Hier werkt man door tot de kraamhulp weg is en is daarna 2 weken vrij. Behalve 24 dec dan moet hij echt werken. Hij is kok dus drukke tijd nu
Oh ja dat had je al eens gezegd. Nou zeker drukke tijden. Zijn ze met kerst niet open? Hopen dat de kleine zich dan niet op de 24e aankondigt... Maar ja dan komt er ook wel weer een oplossing. Mooiste is dan over een dag of 4 denk ik? Ach ja haha.
Goeiemorgen, we hebben ons allebei verslapen... telefoon waar de wekker op aan stond was uitgevallen. Niet echt handig Duidelijk over praten doen we gelukkig ook, maar soms ben ik wel bang dat ik de boosdoener ga worden want het blijft zijn moeder. Mijn vriend zegt er uit zichzelf weinig over maar als we het er dieper over hebben dan geeft het hem helaas echt een verdrietig gevoel en dat wil ik dan weer niet. Saar, goed dat je man het allemaal op zich gaat nemen met het langskomen. Ik denk dat mijn angst hier is dat schoonmoeder en zus zich niks aantrekken van wat wij willen omdat het in hun cultuur zelfs zo is dat de vrouw die bevallen is met haar kind een week naar haar schoonmoeder of eigen moeder gaat. Thuis bevallen is trouwens ook echt verschrikkelijk, het ziekenhuis wordt mij nog steeds aangeprezen door schoonmoeder. Want thuis bevallen is voor arme mensen... nouja ik hou erover op want anders blijf ik bezig Ik denk dat je nu bewuster gaat genieten van de laatste dagen/weken dat he zwanger bent of niet? Lijkt me heel fijn om straks een datum te hebben. Prutske, Hahaha 2 dagen na de bevalling nog wel, daar zat je vast op te wachten . Wel handig zo'n kraamhulp doe dat goed aanvoelt. Wij hebben wel samen afgesproken hoeveel dagen we maximaal in de eerste week de familie langs willen hebben. Zijn we het gelukkig helemaal over eens. Lekker zeg dat je man straks een aantal weken thuis is!
Nou ik heb redelijk geslapen maar het is zo druk op de afdeling, maandag al 3 baby's in anderhalf uur, gister ook, vanacht 3 bevallingen echt bizar! Er liggen nu 9 jongens en 1 meisje haha Morgen om half 1 sta ik gepland, echt zo spannend, mn vriend heeft heel de nacht niet geslapen @saar Fijn dat je duidelijkheid heb! @prutske Hopelijk beval je ruim voor de kerst zodat je man lekker vrij kan nemen Sorry als ik iets of iemand vergeet maar het leest lastig terug via mobiel. Wordt nu echt spannend he meiden!! Welkom zijn bijna allemaal snel aan de beurt
Bailief: oh lekker handig haha. En was je vriend nu wel lief voor je? Wel lekker dat je nog zo lang kunt slapen toch? Herken dat wel hoor, voor een man is het blijkbaar erg moeilijk om iets over zijn moeder te zeggen en al helemaal om tegen haar in te gaan... Dan helpt de cultuur inderdaad ook niet zo mee. Hopelijk gaat hij wel duidelijk zijn in de kraamweek, want dat is echt zijn taak! Jij moet je richten op je kleine en je herstel! Ik geniet best wel van het zwanger zijn ja, maar voel me ook wel iets beter (adrenaline???). Staffie: Ja heel fijn. Wat spannend dan ben je om 1 uur mama, gek idee of niet. Kom je straks op een grote kamer te liggen met meerdere mensen? Kan druk en hectisch zijn op de afdeling he?!
Dat zijn er veel, Staffie! En morgen is jullie dochter er ook. Ik vind het echt spannend voor je. Arme vriend van je, die heeft straks geen energie meer over Saar, haha ja deze keer was hij wel lief, volgens mij vond hij het wel lekker dat hij zich verslapen had . We hebben allebei wakker gelegen tot een uur of half 4, dus ik was ook wel blij dat we ons verslapen hadden. Ja dat is het echt met die mannen, voor vrouwen zal het wel anders zijn. Adrenaline kan goed, heb je nu ook meer de behoefte om toch nog even iets te doen of kun je jezelf goed inhouden? Seentjuh, hoe is het bij jou? Misschien al bevallen?
Even iets anders. Ze zeggen toch wel eens dat dieren anders gaan doen als dd bevalling dichterbij komt? Wij hebben een kat die in het begin van de zwangerschap niet van mij af te slaan was. Na een paar maanden werd ze weer "normaal" en de laatste paar dagen wordt ze steeds aanhankelijker. Moet tegen mij aan liggen zodra ik op de bank zit. Ben heel benieuwd of zij het misschien nu al aan voelt.
Al lang dat ie dat doet Prutske? Lijkt me wel leuk als ze het echt blijken aan te voelen. Maar ik ga nergens op hopen.
Nono. Grappig dat ze dat zo zeggen.. hier zeggen mijn verloskundige dat kindjes vaak toch wat over lopen dan eerder komen. Bailief. Hier wil ik toosjes met file American! pff tis ook altijd wat met schoon fam. niet de moeite willen doen om je echt te leren kennen en je in je waarden laten maar vervolgens wel verwachten dat jij voor hun alles naar hun zin maakt als hun dat willen. Je hebt niet voor niets verslapen vooral als je pas zo laat in slaap bent gevallen! Hier merk ik nog niks van de dieren dat ze anders reageren.. dus ben benieuwd. Prutske Fijn dat kraamhulp zo goed inspeelde in de situatie.. en wat een rare opmerking als je net bevallen bent alsof je hoofd daar echt op dat moment naar staat ofz.. Saar. Lekker dat jou man 3 weken vrij heeft als de kleine er is! Ben benieuwd wat je voorkeus data is! fijn dat je nu iets meer geniet van het zwanger zijn! hopelijk kan je de laaste zwangerschap de laatste weekjes goed afsluiten. Staffie. lekkere drukte om je heen dus! spannend morgen middag ben je gewoon moeder! Hier. redelijk goed geslapen paar x wakker geworden van maagzuur en plassen maar veder als een blok geslapen. toen ik bed uit kwam waren mn voorweeën weer lekker bezig elke x om de 10 min. of kleine moet nu gewoon gaan komen of ze moeten op houden tot het echte moment want zo aantal dagen/weken door lopen is ook niet lekker.. aangezien ze toch wel pijnlijk zijn.. noujah we zullen het zien..
Oeh dan ben ik erg benieuwd of het bij jou iets zegt Prutske! Die hier plakt sinds gisteren zo erg, die dag ervoor ook al wat meer maar nog niet zo als nu. xDoo, ik hoop voor je dat ie snel komt want dit is ook vervelend. Maar helaas kunnen die voor weeën soms ook weken duren... wie weet doen ze bij jou morgen wel ineens anders, de dieren . Pff ik ben net even een kast gaan afstoffen maar het deed echt zeer bovenaan mijn buik. Niet mijn ribben gelukkig, maar dat stuk waar je buik zo bol wordt waar het zo trekt aan je huid. Heb het wel afgemaakt maar ben geloof ik een half uur bezig geweest...
Bah! Mn slijmprop is los gekomen. Wat ziet dat er vies uit... Toch even de vk gebeld en die zegt dat nu nog te weinig is om langs te komen het moet echt om 5a4 min komen en 60 sec aanhouden. Dus blijft onzeker wanneer meneer wilt komen... maar mn lichaam is in ieder geval wel aan het werk.
Ik ga even mijn verhaal hier neerplakken: 37 weken vandaag. Eerst wezen bloedprikken en daarna had ik weer een doppler echo, gaan ze kijken of de doorstroming in de vaten wel goed is. Was prima, ze heeft ook maar even een groeiecho erachteraan gedaan.. had eigenlijk Maandag maar ze hoopte dat ik op die manier even 'pauze' kreeg van alle echo's. Nou prima, kindje werd 2460 gram geschat nu.. was gewoon netjes gegroeid en zit nu op de p10 lijn 34 weken en een aantal dag...en, dus nog bijna 3 weken achter.. Beentjes liepen netjes 37weken en 1 dag. Daarna controle van bloeddruk en uitslag bloedprikken.. uitslag van 't bloedprikken was prima.. en de bloeddruk eerst ook.. Ik moest nog wel even aan de CTG omdat ik haar minder lang actief voelde elke keer.. Had behoorlijk last van harde buiken zo ook te zien was op de CTG en tijdens de CTG voelde ik mij gewoon niet lekker worden, weer misselijk enzo.. dus toen de CTG klaar was heb ik het aangegeven bij de verloskundige dat ik mij niet lekker voelde en graag zou willen dat de bloeddruk nogmaals gemeten werd.. dat heeft ze gedaan en ik had ineens een bloeddruk van 160/100.. oeii zegt ze.. ik ga even overleggen.. dus ze is gaan overleggen met de Gynaecoloog en moest ik een tijd aan de bloeddruk meter.. na een tijdje zakte de bloeddruk weer wat.. was kantje boord zei ze, als het hoog was gebleven dan mocht ik niet meer naar huis.. ik mocht nu wel naar huis op de voorwaarde dat ik heel rustig aan deed, dat betekent dat ik dus niet meer boodschappen mag doen, niet meer poetsen in huis en verplicht ben om 'smiddags een middag slaap te nemen.. Ah, nou goed.. in ieder geval weer lekker naar huis.. ben nu net thuis en ga lekker rustig aan doen nu! Gelukkig doet ons meisje het goed..
Haha ziet het er zo erg uit? Voel je er echt een prop uit komen? Wordt wel steeds spannender zo. Je lichaam is in ieder geval bezig.
Bailief, haha lekker dan dat verslapen! Achja, weer een beetje slaap ingehaald op die manier. Het zou best kunnen met dieren, heb daar ook wel eens van gehoord ja! Saar, ah gespook.. heeft ze dat vaker? Lijkt mij zo eng. Mijn vriend had het er wel eens over dat zijn zusje ging slaapwandelen en de ogen echt open had ook. Brrrr Staffie, yess morgen. Fijn om naar uit te kijken ofniet. Prutske, nou wie weet betekent dat wel iets bij je.. Xdoo, spannend zeg! De slijmprop ben je in ieder geval kwijt.. laat het nou maar beginnen!
He Nono, dat was schrikken. Gelukkig zit je zo goed onder controle maar wat naar want hier ging je niet vanuit. Hopelijk komt jullie kleine meid snel, of hebben ze liever dat ze lang blijft zitten i.v.m. de groei? Laat je maar lekker verwennen thuis door je vriend.
Bailief, ze hebben het er eigenlijk niet over gehad.. Ik heb haar wel gevraagd of ze eventueel in de couveuse moet als ze geboren word.. maar dat zou ze niet hoeven. Inderdaad, had het niet zo verwacht.. misschien wel gehoopt dat ik hetzelfde zou krijgen als hoe ik mij thuis momenten voel? Want nu heb ik duidelijkheid hoe het komt dat ik mij telkens niet lekker voel.. dan is m'n bloeddruk dus gewoon zo hoog. Als ik het niet had gehad op dat moment dan zou ik thuis weer afvragen hoe het zou komen..
Nono Fijn dat met de kleine goed gaat. en dat je nu weet als je je niet lekker voelt dat je weet waar het vandaan komt. gelukkig zakt het ook weer van zelf zodat je wel thuis mag blijven! Bailief. ik voelde wel wat nattigs in mn onderbroek dus dacht ik kijk ff. toen zag ik iets bruin glibberigs en veegde ik me af en zag ik de rest van bruin glibberige beetje wit slijm draad. mn moeder vertelde dat bij mn broer ze echt mooie witte wattenprop achting iets had verloren maar zo zag bij mij echt niet uit haha!
Bailief: Nou ja dat is in ieder geval fijn dat je dan toch nog een beetje bijgetankt bent. Ik wil nu nog wel even wat dingen doen, maar wel op een heel rustig tempo. Xdoo: Wat vervelend die voorweeën. Wel een teken dat je lichaam zich klaar maakt, maar ze zeggen dat slijmprop verliezen niet zoveel zegt. Hopelijk in jou geval wel. Ja ik ga straks wel met een goed gevoel de operatie in hoop ik. Al zullen de laatste dagen wel zenuwen zijn. Nono: Oef net op het randje dus... Ik vind het nogal een hoge bloeddruk eigenlijk, maar goed als hij dan wel zakt. Inderdaad goed je rust pakken wil ook nog weleens helpen. Wanneer moet je nu terug? Spoken is hier gewoon wakker in bedje zitten en een beetje miepen, we horen haar anders nooit. Dieren: geen flauw idee, maar zou zomaar kunnen. Hoop voor jullie dat het klopt. Hier even bij mijn moeder een kerstbakje gemaakt. Was gezellig. Vanavond lekker beentjes omhoog.