Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaEss

mamaEss Lid

10 mei 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik laat niet zo vaak van me horen.. ben ontzettend ziek en spuug me een slag in de rondte. Medicijn nummer 3 helpt inmiddels redelijk.

@bailief, wij gaan wel voor de combinatietest, mn man wil dat graag. Het blijft een kansberekening maar hij blijft bij zn standpunt. Aan een echo en wat bloed afgeven zijn geen risico's verbonden, dus gaan we dat doen. 2x extra gluren naar de baby vind ik stiekem toch wel leuk.. ;)

Gaaf hoor zo'n kinderwagen en al die babyspullen... gaat nu toch wel heel erg kriebelen om het in te slaan!!

Ooit is het schema aangepast met mijn leeftijd 29 en 2e kind, er staan bij mij nu ??, wil iemand dit aanpassen? Uitgerekende datum is 27 december geworden. 6 juni termijnecho.

25012010, bandengroei is natuurlijk heel goed mogelijk, je draait er 2 :)

In onze omgeving weet bijna iedereen het, als je zolang ziek bent gaan mensen vanzelf vragen stellen.. Ben niet zo goed in liegen en inmiddels de 10 weken voorbij.. Dus dan mag het ook.

Fijne dag allemaal!

2. mamaEss

mamaEss Lid

10 mei 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    25012010, wij hebben al wel namen, een aantal en moeten daar nog tussen kiezen. Vooral voor een jongen komen we er niet uit. Wachten dus tot 16 weken want dan willen we een geslachtsbepalende echo doen.

Succes jullie, 2 namen lijkt me nog lastiger. Je moet het toch beiden mooi vinden... ;)

3. 25012010

25012010 Niet meer actief

♥ JAARWISSELINGS MAMA'S♥

Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 27 december
    LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 29 december
    Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december
    Debs1 - 31 jaar - 1e kindje -30 december
    Saskia (Poekies) - 29 jaar - 1e kindje - 31 december
    Seentjuh - 28 jaar - 2e kindje - 31 december
    Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 31 december
    Hannes - 34 jaar - 2e kindje - 1 januari
    25012010 - 24 jaar - 2e kindje - 1 januari
    'Anoniem' - 25 jaar - 2e kindje - 1 januari
    MaDe87 - 25 jaar - 1e kindje - 1 januari
    Soraya4314 - 37 jaar - 1 januari
    xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 2 januari
    Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 2 januari
    Ellencooper - 26 jaar - 1e kindje - 2 januari
    Mamaess- 29 jaar - 2e kindje - 2 januari
    Hartmannetje - ? jaar - ? kindje - 2 januari
    NoNo- 24 jaar - 1e kindje - 3 januari
    Jeniyah - 28 jaar - 2e kindje - 4 januari
    Mamvanjessie - 26 jaar - 2e kindje - 4 januari
    Nimme - 32 jaar - 4e kindje - 9 januari
    Debbie81 - 31 jaar - 2e kindje - 13 januari

Afspraken:

4 juni - 3e echo - Jeniyah
    5 juni - 1e echo - Hannes
    5 juni - intake vk - Staffie84
    5 juni - 1e echo - Debbie81
    5 juni - poppoli gesprek - xDoo
    6 juni - 2e echo - Nono
    10 juni - 2e echo + intake vk - xDoo
    10 juni - 1e echo - Prutske
    11 juni - 2e echo - LA85
    11 juni - groei echo - Staffie84
    12 juni - 3e echo + Gyn 25012010
    12 juni - 3e echo - Nimme
    19 juni - afspraak vk - Prutske
    19 juni - 2e echo- Mamvanjessie
    21 juni - intake vk - Hannes
    21 juni - 3e echo (termijn) - Bailief
    28 juni - 4e echo - Nimme
    18 juli - pretecho - Nimme
    5 augustus - GUO - Staffie84

4. 25012010

zo mamaess het is gevult. miss ergens fout is gegaan met het lijstje opzoeken .en ja ik heb nu geen buik pijn ofzo

en vind grappig als ik lig dan kun je zien dat mijn dalletje nu wat gevult is hahahaha ja ik weet niet hoe ik moet uitleggen ...ben nog al grote meid ;) en ben ook stevig dus zal effe duren mn buikje groei ook al heb ik tweeling wil niks zeggen :D

5. mamaEss

mamaEss Lid

10 mei 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel!

Heb jij al positiekleding 25012012?
    Ik nog helemaal niets..

6. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Namen van de kleintje
    Meisjes naam staat al helemaal vast jongens naam bijna.

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ben ik ook weer even.

Pff wat voel ik mij de laatste dagen zielig! Echt. Ik heb echt last van de misselijkheid, ik krijg in de ochtend niks naar binnen waardoor ik in de middag constant een honger gevoel heb als ik gegeten heb. Vanmorgen overgegeven op een lege maag. Nou als er iets vies is! Bah.

Namen, bij de vorige zwangerschap waren wij het al gelijk eens over de jongensnaam maar nu hebben we grote twijfels. Eerst maar eens weten wat het word, dan kunnen we daarna wel kijken welke naam we moeten verzinnen. Wij zijn van plan om tussen de 15 en 16 weken een geslachtsbepaling te doen. Lijkt ons erg leuk. Maar dan moet ik nog wel even weten hoe lang ik nu precies zwanger ben omdat dat nog wel eens 1 of 2 dagen kan afwijken. Ik heb al iemand gevonden die een plekje heeft op de dag dat ik (volgens mij) 15 weken ben. Maarja, stel dat ik dus 2 dagen korter zwanger ben dan weet ik ook niet of ze daar moeilijk over zou doen.

Positiekleding moet ik eigenlijk ook gaan aanschaffen, ik loop nu telkens in een oude harembroek of een joggingbroek. En als ik ergens heen moet een stretch rokje met een gewone panty eronder, maar dat zit zelfs niet meer fijn bij mijn buik. + dat die broeken er gewoon niet uit zien haha.

Verloskundige raadde mij trouwens zwangerschapsyoga aan, voor de ontspanning tijdens de bevalling. Eerlijk gezegd zie ik de toegevoegde waarde op het moment niet. Ik denk nu zo: het kindje moet er toch uit, dus of ik dat nu extra ontspannen doe of iets minder, het gebeurd toch wel. Of denk ik nu te simpel? Heb je echt dingen vooraf nodig om ''goed'' te kunnen bevallen?

8. 25012010

@mamaess nee ik heb geen posi kleding aan ...heb nu al toch leging aan hihih maar ik heb wel posi kleding van me vorige zwangerschap maar tegen die tijd past ik die broek niet meer met een tweeling of tegen die tijd ben ik al bevallen hahah wie weet maar moet nog allemaal zien ben nog onzeker...terwijl iedereen om me heen zegt WAUW WAU tweeling leuk en blablabla...en ik zelf denk ja leuk moet nog zien ben nog onzeker denk dat ik pas beter ga voelen bij 15 weken ofzo dan heb je meer kans om je baby voelen ... en dan ben ik ook idee gewent dat ik zwanger ben en ook nog zwanger van een tweeling...berijp me niet verkeer ik ben natuurlijk mega blij (anders had ik ook niet met hormonen moeten spuiten enz) maar is zo raar ik ben blij maar vind ook angstig maar na 12 weken voel iedereen wat stukker beter soort van magie rens hahaha

9. 25012010

@bai yoga thja ik heb curus gehad voor de bevalling wat moet je doen bij non stop weeeen storm en wat gebeurter met de baby en wat moet je doen als je thuis bevalt of onverwachts...en voor de bekken bodem...heb heel van wat geleert en ik weet het nog zo goed maar ik kijk nog wel...na die 12 juni voel ik me veel beter na een echo van een Gyn..

10. nono

nono Niet meer actief

Goedenavond dames,

Wat zijn er veel misselijk of niet. =O Het hongergevoel na wat gegeten te hebben herken ik wel. Verder, zo nu en dan een slap gevoel en misselijk, maar niet meer zo erg dan een week terug. Lijkt nu wel iets af te zakken.

Heb sinds vorige week m'n eerste positiebroek gekocht. Ik zei nog ; volgens mij heb ik 'm nog niet nodig. Maar sinds Zaterdag merk ik dat m'n broeken behoorlijk strak zitten en dat de afdruk in m'n buik staat.
    Heb vandaag weer een buikfoto gemaakt en schrok toch best wel, had niet eens door dat m'n buik al zo gegroeid is. :p
    (Ik post de foto hier niet want ik heb wel zwaar-zwaar overgewicht.. of zeg maar obese.. dus voor jullie zie ik er sowieso zwanger uit.. lol)

Verder zo af en toe last onderin m'n rug.. maar mag eigenlijk niet klagen.

Heb vandaag een test gedaan met zout en urine om te kijken wat voor geslacht het word! Haha, of het waar is geen idee maar wel leuk om te doen. :p Er kwam 2 keer uit dat ik een jongen krijg. Ik neem het niet echt serieus maar is wel grappig.

Nou, fijne avond dames! :)

11. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Yoga, ik heb vorige keer een cursus zwangerschapsgym gedaan en was er wel blij mee met de bevalling. Maar je moet doen wat je gevoel zegt. Ik denk wel dat ik weer ga.

Positiemode, hier nog niet nodig. Mijn buik groeit wel maar was net ruim 13kg afgevallen dus die kleren passen nog wel even. Heb voor het werk ook geen goede kleding nodig moet toch mijn werkkleding over heen:D

Ziek, begint hiergelukkig goed te minderen nog wel moe. Vandaag voor het eerst niet geslapen s middags op mijn vrije dag.

Vanavond vertellen aan mijn vriendinnetjes. Een van hen is 5 weken verder als ik.

En nog een week ern dan eindelijk mijn echo!!!! Lang genoeg moeten wachten dacht ik zo.

12. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

@gym doe ik niks mee... bij mijn eerste ook niks gedaan en had een perfecte bevalling... gewoon thuis in 4.5 uur. 5x persen en klaar is kees... t geld natuurlijk voor iedereen anders en ook voor mij kan t nu anders lopen... maar dat zie ik dan wel.

@Positie, ik heb vandaag lekker een positie broek aan gedaan, via markt plaats een pakket van 4 broeken gevonden voor 20 euro.
    Heerlijk... doet me buik tenminste geen pijn meer.

Morgen me echo.. ben kapot van de zenuwen. Maar ergens kan ik me niet voorstellen dat t weer foute boel is. Maja je weet t natuurlijk nooit heh.

Hier denkt iedereen dat ik een jongetje krijg... en zelf denk ik dat ook. zou best leuk zijn na een meid :)

Spannend Prutske... ben benieuwd hoe ze reageren!

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Meiden, ik heb net een apart topic aangemaakt over buikkrampen maar wil het toch ook even hier vragen:

Vanavond heb ik meerdere keren echt erge buikkrampen gehad. Het kwam en ging en kwam daarna weer. Ik kon wel krom zitten van de pijn en eigenlijk kon ik zelfs huilen van de pijn. Gelukkig was het ook zo weer weg maar toch...

Het was echt vanaf mijn onderbuik tot aan mijn ribben. Het is nu gelukkig al meer dan een uur weg maar ik zit er wel mee. Morgen ga ik de vk even bellen, maar ik vraag mij af of jullie het misschien herkennen? Of moet ik me zorgen gaan maken?

14. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ik herken wel steken... Die dan ook nog aansluiten op me blaas lijkt wel.... Ken gelijk piesen. Dat zijn me banden volgens mij

Maar niet echt krampen....
    Geen idee... Met zorgen altijd bellen

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Steken herken ik inderdaad ook. Maar die krampen... ik kan het niet plaatsen. Morgen bel ik en dan hoop ik dat ik even voor een echo kan komen. Vanavond bellen heeft geen zin toch?

16. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ja kan ook meis... Maar inprincipe zou ik gewoon rustig gaan liggen en morgen urine afgeven bij je ha... T kan ook een blaasontsteking zijn. Ben je gevoeliger voor

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oja daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht. Dan doe ik dat ook even voor de zekerheid. Dankje voor de tip!

18. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    bailief
    erge krampen heb ik soms ook maar dat is alleen bij mn bm.
    maar zal zeker eventjes ha bellen of vk :)

19. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    nono
    Hoe doe je die test voor jongen meisje urine met zout?
    en hoe zie je het dan? nou wel grappig zijn als wel zou kloppen

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb net gebeld, de assistente dacht aan bandenpijn maar ze zei in eerste instantie: bandenpijn zit onderin bij je schaambot. Dus ik vertelde dat het echt over mijn hele buik was, toen had ze het ook nog over bandenpijn maar ze gaat overleggen met de verloskundige en ik word in de loop van de dag terug gebeld. Zij had het ook over steken bij bandenpijn maar dit waren echt geen steken, wat ik haar gelijk al vertelde. Ligt het aan mij of word er nu gelijk heel makkelijk over gedacht door die assistente? Nouja, ze gaat in ieder geval overleggen.

xDoo, die test met urine en zout staat hier ergens op het forum, ik ga even kijken voor je. Ik heb hem ook uitgeprobeerd en bij mij gebeurde er niks. Dan zou je denken een meisje. Ik wil de rode kool test binnenkort eens doen, daar klopt de uitslag bij best veel mensen. :)

Gevonden! http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/433315-thuistest-geslachtstest-urine-zout.html

Deel Deze Pagina