Prutske: He balen, je hebt een heeel lekker huisje denk ik. Ik hoop dat je vannacht bevallen bent! Wat leuk dat F zo bezig is met de kleine. Hanna begrijpt het voor een gedeelte. Als we bijv. het kerstverhaal lezen (uit haar eerste bijbel) en je vraagt waar is de baby. Dan wijst ze die wel aan op het plaatje en vervolgens wijst ze naar mij en zegt ze baby. Maar ik denk niet dat ze begrijpt dat haar rust straks verstoord wordt Bailief: Ja zo stom, daarom ga ik maar niet meer shoppen. Oh bijna doorzichtige enveloppen is ook niet leuk. Hier wel echte dikke enveloppen. Maar misschien ligt dat ook aan de prijs dan? Seentjuh: ohoh dat is vervelend. Te veel gelopen? Hup rustig aan doen jij! Succes met gourmetten vandaag. Geslacht: Nou zeg ik denk wel dat het anders is een jongen en meisje, maar meestal zijn meisjes toch pittiger en jongens wat lomper?? Ik zeg wel tegen mijn man als je nu een jongetje krijgt (wat totaal niet uitmaakt) is het wel even wennen. Je bent een meisje gewend. Ook in luier verschonen enzo. Maar goed het lijkt me allebei heel erg leuk. Raar hoor dat een meisje leuker zou zijn. Wauw weer een nacht van 11-6 Ik ben weer helemaal blij. Gisteren hebben we lekker een filmpje gekeken. Ik was hollands got talent e.d. zo zat. Dus samen een dvdtje uitgezocht. Echt lekker. Ook nog een goed gesprek gehad met manlief en hij begrijpt me eindelijk een beetje. Hij heeft beloofd niet alles meer te onderbouwen waarom dingen nou eenmaal zo zijn of zo worden gezegd (ging over de anesthesist). Het is ook een schat! Doet echt z'n best, maar mannen denken nou eenmaal anders als vrouwen he?!
Nou jij bent nu toch echt wel een keer aan de beurt hoor. Misschien wordt het wel 25 december een kerstkindje! Hier ook alles nog rustig, gelukkig!
Komt allemaal goed hoor. Heb mezelf erbij neer gelegd dat het ook nog volgend jaar kan worden en het is zoals het is. Dus nu genieten van iedere dag. Lekker proberen leuke dingen te doen. En de komende 2 weken sta ik er ook niet alleen voor want mijn ouders hebben ook vrij. Die wonen op 5 minuten rijden
Dat is fijn dat je ouders in de buurt zijn de komende weken. Toch fijn als je man zo druk is. En inderdaad je kunt er op zitten wachten, maar in de praktijk helpt het niet, maar wel knap dat je het zo kunt. Kijk ik hoef ook niet te bevallen, maar ik heb ook een max. datum.. Maar de kleine komt sowieso wel.
Hier echt een rotnacht vanaf half 4 al wakker... L is nu al 2 uur hysterisch aan het huilen, wil niet getroost worden. Een heeeeeeele lange driftbui echt niet normaal dit!! Goed dat mijn man thuis is, want ik wordt gewoon kwaad nu, wat een ellende! Sorry voor mijn klaagzang, zit er ff doorheen
Kop op seentjuh, straks krijg he weer ern dikke knuffel van hem. Even volhouden nog en vandaag even rustig aan doen.
Seentjuh wat vervelend. Hopelijk heb je inmiddels je knuffel gehad. Doe rustig aan en laat je maar lekker verwennen door je mannen. Nou inderdaad bailief, heeft het winkelen geholpen???
Haha ik was heerlijk aan het slapen geslapen als een blok, zo lekker! Helaas heeft het dus allemaal niet geholpen maar ach ze komt vanzelf wel een keer Saar, lekker zeg dat jij ook zo goed geslapen hebt! En wat fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad. Geeft je vast een geruster gevoel. Prutske, fijn dat ze zo bij kunnen springen, wel handig met F. denk ik. Seentjuh, klaag maar hoor, is ook niet leuk. Is hij nu wel gekalmeerd?
Haha dat kan ook nog. Nou fijn toch? Ik denk nu elke nacht goed slapen is er weer 1 ik kan nog max. zoveel nachten slecht slapen. Het is fijn dat manlief me een beetje beter begrijpt nu. Heb net stiekem toch een stukje operatie live: keizersnede gekeken, maar vond het wel een beetje heftig. Ben heel benieuwd hoe dat 'voelt'.
Is ook heftig hoor, je weet dat ze hetzelfde bij jou gaan doen en het zag er ook heftig uit vond ik. Keek je man niet mee?
Nee we hadden het pas samen geprobeerd, maar toen wilde ik niet verder kijken. Toen hebben we alleen een filmpje van een ziekenhuis gezien op YouTube, maar daar zag je niet echt het snijden. Ach hoe lang duurt het nou eenmaal 1 uur of 1,5 max. Wat is dan nou.. Zit verdraaid al 9 maanden te wachten op mijn kindje, kan die 1,5 uur er ook wel bij.
Dag meiden! Zo nu heb ik helemaal geen tijd meer om bij te lezen of te reageren! Maar ondanks dat je zo druk bent met zo'n kleintje is het het helemaal waard. Hij doet het goed en is erg tevreden! Blijkt,dat ik wel geschurd ben.. In mn schaamlip naar boven toe. Kan gelukkig weer op de wc plassen zonder pijn. Kraamzorg is weg dus nu lekker met zn 3tjes! wil iedereen alvast succes wensen met de bevalling! Hopelijk schieten ze ern beetje op hihi Xxx
Wat fijn te lezen dat je zo geniet. Wat naar dat je toch gescheurd bent, is dat nog gehecht of moet dat gewoon genezen? Geniet maar lekker met z'n drietjes, zo bijzonder! Hier schiet het in ieder geval op.
Saar, van die 9 maanden wordt dit wel het heftigste uur of anderhalf uur. Daar mag je je best druk om maken of tegen op zien want het is echt niet niks. En hoe meer je er tegen op ziet hoe meer het mee gaat vallen natuurlijk . xDoo, lekker dat alles goed gaat. Spannend nu voor het eerst met zijn drietjes? Balen dat je toch gescheurd bent, lijkt me erg pijnlijk.
Ik heb niet alles terug gelezen, maar zo te zien verder nog niemand bevallen?! Jens heeft de afgelopen week erg veel moeite gehad met drinken. Hij is daardoor vrij veel afgevallen (7%). Na 4 dagen pakte hij de borst helemaal niet meer en zijn we over gegaan op de fles. De laatste dagen kreeg hij steeds minder voeding binnen en dit duurde veels te lang (60 minuten voor 40cc met heel veel stimulatie). Ook zag hij erg geel. Hij had een verhoogde bilirubine waarde Helaas is hij gistermiddag opgenomen in het ziekenhuis. De bilirubine waarde was vanmorgen al iets gezakt. De voeding gaat met een andere fles een stuk beter. Afgelopen nacht heeft hij 1 voeding met een sonde gekregen zodat hij lekker door kon slapen en zijn energie kon sparen. Vanmorgen was hij ook alweer iets aangekomen (gisterochtend 2700 gram, vanmorgen 2740 gram). Zometeen gaan we weer richting ziekenhuis en krijgen we te horen wat ze verder doen. Waarschijnlijk moet hij nog wel minimaal 1 nachtje blijven, maar we hopen stiekem Jens vanmiddag weer mee naar te mogen nemen
Bailief: Nee dat is ook zo. Ik denk dat het komt omdat ik nogal control freakerig ben en een natuurlijke bevalling heb je nog enigszins zelf in de hand.. Heb je nog roze enveloppen gevonden? Me88: Wat naar dat Jens in het ziekenhuis ligt. Mocht je zelf niet bij hem blijven? Hopelijk mag je hem snel weer meenemen naar huis, want dit is wel zwaar voor jou ook als kraamvrouw en thuis is het allerfijnst! Hopelijk kun je snel weer genieten van je kraamtijd!
Me, dat is echt niet leuk. Klinkt een beetje als de situatie bij f. Toen ben ik door drie situatie ook gestopt met de bv. En met de advent flessen had meneer ook drie Kwartier tot een uur over een fles. Hier was de difrax fles de oplossing. Probeer gewoon 1 fles v want ze zijn duur genoeg. En er zijn zoveel soorten. Hopelijk komt je mannetje snel mee naar huis.
Halllooooo! Sorry dat ik zo lang op me heb laten wachten met een update!! Mijn mannetje Z.aid ligt inmiddels prinsheerlijk te slapen in de box - heeft net nog bv gehad Zoals gemeld waren mijn vliezen op vrijdagavond om 22u gebroken, na een paar uurtjes van een beetje voorwerk elke 8 minuten. Vanaf dat moment ging het eigenlijk best hard - gelijk om de 5 minuten weeën. Heb de vk gebeld even na 1u, en afgesproken dat ik een uurtje later nog eens zou bellen met een update en dat ze dan langs zou komen. Mijn weeën kwamen na 2u aan een stuk door, kreeg om half 3 heel even een korte pauze en heb toen snel gebeld. Om 3u was de vk hier, en toen zat ik op 2-3cm ontsluiting. Omdat ik zo'n "goede" weeën had dacht ze dat het wel eens snel zou kunnen gaan allemaal. Ikzelf vond de weeën op dat moment ook nog goed te doen (had geen idee wat ik moest verwachten natuurlijk, maar die eerste uurtjes waren zo voorbij voor mijn gevoel). Er had nog iemand gebeld met de mededeling dat de bevalling was begonnen dus mijn vk zei dat ze zolang ff bij mij zou blijven en dan om 4:30u even naar de andere mw zou gaan. Ik vond het allemaal prima. Net voordat ze wegging zat ik op 4cm. Ze kwam een uurtje later terug en toen had ik geen vooruitgang geboekt. Wél echt heftige weeën nog steeds, gelukkig af en toe met een paar minuutjes pauze ertussen, maar geen toegenomen ontsluiting. Ik had al geplast etc dus mijn blaas zat niet "in de weg".. Ze was er niet gerust op en heeft toen behoorlijk zitten "vroeten" om te kijken of de baby misschien verkeerd lag. En jawel.. Dat bleek dus zo te zijn. Ze gaf me toen twee opties: naar het ziekenhuis zodat ik ook iets voor de pijn eventueel zou kunnen krijgen (ik begon langzaamaan behoorlijk moe te worden - van donderdag op vrijdag nauwelijks geslapen, vrijdag door de dag geen middagdutje/rust gehad en toen dus vrijdagavond de bevalling die begon), óf voor de pijnlijke manier kiezen en dat zou betekenen thuis blijven proberen maar dan wel verplicht op mijn rechterzij liggen in de hoop dat baby zich zou draaien. Ik koos voor het laatste, ook al vond ik het niet zo'n fijn idee omdat ik al had gemerkt dat ik m'n weeën nauwelijks kon opvangen vanaf de zij-ligging.. maar goed.. ik wou nu eenmaal heel graag een thuisbevalling hihihi. De vk heeft toen kraamzorg gebeld omdat zij weer naar de andere mw moest om die naar het zkh te brengen, en ze vond het onverantwoord om mij alleen te laten. De mw van de kraamzorg kwam, vk ging weg, en vanaf toen begon weer een weeënstorm. Ik heb achteraf het papiertje nog eens bekeken waarop de kraamzorg mw mijn weeën noteerde en ik heb weeën gehad die 6-8 minuten aanhielden, vervolgens 1 minuut rust en toen weer opnieuw, en dat 1,5uur lang. Tegen half 7 's ochtends heb ik de kraamzorg mw mijn moeder laten bellen - ik kreeg geen kans om op adem te komen - zodat die kon komen. De vk kwam toen ook net terug, en toen die checkte zat ik op 8cm Vanaf toen was mijn moeder erbij en heb ik me op haar gefocused, ik was zo moe en die weeën bleven maar komen zonder pauze. Was erg fijn om haar erbij te hebben, ze pufte met me mee Het schijnt dat ik op een gegeven moment tegen haar heb gezegd "kom op wel blazen jij" toen ze ff niet meepufte hahahah Enfin, om 8:30u mocht ik gaan persen. Ging op zich best goed, alleen op een gegeven moment leek het niet te "passen". Hij zat in het geboortekanaal vast leek het wel. Ik was zo moe dat ik nauwelijks mijn ogen meer kon openhouden dus veel is langs me heen gegaan die laatste fase. Op het laatst heeft de vk een kleine knip gezet - auwie, zonder verdoving omdat dat niet ging - toen heb ik wel even een gilletje gegeven Z.aid is uiteindelijk om 9:38u geboren, en wat denken jullie??! Echt geen kleintje hoor!!! 3320gram!! Wie had dat ooit gedacht?! Alles gaat verder heel goed, hij drinkt goed en hoeft overdag al geen mutsje meer op omdat hij zichzelf op temperatuur kan houden. Ik ben nog steeds erg moe, heb nog niet veel kunnen rusten, maar ben zooooo tevreden en blij met hoe alles gegaan is! En natuurlijk nog veel blijer dat mijn zoontje er eindelijk is Dames ik krijg zometeen visite dus ik ga me snel even omkleden maar ik bericht snel weer. Hoop dat jullie ook snel aan de beurt zijn!! Veel liefs!