Saar, succes alvast! Komt vast goed met het gesprek. Wel heel vervelend dat je zo hebt liggen piekeren. Hopelijk aankomende nacht een betere nacht. LA85, wat vervelend dat jij ook al zo'n slechte nacht hebt gehad, voor jou hopelijk ook een betere nacht aankomende nacht. Haha oke dan wordt het kerstmenu hier kant en klaar van de AH . Prutske, laat die bevalling dus maar snel beginnen dan kun jij aan je gerookte zalm . Het is niet te geloven maar ik heb eindelijk de gordijnen van de babykamer afgemaakt! vanmorgen al, ik ben trots op mezelf haha.
Hoi, ik ben er nog 37 weken vandaag dus ik mag bevallen Al is het natuurlijk beter dat ze nog even blijft zitten Ik ben het hele weekend eigenlijk druk geweest...wel met tussenpozes gerust wat ook echt nodig was Maar eigenlijk is nu wel alles echt klaar. Schoongemaakt wat ik nog extra schoon wilde maken, kledingkast weer veranderd haha, alles gekocht wat er nog op het lijstje staat dus ik ben er helemaal klaar voor Natuurlijk ondertussen wel weer wat op mn lijstje geschreven maar dat is allemaal geen noodzaak denk ik haha Gister naar het ziekenhuis geweest voor een CTG, en idd nog steeds veel baarmoederactiviteit. Thuis ook heel veel harde buiken en gerommel, steken enz enz maar gelukkig niet echt pijnlijk maar ik vole wel dat er echt wat aan het gebeuren is Gister bijna 1 1/2 uur aan de CTG moeten liggen, baby doet het echt super maar ja..ze maakte zich toch al wel een beetje "zorgen" om al die drukte in mn buik. Ook omdat ze in stuit ligt, en zo actief is, komt er veel druk op mn vliezen tijdens die oefenweeen, dus ik mocht wel naar huis maar zodra ik denk dat ik vocht voel van onder moet ik direct bellen, ook bij twijfel. NU moet ik zeggen dat ik nog niet overdreven veel afscheiding heb van onder dus ik denk wel dat ik vruchtwater ga herkennen als het gaat lopen. Dinsdag weer terug voor CTG en prikken we een datum voor de keizersnee Hoop zo dat we met kerst als gezinnetje thuis kunnen zijn Dat wordt dan voor het eerst in 7 jaar weer echt een fijn kerstfeest...sinds de dood van mn moeder is kerst nooit meer kerst geweest voor me....en hoewel ik dr ook deze kerst meer ga missen dan ooit natuurlijk!! voelt het ook gewoon heel fijn dat vanaf nu geen feestdag meer zo "kaal" zou zijn....het gemis van mn moeder blijft maar onze wens zal er vanaf nu altijd bij zijn Vanmiddag met de hond naar de dierenarts, gelukkig gaat mn vader mee want ik ga m niet kunnen houden. Hij krijgt een chemische castratie Heb nog een intact teefje ook thuis en ik verwacht dat deze begin januari loops wordt, normaal gaat de intacte reu dan 3 weken naar mn vader maar dat wil ik nu niet, hij moet ook wennen aan de baby. Een nest puppies hebben we al eens gehad (10 stuks) nooit meer!!! en ik heb ook echt geen zin om heel mn kraamperiode tussen 2 van die hitsige honden te zitten, pipen..janken..niet eten..snauwen tegen elkaar..kwijlen Brrrrrrr Dus hij krijgt een testosteronblokker en dan heeft hij geen last van zn hormonen
Staffie, wat lekker dat alles klaar is! Nu tevreden met de kastindeling? Haha. Ik hoop echt voor jullie dat jullie deze kerst met jullie dochter kunnen doorbrengen . Je omschrijft zoiets verdrietigs heel mooi vind ik. Succes met je hond straks! Onze hond wordt waarschijnlijk ook in januari loops, de timing kon niet beter. Ik hoop dat ze het nog even uitstelt haha. Mooie buikfoto! Hier, ik heb ontzettende last van buikloop sinds vanmorgen . Verder nergens last van dus ik hoop dat het snel voorbij is. Om 1 uur hebben we de echo, daar kijk ik wel naar uit. De laatste echo. Maar ik hoop dat mijn buik zich dan een beetje rustig houd omdat we dan ook nog 3 kwartier later de gewone controle en belinstructies hebben...
La85: Ook al 's nachts wakker. Duurt de tijd ook zo lang he?! Ik lag te piekeren over mijn gesprek van vandaag. Prutske: Graag gedaan. Bailief: Applaus!!! Staffie: Fijn dat alles goed was en dat je alles klaar hebt. Maar je vliezen zouden dus evt. kunnen breken als ik het goed begrijp? Best spannend! Ik hoop het ook voor je dat je met kerst thuis bent met je gezinnetje. Wauw wat bijzonder! Succes bij de dierenarts. Prachtige buik heb je! Zit vast een prachtig meisje in Bailief: Succes vanmiddag. Je hoort weleens dat vrouwen leeglopen voor de bevalling Ik ben weer terug van mijn gesprek. Het was heel goed dat ik was gekomen en heel reëel. Ze vroeg wat ik wilde en dat wist ik niet. Zelf vond ze een keizersnede wel gerechtvaardigd. Ze gaat dit nog met de andere gyns overleggen en ik word woensdagavond gebeld. Vind het heel heftig, is echt schakelen. Maar goed de kans dat het weer gebeurd is aanwezig en aangezien ik al klachten heb.. Spannend.
♥Jaarwisseling MaMa's♥ Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing! xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy! Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy! LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy! Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december - Baby Girl! Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing! MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl! NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl! Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl! Verrassing: 2 Boy's: 4 Girls: 5 ` ~ Bevallen ~ ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 24 november - Baby Girl & Baby Boy! ~*Afspraken*~ 10 December - Controle vk - Saar22 10 December - CTG + controle gyn - Staffie84 11 December - Info avond poliklinische bevallen - Staffie84 11 December - controle vk - LA85 11 December - controle vk - Prutske 12 December - Doppler - Nono 13 December - extra groeiecho ziekenhuis - LA85 13 December - CTG - Staffie84 16 December - Groeiecho + Gyn - Nono 18 december - Controle gyn - Saar22
Bailief, jeej eindelijk de gordijntjes klaar! Spannend de laatste echo.. veel kijkplezier! Staffie, nou ik hoop voor je dat jullie zo'n fijne kerst hebben dan. Veel gerommel dus al.. nouja wie weet dat het zichzelf al aankondigt voordat de keizersnee geplanned is. Mooie buikfoto!! Saar, fijn dat je het gesprek achter de rug hebt.. inderdaad erg spannend! @Hier, vandaag weer doppler echo gehad.. was goed! Ze hadden een nieuw echo apparaat dus waren best lang bezig met alles uitvogelen waardoor de afspraak (weer eens) een half uur uit liep.. Zitten is niet echt fijn met een kont tegen je ribben aan, pfoe! Maar goed daarna controle.. zoals ik al had verwacht was mijn bloeddruk weer hoger. Heb met 34 weken nog op een onderdruk van 70 gezeten.. vorige keer was 'ie al 80 en nu zat ik op een onderdruk van 90.. ze wou mij toch liever deze week nog weer zien en moest ik ook maar even bloedprikken en urine weg brengen om te testen op zwangerschapsvergiftiging. Naja Donderdag had ik de doppler toch staan dus hebben erna de controle geplanned. Qua vocht kon ik in de gaten houden op de weegschaal, als ik nu ineens veel aankwam kon het betekenen dat de kleine zich over een niet al te lange tijd aan zou kondigen? Heb er nooit van gehoord.. maar het zal wel. Ook moest ik goed opletten dat ik geen hoofdpijn kreeg, anders direct bellen. Nouja, hou 't allemaal wel in de gaten..
@Saar: ahhhh dat is goed nieuws op zich toch? Wat fijn dat jullie woensdag al terugkoppeling krijgen Dan is er daarna in ieder geval duidelijkheid nietwaar? @Bailief: goed van je meis! Blij met het resultaat? Is de buikloop alweer over? Heb je pruimen gegeten ofzo? Hier nog steeds het tegenovergestelde.. ik heb de roosvicee laxo inmiddels gevonden (inderdaad tussen de gezondheidsproducten - dank voor de tip) maar tot nu toe werkt het helemaal niet.. ik mag blij zijn als ik 1 of twee keer per week naar het toilet "mag".. @Staffie: oeee ook spannende tijden voor jou.. dat zou geweldig zijn natuurlijk als jullie voor kerst al lekker met z'n allen weer thuis zijn. En mooie foto trouwens!! @Nono: hou die weegschaal maar in de buurt dan Ik heb geeneens een weegschaal.. wist ook niet dat het verschil in vocht net voor de bevalling zodanig is dat je het kunt terugzien op de weegschaal.. Hier: niet veel gerommel.. wat bandenpijn, denk van het ronddraaien vannacht (wist niet meer hoe ik moest liggen op een gegeven moment).. Ben om 10u vanochtend even een dutje gaan doen want was gewoon te moe om wakker te blijven. Verder ligt de kleine zodanig dat hij als hij beweegt af en toe op een heel vervelende plek/ spiertje drukt daar helemaal onderin. Niet extreem pijnlijk of iets, maar wel heel gevoelig. Ik hoop stiekem maar dat hij gewoon druk aan't uitoefenen is daar beneden en gewoon nog wat verder "zakt" Ik merk dat ik het zooooo leuk vind als ik iedereen al hoor praten over de in te plannen bevallingsdata etc. Ik hoop elke keer dat ik nog wat oefenweeën krijg zodat ik in ieder geval het idee heb dat er bij mij ook schot in de zaak zit hihi
La85: Ik moet nog wel wennen aan het idee dat het zo zou kunnen gaan, maar begin er wel steeds meer zelf ook aan te denken dat dit het beste is. Maar goed helemaal zeker is het nog niet. Wel of geen voorwerk zegt volgens mij niet zo heel veel. Is het niet je blaas waar die in zit? 't Word wel spannend nu he?! Komt echt allemaal dichtbij.
Hallo dames! Ik ben er nog/weer! Mijn verlof is nu echt helemaal officieel ingegaan, dus ik kan weer gezellig meekletsen Erg druk gehad met afronden op het werk, sinterklaas en gister ook onverwachts babyshower gehad. Erg leuk, maar wel heel vermoeiend! Saar: fijn dat je het gesprek in gegaan bent en dat ze je serieus namen toch? Wel inderdaad erg spannend dat je woensdag ineens concrete plannen zou kunnen hebben voor een keizersnede! Bailief: Hopelijk zag alles er netjes uit bij je echo! Nog gevraagd of het inderdaad een teken kan zijn van een naderende bevalling, zoals Saar zei? Fijn gevoel he, dat de kamer dan nu echt af is? Nono: Goed dat ze je in de gaten willen houden. Ook wel fijn om te weten dat je thuis ook het een en ander kan checken ivm zwangerschapsvergiftiging. Heb je donderdag al meteen de uitslag van je urine dan? Of nemen ze donderdag pas bloed en urine voor te testen? LA85: Hier ook weinig gerommel. Maar inderdaad wat jij zegt soms wordt er een gevoelig plekje onderin geraakt. Hier is ze volgens mij ook aan het dalen, de vorm van mijn buik is anders en ik heb het idee dat het lager zit. Staffie: Oe spannend! Lijkt me ook fantastisch om met kerst als gezinnetje thuis te zijn. Ik kan me voorstellen dat je daar enorm naar uitkijkt Prutske: Hier ook dikke voeten. Is het bij jou ook zo wisselend? De ene keer schrik ik me rot, maar dan valt het de andere keer toch weer wat mee. Verder hier: Soms heb ik ineens steken aan de binnenkant van mijn rechterbovenbeen. Ik heb het idee dat het dametje daar lekker op een zenuw ligt te drukken of dat het met indalen te maken kan hebben. Soms zak ik er bijna van door mijn been Maar het is eigenlijk na een paar minuten ook altijd weer weg. Zometeen even naar de stad met de bus. Moet nog wat kleine dingen halen voor in huis, dus lekker op het gemakje. Daarna alles wat ik bij de babyshower gekregen heb in de was gooien en misschien nog wat strijken. Maar dat laatste zal later in de week wel pas gebeuren Voor de rest heb ik mijn puzzel maar weer eens van zolder gehaald. Manlief is de hele week werken tussen 13.00 en 22.30 dus ik moet mezelf zien te vermaken! Morgen controle bij de VK. Ben heel benieuwd wat mijn bloeddruk doet. Zoals gezegd last van dikke voeten en tintelende vingers. Maar dat had ik al wel langer. We zullen zien. Ik zal mijn afspraak even bijvoegen en een buikfoto plaatsen. (dat laatste lukt me op een of andere manier niet. Staat in mijn album!) LIefs!
♥Jaarwisseling MaMa's♥ Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing! xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy! Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy! LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy! Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december - Baby Girl! Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing! MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl! NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl! Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl! Verrassing: 2 Boy's: 4 Girls: 5 ` ~ Bevallen ~ ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 24 november - Baby Girl & Baby Boy! ~*Afspraken*~ 10 December - Controle vk - Saar22 10 December - Controle vk - MaDe87 10 December - CTG + controle gyn - Staffie84 11 December - Info avond poliklinische bevallen - Staffie84 11 December - controle vk - LA85 11 December - controle vk - Prutske 12 December - Doppler - Nono 13 December - extra groeiecho ziekenhuis - LA85 13 December - CTG - Staffie84 16 December - Groeiecho + Gyn - Nono 18 december - Controle gyn - Saar22 Zo, mijn afspraak van morgen staat er weer bij!
@Staffie84: Mooie buik! @Bailief: Ohh heb de laatste tijd vaak gelezen dat diarree weleens het begin van de bevalling kan zijn.... Fijn dat de gordijnen nu klaar zijn Hoe was de echo? @Saar22: Vervelende he die nachten... ik heb tot 3 uur wakker gelegen Keizersnede is wel even wat anders.... ben benieuwd wat ze/jullie besluiten. @nono: Fijn dat de echo goed was. Wel balen dat je bloeddruk aan het stijgen is. Hopen dat ie niet verder omhoog gaat! @LA85: Dat gevoel herken ik volgens mij wel... ik denk dat de kleine dan beweegt met z'n hoofd in mn bekken. Niet zo een heel fijn gevoel. @MaDe87: Lekker dat je nu echt verlof hebt!! Leuke cadeaus gehad op je babyshower?? Hier vanaf gistermiddag heel veel gerommel gevoeld. Continu harde buiken die vooral erg doortrokken naar m'n rug. Kon er eerst ook niet van slapen. Uiteindelijk toch in slaap gevallen en toen ik wakker werd was het weg. Hoop nu toch echt dat het snel een keer gaat doorzetten. Morgenmiddag weer op controle bij de vk. Hierbij nog 2 foto's van ons kamertjes (krijg het alleen niet mooi in zijn geheel op de foto, kamer is iets te klein haha)
Made: Lekker verlof. Even wat anders. Ben je lekker verwend? Klinkt als veel vocht die tintelende vingers enzo. Hopelijk blijft je bloeddruk binnen de perken. Me88: Irritant dat gerommel. Ik hoop dat het wat doet. Hopelijk is je bloeddruk nog stabiel. Mooi en lief kamertje! Ik begin nu zelf ook te neigen naar een keizersnede. Stel dat ik zelf zou kiezen voor een natuurlijke bevalling en ik scheur helemaal uit dan heb ik de rest van mijn leven enorme problemen. Dus als ze zeggen wij denken dat het beter is een keizersnede dan gaan we daar voor.
Saar, dat klinkt als een fijn gesprek. Ik ben blij voor je dat ze zoveel begrip voor je heeft en ben heel benieuwd wat er uit het overleg komt. LA85, vervelend dat de roosvicee laxo niet helpt... Misschien wat meer van nemen? MaDe, lekker verlof! Geniet ervan! Heb je veel leuke spullen gekregen? Dat door je been zakken door een steek herken ik wel. Heb het af en tpe en dan telkens op dezelfde plek. Ik geef de baby de schuld . Nono, jij brengt daar ondertussen aardig wat uurtjes wachtend door of niet? Goed dat ze je in de gaten houden. Me88, mooi!! Erg lief die muurschildering! Jammer dat het gerommel niet doorgezet heeft. Hier, liggingsecho was goed, ze ligt vast . Ze heeft veel vruchtwater werd mij verteld. De vk probeerde de echo zo leuk mogelijk te maken ondanks dat we weinig zagen. Ook nog gecheckt of ze nog steeds een meisje is . Verder is mijn onderdruk 85, omdat ik op het randje zit en i.c.m. het vele vocht vasthouden moet ik goed in de gaten houden of ik geen hoofdpijn krijg of me naar ga voelen. Buikloop, ik had er ook van gehoord dat je lichaam zich leegmaakt voor de bevalling maar ik ga er niet op hopen haha. Nu nergens meer last van en ik had ook niks geks gegeten dus we zullen het zien
Made, de dikke voetenvooral aan het einde van de dag. Als ik veel heb gestaan of gelopen. Hier helpt het wel om ze daarna omhoog te leggen en goed drinken. Das alleen s nachts weer een ellende moet je heel de tijd plassen. Me, niet leuk dat gerommel of het moet echt wat doen. Bij f heb ik eigenlijk alleen wat indalingsweeen gehad. En toch ook en hele vlotte bevalling. Hoop ik nu weer. Saar, fijn dat de artsen een beetje willen mee werken. Bailief, hoe is het? Je bent zo stil Nono, wat balen van je bloeddruk. Hoop dat het binnen de perken blijft La85, klinkt als de klachten die ik had met het indalen maar dat kan het dus niet zijn Hier eigenlijk weinig nieuws. Alles gaat goed. Ja ik ben s avonds blij als f naar bed is. Lekker rust maar dat heeft meer te maken met het feit dat man dan werken is. Oja woensdag via vrienden nog even vip shoppen bij de kruitvat vip avond. Lekker overal 20 % korting op.
Bailief: Oeh ik herken je verhaal echt van mijn zwangerschap. Heb je het nog over de rest gehad? De kleine heeft het zo te horen wel goed bij je. Prutske: Pittig hoor dat je dan met f alleen bent. Ik ben altijd blij als manlief thuis is, hoe erg Even klaagzang... Ik kan echt goed merken dat ik zwanger ben. Ik trek deze onzekerheid zo slecht. Moet ik nog tot woensdag wachten voordat ik duidelijkheid heb. Terwijl ik me graag ergens op voor wil bereiden. Ik zie beiden eigenlijk op het moment niet zitten. Laat het kind maar gewoon zitten
Gaat goed hoor, Prutske. We waren tegelijk aan het typen geloof ik . Ik zou willen dat ik kon zeggen dat de buikloop gelijk effect had haha. Leuk dat vip shoppen, nog even lekker wat inslaan .
Hahaha Saar, de baby laten zitten? Weet je het heel zeker? . Nee ik snap je wel, onzekeeheid is niks voor ons, hoogzwangere hormoonbommen. Nog heel even volhouden (ja advies waar je niks aan hebt, ik weet het ; Ik weet niet of ik er nou zo blij mee moet zijn dat mijn verhaal herkenbaar is voor jou, maar ach ik zie wel weer hoe het volgende week is . Ik heb wel even aangegeven dat ik het echt niet meer zag zitten. Had een vk die ik nog niet eerder had gezien i.v.m. zwangerschapsverlof dus ik "durfde" er niet verder op in te gaan. Stom he? Ze heeft het wel genoteerd maar verder weinig op gezegd.
He bah vervelend. Je moet het toch gewoon uit kunnen spreken bij wie dan ook. Hanna heeft tot 39+5 dagen gezeten he?! Ze leiden niet zomaar in is mijn ervaring. Als jij of de kleine niet in gevaar zijn dan doen ze niks. Maar t is wel heel vervelend en naar. Je kunt je goed beroerd en moe voelen. Haha nee ik denk dat het er toch uit moet. Ik hoop dat zij de beslissing voor me nemen en snel een beetje haha.