Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    La85
    Gefeliciteerd meid! Wat super dat je thuis hebt door gezet.
    Geniet er lekker van.

Me88
    Sterkte met Jens! Hopelijk mag die snel naar huis en gaat die lekker aankomen!

Saar
    Het moet natuurlijk genezen volgens mij kunnen ze een wond ook niet meer hechten na paar dagen. Gelukkig is ook niet echt diep.

Bailief
    pijnlijk valt opzicht mee het was alleen met plassen dat het pijn deed. Maar kan nu al zonder douche plassen dus dat is al erg fijn!

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Me88, he wat naar dat Jens in het ziekenhuis ligt :(. Hebben jullie hem nog mee mogen nemen vanmiddag? Goed dat je van de borstvoeding afgestapt bent, dat was vast geen doen op die manier. Hopelijk is hij snel weer bij jullie thuis.

Saar, ik herken het wel wat je bedoeld met dat control freakerig zijn ;). Maar ik heb het juist andersom. Ik weet nu niet wanneer het gaat beginnen en hoe het verloopt. Terwijl je het bij een keizersnede precies weet. Voor mijn hoofd zou een keizersnede rustiger zijn zeg maar. Misschien is het anders voor je als je het van deze kant bekijkt? Ik heb veel roze enveloppen gevonden op internet maar daar ben ik dan weer niet zeker genoeg over :p. Ze moeten een beetje dik zijn en precies de goede roze kleur en dat zie je zo slecht op internet. Ik vermoei mezelf alleen maar.

LA85, gefeliciteerd met Z.! Wat knap dat je thuis bent doorgegaan. Hoe voel je je verder? Ben je al een beetje mobiel? Geniet lekker van je kleine mannetje!

xDoo, oh fijn dat je al zonder douche kunt plassen. Is het thuis al een beetje gewend met de kleine erbij of gaat dat niet zo snel? Ik heb er nog geen idee van natuurlijk haha. Wordt je lekker verwend door iedereen?

Wat gaan jullie allemaal eten vanavond? Wij hebben een kapsalon besteld :D ik keek er al een tijdje naar uit maar nu vond ik het wel een keer leuk haha.

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Jaarwisseling MaMa's♥

Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december - Verrassing!
    Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december - Verrassing!
    MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari - Baby Girl!
    NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Seentjuh - 28 jaar - 2e kindje - 2 januari - Baby Girl!
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari - Baby Girl!

Verrassing: 2
    Boy's: 4
    Girls: 6

~ Bevallen ~

ik1989 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 24 november - Baby Girl & Baby Boy!
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 13 december - Baby Girl!
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 14 december - Samael
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 16 december - Jens
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 21 december - Z.

~*Afspraken*~
    23 December - Controle Gyn - Seentjuh
    24 December - Controle VK - MaDe87
    24 December - Controle VK -LA85
    24 December - Controle VK - Bailief
    24 December - Controle VK - Prutske
    24 December - Controle Gyn - Saar22
    24 December - Doppler + controle gyn - Nono

Als het goed is, is het weer up to date :)

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Gefeliciteerd LA. Klinkt als een zware bevalling en een heel tevreden mannetje. Geniet ervan en rust lekker uit als dat lukt. Fijne vk ook denk ik die je had.

Xdoo: Hopelijk geneest het snel. Lekker luchten tijdens het rusten schijnt goed te helpen.

Bailief: Hahaha dat klinkt heel lastig. Nou ja je kunt het nooit 100% zeker weten. Kun je niet bij een bestaande winkel bestellen? Wij hebben lasagne gegeten. Saus lag al in de vriezer. Kleine meid vind dat ook lekker. Ben alleen alweer de salade vergeten dus die nemen we straks als Hanna op bed ligt nog en daarna nog ijs.

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saar, ja ik maak het mezelf veel te lastig :p ik denk dat ik het anders maar gewoon bij die standaard enveloppen moet houden want enveloppen worden toch weggegooid. En dat zeg ik nu wel, maar mezelf kennende bedenk ik me morgen weer iets :p waar je je al niet mee bezig kunt houden...

Fijn dat Hanna dat ook lekker vind, lijkt me makkelijk. Ze was geloof ik ook wel een makkelijke eter of niet?

Lekker, ijs! En salade ook, maar er gaat niks boven ijs haha.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ben je 'normaal' ook zo dan, want ik herken mezelf af en toe echt niet;) Ik zou het gewoon zo laten de envelop verdwijnt direct in de kliko, tenminste hier wel. Gaat om het kaartje.

Hanna is wel een goede eter ja die wilde nog wel meer, maar het was op. Ik had wel kant en klare salade gekocht een lekkere bak, maar inderdaad kijk nu al uit naar het 3 chocolade ijs (vind ik normaal niets eens lekker haha).

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha nee normaal ben ik ehm... normaler zeg maar. Haha lekker duidelijk he? Ik merk dat ik door die hormonen echt raar gedrag vertoon maar kan het ondertussen gelukkig goed onderscheiden van hoe ik echt ben ;). Zal blij zijn als de ergste hormonen weg zijn! Ook leuker voor mijn vriend. Arme jongen is het ook, gisterenavond was ik het ene moment heel kwaad op hem om niks en het andere moment wilde ik niet van hem afblijven haha.

Handig hoor dat ze zo goed eet. Hopelijk doet jullie 2e dat ook. Scheelt "gevechten" aan tafel straks ;).

Haha lekker hoor. Je hebt mij op een idee gebracht, wij gaan ook ijs eten :D. Heb zo'n chocolade vienetta in de vriezer liggen, ben benieuwd of ie lekker is.

Vind het trouwens een heerlijk idee dat de wekker hier morgen niet afgaat, lang leve de vakantie! :D

8. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Helaas mocht Jens vandaag nog niet mee naar huis. Ze kijken morgenochtend verder.
    Ik mocht inderdaad niet in het ziekenhuis blijven. We gaan 3x per dag naar hem toe en doen dan de verzorging en voeding. We mogen hem dan beide even vasthouden en verder moet hij in zijn bedje blijven om energie te besparen.

We gebruikten eerst een avent fles (zat in de box van Prenatal). Gisteravond hebben we een Difrax gekocht en dit gaat inderdaad stukken beter. Nooit geweten dat het soort fles zoveel verschil kan uitmaken!

Elke voeding kolven is inderdaad teveel. Helaas heb ik al aardig wat productie en moet ik wel echt gaan afbouwen.
    Ben er helaas dus niet meteen vanaf.

@LA85: Gefeliciteerd!! Wel een heftige bevalling zeg!

9. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Me, nog een tip over difrax als je die fles schoonmaakt en helemaal uitelkaar draait en daarna weer in elkaar de bodem niet te strak aan draaien dan kan het ook zijn dat het weer heel lang duurt voor het manneke zijn flesje leeg heeft. Maar dat merk je wel met het drinken

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Me88, fijn dat je al zoveel verschil merkt qua fles! Ik heb gelezen dat een dr. Brown fles ook heel fijn kan zijn wanneer je baby last heeft van krampen e.d. dus er zal inderdaad heel veel verschil in zitten. Hopelijk is deze fles gewoon goed genoeg :). Erg jammer dat hij vandaag nog niet naar huis mocht, maar het is vast beter voor hem. Hoe moeilijk het ook voor jullie is en hoe makkelijk praten ik nu heb.

Pff ze zijn hier nu al heel erg bezig met vuurwerk, schrik er soms goed van want het is dat harde illegale vuurwerk waar ze mee rond lopen. Erg fijn... Was de afgelopen weken al telkens wat maar nu is het echt veel. Wel weer goed voor de hond om te wennen :p.

11. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt vreselijk dat J in het ziekenhuis ligt, niet leuk!:( hopelijk is hij snel weer opgeknapt en mogen jullie hem weer meenemen!

Gefeliciteerd LA! Klinkt als een pittige bevalling!

Fijn dat het zo goed gaat xdoo!

Hier hebben we bij L ook de difrax fles gebruikt. Heb nu geen nieuwe flessen gekocht, want ga borst proberen. Fles is zo gehaald natuurlijk.

Hier gegourmet met schoonouders. L is na 2 uur lang krijsen vanmorgen toch nog gezellig geworden. Nu weer lekker met de voetjes omhoog...

Schoonmoeder moet de dag na de keizersnede werken, dus komen misschien pas 2 dagen na de geboorte langs...:$ niet zo leuk, aangezien de bezoektijden van 10 tot 20.00 zijn en ze dan gewoon niet komen terwijl daar dus wel genoeg tijd voor is... vreemde mensen!!

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Seentjuh, gelukkig is L. toch nog gezellig geworden. Maar wat raar dat je schoonouders dan niet eerder langs willen komen! Binnen die tijden moet dat toch best lukken of werkt ze zo lang? Zou dat ook in het kader zijn van "een tweede is anders dan de eerste dus heeft minder haast" ofzo?

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Raar is dat he dat je zo heftig kunt reageren en dat emoties zo uit elkaar kunnen liggen. Het komt straks echt weer goed, nog heel even dat hou ik mezelf maar voor. Vechten gebeurt wel hoor, maar dan over het toetje:( Maar ik vecht niet zo graag: ze eet wel of ze eet niet. Jammer voor haar als ze met honger naar bed gaat. Was je viennetta nog lekker? Hier wordt ook al veel vuurwerk afgestoken en niet dat leuke vuurwerk nee. Hier altijd een wekker om uiterlijk kwart voor 8 maar goed dat is m.n. voor Hanna. Hopelijk lukt het jou om lekker uit te slapen.

Me88: Wat jammer dat jullie Jens niet mee mochten nemen, hopelijk vandaag wel! Sterkte met afkolven niet leuk dat je al zo moet afbouwen. Hopelijk gaat het redelijk snel..

Seentjuh: Fijn dat L weer gezellig is geworden Wat kun je je dan machteloos en gefrustreerd voelen als ze zo doen he?! Hij zal ook wel wat spanning e.d. merken denk ik. Hanna is ook uit haar gewone doen... maar die krijst niet 2 uur gelukkig. Wat raar dat ze zo laat pas komen, ook sneu voor je man. Je wilt toch je kindje showen aan je ouders?! Mijn sm moet ook werken en die heeft een hele lange dag en die komt zodra wij bellen en zeggen dat ze mag komen. Die gaat gewoon weg op haar werk:) Erg jammer voor jullie dit... Dikke knuffel voor jullie.

14. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook vreemd... ze doen ook echt anders en minder enthousiast dan bij L. Een tweede is inderdaad vaak minder interessant ja, maar om dan zo laat pas te komen? Ze moet om 13.00 beginnen en zou proberen om te regelen dat ze later begint. Bezoekuur is vanaf 10? Weet niet.hoe lang ze denken te komen maar toch zeker ook geen uuuuren!? Ach ja, mijn man is wel heel.nuchter eronder maar is natuurlijk niet leuk.

L is alweer eventjes wakker... hopelijk valt hij zo nog in slaap.

Straks controle gyn. Man is vrij dus gaat mee, dat is dan weer wel leuk!

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Raar hoor elk kindje is bijzonder. Of het nou de 1e, de 2e of de 12e is. En zeker voor opa en oma zou dit toch niet mogen gelden. Hopelijk komen ze inderdaad even om het hoekje kijken en blijven ze niet uren zitten, maar dat zou je ook met manlief even kunnen bespreken. Je ben toch net geopereerd en moet ook herstellen. Ik denk dat de opa's en oma's hier elke dag even om het hoekje komen kijken en dat vind ik ook niet erg. Als schoonmoeder zich maar een beetje rustig houd maar dat gaat mijn man in de gaten houden. Zij heeft namelijk nogal de neiging om heel druk te gaan praten over iedereen en dan geen aandacht te hebben voor ons. Dan hoor je allerlei bevallingsverhalen van haar of anderen en daar heb ik geen trek in. Verder een hele lieve schoonmoeder;)

Succes bij de gyn. Leuk dat je man een keer mee kan. Ook wel handig misschien i.v.m. de keizersnee.

16. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Dag vroege vogels,
    F slaapt nog lekker.
    Zelf een rotnacht met veel maagzuur en nog meer plassen.
    Heb nu telkens wat steken onderin mijn rug, maar het zal wel zijn dat ik de afgelopen dagen teveel heb gedaan. Dus vandaag effe rust dan maar

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh nog meer voorwerk, hopelijk gaat het over in het echte werk.
    De rest allemaal aan het bevallen?

Seentjuh: alles goed bij de gyn. of lig je al op de ok.

18. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ik stond met 5 minutrn weer buiten. Ze vroeg of ik last heb van harde buiken, dus ik zeg; ja best wel. Zegt ze; ja dat hoort erbij! En ging zo verder :( Haha, beetje vreemd om er dan specifiek naar te vragen toch? Ach ja....

Blijft rommelen he prutske, lekker rustig aan doen maaf inderdaad!

Fijn dat je man het goed regelt met zijn moeder :D
    Mijn man waait met alle winden mee, dus dat is nogal lastig soms. Hij had tegen zijn moeder gezegd dat hij volgend weekend wel naar haar verjaardag zou komen met L. Gelukkig had zijn moeder zelf ook gezegd dat hij beter bij mij kon blijven ;)
    Daarna bedenkt hij zelf toch ook wel dat het niet zo handig is!:p

19. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Hier blijft het allemaal wat rommelen maar tot nu toe zet het niet echt door.
    Ach bij f ook overdag rommelen en toen s avonds rond elf uur echt aan de gang. We zullen het zien

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Seentjuh: Nou dat schiet lekker op... Hoe groot wordt de kleine nu geschat? Lastig met je man. Hier hebben we dat wel een beetje gehad gelukkig. En een zwangere vrouw moet je al helemaal niet tegenspreken. Maar moeders en hun zonen(en andersom) is wel een ding apart...

Prutske: Ik duim voor je dat je vannacht bevalt. 24 december is een mooie datum toch?

Hier is manlief het hele huis aan het stoffen, zuigen en dweilen. Ik zit toe te kijken:D Ik krijg wel steeds meer harde buiken. Zou bailief aan het bevallen zijn?

Deel Deze Pagina