Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Ik hoop het bij f heb ik het ook gehad maar dan altijd s avonds. Em wel altijd de wc gehaald of een emmer bij de hand gehad. Het opruimen is nog het ergst.
    Gelukkig is f bij opa ern oma

2. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @LA85: Gisteravond en vannacht wel weer gerommel maar minder als de nacht ervoor. Nu weer met harde buiken op de bank.

@Staffie84: De muurschildering is door mijn tante gemaakt.
    Lekker dat je een goede nacht hebt gehad :)

@Saar22: Vervelend van de vk. Als jij er geen goed gevoel bij hebt moet je dit gewoon blijven aangeven. Het is nog altijd jouw lichaam en jouw bevalling!!

@Bailief: Bij de AH hebben ze kip met pesto en pijnboompitten. 20 minuutjes in de oven en het is klaar, erg lekker!

@Prutske: Balen zeg!! Hopen dat je er snel vanaf bent. Morgen alweer 38 weken dus het komt nu echt dichtbij :)

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou ik geloof dat ze in het ziekenhuis een vrij strikt beleid hebben, maar goed als ik een datum heb, hou ik die net als seentjuh voor mezelf. Ook mijn omgeving wil ik niets vertellen. Behalve mijn ouders (en evt. schoonouders wat manlief wil) want die zijn oppas.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik zit het programma 'ik word moeder' te kijken. Wat een jankprogramma. :) Misschien wel extra met de keizersnede in mijn achterhoofd.

5. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Even Ego en emo...
    Wordt er helemaal gek van:(:(

Vanmiddag CTG gehad, deze was perfect, toen naar de gyn, weer een echo...maar volgens hem is ze dus niet gegroeid afgelopen week:(

Hij vind het lastig te meten, lastig om te zeggen hoe of wat.. dus nu gaat hij overleggen met collega's.
    Morgen moet ik om 10.00 uur er zijn voor weer en echo en CTG, moest mn spullen meenemen:(
    Ik moest me ook geen zorgen maken en lekker slapen vannacht;)
    Maar....hij zit er dus aan te denken het kindje morgen al te halen:$:$:$

Ik ben nog niet zo ver...echt niet...dan moet ze de couveuse in enz enz

Maar hij wist ook niet goed wat te doen..dus ik ben met lekker veel vragen en onzekerheid naar huis gegaan...

Bah...

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Bailief
    Herkenbaar je vriend ;)
    De mijne begint echt heel zenuwachtig te worden merk ik en reageert daarom ook kortaf op mij;)
    Snap het wel dus reageer er maar niet op maar leuk is anders...
    Net als vandaag, vertel hem wat de gyn heeft gezegd..
    "Ja maar vorige week zei je dat ze goed gegroeid was!"..
    Uh..ja dat zei d egyn toch ook??Kan ik niks aan doen dat ie nu wat anders zegt:x GRRR;)

@Saar
    Misschien is een evt volgens kindje wel een kleintje? Waardoor natuurlijk minder risico's geeft op een ruptuur??

Vervelend van je vk vandaag, maar wacht idd morgen maar af, komt vast goed ;)

@Prutske
    Vervelend zeg!! *zacht gezegd* maar hopelijk is dat het begin ;)
    Snel bevallen maar:D:D

@Me88
    Who echt heel knap!! Doe mij ook zó'n tante haha

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Baaaaah staffie, daar zit je niet op te wachten. Knuffel! Hoe klein schatten ze haar nu? Spannend zeg, kan me voorstellen dat je er doorheen zit. 't Is al steeds zo onzeker. Maar misschien ben je morgen mama en heb je je meisje in je armen. En je weet ook niet hoe de kleine meid het over 1 of 2 weken doet he?!

Grootte heeft geen invloed op een evt. ruptuur dus helaas.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Staffie, jeetje dat is schrikken zeg :(. Dan ga je morgen wel met een heel raar gevoel naar het ziekenhuis... kan je vriend wel mee? Helaas heb ik niet echt bemoedigende woorden voor je, denk ook niet dat je daar veel aan hebt want het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan maar ik wil je wel vast veel sterkte en succes wensen bij die afspraak morgen!

Mannen zijn maar een geval apart, wat moeten we er toch mee ;)

Saar, inderdaad lekker voor je houden die datum ;). Ik heb gisteren een stukje van dat programma gezien. Die blonde vrouw was zo relaxed bevallen, ik hoop dat ik er ook zo bij kan liggen. Vond die andere vrouw bij wie het kindje ongepland/ongewenst was erg heftig. En grote kans dat hun kindje dat later terug ziet...

Me88, hele goede tip, dankje! :D

Prutske, nog last gehad? Hopelijk wordt het niet zo als bij F.

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nee schrok ik ook wel van, van haar opmerking. En inderdaad zal dat kindje dit terug zien. maar ik denk ook dat ze echt heel erg moesten schakelen. En je weet ook niet hoe er geknipt en geplakt is. Altijd lastig. Ik heb ook niet echt een kik gegeven tijdens de bevalling. Was gewoon mezelf en trok me terug in mijn eigen coconnetje. Dus het is ook maar hoe je karakter is.

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oja ik was nog iets vergeten.

Vriendlief belde schoonmoeder net gewoon om te vragen hoe het was, vroeg ze alweer of ik niet aan het bevallen was!! Man man zeg moet dat nu zo vaak gevraagd worden?

We hebben net samen de week boodschappen gedaan en ik lig nu op de bank met een kruik en hele zere heupen/bekken :(. Als ik loop schuifel ik maar een beetje, zoveel last heb ik ervan. Bah.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

♥Jaarwisseling MaMa's♥

Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing!
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december - Baby Girl!
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing!
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl!
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl!

Verrassing: 2
    Boy's: 4
    Girls: 5
    `
    ~ Bevallen ~

ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 24 november - Baby Girl & Baby Boy!

~*Afspraken*~
    11 December - Info avond poliklinische bevallen - Staffie84
    11 December - controle vk - LA85
    11 December - controle vk - Prutske
    11 December - belafspraak gyn. - Saar22
    12 December - Doppler - Nono
    13 December - extra groeiecho ziekenhuis - LA85
    13 December - CTG - Staffie84
    16 December - Groeiecho + Gyn - Nono
    18 december - Controle gyn - Saar22

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ja dat heeft ze zeker gemoeten, het 5e kindje ook, pff. En inderdaad kan het door het knippen en plakken ook heftiger overkomen, blijft tv. Vond het vooral opvallend dat ze sprak over "dat kindje" ipv mijn/ons kindje. Ik vermoed dat ik ook zo ben, helemaal terugtrekken en afsluiten van de rest om mij heen. Merk trouwens dat ik me nu ook al aan het terugtrekken ben, ik wil het liefst niemand meer hier op bezoek hebben en zelf wil ik de deur niet uit. Ik wil mezelf heel graag lekker in huis opsluiten en alles weer open gooien als ik de bevalling gehad heb. Heel raar is dat, zullen de hormonen wel zijn.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Herkenbaar hoor bailief. Is heel logisch. Je gaat je richten op de bevalling en je kindje en daar heb je de buitenwereld niet bij nodig. Irritant zo'n schoonmoeder. Ik maak af en toe zelf het grapje:D Bah er komen steeds meer dingen bij he?! Jij moest toch ook ergens deze week weer naar de vk of niet?

14. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @Staffie84: Jeetje dat is schrikken. Ik hoop voor je dat je toch nog een beetje kan slapen vannacht en dat je morgen weer lekker naar huis kan na de CTG!

Vanmiddag bij de vk geweest. Bloeddruk was 120/80 dus dat is mooi.
    Ze heeft de rest van de afspraken alvast ingepland, hoop alleen niet dat ik er nog heen moet ;)
    17-12, 24-12 en 31-12 controle vk

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Fijn me88! Hopelijk blijft het een beetje zo dan is het goed te doen! Maar ik hoop ook niet dat je naar al die afspraken hoeft;)

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Fijn dat het herkenbaar is, Saar. Mijn vriend heeft me gevraagd of het wel normaal is, haha. Geloven ze je als je het zegt? :p Ja het houd niet op hier met de mankementen ;) maar goed nog een paar weken! Ik moet volgende week dinsdag pas weer naar de vk, er was geen plek op maandag. Moet het nog op de lijst zetten :).

Me88, ik hoop met je mee dat je daar niet meer heen hoeft ;)

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Nou, ik weet nu ook hoe gerommel aan voelt en ik vind het niet fijn voelen. Erg vermoeiend is het. Flink wat gerommel nu hier, wat vast niks betekent en daarom wil ik het ook nog niet voelen. Maarja zoveel heb ik niet te willen.

18. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Gerommel is inderdaad vervelend! Hoop voor je dat het snel ophoudt en dat het pas weer terugkomt als je gaat bevallen!

19. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Hee meiden,

Ik lees af en toe mee als het me lukt maar reageren is te vermoeiend.
    Maar staffie ik wil je succes wensen morgen en hopelijk krijg je toch nog wat goed nieuws ik hou het in de gaten!

Veder heb ik elke nacht last van maagzuur of voor weeën slaap dus erg slecht.
    Kan alleen op mn rug liggen maar las ergens dat dat slecht is. Ga vrijdag bij vk vragen want zou hoop schelen als dat geen kwaad kon..

Fijne avond nog meiden! Xx

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Gerommel is bijna helemaal weg :) mag ook wel want ik vond het wel weer leuk geweest :p.

xDoo, ik lig veel op mijn rug, totdat het te zwaar wordt en dan moet ik op mijn zij gaan liggen. Dat is dan altijd gevoelig omdat het lijkt alsof de baby dan anders gaat liggen maar volgens mij is het niet slecht. Ik heb wel gelezen dat er dan wat minder zuurtstoftoevoer kan zijn, weet niet of dat nou bij jezelf of de baby is, maar mijn ervaring is dat je lichaam vanzelf aangeeft wanneer je anders moet gaan liggen. :) wel heel vervelend van je maagzuur! Hier wordt het ook steeds meer en dan altijd 's avonds. Moet er eigenlijk wat voor halen maar dat heb ik nog steeds niet gedaan.

Deel Deze Pagina