Urine hier ook schoon.. Dan zal ik wel zo nodig moeten plassen vanwege de zwangerschap. De assistente zei wel dat ik beter te vaak kon komen om mijn urine te laten controleren dan te weinig
@Bailief: ja, moet ook op zoek naar nieuwe woonruimte. En hij was kostwinnaar dus ook op zoek naar een baan (maar dat was ik al, mijn contract was niet verlengd. Hier in het zuiden van het land is er echter niet echt veel op het moment jammer genoeg). @Jeniyah en mamvanjessie: ik drink elke ochtend een glaasje cranberry sap op de nuchtere maag (ik geloof van Ocean Spray o.i.d.). Ook eet ik geregeld wat blauwe bessen (gewoon van het vriesvak bij de AH, de verse zijn best duur!). Heb in het verleden vrij vaak blaasontsteking gehad maar sinds dat ik deze twee dingen doe heb ik bijna nooit meer last. Misschien helpt het jullie ook
Ik heb thuis zelf strips waarmee je kan controleren op blaasontsteking, die heb ik op internet besteld, ik werd er gek van om elke keer een plasje naar de dokter te brengen. Ik ben nogal een doe-het-zelvert met die dingen.
Wat een mooie echo foto's! En MamvanJessie, je hebt echt al een buik, leuk! Nono, even over dat klinisch en poloklinisch bevallen: ik moet vanwege mijn bmi ook in het ziekenhuis bevallen van de vk. Maar ik ben dus niet doorverwezen naar de gynaecoloog. Uiteraard zit ik niet te wachten op een dikke rekening omdat de vk mij een ziekenhuis bevalling verplicht. Maar van jou begrijp ik dus dat ik dan echt naar een gyn doorverwezen moet worden? 2501, vervelend dat onzekere gevoel. Ik hoop echt voor je dat het snel minder word. Ik ben ineens (sinds die krampen van maandag) niet meer misselijk geweest en mijn borsten zijn al een tijdje minder pijnlijk. Ik voel ze nu pas wanneer ik er zelf zacht tegen aan stoot. Maar om eerlijk te zijn maak ik mij geen zorgen. Ik ben nog steeds moe, heb nog steeds veel moeite met eten en mijn buik groeit. Ik vertrouw op mijn lichaam en de kleine in mijn buik. Misschien kun jij dat ook proberen? wat ik trouwens ook denk nu is: mocht het nog fout gaan dan betekent het dat het kindje waarschijnlijk een flinke afwijking had gehad. Dat zou ik mijn kindje ook niet aan willen doen. Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar deze gedachtengang geeft mij veel rust. Rust waardoor het kindje goed kan groeien. Hannes, erg slim haha. Heb je ze misschien via ebay? Vervelend al die blaasproblemen. Maar ik lees al goede tips. Handig zo'n forum. LA85, ook dat nog... en in het zuiden dus? Een vriendin van mij woont echt onderin Limburg. Wat ik gehoord heb is het daar makkelijk om aan een woning te komen dus ik hoop dat het voor jou ook geld. En anders is er misschien een mogelijkheid tot urgentie? In het kader van "relatie over en uit huis gezet". Geen idee of dat een geldige reden is hoor. En hopelijk vind je een baan! Al is dat nu ook enorm lastig, zeker omdat je zwanger bent. Ik hoop dat het nog even duurt voordat je contract af loopt. Het zal vast allemaal ook wel goed komen voor jou. Wel goed op jezelf letten nu he, want ik kan me voorstellen dat je nu veel stress zou hebben.
Bailief, als jij van je vk in het ziekenhuis moet bevallen heeft dat een medische reden dus dan hoef je ook niet te betalen. Je moet zelf betalen als het dus ook je eigen keuze is om in het ziekenhuis te willen bevallen. Ik moet inderdaad echt naar de gyn (Mijn bmi is rond de 40).. M'n vk blijft wel contact met mij houden omdat hij in de gaten wil houden hoe het gaat bij de gyn? En ze gaan de nazorg ook doen dus vandaar dat hij het belangrijk vond om contact te houden. Dames, hoe zit het bij jullie met gewicht? Tot nu toe ben ik rond de 4 kg kwijt..... De vk zei dat het niet erg was omdat de baby gewoon van mij mee snoept.. Vond het eerst wel schrikken maar nou weet ik dat het niet erg is.
Oh gelukkig ik schrok al. Ik weet nogal vrij weinig van dit soort dingen haha. Mijn bmi is bijna 35. Ik ben nu 300 gram afgevallen haha. Maargoed daar ben ik blij om. Ik was voor de zwangerschap druk bezig met afvallen, dat ging helaas langzaam. Ik hoop erg weinig aan te komen en na de bevalling het afvallen weer snel op te kunnen pakken. Bewegen hoeft voor mij nog niet zo snel hoor. Maar ik hoop met het geven van borstvoeding al wat kwijt te raken.
Heey, zonde is dat dat je geen keuze hebt... Ik zou t een hel vinden om naar t ziekenhuis te moeten, hebben geen eens vervoer! Ja een fiets ofzo of een scooter Hier laatste avondje avond 4 daagse... Loop nu wel nog een keer mee. En bailief wat je zegt over urgentie dat gaat dus al niet... Puur omdat ze al bij der ouders in woont. Is je recht op urgentie er niet... Heb zelf ook in die situatie gezeten 2x met Melody haar vader. En ik kon nergens heen... Maare Limburg schijnt t kwa huizen zoeken makkelijker te zijn! Hier valt me vandaag alles mee kwa kwaaltjes... Voel me dik... Lol!
Hee Jeniyah en Bailief ik had ze inderdaad van ebay, het zijn precies dezelfde potjes als mijn huisarts gebruikt DOCTOR/GP 10 PARAMETER URINE REAGENT STRIP TESTS (100) | eBay Mijn BMI is 32, ik hoop niet zoveel aan te komen, maar tot nu toe gaat het niet erg goed
ik weet mijn Bmi niet maar ik weet zeker heel hoog...tussen 31 en 33 ... maar @bail je heb deels gelijk als het fout gaat dan was het zwaar afwijking van de kindje of kindjes... maar reden dat ik paniek schiet komt door de behandeling in ziekenhuis enzo en keer mk mee gemaakt hebben en dat ik altijd heb lopen zeggen ik wil alle kwaaltjes krijgen enzo maar heb inderdaad last van kwaaltjes maar sins 9 weken aleen beetje misselijkheid en sins vandaag nergens last van...heb vandaag beetje normaal kunnen eten ...en mijn Eerste toetje(pudding) op vanaf me 6 weken ...echt raar en kwaaltjes wil ook niks zeggen en wat al paar keer hier al gezegt is ...er is geen :garanties...*zucht* en me man baal nog van dat ik met 11 weken echo krijg hij had liever met 12 weken echo dan is het nog zeker van zaak..maar ik heb al gezegt voor mij is het prettig juist met 11 weken ...maar hij zei ook al Zal dan aan mij liggen wij mannen denken anders over ... maar goed nog een weekje wachten ...wil iedereen alvast fijne avondje wensen en wat gaan jullie doen met weekend? wij niks veel bezonders...tuin beetje opknappen en bezoek gaan... groetjes
Jeniyah, oh nee dan kan dat inderdaad niet. Ik heb er geloof ik helemaal overheen gelezen dat je bij je ouders woont LA85, sorry! Jij hebt het dan ook zwaar gehad lijkt mij Jeniyah. Je wil toch graag een eigen plekje met je gezin. Ongeacht hoe lief het is dat je bij anderen terecht kunt. Haha ik voel me ook dik. En het voelt alsof ik een baksteen in mijn buik draag Dankje voor de link Hannes! Dit soort dingen hou ik zelf ook graag in de gaten 2501, ik snap je heel goed hoor. Het is ook allemaal zo onzeker en je wilt zo graag dat het goed zit. Ik hoop echt dat je snel je rust hierin vind meid. Weekend weet ik nog niet wat we gaan doen. Ik gok zomaar dat het niet veel bijzonders word.
ik dact ik bereken mijn bmi ook even. dact altijd dat te hoog zat maar zit op 24 dus nog netjes. Volgens mij als je om medice redens in ziekenhuis moet bevallen inderdaad vergoed krijgt alleen zit je wel met je eigen risico. ik heb ook constant gevoel van een blaas ontsteking te hebben maar drink genoeg en plas ook genoeg alleen af en toe heb last van. zolang niet bij elke x plassen is ga niet voor naar de dokter. mamavanjessie leuk die buik foto's je krijg ook al echt een buikje! LA85 lastige situatie. waren jullie samen echt bezig voor een kindje of wat het een verassing dat je zwanger was? hopelijk lukt het om snel nieuwe woon ruimte te vinden en een baan.. 25012010 volgens mij worden de meeste kwaaltjes na 9 weken stabiel of menen ze licht af. heb zelf ook dat sommige dingen wat af nemen alleen misselijk met lege maag. en dan kan ik niet meer binnen houden alleen mn maag kan niks uit pompen echt heel naar. kan me voor stellen liever op 11 weken een echo dan op 12 weken. hopelijk vliegt laatste weekje zo voor bij! Bloedprikken Zien jullie er tegen op? bij idee wordt al helemaal naar.. ga al helemaal trillen en weg zakken..
Goedemorgen, Mijn bmi is ook 24 @ Bloedprikken , zie ik niet echt tegenop. Nooit problemen mee, ik ga aankomende dinsdagochtend laten prikken. Zo vandaag werken van 9 tot 4 en dan lekker weekend! Fijne dag allemaal!
Jeetje wat hebben jullie veel gekletst Mijn bmi is tussen 30 en 31. Mag gewoon bij de vk blijven gelukkig. Eindelijk komt mijn echo dichterbij en ik word steeds nerveuzer. Ik hoop dat het snel maandag is
Bloedprikken zie ik niet tegen op. Ik moet het zo vaak de laatste tijd. Eerder zag ik er wel enorm tegen op. Wat mij hielp was dat ik daarna mezelf mocht belonen haha. Maar toen was ik 15 of 16 jaar Volgens mij viert de kleine een feestje in mijn buik. Mijn buik is aan het borrelen zeg, heel raar voelt dat. Bedoel natuurlijk niet dat ik hem of haar voel he haha.
@Bailief: ja, ben nu tijdelijk bij familie omdat ik dus niet samen met hem kan wonen meer nu. Wist niet dat dat dingen dus moeilijker maakt m.b.t. urgentie, waar slaat dat nu op.. Als mijn familie me op straat zet dan is het wel urgent zeker, alleen dan hobbel je achter de feiten aan want dan heb je officieel gezien dus al geen dak boven je hoofd meer. In de gemeente waar ik woon zijn er wachtlijsten van over de 2 jaar voor een sociale huurwoning.. Heb me wel ingeschreven maar ja, echt opschieten doet het niet als zij de urgentie niet zien. En normale huurwoningen kosten ruim 700 (met service kosten etc). Dat kan ik echt niet ophoesten. Poehpoeh. En wat betreft contract, dat was al afgelopen dus zit zonder werk. Blah, stress indd als ik daar allemaal over nadenk. @kwaaltjes: hier ook een stuk minder hoor... al bijna 2 weken. Geen misselijkheid, mijn borsten zijn wel nog wat gevoelig maar ook minder dan eerst. Wel heb ik last van hoofdpijn (maar dat kan door stress etc komen) en moet ik 's avonds voordat ik naar bed ga nu een boterham eten, anders word ik om 4u 's nachts wakker van de honger
LA, Belachelijk dat van urgentie. Wat moet je dan, daar maar blijven in wonen terwijl het gewoon niet wil samen? Echt... ergelijk! Bailief, heerlijk he dat geborrel haha! Wij hebben het gister op facebook bekend gemaakt! Wauw wat een leuke reacties allemaal zeg. Heb vandaag weer een foto gemaakt.. en het lijkt nu of het meer naar boven zit. Ik wil het wel graag laten zien maar schaam mij een beetje vanwege m'n overgewicht.....
Zo, mijn nieuwe afspraken staan er in. 10 Juli naar de vk weer en 29 Juli geslachtsbepaling. Alleen nog afspraak van de gyn komt er nog in maar is nog afwachten wanneer ik die heb.
LA85, ja dat is heel klote. Eigenlijk slaat het ook nergens op want jij hebt die woonruimte gewoon nodig? Is het een optie om in een plaats vlakbij te zoeken waar de huur lager ligt en de wachtlijst korter is? Wij hebben dit wel gedaan en achteraf bevalt het super goed. (Wij moesten toen uit ons huis omdat het een sloopwoning was en de wachtlijst was daar 7 jaar). En je kunt ook huurtoeslag krijgen he. Zeker als je straks de WWB in zou moeten. Misschien weet je dit allemaal ook wel, dan heb ik niks gezegd. Hoofdpijn is hier ook herkenbaar. Dus grote kans dat het een kwaaltje is. Nono, haha ja het voelt heel apart. Alsof ie bellen aan het blazen is daarbinnen. Gisteren avond voelde het net alsof ik een baksteen in mijn buik had. Echt, ik voel de vreemdste dingen nu heb ik het idee. Wat leuk dat jullie het op Facebook bekend hebben gemaakt! Wij willen dat ook gaan doen. Maar wel pas als schoonfamilie het weet. Die krijgen het pas na de termijn echo te weten. Leuk ook dat jullie de geslachtsbepaling al vast hebben staan! Wij gaan hem ook binnenkort plannen. Dat kan hier vanaf 15 weken al.
@Bailief: ik doe het de komende dagen nog even rustig aan maar heb me niet kunnen inhouden en ben toch al gaan kijken hoe de situatie is in omliggende gemeentes. Nog niet heel veel wijzer, maar beetje bij beetje kom ik er wel. @Nono: hey wat leuk.. ik wou het eerst ook al binnenkort op Facebook bekend maken.. maar weet even niet of dat wel een goede zet is. Misschien wordt hij wel extra boos als ik dat doe zonder te overleggen (we hebben een aantal dezelfde vrienden natuurlijk), en ik wil het niet verder op de spits drijven. Aan de andere kant zou het mij wel wat positieve energie geven denk ik als ik leuke reacties erop krijg (weet zeker dat mijn vrienden leuk zullen reageren, ondanks de situatie). Moeilijk moeilijk