Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hmm dat is inderdaad wel een idee, Saar. Op papier zetten. Ik hoop dat mijn vriend dit toch allemaal snel wat serieuzer gaat nemen. Ik heb hem gezegd dat ik waarschijnlijk die eerste dagen zelf niet goed kan aangeven wat ik wil door de hormonen en emoties enzo maar volgens mij kan hij zich er nog niks bij voorstellen. Hij kwam er gisteren ook ineens achter dat het bloeden toch echt wel langer gaat duren dan een paar dagen, hij schrok ervan. Hij weet geloof ik half niet wat er straks te wachten staat.

2. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Slijmprop verliezen wil niet zeggen dat je gaat bevallen want je lijf kan dat gewoon opnieuw aanmaken!
    Die mededeling kreeg ik bij f toen ik mijn slijmprop was verloren.
    Met afscheiding kan aan het eind ook gewoon gebeuren.

Zo f maar eens ophalen

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Slijmprop zegt inderdaad niks. Je kunt natuurlijk altijd de vk bellen, maar die zal zeggen dat het nog wel 2 weken kan duren. Afscheiding hoort er op het eind gewoon bij helaas.

Bailief: Vloeien kan heel heftig zijn na de bevalling met stolsels e.d. Ik plaste onder de douche, was een stuk prettiger als op de wc met al die hechtingen. Maar ik zou dat maar doen. Kun je hem evt. papiertje onder de neus drukken van zo hebben we het afgesproken.

Hier gisteren ook een heftig gesprek gehad. Keizersnee is toch anders om je op voor te bereiden. Maar mijn man luistert gelukkig wel. We zaten al te geinen dat we maar een codewoord moesten afspreken voor als het bezoek me te veel werd. Zegt mijn man: oh dan zeg je maar ik heb toch zo'n zin in een mcflurry:) Lekker ding is het ook. Ik denk dat het voor mij een hele kunst wordt om Hanna los te laten. Bah daar heb ik echt geen zin in.

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ja is ook zo Prutske. Ik maak mezelf wel blij als ik 3 cm. ontsluiting heb want de vk zei dat het dan pas echt begonnen is. Daarom hoop ik dat het voor jou anders is, xDoo!

Ik moet vandaag boven stofzuigen en dweilen. Stond op mijn lijstje van wat ik nog moet doen. Het is dat de stofzuiger al boven staat maar anders zou ik er niet eens aan beginnen, rugpijn vandaag.

Oja, dat waterdichte molton hoeslaken kon niet op tijd bezorgd worden. Nu wordt het de 18e, hopen ze... nog even en ik heb het niet meer nodig. Zie het nog niet zitten om dat hele zeil onder ons laken te leggen dus ik denk dat ik maar een vuilniszak open knip en die onder mij leg. In de hoop dat het kraken dan meevalt.

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

We zijn alweer tegelijk aan het typen geweest, Saar.

Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om Hanna los te moeten laten. Lijkt me een heel emotioneel iets en dan ook nog de emoties erbij omdat je weet dat jullie kindje geboren gaat worden. Pff. Denk dat het misschien fijn is om haar er zoveel mogelijk bij te betrekken?

Haha jullie codewoord is leuk :D. En eigenlijk vind ik dat codewoord nog niet eens zo'n slecht idee :p.

Ik heb inderdaad ook al gezegd dat ik de eerste dagen onder de douche wil plassen, als dat mij een beetje pijn kan besparen dan graag. Denk dat ik hem nog even moet uitleggen hoe het er na een bevalling aan toe gaat haha. Heb hem al wel al het verband laten zien dat in het kraampakket zit, dat hielp een beetje :p

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh wat balen dat het zo lang duurt met de molton. Maar de 18e is van de week al dus dat geeft de burger moet. Je zou ook een standlaken dubbel onder je laken kunnen leggen en als je vliezen breken snel uit bed springen. Kans is niet zo groot dat het daarmee begint maar goed. Sterkte met stoffen en zuigen. Zuigen doe ik al heeeeeeeeeeeel lang niet meer.

Ja ;t is ook niet voor 1 nachtje ofzo, maar gelijk 3 of 4. Ze is nog nooit uit logeren geweest. Maar ja we moeten eerst aan de baby denken samen en dan aan haar. Zij gaat het heel leuk hebben bij opa en oma moet je maar rekenen.

Misschien moet je er nog even bij zeggen dat je er in het begin wel 2 tegelijk gebruikt...

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

2 tegelijk? Dat wist ik niet eens maar dat ga ik hem straks gelijk zeggen :D

Ja dat is best lang. Gaat ze naar je schoonouders of jouw ouders? Inderdaad nu eerst aan de baby denken maar leuk is anders. Al heeft zij er straks een broertje of zusje bij, dan is ze vast vergeten dat ze een paar dagen niet bij je was. Een heel speciaal kerstcadeau ;).

Dat strandlaken is ook een goed idee, beter ook zan een vuilniszak. En inderdaad de kans is klein, maar als het gebeurt dan hou ik graag mijn matras heel ;).

Heel verstandig om niet meer te stofzuigen. Het is ook heel zwaar kan ik je vertellen. Maar het is me gelukt, was gelijk het enige huishoudelijke dat ik doe vandaag.

8. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @Staffie: Succes zo en geniet van jullie meisje!! :)

@Xdoo: Spannend, ik loop zelf helaas al bijna 4 weken met 1 cm ontsluiting. Ik hoop voor jou dat het snel doorzet.

@Prutske: Lekker dat je hebt kunnen uitslapen.

@Saar: Volgens mij hebben de ouders er vaak meer moeite mee om hun kindje weg te brengen dan de kindjes zelf ;)

Ik heb opeens heel erg de drang om schoon te maken....... magnetron van binnen en buiten gedaan, nu is de badkamer aan de beurt!

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Me88, haha hou je het wel een beetje vol? Je mag het bij mij ook wel komen doen :D

10. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Als ik wat doe heb ik er daarna wel aardig last van... maar ben dat bank zitten nou wel zat.
    Probeer nu ook elke dag even een rondje te lopen buiten, lekker wat frisse lucht.

M'n zus zei ook al dat ik haar ramen wel mocht komen lappen... Dat doe ik helaas toch echt niet meer ;)

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Kan, maar hoeft niet. Maar 't is wel meer als een menstruatie als je pech hebt. Ze gaat naar mijn ouders. Weet niet of het een kerstcadeautje word, maar goed. Nou ja dat is in ieder geval dik zo'n strandlaken en je mag er vanuit gaan dat je niet direct volledig leegloopt. Evt. doe je er nog een kraammatje tussen?

Me88: lekker, nesteldrang. Ook alweer 38 weken jij! Gaat hard he?! Ik denk dat dat het ook is hoor. Ik hoop alleen dat ze het trekt om elke dag 2 keer bij me te komen en weer weg te moeten. Maar goed dat zullen we wel zien. Volgens de papieren lig je 4 dagen in het ziekenhuis.

Heb wel de papieren binnen voor bloedprikken en anesthesist. Gek hoor. Ik heb net een bende boodschappen gehaald. Ik heb zo'n zin in droge worst en die mag je niet dus heb lekker gehaald voor na de bevalling (zul je zien dat ik er dan geen zin in heb...).

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Me88, he jammer zeg :p haha nee hoor hou het maar lekker bij je eigen huis.

Saar, mag dat niet, droge worst? Oeps... dat heb ik voroge week nog gegeten, een paar keer zelfs. Dat wordt toch gerookt dus dan mag het toch wel?

Meer dan een menstruatie had ik al rekening mee gehouden, eigenlijk hou ik rekening met een bloedbad want dan kan het alleen maar meevallen haha.

Een vroeg of iets verlaat kerst cadeautje dan ;). Maar ik neem toch aan dat ze je voor de kerst inplannen want anders is de kans groter dat het uit zichzelf begint lijkt me...

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik dacht altijd dat het niet mag, maar goed... Ik wacht nog wel een paar weken. Ze willen de kleine zo lang mogelijk laten zitten dus ik verwacht niet dat het voor kerst gebeurt hoor. Ik was de vorige keer nog helemaal niet rijp met 39,5 week dus ze verwachten het niet al te vroeg..

14. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Droge worst wordt alleen gezouten en gedroogd. Maar ik eet dat ook gewoon hoor.

Alleen zorgen dat je wel een wat drogere worst uitzoekt

15. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Heb net ff bijgelezen maar er is veel gekletst ik hou het even niet meer bij..
    Voor de meiden die hun slijmprop al kwijt zijn en ook al behoorlijk wat voorweeën hebben - wat spannend allemaal!! Ik weet ook wel dat met het verliezen van de slijmprop en voorweeën niet alles gezegd is, maar op de een of andere manier lijkt/klinkt het dan toch meer hoopgevend (op een naderende bevalling) dan bijvoorbeeld bij mij - ik heb geen van beide (helaas?!)

Ik had vanochtend de groeiecho op het ziekenhuis. Kindje is mooi op zijn eigen curve gegroeid, nog steeds iets onder gemiddeld zeiden ze maar helemaal snappen doe ik het niet want de kleine wordt nu geschat op ruim 2900gram?! Wat is dan gemiddeld vraag ik me af? Ben tenslotte nog geen 38 weken en dan klinkt 2900gram toch al heel behoorlijk vind ik!
    Ik hoef in ieder geval niet meer terug naar het ziekenhuis en mag volledig terug onder behandeling van de vk :) Ben ik uiteraard heel blij mee. Dat gezegd ben ik vandaag niet lekker.. ook maar 3 uurtjes weer geslapen vannacht dus heb net nog wat gerust.

Verder: beetje gedoe/drukte met de te regelen begrafenis. Mijn oma wilde graag een dienst in de kerk en tja die kerk had geen plek voor ons tot a.s. dinsdag.. dus het wordt allemaal behoorlijk gerekt qua tijd terwijl ik het daadwerkelijke afscheid eigenlijk het liefst zou snel mogelijk voorbij wil hebben).

@droogworst: ik meen ook ergens gelezen te hebben dat die eigenlijk niet "mag" tijdens de zwangerschap.. Maar ik vind die sowieso niet lekker dus die heb ik me niet hoeven ontzeggen als het ware.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

La85: Oh wat duurt dat dan nog lang. Snap dat je het het liefste zo snel mogelijk achter de rug wilt hebben. Fijn dat je niet terug hoeft naar het ziekenhuis. 2900 gram klinkt goed, ze groeien nog gemiddeld 150 gram per week. Hier met 36 weken 3100 gram :cool:

Droge worst: Ik wacht er nog wel even mee voor alle zekerheid, nog maar een week of 2,5-3. Red ik wel.

Sjonge ik zit keihard te janken bij dat programma ik word moeder. Vreselijk...

17. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @Saar22: Jaa alweer 38 weken vandaag... einde is in zicht!
    Ik wist niet dat je 4 dagen moest blijven... maar elke keer weer afscheid nemen zal inderdaad wel lastig zijn :(

@LA85: 2900 gram voor deze termijn vind ik ook niet heel licht. Fijn dat je weer terug kan naar de verloskundige.
    Sterkte nog de komende dagen!

Ik word moeder.... zat vanmorgen de aflevering van gister terug te kijken. Bij mij bleven de tranen ook lopen. Was blij dat ik alleen op de bank zat hahaha

18. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ach ja ik heb niks aan de worst over gehouden dus het zal wel meevallen. We hebben het nu ook niet meer in huis dus dat scheelt ;).

Ik heb dat programma deze keer niet gezien maar het was dus een lekkere huil-aflevering? Dan ben ik blij dat ik het niet gezien heb :p.

LA85, he wat naar dat het zolang moet duren allemaal. Snap wel dat je het zo snel mogelijk achter de rug wil hebben. Natuurlijk helemaal omdat je ook maar zo kunt bevallen. Ik hoop voor je dat je de komende nachten wat beter gaat slapen.

Ik heb vandaag een raar gevoel telkens als ik op sta maar ook als ik rustig ga liggen. Kan het het beste beschrijven als ongesteldheidspijn in rug en buik die opkomt en weer zakt. Maar niet erg heftig ofzo, meer irriterend.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: Fijn he dat het lekker op schiet! In de folder staat dat het ontslag de 3e dag na de keizersnede plaats vind. Dus dan denk ik 4 dagen in totaal. Maar goed wat is nou 4 dagen. Ik had het vooral op de keizersnede. Toch wel fijn om je ergens op voor te kunnen bereiden. Had verwacht dat het er heel eng uit zou zien, maar het valt erg mee.

Bailief: Nou ja geeft ook niet, want het kan zijn dat er iets verkeerd inzitten, maar dat zit niet in alle worsten. Ik ben gewoon een jankerd;) Heb je oefenweeen? Heb je al getimed? Anders lekker in bad.

Het begint bij iedereen lekker te rommelen. Ik heb het vermoeden dat xdoo aan het bevallen is. En staffie heeft misschien ook haar meisje al gezien@

20. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Hee meiden even een update.
    Heb hele nacht niet geslapen weeën kwamen flink door even periode gehad dat ze niet op kon vangen. Net om 12 uur verloskundige langs geweest en helaas nog steeds 1cm. Nu wordt geregeld dat ik een slaap pil krijg want mocht wel door zetten vannacht heb ik vanmiddag al wat slaap kunnen krijgen. Als wel weeën heb en niet voor uit gang bied mag ik ook in ziekenhuis een nachtje bijtanken metwat zzwaardere slaapmedicatie. Ze denkt wel dat binnen een week komt omdat wel regelmatige weeën heb en ook echt wel weeën zijn maar dat mn lichaam nog ff veder moet zijn om echt te laten beginnen.
    Dus ga nu rustig in bed liggen en om 3 uur bellen voor medicatie Hopelijk krijg ik wat rust want ben echt heel erg moe..

Xx

Deel Deze Pagina