Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 25012010

25012010 Niet meer actief

@bai hoop dat je snel trug gebelt wordt!
    ik heb ook last van buikpijn maar nogmaals niet hoe jij ombeschrijf...het is meer als als ik stil lig of sta van Oja ik heb buikpijn...snapje anders ga ik ook bellen in de middag maar zou kunnen de darmen zijn? ik eet sins ik zwanger ben slecht..zou daar aan kunnen ook liggen maar goed dadelijk zwemmen in warm bad miss scheelt het beetje ...

wil iedereen fijn dagje wensen groetjes

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

2501, ik hoop het ook. Nu is er niks meer aan de hand. Ik maak me eigenlijk ook geen zorgen, maar ik vind het wel fijn om het even te checken. Het gaat tenslotte wel om het kleintje in mijn buik.

Jouw buikpijn heb ik vaker over gelezen, toen ik zocht naar info over de krampen. Die buikpijn schijnt vaker voor te komen omdat alles van binnen plaats aan het maken is. Ik zou me geen zorgen maken hoor :). En hopelijk helpt het zwemmen! Daar heb ik nu ook wel echt zin in. Helaas is het zwembad hier nu 3 maanden dicht, maar ik heb al gezegd tegen vriend dat ik wil zwemmen wanneer mijn buik er zwanger uit ziet. Haha. Nu is het nog flubberig :p

Ik ben vanmorgen helemaal vergeten het krat van MvM neer te zetten! Ik heb het nu snel neergezet, hoop dat ik nog op tijd ben maar het word altijd wel heel erg vroeg opgehaald.

3. nono

nono Niet meer actief

Ik hoop dat je ff langs kan komen al is het voor je eigen geruststelling. Rode kool test? Nooit van gehoord. :p

4. mamaEss

mamaEss Lid

10 mei 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bailief, ben je nog steeds zo misselijk? Ik heb op advies van de huisarts Cyclizine tegen het spugen. Dit is bij de apotheek in de vrije verkoop en niet schadelijk tijdens de zwangerschap. Ik ben van 8x spugen terug gegaan naar hooguit 1x.

Je wordt er wel suf van, het zijn dezelfde pillen die je ook krijgt tegen reisziekte.

Succes met je buikkie, hoop dat je even langs mag komen!

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Bij deze de rode kool test :D http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/278789-rode-kool-test.html

Ik heb dat in een recenter topic gezien met uitslagen enzo maar ik heb geen idee of dat nou hier was of ergens anders. Hier staat in ieder geval hoe het moet. ;)

mamaEss, dankje voor de tip! Nu moet ik zeggen dat ik vanmorgen ineens kon eten. Ik wist niet wat me overkwam. Dat vind ik wel weer een beetje eng in combinatie met die krampen van gisteren, maar daar wil ik niet aan denken.

Ik hoop ook dat ik even langs mag komen, wat kan het lang duren als je wacht op een telefoontje zeg.

6. mamaEss

mamaEss Lid

10 mei 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over de gym, Dat heb ik bij de eerste niet gedaan. Ooit wel gewoon yoga maar dat was iets te zweverig voor mij. In de eerste les stond de lerares al in een ingewikkelde houding tegen de muur. Maar goed, vast niet te vergelijken met zwangerschapsyoga.

Ik zou zeggen; vertrouw op jezelf en luister heel goed naar de aanwijzingen van gyn of verlos, dan komt het vast goed. (tenminste dat is wat ik van plan ben te doen :) )

Ach en misschien gaat het wel net zo als de vrouw die beviel bij babyboom.. Die nieste het kind er nog net niet uit, maar de baby vloog gewoon naar buiten. (bevalling van een tweeling binnen 2u geloof ik)
    Iemand gezien?

7. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Kan je natuurlijk niet helemaal geruststellen maar het klinkt wel heeeel herkenbaar. Ik had het 2 dagen voordat ik mijn eerste echo had. Kreeg het helemaal heet en werd misselijk van de pijn. Dacht dat ik van mijn stokje zou gaan omdat het zo helemaal uit het niets kwam opzetten, en gelijk heel hevig. Mijn eerste gedachte was ook, dit kan niet goed zijn want het was indd overal in mijn buik, niet alleen onderin. Het heeft niet lang geduurd, misschien een 20 minuutjes, en toen was het weer weg. Ik heb twee dagen later een goede echo gehad (waar ik dus op van de zenuwen heen ging). Ik heb het toen ook aangegeven aan de vk, zij zei dat het waarschijnlijk toch bandenpijn is geweest, en dat er misschien een groeispurtje aan de gang was.

8. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @MamaEss: jaaaa die aflevering heb ik inderdaad ook gezien! Staat geloof ik ook nog ergens op internet bij programma gemist, voor diegenen die het niet hebben gezien. Gewoon ff googlen ;)

@misselijkheid: helemaal weg, ha! :D Wel af en toe weeïg nog, en heb vooral 's avonds na het avondeten veel honger. Rond 20-21u moet ik alweer wat hebben. Probeer niet al te veel te snoepen, maar heb toch zo'n honger dan! Meestal begint het met een dropje of twee en dan denk ik neeee heb echt honger, dus dan een paar met kaas gevulde peppadews (yum!), bakje yoghurt met rozijntjes... en dan twee rijstwafels of crackers ofzo met stroop of waar ik ook zin in heb. Klinkt dit als erg veel?

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

mamaEss, dat heb ik dus ook, dat yoga mij wat te zweverig lijkt. Ik ben nogal ''down to earth'' zal ik maar zeggen. Wat jij van plan bent had ik ook in mijn gedachten inderdaad.

Ik heb die bevalling niet gezien maar dat klinkt als een geweldige bevalling! ;) Ik heb wel die vrouw met 5 (geloof ik) kinderen gezien die een test ging doen met alle kinderen erbij. En dat één meisje echt verdrietig was toen de test negatief was. Daar heb ik echt met verbazing naar zitten kijken. Naar het testen met alle kinderen erbij dan natuurlijk.

La85, je stelt mij wel echt een heel stuk gerust! (rare zin van mij :p) Bij mij brak het zweet uit van de pijn. Ik hoop maar heel hard op de groeispurt dan. Ik moet wel zeggen dat mijn buik er gelijk daarna anders uit zag en nu nog steeds, qua vorm. Het staat meer naar voren.

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Haha La85, het klinkt wel als veel ja. Maar geniet er van! Als je honger hebt moet je gewoon eten ;). Veel beter dan niks naar binnen krijgen. Nu kun je vast een voorraadje aanleggen voor wanneer je misselijk word :p (al hoop ik natuurlijk voor je dat het helemaal weg blijft!)

11. 25012010

25012010 Niet meer actief

MamaEss die heb ik ook gezien ...ik vond geweldig die zuster werd ook even in paniek hahah ...echt inderdaad 1x niezen en was der uit....hoop dat ik dat ook mag mee maken...bij me eerste heb ik helaas 30 uur overgedaan en zonder verdoofing (ze hadden rug prik gedaan maar die was verkeert geprikt en toen moesten ze stoppen) en bijna 10 min kam de lief gyn met de vacuumpomp en die ging had aan trekken waar je aders zag op hem arm en ik moest mee persen...(achter af lag mn meid klein beetje hooftje schuin) toen ze er uit was had ze soort ailen hooftje ..thja na een week was het al weg
    maar vind nog raar dat ik niet had gehuilt of geschreeuwt...helemaal niks zeker de OER kracht hahahha weet nog wel dat ik suf was en moe niet geslapen dat ik opeens efteling zei hihihi maarja elke bevaling is anders en elke kindje is anders ben benieuwt wat er komt miss keizer snee ...hmm wil eingelijk gewoon bevalling doen maarja de gyn ziet het beste..
    zo zwemmen was heerlijk goede afleiding...en dadelijk badkamer opruimen en dan eten koken en dan is de dag weer voorbij...

@ bai wie weet groei spruit...

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik ben teruggebeld. :)

Ik hoef me geen zorgen te maken om de kleine gelukkig! Dat was echt mijn grootste zorg. Ze zei ook gelijk dat ik altijd welkom ben om even te komen luisteren naar het hartje en mocht ik het weer hebben dan moet ik hen gelijk bellen.

Maar... vanwege de pijn die ik had door de krampen moest ze wel denken aan kolieken. Ik vroeg wat dat dan was, galstenen of nierstenen. Dus ik moet het goed in de gaten houden. Maar eerlijk gezegd maakte dat mij helemaal niks uit, ik was helemaal opgelucht om toch te horen dat ik mij echt geen zorgen hoef te maken om de kleine.

Ik heb nu trouwens nog geen afspraak gemaakt om te komen luisteren. Omdat ik mij weer gewoon goed voel en er geen slecht gevoel over heb. Mocht ik de pijn weer krijgen dan wil ik natuurlijk wel even gaan. Maar ik maak mij zo ontzettend zenuwachtig voor dit soort dingen dat ik dat liever niet te vaak doe omdat dat ook niet goed is.

2501, liever ga ik ook uit van een groeispurt. Dat klinkt toch iets prettiger dan ''kolieken''. Maar ik zie het wel, ik wacht rustig af wat mijn lichaam doet.

13. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    bailief
    fijn dat niet is erg is voor je kleintje. en inderdaad ga maar uit van een groeispurt

Zout en urine test
    nou denk niet dat het bij mij echt zn werking kan doen. plaste in een bekertje en het is net sinaasappelsap. Geel en niet doorzichtig. dus kan dan niet zien wat zout doet :p over die rodekool kan je ook sap van uit een glazen pot met rodekool gebruiken?

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

xDoo, ja dat ga ik ook doen. Ik wil niet gelijk van die kolieken uit gaan.

Haha hmm dat is lastig! Volgens mij is het voor de rode kool test dat je echt een kool moet kopen en dat koken. Die wil ik binnenkort doen maar ik vraag me serieus af wat ik met die kool moet :p ik hou er niet van haha. Dan alleen maar voor test doeleinden gebruiken. ;)

15. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    ooh ik lees net dat het een uit een potje niet kan :p
    mijn vriend vind rodekool wel lekker dus mag hij het op eten :p.
    misschien eet zelf ook wel beetje

16. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    ik heb weer een buik foto genomen voor mijn gevoel is mn buikje is slanker weer.. nu ik foto zie lijkt ook echt zo:$..
    wat denken jullie:(

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik zie wel wat je bedoeld xDoo.
    Maar maak je niet druk meid! Ik denk dat je eerst een echt "darmenbuikje" had. En dat dat nu iets rustiger is. Je hebt alsnog een klein buikje hoor, maar ik denk dat dit echt van de zwangerschap komt en niet van je darmen.

18. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Heeeey echo is vet goed!!!!

Ben wel iets terug gezet... Zit op 8.4 a 5. Maar echt zekerheid he je nog niet in dit termijn... Dus over een paar weken terug komen.

Zag al wel mini armpjes en mini beentjes zo lief

19. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Dus val helaas niet meer onder deze topic...

20. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    jeniyah
    Toch minder lang zwanger dan je dacht! dan heb je wel heel vroeg positief getest!
    maar ik zou wel gezellig vinden als je alsnog hier blijft kletsen. denk dat rest van meiden ook wel mee eens zijn?

Deel Deze Pagina