Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ook al zo'n kerstdrama manman... Wij hebben tegen mijn ouders gezegd dat we evt. komen gourmetten als we zin hebben. Gourmetschotel voor onszelf ligt in de vriezer.. Tegen mijn schoonouders dat we als we zin hebben 2e kerstdag komen koffiedrinken. Geen probleem hier. Dat is dan wel weer fijn zulke meedenkende schoonouders.

Hopelijk worden we allebei als eerste geholpen oh egoistisch he?! Ik heb ook al een ongeveer tijd van 's middags na half 3, dat duurt lang dan die dag. Mag nog ontbijten 's morgen en dan niks meer:) Krijg jij de kleine ook direct op de borst? Straks zitten we in hetzelfde ziekenhuis op dezelfde dag haha. Voedingsbh's heb ik nog 3 stuks, wil er straks als het lukt 1 bij kopen. Hier ook een 9e en 10e dag inderdaad. Nou ja is prima hoeft manlief niet zoveel te doen, heeft hij ook een beetje vakantie haha.

Hier is de ziekenhuistas nog niet helemaal klaar. Maar ik zweet 's nachts ontzettend en heb 2 pyjama's dus die doe ik om de dag in de was. Dus de pyjama moet er dan nog in en nog wat kleine dingen. Heb wel extran in de tas gestopt want dat is misschien na de operatie ook wel lekker? Even wat snelle energie...

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, ik heb eerlijk gezegd nog nooit zuurkool gemaakt haha :p mijn vriend is er gek op maar ik hou er echt niet van. Wel handig dat het zo makkelijk is. Scheelt dat jij het meeste al in huis hebt, hier nog niks... Ik heb een hele voorraad aangelegd maar niks voor de kerst behalve een kerststol haha. Alle tijd nog om te bedenken wat je maandag of dinsdag wilt doen toch :)

Seentjuh, jij ook al, bah niet leuk! :( Wat een opdringerige schoonmoeder! Alsof jij zo ver van te voren kan voorspellen of jullie komen en überhaupt of jij je goed genoeg voelt. Ik had haar niet eens laten komen als ik jou was :p. Maargoed ik heb er sowieso een hekel aan dat alles met kerst zo verplicht moet zijn en heb de zwangerschap dan ook ''gebruikt'' om geen verplichtingen te hebben deze kerst ;). Niet echt gebruikt trouwens, ik heb gewoon geen zin om daarna 2 dagen afgepeigerd te zijn omdat ik het zitten dodelijk vermoeiend en pijnlijk vind.

Wat ik me afvraag, hoe weet je van te voren welke maat je nodig hebt van BH's? Ik had bedacht om na de bevalling BH's te kopen, die van mij zitten namelijk helemaal niet meer maar ik zou echt niet weten welke maat ik nu heb :p

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Jaarwisseling MaMa's♥

Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing!
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy!
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing!
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl!
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Seentjuh - 28 jaar - 2e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl!

Verrassing: 2
    Boy's: 4
    Girls: 6

~ Bevallen ~

ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 24 november - Baby Girl & Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 13 december - Baby Girl!
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 14 december - Samael
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 16 december - Baby Boy!

~*Afspraken*~

23 December - Controle Gyn - Seentjuh
    24 December - Controle VK - MaDe87
    24 December - Controle VK - Bailief
    24 December - Controle Gyn - Saar22

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Nou ik zou toch wel een bh kopen nu hoor. Ze groeien en krimpen wat mee met je borsten en je kunt ervan uit gaan dat ze nu wel redelijk uitgegroeid zijn. ze adviseren het met een week of 37 te kopen. Het is fijn om als je stuwing hebt een bh aan te hebben zonder beugels. En zeker voor het lekker, anders kun je op een gegeven moment snachts uit de kleren. Dus zoogcompressen zijn ook geen overbodige luxe op dag 3/4.

Doe je toch een paar bakjes met zuurkoolschotel in de vriezer voor hem en voor jezelf iets anders hutspot ofzo..? Ik vind het zo kansloos om nu heel vroeg van te voren inkopen te doen.. Stel dat je begint blijf je met al dat eten zitten aangezien ik 4 dagen in het ziekenhuis ben.

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh ja dat heb je eerder verteld met 37 weken, was ik alweer vergeten. Mou dan heb ik in ieder geval een missie als ik zaterdag de stad in ga ;). Waar kopen jullie die BH's? Hunkemoller heeft ze natuurlijk maar is de H&M bijvoorbeeld ook goed?
    Zoogcompressen komen ook op mijn lijstje voor zaterdag, ook zoiets wat ik alweer vergeten was. En dan denk je goed voorbereid te zijn...

Ja dat kan ik doen maar hij eet soms wat van de zuurkoolschotel van mijn moeder, hij komt niks tekort :p. Haha dat is ook zo. Ik moet zeggen dat ik er hier nu wel rekening mee houdt dat het meeste uit de vriezer komt, kan er ook niks kapot gaan. Maar ach, bevallen wordt hier toch volgend jaar denk ik ;).

Hoe zit het eigenlijk met de kinderbijslag? Als je in december bevalt krijg je het in januari toch? En als je in januari bevalt pas in april? Of is het beiden nog een kwartaal later?

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Laat maar heb het al gevonden ;). Baby in december is kinderbijslag in april en baby in januari is kinderbijslag in juli.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Ik heb ze van anita, maar ik heb 75/80h. Ik moet ze nog even passen bedenk ik me nu... Je moet gewoon even goed passen, dus ik zou even bij de hunkemoller naar binnen gaan en je goed laten adviseren, maar goed met een abc cup is het makkelijker als met mijn h... Nou ja stel dat je wel met kerst bevalt dan zijn de winkels echt dicht. Je kunt ook de kaartjes er nog aan laten zitten om ze evt. te ruilen..
    Voor de kinderbijslag zou het balen zijn he in januari bevallen, maar goed je krijgt het gewoon 18 jaar dus dan maakt het uiteindelijk ook niks uit..

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hmm ja dan zit je inderdaad al aan andere merken. Volgens mij is het hier niet groter geworden dan een C dus wat dat betreft hoeft het dus niet zo moeilijk te zijn ;). Denk als ik een fijne heb gevonden dat ik er gelijk 2 meeneem zodat ik het nu al kan gaan dragen omdat de rest zo verschrikkelijk zit. Het lijkt alsof het nummertje kleiner is geworden maar de letter groter, zit de boel telkens recht te trekken haha. Ach ja die kinderbijslag zou jammer zijn maar inderdaad, krijg het lang genoeg. Hebben jullie bepaalde bestemmingen daarvoor? Ik zat te denken het telkens opzij te zetten in een potje voor haar en mocht er dan een grotere uitgave zijn dan leek dat mij wel handig.

Heb toch nog even geslapen. Ik heb het gevoel dat er toch weer wat lichtelijk voorwerk bezig is hier, dat dacht ik al eerder vanmorgen maar toen dacht ik het me te verbeelden (ik denk teveel :p). Telkens wat last van mijn omderrug en bovenbenen, het begint weer net zo licht als vorige week vrijdag. Hopelijk doet het allemaal een beetje daarbinnen. Ik hoef nog geen bevalling maar het mag best wat verweken en langzaam 1 of 2 cm. ontsluiting geven ;)

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Kinderbijslag: komt hier gewoon op de rekening en als we wat nodig hebben kopen we het voor haar. Dus geen bijzonder potje of iets dergelijks.
    Gewone bh's zitten hier ook steeds minder lekker. Aantrekken wordt ook lastiger met zo'n dikke buik. Oh lekker voorwerk. Hier is het vrij rustig sinds woensdag, ben ik wel blij mee. Ik hoop ook dat je al met wat ontsluiting start..

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dat kan ook nog ja. Ach ja ik heb minimaal tot april om te bekijken hoe ik dat wil :p.
    Aantrekken is inderdaad steeds lastiger, maar nog even! Gelukkig maar voor jou dat het rustig is, moet ook wel.

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Jep. laat maar rustig blijven. Jullie mogen allemaal best voor dit weekend bevallen hoor, als het bij mij nog maar even blijft zitten. Lief he?!

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Heel lief! :D Ik hoop dat er iemand hier voor het weekend bevalt, Prutske mag wel.

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja ben zooooo lief. Hier is er 1 lekker onderin aan het wroeten. Niet fijn. Misschien is Prutske wel bezig... Ben benieuwd wie de volgende is..

Ik heb de kleertjes binnen ben er helemaal blij mee! Deze zijn tenminste lief. Ook gelijk een nieuw billendoekjesbox voor hanna meebesteld. Een roze... Doe eens gek dacht ik.

14. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een grote d en voedingbhs in e gekocht. Ik ga er vanuit dat er nog wel een beetje bij komt en dan zit ik goed haha. Een H!! Jeetje heb je geen last van je rug dan? Lijkt me echt een last

Ik ben ook rond half 3 aan de beurt haha. Mag voor 7 nog thee en beschuit... nou en dan daarop teren tot half 3...ik verga dan echt wel van de honger! 11 uur melden in zkh trouwens, dus is wel spannend allemaal hoor!

Wij sparen elke maand een klein bedrag voor de kleine. De kinderbijslag gaat gewoon op de rekening van ons. Een keer schoenen en wat kleertjes en je bent er alweer doorheen :( maar ja... beter iets dan niets he!:p

15. MaDe87

MaDe87 Actief lid

30 mei 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een voedingsbh en een meegroeibh van hema. Zitten prima! Ik ga na de bevalling wel wat bijhalen als dat de goede maat blijkt te zijn.

Wat een ellende met de schoonmoeders zeg.. snappen ze niet dat rust nu even het belangrijkste is? :(

Hier komen mijn ouders met kerst naar ons. Familie van manlief zijn islamitisch en vieren niet echt kerst. Ik kan mijn ouders gelukkig altijd afbellen, die doen daar niet moeilijk over. Dus lekker in mijn eigen huis met Kerstmis.

Nog even een buikfoto van gisteren. Buik is ook hier nog niet echt gezakt..

Liefs x

Bijgevoegde bestanden:

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hahaha nu word ik wel heel erg nieuwsgierig. Ik heb precies hetzelfde 'schema'... Ook 11 uur melden...

Ik heb mensendieck gedaan, omdat ik last kreeg van mijn rug. Nu gaat dat stukken beter omdat ik een betere houding heb, maar af en toe komt het terug. Ik vind het nu vooral lastig met kleding. Ik wil niet met van die enorme memmen te koop lopen dus je kunt heel veel beter niet aantrekken. Ronde hals bijvoorbeeld of hoge hals. Dus altijd lastig shoppen. En de bh's zijn giga duur 60-70 euro dus heb er ook gewoon maar 3 en dan hele simpele die gewoon goed zitten. Ooit laat ik ze verkleinen, maar dan moeten we eerst klaar zijn met kinderen. Je hebt een kans dat je geen borstvoeding meer kunt geven.

Ja schoenen he?! Man wat duur. Ik heb nu 3 paar in huis voor Hanna uit de uitverkoop. Duurste is nu 50 en goedkoopste 40 maar gewone prijzen waren 70-75 euro:$ En dat voor 4 maanden...

17. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Jaarwisseling MaMa's♥

Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing!
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december - Baby Boy!
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing!
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl!
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Seentjuh - 28 jaar - 2e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl!

Verrassing: 2
    Boy's: 4
    Girls: 6

~ Bevallen ~

ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 24 november - Baby Girl & Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 13 december - Baby Girl!
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 14 december - Samael
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 16 december - Baby Boy!

~*Afspraken*~

23 December - Controle Gyn - Seentjuh
    24 December - Controle VK - MaDe87
    24 December - Controle VK -LA85
    24 December - Controle VK - Bailief
    24 December - Controle Gyn - Saar22

18. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Druk dagje zo de 24e haha bijna iedereen op controle die dag ;)

@voedingsbh: ik heb er nog geen een! Haha.. zal ik wel nodig hebben denk ik maar uhm.. mijn borsten zijn niet/nauwelijks gegroeid dus ik heb ook nu nog mijn gewone bh's aan.. duf A-cupje heb ik maar (heb nog steeds gewoon van die push-up gevallen aan, kunnen jullie nagaan ahum..)

@Saar: roze billendoekjes? Wist niet eens dat dat ook al bestond haha! Leuk dat de kleertjes je bevallen :)

@Made: mooie foto :) Ik weet niet of het echt heel veel zegt, een al dan niet zichtbaar gezakte buik.. Misschien heeft het ook met iemands lichaamsbouw te maken of het echt duidelijk te zien is of niet?! Bij mij hebben mensen wél het idee dat ie gezakt is, maar gister bij de vk had ik nog steeds precies dezelfde omtrek en hoogte als een week geleden dus heb werkelijk geen idee.

Hier: nog steeds echte schransbuien.. niet normaal. Weet niet wat ik er tegen moet doen?! Ik ben niet veel bijgekomen de hele zwangerschap.. is mijn lichaam soms bezig met een inhaalslag of wat? Vind het eigenlijk helemaal niet leuk :/
    Ook: de dag van de begrafenis is een pakketje met spulletjes voor mij geleverd schijnbaar. Ik zeg schijnbaar want ik weet van niks. Ik heb vandaag bij de webwinkel geïnformeerd en die vertellen me doodleuk dat het bezorgd is.. zeggen ze nu: "wellicht bij de buren?!". Uhm.. nou.. take your pick.. ik woon in een flat.. bij welke "buren" moet ik allemaal gaan aanbellen nu.. pff erg slordig dat er niet eens een briefje in mijn brievenbus is gedaan, dan had ik het namelijk gewoon geweten. Baal best wel :( Ik denk dat ik in de hal een briefje op ga hangen zo van er is een pakje voor mij bezorgd bij iemand in dit gebouw, geef even een seintje. Want nu is het een beetje onbegonnen werk. Ik heb een keer meegemaakt dat een pakket op de 4e verdieping af is gegeven (ik woon op de begane...).

Enfin genoeg gezeurd. Ik moet straks naar de tandarts.. sinds gisteravond opeens zo'n tandpijn. Kijk vanochtend in de spiegel en jawel.. er is gewoon een zwart plekje op mn tand! Hoe dat er nu zo opeens komt?! Ik heb nooit gaatjes gehad, en nu deze zwangerschap al twee.. nu dus nog eentje, misschien zelfs twee want het doet boven en onder pijn. Ik heb vanochtend gelijk gebeld en kan gelukkig straks terecht.. is dat gelijk weer opgelost :)

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Made: Mooie buik. Dat zakken maakt ook niks uit. Fijn dat je ouders het zo doen!

La85: Kan ook na de bevalling enorm gaan groeien. Mijn zus was altijd wel blij met de borstvoeding:) Het is zo'n doosje die is roze. De doekjes zijn in verpakking gewoon wit haha. Ik heb ook eetbuien. Ik geef er maar een beetje aan toe. Je lichaam heeft wel extra's nodig voor de borstvoeding, maar goed of snoepjes daar onder vallen:) Staat je naam er op en is het al betaald? Als dat zo is zou ik het houden. Zo niet retour sturen. Wat naar sterkte bij de tandarts. Je mag gewoon een verdoving he?!

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, leuk dat je de kleertjes binnen hebt, heb je daar ook weer rust mee ;). Ik ben wel nieuwsgierig wat je besteld hebt :D

Ik had niet verwacht dat schoenen voor kinderen zo duur zouden zijn! ''Vroeger'' toen ik wel eens mee ging winkelen voor mijn broertje (6 jaar jonger) viel het nog mee, maar als ik die prijzen nu lees... Goede bestemming voor de kinderbijslag :D

MaDe, mooie foto hoor! Inderdaad nog niet echt gezakt maar dat kan natuurlijk nog.

LA85, wat balen van je pakketje... Hopelijk hoor je snel wie hem heeft. Zat er geen track en trace code bij? Sterkte bij de tandarts!

Ik ben weer eens begonnen aan enquêtes invullen, had ik natuurlijk gelijk de langste te pakken dus ik vond het al saai :p. Maar het levert nog best snel iets op zag ik dus dat ga ik maar weer vaker doen, altijd leuk!

Deel Deze Pagina