LA85, jeetje! Dat is nogal een nieuws zeg. Hoe voel jij je eronder? Zat het er al aan te komen en kon je je er op voorbereiden? Als ik teveel vraag dan moet je het zeggen hoor, voel je niet verplicht om te antwoorden. Sterkte met alles wat nu op je af gaat komen!
heftig LA85! veel strekte in deze tijd. lijkt me erg lastig als relatie waar je lange tijd mee hebt uit gaat en ook nog eens wanneer je zwanger bent. en dat je wat warrig bent is niet erg. er spookt van alles door je heen lijkt me. ook hier veel vragen maar als je verhaal wilt vertellen hoe of wat zullen ze wel beantwoord worden en als je niet wilt is ook prima de rest dank jullie voor de reacties. ben erg blij dat toch wat langer zwanger ben dan lijkt de tijd te minstens wat op te schieten hihi. hopelijk komen er vandaag nog meer mooie echo's langst want zag op afspraken dat vandaag 2 andere ook hun echo hadden? en de rest alvast veel plezier en succes bij de echo's! altijd super moment om kleintje te kunnen zien
La85, wat heftig zeg. Weet niet goed wat te zeggen Xdoo, lekker he een beetje vooruit gezet worden. Ben ook echt zo nieuwsgierig wat mijn definitieve datum gaat worden. Maandag ochtend om 9 uur eindelijk aan de beurt
Jeetje La...wat heftig!! Veel sterkte.. Mooie echo's weer Ik mocht vandaag voor het intake gesprek naar de vk. Gelukkig geen bijzonderheden ofzo, wel heel veel info gehad en ook nog een echo, helaas was het papier op, dus een klein printje gehad, niet echt mooi op de foto. Ik kon wel zien dat het ukkie al weer flink was gegroeid, vorige week waren het nog stompjes nu al echt armpjes en beentjes, die druk heen en weer gingen haha Volgende week krijg ik de groei echo Wij willen ook heel graag weten wat het wordt, ook omdat we een echte jongens of meidenkamer willen en het lijkt me ook gewoon makkelijker met spullen kopen, babykaartje enz enz Ik denk dat we met 16 weken dan ook wel een pretecho zullen doen, de 20 weken echo is een GUO dus echt medische en erg spannend, dus ik heb dan liever een extra echo voor het geslacht Namen hoeven we niet over na te denken, deze staat al ruim 5 vast En in die 5 jaar nog nooit getwijfeld Alleen de schrijfwijze zijn we nog niet helemaal uit, maar dat komt wel
Tjee LA.. kan mij voorstellen dat alles nu een beetje verwarrend is allemaal. Veel sterkte met alles. Staffie, bizar he dat er met een week zoveel verschil in kan zitten. Ik ga morgen naar de VK en heb dan ook intake.. wat kan ik zoal verwachten? Ik had al een formulier ingevult met allemaal vragen.. Ben nu echt wel zenuwachtig voor morgen.
Nono, ik kan je vraag over de intake ook wel beantwoorden De intake was bij ons echt alleen maar vragen. Vragen over erfelijke dingen in de familie, je lengte en gewicht, andere medische vragen zoals of je wel eens een koortslip hebt of een blaasontsteking. Ook was er ruimte om zelf vragen te stellen. Een echo heb ik niet gehad toen. Wel nog een pakketje met leesvoer meegekregen. Al met al stelde het weinig voor. Meiden met een echo morgen: succes!
Hee allemaal, vandaag de eerste echo gehad, jonge wat was ik zenuwachtig ik zat van te voren al haast te huilen. Maar gelukkig was alles goed, een dagje vooruit gezet, dus nu op 31 december uitgerekend... Jeetje wat een nieuws LA85, dat is nogal een aardverschuiving lijkt me... Sterkte met alles een beetje op een rij zetten.
@Nono Idd wat Bailief zegt Heeeeeel veel vragen over je eigen gezondheid, ook in het verleden Lichamelijk, psychische, erfelijke afwijkingen binnen de familie, operaties die je heb gehad enz enz Waar je wilt bevallen, kraamzorg, borstvoedingen enz enz enz Mn bloeddruk werd opgemeten, mn lengte en gewicht ze heeft mn baarmoeder gevoeld (aan de buitenkant ) En ik moest bloedprikken voor weer een bloedonderzoek, heb die nu al zo vaak gehad maar blijkbaar wordt die info niet onderling gedeelt En ik heb een leuk koffertje gehad met boerderijdieren erop en daarin zitten heel veel folders, 2 tijdschriften, potje sudocreme, veel proefmonstertjes van allerlei merken en een tutdoekje Echt heel leuk
Balief, bedankt voor je antwoord! Ik heb ook al een vragenlijst in moeten vullen met dat soort dingen.. en alles stond de vorige keer al in de computer. 'T zou morgen dan denk ik alles ff langs lopen zijn, waar er aan/opmerkingen bij stonden.. lijkt mij niet dat ze dubbel gaan vragen naar dingen die ik al heb beantwoord. Mooie echo zeg! Kan echt al de armpjes en de beentjes zien! Bijzonder.
wauw hannes mooie echo! ....jeetje bij mij beging echt weer die beetje angst kriebelen vind zo raar ben zwanger van tweeling heb amper last van kwaaltjes : als ik niet op tijd eet misselijk beetje en beetje moe veder niks nopes zucht....ja me laatse echo was met 8 weken en 5 dagen ...*zucht* iemand vroeg aan mij laats ja waneer zou je niet meer onzeker zijn? nou als ik mn babytjes nog lang niet voel bewegen of de eerste vlindertjes gevoel tot die tijd blijf ik onzeker en omdat ik nog Stevige tante ben zal lang duren de vlindertjes gevoel/trapjes enz....en ik mag zwanger zijn van twee van verschillende babytjes kans dat besta dat ik met 1 kindje over hou is ook groot dat speelt ook in mn gedachten maar gelukkig zitten die gedachten achter in mn hooft maar toch als ik niet afgeleid ben dan komen ze even tevoorzijn *zucht* volgens mij heb ik hardeschijf in mn hooft .... La85 wow dat is opeens veranding in je leventje hoop dat je toch genoeg steun krijg en ook veel rust krijg om alles op een rijtje zetten ...heel veel sterkte met alles(vind lastig om goede manier typen) zo bijna weer weekend en dan gaat het tijd snel hoop ik hihi nou wie vandaag iets moet doen alvast su6!
@allemaal: Dankje voor de lieve reacties. Deze situatie kwam zomaar uit de lucht vallen.. Ik weet niet goed wat ik er van moet denken. (ex)Partner wou opeens dat ik een keuze maakte; hij of de baby?! Zijn gedrag was al een beetje raar de afgelopen weken maar de "bom" is nu gebarsten. Geen idee of het een paniek/angst uitbraak is van zijn kant, maar het was behoorlijk heftig. Voorlopig dus ook even helemaal geen contact meer, ik ga proberen mijn leventje op orde te krijgen zonder hem.
Even snel want via mobiel: LA85; Wat vreemd van je ex partner. Misschien inderdaad een paniek aanval maar dat is alsnog geen excuus. Hoe kun je iemand voor zo'n keuze stellen denk ik dan. Ik vind het heel knap dat jij voor jezelf en je kindje kiest. Je zal flink geschrokken zijn. Moet jij nu ook op zoek naar andere woonruimte of heb je die zorg niet?
@ xDoo mooie echo, echt al een klein mensje! @ La85 Wat een heftig nieuws.. En dan opeens zeggen dat jij moet kiezen tussen hem of de baby. Hij was er toch zelf bij toen jullie een kindje probeerde te maken? Goed dat je even afstand neemt, rust is heel belangrijk voor jou en je kindje! @ namen wij hebben een jongensnaam die staat vast, de meisjesnaam zou nog kunnen veranderen. @ Hannes , Ook een hele mooie echo, ook al echt armpjes en beentjes te zien @25012010, die angst is heel herkenbaar. Ik ben ook opeens veel minder misselijk, zeker in vergelijking hoe misselijk ik bij mijn dochter was. Ik ben nog wel sneller moe en voel nog steeds mijn borsten. Maar niet meer zo erg als eerst. Maarr we moeten vertrouwen hebben! En dat de tijd maar lekker snel mag gaan tot de volgende echo!
O ik ga trouwens rond half 4 langs de dokter , denk dat ik een blaasontsteking heb.. Ook alweer lekker last van mijn hooikoorts mijn ogen jeuken als een gek!
Als je geen antibiotica wil nemen, kun je ook Blase Care (gewoon bij de drogist) proberen. Bij mij hielp dat heel goed tegen blaasontsteking, dan moet je een paar dagen wat meer pillen innemen en verder kun je het preventief gebruiken in de rest van je zwangerschap.
He lieverds! Ik heb zojuist intake en echo gehad. Pfoe, anderhalf uur duurde het al met al. In ieder geval, ik moet wel naar de gyn vanwege mijn BMI. Ik vind dit ook niet erg gezien ik al had aangegeven dat ik graag in het ziekenhuis wou bevallen. Kan poliklinisch maar dan moet je waarschijnlijk bij betalen.. ga ik naar de gyn dan is het klinisch en word het volledig vergoed. Prima! Zover.. de echo zat er goed uit! Hersenschot was al goed ontwikkelt, ruggengraat, maag, blaas, nier(en) .. dus voor zover zag het er gewoon heel goed uit. =) Kleine uk was naar ons aan het zwaaien! Paar keer trappen en hij draaide zich nog om.. zo bijzonder! Maar zo raar dat je vooral niks voelt en toch gebeurd het allemaal in je. Heb een leuke koffer met allerlei dingetjes meegekregen .. genoeg leesvoer. =D Ik zit nu precies op 10 weken.
Zoo dies mooi nono!!! Leuk om te zien zo goed! mamavjessie, lief buikje ook al!! Duidelijk verschil ook... Ik heb hier al zwangerschapsbroeken aan... de band mooi naar binnen gevouwen Maar wel lekker de ruimte! Ik heb net zonder schaamte een heel doosje suikerdonuts gegeten... lol had er zo'n trek in!
Ik heb trouwens wel een ab kuur.... ivm mogelijke ontsteking. Me urine is schoon maar ik blijf er zo'n last houden... gewoon niet normaal... dus ze gooien t op misschien kunnen we t niet zien maar zit er wel iets. Naja liever voorzorg dan vergaan van de pijn en dan zeggen waarom ben je niet eerder gekomen