Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nog even 2 fotootjes. De eerste is van nu en de 2e van de vorige zwangerschap op dezelfde termijn. Heel ander buikje..

2. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Fijn om te lezen dat er meer mensen last hebben van hun liezen.
    Hier ook al heel de week last ervan.
    En vandaag veel last van krampen in mijn buik. En ik voel de kleine ook echt anders als anders.

Douchen, evt. Een oude tuinstoel of een krukje onder de douche zetten dan heb je net wat meer rust.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

LA85, lekker dat je even naar de kapper bent geweest. Wel ontzettend vervelend dat je weer zo'n slechte nacht hebt gehad.

Saar, haha nee ik kan echt niet zelf uit bad komen :p. Dan moet ik mezelf optrekken aan mijn armen vanuit dat ik lig, geen succes :p. Apart dat je onder de douche harde buiken krijgt. Ook al geen pretje dus. Mooie foto's en inderdaad een heel andere buik. Echt een verschil ook met de vorige keer dat je foto's plaatste.

Prutske, ze zeggen dat als de baby anders beweegt de bevalling niet lang laat wachten... hoe is het gedrag van je kat? ;)

Hier heeft de douche niks geholpen maar daarna ben ik een tijdje gaan liggen en nu voel ik me weer wat beter. Eigenlijk heeft de vk gezegd dat ik gelijk moet bellen als ik me niet lekker voel maar ik vond het fijner om even aan te kijken of het weg trok.

4. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Meiden ik heb het even opgezocht maar 17 december is het volle maan. Ben benieuwd of het bij iemand invloed heeft

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Prutske: Ja ik zou zittend kunnen douchen inderdaad. Heb ik nog niet aan gedacht. Nou ja die paar keer nog.. Ik hoef het niet te zijn in ieder geval as. dinsdag. Of het moet beginnen met het breken van de vliezen, dan vind ik het prima. Ik wacht liever op de geplande ks.

Bailief: Oh ja lekker eigenwijs jij;) Ik ben nu een stuk lichter scheelt een hoop.

Zo ik zit lekker op de bank. Ben het echt spuugzat. Merk ook dat ik echt heel prikkelbaar ben. Manlief luistert ook voor geen meter en neemt al de hele week de verkeerde boodschappen mee. Zoooooo vervelend:) Maar lief is'ie wel haha.

6. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @LA85: Vervelend dat je zo slecht hebt geslapen.
    Vanillevla zou ik eens kunnen proberen. Rennies helpen helaas voor geen meter.

@Prutske: Heb inderdaad wel eens gehoord dat er met volle maan meer mensen bevallen. Ben benieuwd of wij de gelukkige mogen zijn :)

@Saar22: Geniet van je avondje bankhangen!

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

#4627 Bailief, 14 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2013
    Prutske, leuk, ik ben ook benieuwd of het invloed heeft. Zou natuurlijk heel welkom zijn ;)

Saar, arme jij. Logisch hoor dat je er helemaal genoeg van hebt, ik sluit me erbij aan. Gelukkig is je man wel lief, die mannen hebben het ook best zwaar met zulke hormoonbommen in huis ;). Het is goed te zien dat je nu een stuk lichter bent, staat je mooi! Op de andere foto zat je vast vol vocht?

Wij hangen al de hele tijd op de bank, zitten Ice Age 4 te kijken. Even lekker een film waar je niks van hoeft te volgen om het te snappen haha. Misschien een tip voor degene die het leuk vinden: Film 1 kun je nu 3 maanden voor €5,- per maand krijgen. En is maandelijks opzegbaar. Wij maken er elk jaar gebruik van, vooral heerlijk nu ik de deur niet uit wil.

Oja! Ik wilde nog iets vertellen! Ik ben lid van een weggeefhoek hier op FB. Mijn buurvrouw ook. (Wij hebben maar aan 1 kant buren). Nu zag ik gisteren een berichtje dat iemand een ooievaar of iets anders zocht om in de tuin te zetten omdat ze binnenkort een buurmeisje krijgen. Eerst ging ik er zo langsheen tot ik haar naam en foto zag, blijkt dus onze buurvrouw te zijn! Ik vind het wel heel erg leuk, vooral omdat ik haar al een paar weken niet gesproken heb omdat ik me zo afsluit van alles. Had het niet verwacht! :D

8. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Wat leuk van je buurvrouw!! :)

9. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hoi,

Nog niemand die bevallen is?
    Seentjuh misschien, daar al even niets van gelezen.

Met ons gaat het super, een heerlijke nacht gehad, heel de nacht heeft ze bij me geslapen,
    Zo mooi!!

Vanmiddag wel in het wiegje naast me dus kon ik ook lekker bij slapen.

Borstvoeding gaat ook al de goede kant op, netjes om de 3 uur. Mn infuus is er af, morgen catheter eruit en mag ik ook uit bed en dan maandag naar huis

Hopelijk lukt het om een foto te plaatsen, weet niet precies hoe dat gaat met mobiel

10. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Gelukt zie ik, is van gister toen ze net dr kleertjes aan had, nog lekker in het smeer, vandaag is ze in bad geweest.
    Ik in het bed erbij en mn vriend en verpleegkundige hebben dr in bad gedaan

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Aah, Staffie, wat een mooi popje! Zo te lezen geniet je er helemaal van :).

Seentjuh zou wel eens bevallen kunnen zijn ja. Voor de rest heeft nog niemand zich gemeld ;).

Fijn dat de borstvoeding goed gaat, nergens last van?

12. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Dag meiden!
    Ff kleine update van mij.
    Samael is vanochtend om 10:03 geboren! met 2980 gram.
    Ze meten hem niet omdat schijnt slecht te zijn voor zn heupjes.
    Borstvoeding gaat goed en niet geschurd of geknipt!
    Zal als tijd heb mijn bevalling vertellen.

Xxx

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

xDoo, gefeliciteerd meid!! Hoe is de bevalling gegaan? Wat fijn dat je er zonder scheur of knip af bent gekomen! Geniet lekker van jullie kleine ventje. Zijn jullie al thuis?

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: Gefeliciteerd! Wat een prachtige naam! Ben heel blij dat je het achter de rug hebt met al die voorweeën. Geniet er van. En fijn dat alles heel is gebleven.

Staffie: Wat een popje. Lekker toch nog zo onder de huidsmeer, zo hoort het! Je hebt de hele nacht naar haar liggen kijken dus? Mocht je vriend ook blijven? Super dat de borstvoeding al op gang is gekomen. Fijn dat vandaag de katheter eruit mag, dan moet je weer opstaan dus. Hopelijk morgen lekker naar huis!

Bailief: Inderdaad respect voor onze mannen hoor. En bij de bevalling kunnen ze ook nog niks doen. Mijn man vind het best lastig om mij een operatie te zien ondergaan. Vorige bevalling heeft hij me onwijs gesteund, zo fijn en nu kan hij voor zijn gevoel toch minder doen,maar goed. Super leuk van je buurvrouw en je woont er nog maar net. Echt leuk.

Me88: Het is je van harte gegund om dinsdag te bevallen. De rest ook uiteraard.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

♥Jaarwisseling MaMa's♥

Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing!

Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy!
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing!
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl!
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl!

Verrassing: 2
    Boy's: 4
    Girls: 5

~ Bevallen ~

ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 24 november - Baby Girl & Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 13 december - Baby Girl!
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 14 december - Samael

~*Afspraken*~

16 December - Groeiecho + Gyn - Nono
    16 December - Controle VK - MaDe87
    17 December - Controle VK - Bailief
    18 december - Controle gyn - Saar22

Zo, even aangepast. Het lijstje afspraken is ook wel erg kort zo haha.

16. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Xdoo, gefeliciteerd met jullie zoon

Staffie, mooie foto!

Saar, ik heb woensdag weer een afspraak bij de vk. Betwijfel wel of ik die ga halen. Het rommelt hier nu wel stevig.

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

♥Jaarwisseling MaMa's♥

Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing!
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december - Baby Boy!
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy!
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing!
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl!
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl!

Verrassing: 2
    Boy's: 4
    Girls: 5

~ Bevallen ~

ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 24 november - Baby Girl & Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 13 december - Baby Girl!
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 14 december - Samael

~*Afspraken*~

16 December - Groeiecho + Gyn - Nono
    16 December - Controle VK - MaDe87
    17 December - Controle VK - Bailief
    18 december - Controle gyn - Saar22
    18 december - Controle vk - Prutske

Ik hoop dat je het niet red Prutske. En anders dat ze mooi kunnen strippen!

18. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Xdoo: ik had al zo'n vermoeden dat je "bezig" was toen je je hier niet meer meldde: van HARTE GEFELICITEERD!! En wat fijn dat het zo goed gegaan is!!

@Staffie: awww... lieve foto zeg! Op wie lijkt ze het meest?

@Saar: ik zie inderdaad ook wel duidelijk een verschil in je buik ten opzichte van de vorige keer.. mm.. SPANNEND!!! hihi

Even ego: ik wil niet klagen maar oeff.. ik kan niet meer. Heb zo'n fijne zwangerschap gehad met relatief weinig kwaaltjes etc (buiten het normale, maar dat telt niet echt vind ik) maar nu ben ik gewoon op. Ik heb wéér nauwelijks geslapen. Ik zou wel kunnen huilen. Heb het ook zo heet s nachts, ik zweet me kapot zelfs als ik naakt slaap :( Vanochtend door geen slaap dus weer een helemaal opgezet gezicht waardoor ik me nog minder fijn voel want ik overdrijf niet als ik zeg dat ik er een beetje als een monster uitzie, zo erg is de zwelling. Trekt gelukkig meestal wel een beetje bij gedurende de dag maar.... ik heb het dus gehad! Wat moet ik hier nou mee? Nog ff en ik kan gewoon echt niet meer. Ik wil slapen *snik*

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

La85: Bah wat naar. Ik neem na een slechte nacht een keer een nacht een paracetamolletje en slaap daar dan redelijk op. Vannacht ook een vrij fijne nacht gehad voor mijn doen. Je mag die dingen gewoon hebben, heb er in mijn vorige zwangerschap 4x2 op een dag moeten slikken. Anders even aan je vk vragen bij controle, misschien mag je een nachtje in het ziekenhuis slapen. En dat zweten komt ook door het vasthouden van vocht he?! Kun je straks na de bevalling ook heel erg hebben. Vocht is niet leuk, zeker niet in je gezicht maar na de bevalling ben je binnen 2 weken een heleboel kilo's kwijt.

Volgens mij klopt er niets van die bakerpraatjes over de buik, maar als het klopt dan word dit een jongen;) Maar ik weeg nu 77 kilo en toen 95 ongeveer dus dat scheelt wel het een en ander. Ook van veel vocht, maar ik raakte na de bevalling extra kilo's kwijt.

20. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Dankjullie wel meiden!

Spannend prutske wie weet ben jij snel aan de beurt.

La85
    Ik zou even met de verloskundig overleggen want als je zo op bent heb je ook weinig kracht voor de bevalling..

Saar
    Wie weet heb bij jou wel gevoel van dat het een jongetje zou kunnen zijn.

Balief
    Ik blijf sws tot maandag in het ziekenhuis en overleg dan met mijn arts wat beste is. Vind heerlijk dat je hier in de nacht ook geholpen wordt en niet zelf hoeft aan te prutsen dus we zullen zien wanner in thuis ben.

Hier.
    Eerste nacht is goed gegaan. Voelt allemaal wel naar aan daar beneden en met plassen brand het als een gek. Hopelijk geneest het allemaal snel.

Deel Deze Pagina