieuwd, maar we doen ons best. Ik ga er niet vanuit dat ik deze week beval eerlijk gezegd.. Ik hoop het wel, maar ik heb het gevoel over tijd te gaan.

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

Nee helaas zelf geen logeerbed. Ach ja komt vast wel goed. We moeten alleen even opschieten :p. En anders maar naar het ziekenhuis. We hebben de kraamzorg al gezegd dat mijn vriend het bed gewoon verschoont telkens zodat zij zich die paar uur alleen met mij en de baby bezig kunnen houden. Ze wilden eerst namelijk ook nog in die tijd de boel verschonen. Dus volgens mij is het dan minder noodzakelijk dat ik hier iets hoogs heb.

Ik hoop het ook voor je maar het is ook beter dat je er niet vanuit gaat. Hier precies hetzelfde, ik hoop dat het a.s. zaterdag begint maar dat zal vast niet. Ga er maar gewoon vanuit dat het nog een aantal weken duurt.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja kan het alleen meevallen. Het zijn ook de controles die je krijgt na de bevalling waarom je bed omhoog moet zijn. Stel dat je hechtingen hebt, dan worden die dagelijks gecontroleerd enzo. Ook bij de bv is het handig als je hoog zit zodat de kraamverzorgster goed kan meekijken.
    Ik kom nu net lekker uit bed. Heerlijk zonder rennend kind:D

Ik begin gigantisch tegen morgen op te zien. Ik ga vanmiddag met manlief zitten om alles op te schrijven zodat hij het ook weet en ik niks vergeet.

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh ja dat is ook zo, had ik nog niet aan gedacht. Wat een gedoe is zo'n bevalling en alles eromheen eigenlijk ;). Twijfel trouwens of ik nog borstvoeding wil geven, ik weet echt niet wat ik wil en het is gebaseerd op niks
    Want flesvoeding en borstvoeding hebben allebei voor- en nadelen. Heb maar besloten dat ik na de bevalling wel bekijk wat op dat moment goed voelt. Voor de zekerheid flesvoeding gekocht, mocht ik dat ineens willen.

Wat naar dat je zo tegen morgen op begint te zien, hoe komt dat? Bang dat er misschien te weinig begrip is?

Deel Deze Pagina