Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Zelf gewoon aangeven als je het zat bent hoor. Ik vond het wel heel fijn om even met iemand over de bevalling te praten enzo. Lunchen deden we ook samen, maar goed ik had mijn man ook niet thuis.

Staffie: Wat heerlijk! Lekker genieten joh, je hebt het verdiend. En wat een heerlijk popje ik snap je wel. Lekker dat je het nog even rustig aan kunt doen. Fijn dat de borstvoeding goed op gang komt. Vloeien herken ik wel, fijn is dat als het zo weinig is. Ik denk dat je in het ziekenhuis een prik hebt gehad waardoor de baarmoeder sneller krimpt, dan vloei je een stuk minder. Geniet er samen van! Hoe vind je vriend het? Heerlijk die nesteldrang. ik heb het niet. Ik heb alleen gezegd tegen mijn man dat we voordat de keizersnee plaatsvind het hele huis nog gaan schoonmaken en het bed gaan afhalen enzo... En vandaag ga ik de woonkamer (die is een beetje ontploft) even opruimen en dan mag er ook geen rommel meer komen! Het zou maar eerder beginnen he?!

Seentjuh: 5 weken... oh nee he?! Zat je net voor een groeispurt:( Ja lekker die kinderen he?! In de zomer had ze al een worm te pakken. Ach ja hoort er bij.

Kolf: Ik heb een handkolf liggen van de vorige keer. Die wil ik nog even klaarleggen voor de zekerheid. Ik heb toen alleen wat stuwing weg gekolfd. Nu scheelt het wat dat we in het ziekenhuis liggen denk ik??? Maar over het algemeen koop je die na de bevalling als de bv goed op gang is gekomen. En je weet dan ook wat voor soort kolf je wilt. Ik heb een enkele handkolf van avent en die heb ik denk ik 3/4 keer gebruikt in dat jaar. Ik kolfde heel slecht dus was voor mij geen doen. Nam Hanna altijd gewoon mee.

Zo pas om 6 uur wakker (en om 1 uur). Ik heb echt rust lijkt het wel... Ik zag gisteren nog een mooie reportage op Zembla over hormoonverstorende stoffen die slecht zijn voor de foetus. En de nederlandse overheid die het nog niet voldoende bewezen vind en er dus niks mee doet. Echt heel raar. Voor een evt. volgende zwangerschap echt wel iets om uit te zoeken!

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, wat lekker dat jij eens wat langer geslapen hebt. Ik durf niks meer over mijn nachtrust te zeggen haha. Was wel goed moe gisteren na mijn dwangmatige opruimactie. Ben tot half 12 door gegaan... met tussenpozen dat wel maar stoppen lukte echt niet. Bah.

Klinkt interessant wat je gezien hebt, misschien kijk ik het vandaag even terug.

Hier is mijn vriend sowieso 1 week thuis als ze geboren is, tenzij ze in de vakantie wordt geboren. Hij heeft 2 weken dus dan is hij er wat langer. Ben ik heel blij mee. Gelukkig kan hij ook goed eten maken of iets uit de diepvries trekken dus geen kant en klaar maaltijden van de kraamzorg nodig :p.

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja heerlijk. Ik denk dat vorige week zaterdag het winkelen voor alle voorweeën heeft gezorgd en nu doe ik weer rustiger aan dus, niet meer doen saartje. Heb jij er nu geen last van? Super dat je vriend de kraamweek mee kan maken zo. Is echt wel heel fijn (lijkt me). Hier ook en de rest. Moet zeggen dat het allemaal wel echt dichtbij komt nu. Spannend, maar heb er zo'n zin in...

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Nog even en jullie kunnen lekker met zijn viertjes winkelen :). Ik had het gisteren en nu voelt het ook wat rommelig maar niet rommelig genoeg nog om het voor weeën te noemen. Ik hoop een beetje dat ik ze straks na de boodschappen weer krijg en morgen ook omdat ik morgen de stad in wil. Je weet maar nooit of het effect heeft ;). Ik vind het ook echt heerlijk dat hij er is, zo kan hij bij alle eerste dingen zijn. De kraamzorg wil ook het meeste met hem doen en dat vind hij heel leuk. Inderdaad spannend! Ik heb er ook zoveel zin in, kan niet wachten tot het echt zover is. Ik hoop alleen heel hard dat ze niet tijdens oud en nieuw wil komen.Ik zie mezelf al voor me: dieren hier compleet van slag door het vuurwerk en mijn hormonen en ik die ondertussen weeën weg wil puffen terwijl ik gestressd ben omdat ik er voor de dieren wil zijn haha. Dat zal een succes worden :p

5. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Bailief: zo.. wat een verschil zeg.. Moet je wel eerlijk bekennen dat ik niet precies weet wat die van mij wel of niet gaat doen maar dat zie ik vanzelf wel haha. Ik weet wel nog dat ik tijdens de intake heb gevraagd of ze ook kleine boodschapjes zouden kunnen doen (zeker omdat ik maar alleen ben leek me dat wel een "nuttige" vraag..), en het antwoord dat ik kreeg was "ja". Dus daar ben ik wel blij mee. De AH ligt op 5 minuutjes lopen maar je weet niet hoe een bevalling gaat dus ik dacht de eerste dagen kan ik dat misschien nog niet zelf.

Staffie: Ahhh wat een leuke foto!! En wat fijn dat ze het zo goed doet! Ben heel erg blij voor jullie.. lekker genieten!!!

@Kolf: Ik heb er geen in huis gehaald.. ik zie het wel..

@Saar: hey een nieuw record hahahah voel je je ook wat uitgeruster nu?

Ik heb weer eens een heeeeel slechte nacht gehad voor de verandering.. ahum. Was om 21:30 naar bed gegaan, en om even na middernacht weer wakker. Om 3u opgestaan en ontbijtkoek gegeten.. leek honger te hebben. Maar tegen half 5 was ik het ronddraaien zooo zat.. kon wel huilen. Was misselijk van het gewoel en gewoon het wakker zijn. Daarna toch nog in slaap gesukkeld en nu vanaf 7u gewoon maar op. Heb een helemaal opgezwollen gezicht weer. Ach ja..
    Gister trouwens bij de tandarts, ik had een andere.. nou wat een rare. Sprak niet zo goed Nederlands dus ik snapte niet alles maar waar het op neer kwam was dat ik indd twee gaatjes heb, maar eentje wou ie nog niet behandelen (kon wel wachten zei ie?!) en met de andere is ie bijna een uur bezig geweest. Hij bleef maar zeggen dat het een heel diep gaatje was. Toch maar gevuld maar hij zei gelijk dat ik eigenlijk een wortelkanaal behandeling nodig zou hebben?! Dus nu moest ik maar bellen als ik binnenkort heel erge pijn zou gaan krijgen omdat er nu een vulling is geplaatst terwijl de rotzooi niet helemaal uit de tand is gehaald :$ Kreeg zelfs een kaartje mee met een nummer dat 24/7 beschikbaar is. Niet zo'n fijne gedachte natuurlijk... ik probeer mn hoofd maar koel te houden en zie het wel.. kan nu wel heel bang gaan worden dat ik komende week dus verga van de pijn maar het kan ook nog een paar weken duren dus..

Ondanks dat ik heel moe ben nu ga ik als het goed is zometeen ff naar de Lidl omdat mijn moeder gister aanbood dat ik mee kon rijden als zij gaat dus ik wacht ff op een berichtje van haar over hoe laat ze komt en dan als ik terug ben denk ik dat ik alsnog lekker wat ga proberen te rusten :)

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Nou ik denk dat dat winkelen wel even op zich laat wachten, maar dat maakt niet uit. Op het moment dat het toch begint met O&N komt alles wel op z'n pootjes terecht hoor. Dan ben je allang blij dat de bevalling begint. Succes met boodschappen doen. Ik moet straks ook nog (na de koffie).

La85: Balen zeg van het slapen. Het is echt zoooo vervelend, want je voelt je de hele dag brak. Wat een rare tandarts... als hij toch aan het boren is kan hij toch net zo goed een wortelkanaalbehandeling doen:( Hopelijk krijg je er geen last van.. Fijn dat je even met je moeder boodschappen kunt doen. Scheelt toch weer een hoop energie.

Prutske: Ben je al bevallen of heeft het strippen geen enkel effect gehad???

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

La85, pas wel op met je mond! Ik heb inmiddels verschillende wortelkamaalbehandelingen gehad en zodra het afgesloten wordt met een vulling terwijl er wel een ontsteking zit dan kan dit echt heel veel pijn gaan doen. Verdoving van de tandarts helpt dan ook niet en ibuprofen mag niet... als je kunt zou ik vandaag weer bellen en ook vragen om een andere tandarts want dit kan natuurlijk niet. Ik wil je niet bang maken, sorry als ik het nu wel doe. Maar ik gun niemand die pijn snap je. Wat voel je als je aan die tand zuigt?

Fijn dat de kraamzorg bij jou wel een boodschapje zou willen doen, ik denk namelijk ook niet dat je dat in de eerste dagen al doet ;). En de kleine mag pas naar buiten als hij terug op zijn geboortegewicht zit dacht ik.

Vervelend van je nacht.. lukt het je overdag wel om bij te slapen?

Saar, komt ook wel op zijn pootjes terecht maar nu kan ik mij er nog goed druk om maken haha. Leuk is dat :p. Jij gaat al lekker vroeg, hopelijk voor jou is het niet zo druk. Wij gaan pas rond etenstijd denk ik, of misschien vanmiddag maar het was zo druk gisterenmiddag al dat ik nog niet zeker weet of ik dat zie zitten. Moet ook naar 2 winkels, lang niet meer gedaan want dat vind ik een hele opgave.

8. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Heey ben er nog. Deze kleine uk zit nog veel te lekker bij mama.
    Gisteren avond wel flinke voorweeen gehad die ik ook echt weg moest zuchten. Maar tegen 2 uur ijn slaap gevallen en toen ik om zs uur wakker werd was alles weer rustig.
    Toch begint mijn baarmoeder wel die kleine naar beneden te drukken want ik heb geen last meer van mijn maag.

Bailief, succes vandaag. En morgen veel plezier.

La, rare tandarts. Hopelijk krijg je er geen last van. Ze zeggen wel eens elke zwangerschap kost je een tand. Bij mij hebben ze vorige keer 3 weken na de bevalling 2 verstandskiezen getrokken. Viel alles mee toen.

Saar, probeer nog even lekker te genieten met je kleine meisje

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Vroeg? Nou half 11/11 uur is het altijd drukker als half 9, maar goed dat geeft niet. Ik loop er even heen op het moment dat Hanna het minst gezellig is:)

Prutske: He balen zeg. Had gehoopt dat je zou gaan bevallen vannacht. Hopelijk heeft het in ieder geval iets effect... Echt balen dat je dan voorwerk hebt, maar het niet doorzet lijkt me. Heb je verder redelijk geslapen?

Ja ik geniet lekker van Hanna. Die zit nu nog lekker in de box en ik heb even wat opgeruimd. Vluchttas is klaar voor zover dat kan. Van Hanna ook. Heb de kleertjes in 2 tassen gedaan, want dan kan mijn moeder die even uitwassen als de baby er is en we het geslacht weten.

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

He, Prutske, wat jammer dat het niet heeft doorgezet. Nieuwe ronde, nieuwe kansen vandaag. Dankjewel!

Saar, oh dan pas... haha ik had even niet nagedacht over dat je niet gelijk koffie ging drinken toen je dat typte :p. Wordt Hanna weer gezelliger van de supermarkt dan?

Eigenlijk wil ik vandaag winkelen en morgen boodschappen doen... maar op zaterdag voor kerst boodschappen doen is een heel slecht plan helaas. Ik heb zin om iets voor mezelf te kopen, weet nog niet wat. Mezelf een kerstcadeau geven :D

Heb nog even een buikfoto gemaakt. Op de foto ziet ie er best klein uit vind ik...

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mooi buikje hoor bailief. Geen gigantische toeter ofzo, maar goed dat hoeft ook niet toch? Gewoon een mooi buikje! Ik maak dinsdag een foto. Nee 10 uur koffietijd he?! Haha hoezo autistisch.. elke dag hetzelfde saai.. Nee zaterdags is sowieso geen goede dag om boodschappen te doen, maar om te winkelen zal het ook wel druk zijn denk ik. Ja meestal wordt ze er wel weer gezelliger van. Dan heeft ze even gezeten, even buiten geweest..

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dankje, Saar! Nee dat hoeft zeker niet. Maar hij voelt groter dan hij lijkt ofzo, haha. Oh ik moet ineens ergens aan denken! Ik zag dinsdag een vrouw lopen, hoogzwanger en echt een enorme buik. Ze waggelde heel erg, liep met haar man op de parkeerplaats van de supermarkt. Arme vrouw droeg zelf de tassen en die man liep er maar een beetje bij... stiekem voelde ik me toen een stuk beter omdat ik zag dat het veel erger kan. Best gemeen haha. Maar ik had wel medelijden met haar.

Oh ja 10 uur, ik weet het weer :D. Had beter moeten weten want koffietijd begint nu ook op rtl 4 ;).

Dan heb je daarna weer een gezelligere dochter, makkelijk ;). 2 vliegen in 1 klap.

In de stad zal het inderdaad ook druk zijn maar ik vind de stad gezelliger dan de supermarkt :p

13. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi meisje hoor staffie!

Bailirf ook een mooie buik! Ziet er inderdaad niet heel groot uit, maar wilniet zeggen dat hij niet in de weg kan zitten haha :D

Wij gaan morgen boodschappen doen. Kan mijnman mee. Zie het echtniet zitten om grote boodschappen te doen met L en dan alles zelf leuren ;)

Wel een geruststelling dat jullie ook geen kolf hebben. Komt wel goed dan!

Ik heb heel de nacht buikpijn gehad :( en niet van voorweeen ofzo, maar heeeeeeel veel last van lucht. Een verkeerde combi gegeten/gedronken ofzo... geen idee, maar heel vervelend! Heb nu nog een pijnlijke buik heel de tijd en een paar harde buiken. Zou het liefst terug in bed kruipen, maar ja.... dat gaat dan weer niet...
    Vandaag op de planning staat stofzuigen boven en dweilen. Maar ik zal wel even kijken of dat lukt.

20e zit al maanden in mijn hoofd als bevaldatum, maar denk nietdat het ervan gaat komen vandaag :)

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Oh dat is sneu voor haar. Maar ja dat doet ze ook zelf dan toch? Klopt wel dat het in de stad gezelliger is in de supermarkt loopt iedereen tegen je aan enzo bah.

Seentjuh: Oh vervelend met je buik. Dit was ook de laatste keer dat ik boodschappen deed. Au mijn banden. Doe rustig aan he?! Ik heb geen idee van datum. Ja nu wel maar eerst niet. Ik hoop dat je begint vandaag.

15. nono

nono Niet meer actief

LA, wat een rare tandarts zeg.. Lijkt net alsof hij op dat moment geen 'zin' had om een wortelkanaalbehandeling te doen.. Hoe dan ook, zo word het probleem natuurlijk niet opgelost.

Prutske, he had zo gehoopt dat je inmiddels al wel bevallen zou zijn. Wel fijn dat je nu tenminste geen last meer van je maag hebt.

Saar, fijn dat je een goede nacht hebt gehad en je op deze manier aan je rust komt. Jaa, nog eventjes!!

Bailief, op zaterdag kerst inkopen doen is inderdaad niet zo handig, hallo drukte.. Ah iets voor jezelf kopen is niet verkeerd natuurlijk! Mooi buikje hoor :)

@Hier, vandaag controle gehad.. Bloeddruk was weer netjes.. Ze heeft gevoelt of de voorweeen iets hadden gedaan en ze zei dat de baarmoedermond bijna helemaal verstreken was.. Dus nog geen ontsluiting, maar het is allemaal niet voor niets geweest. :)
    Oh inleiden word hem niet zolang alles gaat zoals nu, wat ik ook meer dan logisch vind. Ze groeit gewoon door op d'r eigen lijntje, dopplers zijn goed elke keer.. dus eigenlijk geen reden.

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nono: Fijn dat het allemaal weer goed was. Hopelijk is inleiden helemaal niet nodig. Als het vanzelf begint is het vaak toch beter en prettiger. Wel fijn dat de voorweeën in ieder geval iets hebben gedaan. Wel lekker die rust ja, zeker met een operatie in het verschiet. Toen ik vanmorgen om 6 uur de laptop pakte kreeg ik bijna applaus van manlief:)

17. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Nono, net als hij mij dan. Hier was woensdag de boel ook al wel verstreken en al wat ontsluiting.

18. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat de controle goed was en het voorwerk toch niet voor niets! Inderdaad beter als de baby zichzelf aankondigd, inleiden is ook niet alles!

Ik was nog vergeten te reageren op het tandarts stukje, maar ik vind het ook nogal raar... misschien even de praktijk bellen voor advies ofzo? Straks lig je te puffen met tandpijn :$

19. Bailief

Bailief Niet meer actief

Dankjewel meiden!

Seentjuh, bah wat naar die buikpijn. Doe het maar lekker rustig aan, stofzuigen en dweilen kan vast ook in het weekend wel ;). De 20e is nog niet voorbij he! :D

Saar, ja deed ze ook zelf maar toch. Mijn vriend laat mij al heel lang niet meer met een tas lopen dus ik vond het zo raar :p. Vervelend dat je zo'n last hebt gekregen van je banden, scheelt dat de kerstvakantie vandaag begint :).

Nono, fijn dat alles zo goed gaat. En zonder inleiding is denk ik ook veel fijner bevallen.
    Hopelijk kondigen alle baby's zich snel zelf aan. Behalve die van Saar en Seentjuh dan ;).

Pff mijn buik, ik denk mijn baarmoeder, is echt geïrriteerd. Ik heb de hele ochtend rustig aan gedaan, ben alleen 2 uur geleden even de wc gaan poetsen. Niet zoveel werk dus. Maar ik heb nu telkens zo'n last van mijn buik, ik hoef maar op te staan of hij is alweer zo gevoelig maar niet echt hard. Wordt een feest dalijk met de boodschappen, we hebben besloten om zo gelijk maar te gaan. Zijn we ervan af.

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Ja en we luiden de vakantie in met iets wat thuisbezorgd wordt ofzo... Schandalig lekker. Ja die banden af en toe schiet het er verkeerd in daar onderin mijn buik. Nu lekker met de beentjes op de bank. Succes in de supermarkt. Doe rustig aan, aan bevallen in de supermarkt heb je ook niet zoveel:)

Deel Deze Pagina