Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Voor degene die het interessant vindt: "ik wordt moeder" gaat deze keer over een geplande keizersnede. Ik schakel nu pas in maar wel weer op het mooiste moment: de geboorte. :)

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Zit net mn tranen weg te vegen haha..
    Zo bizar dat dit een van deze dagen bij mij gaat gebeuren
    Helaas geen natuurlijke keizersnede maar ik hoop nog steeds dat het mogelijk is dat ik dr zo snel mogelijk op mn borst krijg

Mn tas staat helemaal klaar...
    Maar slapen gaat m denk ik niet worden
    beetje last van adrenaline en spanning denk ik

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Aah Staffie, zo onwerkelijk denk ik dat je dit ook meemaakt in deze dagen? Eindelijk na de hele zwangerschap en na al die tijd van wachten op deze zwangerschap jullie meisje zien. Je gaat vast nog veel meer huilen, van blijdschap ;). Ik ben heel benieuwd naar morgen, hoop voor je dat als je moet blijven ze ook lekker gehaald wordt. Want als ze toch niet gegroeid is dan kan ze beter gaan groeien buiten je buik. Kan jij de hele dag baby staren :)

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ja ik weet echt niet wat ik moet hopen..
    morgen halen maar dan moet ze misschien nog in de couveuse en ga ik misschien naar huis terwijl zij er nog ligt:(

Of me op laten nemen en dan volgende week een ks..
    Zodat ze hopelijk niet in de couveuse hoeft en we samen naar huis kunnen..

Mn hoofd maakt overuren maar ja...dat heeft natuurlijk geen nut haha...
    Ik moet maar afwachten..bah..die onzekerheid trek ik niet:(

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Nacht rustig doorgekomen? Ik word niet geloofd hoor ik kan niet erg goed liegen...

Xdoo: Denk goed om jezelf! Op je rug slapen is niet slecht hoor, je word hoogstens zelf benauwd...

Staffie: Heel veel sterkte vandaag. Niet teveel piekeren in het ziekenhuis weten ze wat het beste voor jou en je meisje is. Belangrijkste nu is om een gezond kindje op de wereld te zetten. En 't is wel een meid he die zijn pittiger als jongens over het algemeen. Maar ik snap je gepieker helemaal, hier lig ik ook al een tijdje wakker:)

6. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Staffie: heeel veel sterkte vandaag!!! Ik zal aan jullie denken..!! ((hele dikke knuffel))

@Saar: nou als we dichter bij elkaar in de buurt woonden konden we nachtelijke theekransjes houden.. ik ben ook alweer van 2:30 wakker.

@XDoo: wat ik heb gehoord is dat je best op je rug mag liggen/slapen, omdat je lichaam het vanzelf aangeeft als de zuurstof toevoer ietsie minder zou worden waardoor je niet meer comfortabel zou liggen en je dus hoe dan ook je uit jezelf op je zij zou draaien. (beetje een rare zin maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik ;) )

@Bailief: ik heb ook dat programma nog gekeken en daarna naar bed gegaan :) Met het oog op kerstplannen: nee, heb er nog geen eigenlijk..

Hier: Gisteren geheel onverwachts te horen gekregen dat mijn oma ernstig ziek is en het waarschijnlijk niet gaat halen. Ik heb vannacht geen bericht gehad maar dat zegt niks want ik denk dat mijn familie me 's nachts niks zou laten weten omdat ik toch niks zou kunnen doen verder. Gisteravond was ik er heel erg mee bezig.. was hoe dan ook vrij rustig vond ik zelf (emotioneel gezien) maar mijn lichaam zei wat anders.. een heel erg gespannen gevoel wat ik niet weg kreeg. Ben verder heel nuchter ingesteld... Ik zou het echt heel naar vinden als ze nu zou sterven, net voordat ik beval van haar allereerste achterkleinkind.. heb altijd een wens gehad dat ze mijn eerste kind nog zou leren kennen. Maar ja zoiets heb je niet zelf in de hand natuurlijk. Dus que sera, sera.
    Mijn moeder zei al zoiets van "nou hou die kleine nog maar even een paar weken "binnen" totdat dit (met je oma) allemaal voorbij is".. Ik heb maar niet gezegd dat ik daar anders over denk ;) Nog een paar weken?! Ik heb mijn kleintje liever dit weekend dan in januari!! ;)

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wat naar La85. Heel veel sterkte. Klopt dat je het niet in de hand hebt, maar naar blijft het wel. Zou voor je moeder wel heel dubbel zijn als je nu/rond haar sterven zou bevallen, maar het valt inderdaad niet te plannen.

Nachtelijke theekransjes.. hmmm lekkere koekjes 's nachts. Ja lijkt me wel wat

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Staffie, heel veel sterkte! Ben je de nacht nog een beetje doorgekomen? Heel logisch al dat gepieker, het is zo'n omslag ineens. Ik hoop dat wat er ook beslist wordt, je je erin kunt vinden!

LA85, wat een naar bericht, jij ook heel veel sterkte! Heb je nog wel wat kunnen slapen? Snap je wel hoor dat de baby zo snel mogelijk zou mogen komen. En jij kan het toch niet sturen dus niks van aantrekken dat het nu even niet zo goed zou uitkomen ofzo. Wel lekker toch, geen kerst plannen? Dan heb jij alle tijd om te bevallen ;) liever eerder natuurlijk!

Saar, heb jij een beetje afleiding vandaag? Het zal wel telkens door je hoofd spoken of niet? Hier de nacht zonder gerommel doorgekomen maar helaas wel een keer of 20 wakker geweest. En dan ook klaarwakker, heel vervelend.

9. nono

nono Niet meer actief

Bailief, ja dat was weer interessant gister met het programma 'Ik wordt moeder' .. Ben nou eigenlijk wel vooral benieuwd hoe het er in 't buitenland aan toe gaat..
    Vervelend dat je vannacht zovaak wakker bent geworden..

Staffie, veel sterkte vandaag!

LA85, ik snap je heel goed.. Ik hoop dat ze het nog mee mag maken dat de kleine geboren word.. Laat haar maar snel geboren worden..

Saar, jij was er vanochtend ook weer vroeg bij.. Spannende dag vandaag hmm..

@Hier, werd rond 5 vannacht wakker gezien mijn melkfabriek blijkbaar geopend was! Mijn shirt was gewoon super nat aan 1 kant bij m'n borst, oops! Met m'n slaapkop maar een schoon shirt aangetrokken, slaapt niet echt fijn als het nat is. :p
    Ik begin het zwanger zijn echt zat te raken.. de bewegingen van de kleine beginnen pijn te doen.. ook zo'n ontzettende druk beneden alsof ze er direct uit wil komen. Bekken doen pijn.. en energie is ver te zoeken.. ugh.. sorry voor mijn klaagbericht....

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Mijn moeder is hier even voor koffie en is nu naar buiten met Hanna. Verder vanmiddag gewoon rusten en filmpje kijken ofzo. Moet er gewoon even doorheen. Vervelend he die korte nachten.

Nono: Even zoogcompressen halen dan heb je er geen last meer van. Tenminste niet van doorlekken;) Klinkt alsof ze goed diep is ingedaald, is op zich wel een goed teken. Ligt ze klaar om geboren te worden, maar ja wel vervelend van de pijn. Ze krijgen ook steeds minder ruimte om lekker te gaan liggen he?!

11. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Even kort,

Ik ben opgenomen. De gynaecoloog is nog aan het opereren dus eind van de middag weet ik meer.
    Morgen gaat hij op vakantie, misschien heeft dat er ook mee te maken?
    Dus ik ben benieuwd of hij het voor zn vakantie wil halen haha

Ctg was trouwens goed, groeiecho ook maar nog steeds klein. P8, net 5 pond maar wel lange benen haha

Vindt het nu wel heel spannend worden:D:):p

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oeh spannend staffie. Wie weet wil hij het zelf wel doen en 5 pond met deze termijn is niet zo heeeeeel licht toch? Mijn nichtje was 5 pond met 40 weken. Hopelijk ben je vandaag mama en mag je je kleine meid lekker in je armen houden.

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Nono, nou je bent al klaar voor het voeden haha. Nu nog "even" bevallen ;).

Saar, lekker dat je moeder even met Hanna naar buiten was. Hopelijk loopt het niet uit vanavond en wordt je een beetje vroeg gebeld.

Staffie, wat spannend! Misschien wil hij haar vandaag wel halen vanwege zijn vakantie. Ik hoop het voor je! Als ze 5 pond is heb je misschien ook nog geluk met naar huis gaan omdat ik (uit mijn hoofd) gelezen dacht te hebben dat een kindke 2450 gram moet zijn om naar huis te mogen/thuis te mogen blijven.

14. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Nou ik ben weer voor een week goedgekeurd en als de kleine er volgende week niet is wil ze proberen of ze me kan strippen.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Ik ga er nog vanuit dat ze me vergeten:cool: Hoezo is mijn glas half leeg haha.

Prutske: Super dat ze het volgende week wil gaan proberen. Laten we hopen dat het niet nodig is.

16. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @LA85: Het zou mooi zijn als je oma het nog mag meemaken dat de kleine er is, sterkte!

@nono: Herkenbaar die lekkage, ik loop al een week of 15 met zoogcompressen.

@Saar22: Ik hoop dat je snel gebeld wordt en dat je weet waar je aan toe bent!

@Staffie84: Spannend dus nog steeds! Ik denk ook niet dat ze met 5 pond de couveuse in hoeft.... en moet je meisje wel even in het ziekenhuis blijven, mag je als moeder geloof ik ook een aantal dagen blijven. Maar ik hoop natuurlijk voor je dat ze direct lekker mee naar huis kan :)

@Prutske: Hopen dat de kleine er volgende week al is en zo niet dat het strippen dan wat gaat doen!

17. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Prutske: dat is goed nieuws op zich toch? Op naar volgende week!! :)

@Staffie: Nou jij houdt de spanning er wel in hè? Wel heel leuk dat je tijd hebt gemaakt om ons een kleine update te sturen. Hoop dat je daar straks (als de gyn iets heeft laten weten) ook nog ff tijd voor hebt ;)

@nono: jij weet in ieder geval dat je melk zal hebben ;) Ik twijfel wel eens of er bij mij überhaupt iets uit gaat komen.. mijn borsten zijn niet voller geworden of iets..

Hier: vanmiddag heb ik controle.. zal wel niet veel speciaals zijn vermoed ik. Misschien een wat hogere bloeddruk omdat ik toch wat meer stress dan normaal heb vandaag.

Ik heb mijn bericht van vanochtend ff teruggelezen en merk dat ik wel heeeeel rustig was op dat moment. Misschien ietsje té.
    Kort nadat ik het bericht had geplaatst kreeg ik telefoon met het bericht dat mijn oma is overleden. Het heeft een minuut of 10 geduurd en toen in een keer kwam het besef en heb ik toch wel even wat gehuild. Geprobeerd van niet want voor haar is het misschien beter dat ze in ieder geval niet lang heeft hoeven lijden (ze had sinds gister heel veel moeite met ademhalen door hartfalen en lag daarom aan de zuurstof), maar ik vind het hoe dan ook heel zuur allemaal. Ik ben zoooo dicht bij het krijgen van mijn ukkie en nu kan ze het niet meer meemaken.. Ze heeft altijd geroepen dat ze dacht dat het een jongetje zou worden, en ik wou het een verrassing houden dus heb haar nooit verteld of het inderdaad een jongetje wordt of toch een meisje. Nu vind ik dat ergens toch wel heel jammer. Maar ja dat is achteraf hè? Doorgaans ben ik vrij rustig als iemand die dicht bij me staat overlijdt maar ik merk dat de hormonen toch ook wel meespelen nu.. het valt me zwaarder dan gedacht om niet heel emotioneel te zijn. Probeer om mezelf te lachen en mezelf wat op te vrolijken met suffe dingen maar om nou te zeggen dat het heel erg goed werkt? Niet echt dus..

Enfin.. ik ga heb nog 2 uurtjes tot mijn controle bij de vk dus ik ga of nog even een uurtje rusten of alvast wat eten voorkoken (ik heb nog kipfilet in de koelkast waar ik iets mee moet doen en later vandaag komt daar niks meer van denk ik omdat er dingen voor de begrafenis geregeld moeten worden etc).

18. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Na het spreekuur pas dus na 4 uur. En ik reken er op dat het veel later zal zijn aangezien ik zelf ook een afspraak heb staan woensdag na het spreekuur. Die gyn. is zo ongelooflijk druk die ik heb.

La85: Gecondoleerd, dikke knuffel meis. Huil maar lekker en geen spijt hebben van de dingen die je wel of niet hebt gedaan. Dit kon je ook niet weten. Heel veel sterkte in de komende week.

Lekkende borsten: Bij de eerste niet gehad en toch een jaar bv gegeven. En nu ook nog geen lekkende borsten terwijl het nog 'maar' 7 maanden geleden is dat ik ben gestopt.

19. MaDe87

MaDe87 Actief lid

30 mei 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    LA85: Gecondoleerd met je oma. Wat is het dan echt erg snel gegaan zeg! En inderdaad wat Saar ook al zegt: voel je niet schuldig hoor!
    En borsten: hier ook nog geen lekkages te bespeuren en ook niet veel gegroeid, dus ben net zo nieuwsgierig als jij. Ik kan me niet voorstellen dat er straks melk uit zal komen, maar we zullen zien :)

Prutske: Ik ben benieuwd of het strippen nog nodig zal zijn. Ik heb een voorgevoel dat je kindje er dan al lekker zelf is uitgekomen :D

Staffie: Wat spannend! Ik ben erg benieuwd! Komt nu wel heel dichtbij he.. Straks komt de gyn, misschien wel klaar om te gaan beginnen. Ik zal voor je duimen dat alles, op welke manier dan ook, mag leiden tot een gezond kindje in jouw armen!

Nono: Oeps! Haha, nouja ook wel weer een teken dat het einde in zicht is toch?

Xdoo: Lekker rustig aan hoor!

Me88: Bij mij plannen ze de afspraken per week, niet zo ver vooruit. Maar inderdaad hopen dat je ze niet allemaal meer hoeft te doen ;)

Bailief: Hier nog geen last van gerommel in mijn buik. Behalve uitstekende billen en voeten, maar dat komt uiteraard door meer en meer ruimtegebrek. :)

Voor de meiden die ik vergeet: sorry! Niet expres :)

Hier:
    Gisteren controle gehad. Bloeddruk was 10 punten gestegen in twee weken tijd, en omdat ik altijd een lage bloeddruk heb wilde ze toch dat ik even een plasje deed om te controleren op eiwitten. Gelukkig was mijn urine helemaal schoon. Maar goed, toch ondertussen 120/78 en veel last van vocht en tintelingen. Daarom moet ik goed in de gaten houden of ik hoofdpijn krijg, misselijk wordt of sterretje ga zien.
    Mocht mijn bloeddruk maandag nog meer gestegen zijn, zullen ze wellicht gaan strippen om dingen te versnellen. Spannend!
    Doet dat trouwens zeer? Kan me er niks bij voorstellen hoe dat eigenlijk precies gaat :)

Ik zal het lijstje even updaten.
    Bailief jij moest 17 december?

Groetjes!

20. MaDe87

MaDe87 Actief lid

30 mei 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    ♥Jaarwisseling MaMa's♥

Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing!
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december - Baby Girl!
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing!
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl!
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl!

Verrassing: 2
    Boy's: 4
    Girls: 5
    `
    ~ Bevallen ~

ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 24 november - Baby Girl & Baby Boy!

~*Afspraken*~
    11 December - Info avond poliklinische bevallen - Staffie84
    11 December - controle vk - LA85
    11 December - controle vk - Prutske
    11 December - belafspraak gyn. - Saar22
    12 December - Doppler - Nono
    13 December - extra groeiecho ziekenhuis - LA85
    13 December - CTG - Staffie84
    16 December - Groeiecho + Gyn - Nono
    16 December - Controle VK - MaDe87
    17 December - Controle VK - Bailief
    18 december - Controle gyn - Saar22