Ik krijg geen kraampakket... Haal ik zelf, ik heb gewoon basis. En ik ga dat ook niet veranderen... Krijg vergoed wat nodig is... En kraamzorg een eigen bijdragen.
Zo net terug van de intake. en een echo gehad! Woow kleintje was zoo druk. schoppen met armpjes zwaaien uitrekken omdraaien. ze ging even hoofdje bekijken en zag hele tijd handjes langs komen. en was zo druk dat we hartje maar heel fftjes hebben kunnen zien.
Wauw mooi zeg xDoo! Kraampakket wil ik ook pas na de 12 weken aanvragen. Op inteenet staat dat het voor de 6 maanden moet. Morgenmiddag dus hartje luisteren... ik ben benieuwd of ze het hartje kan vinden op deze termijn. Ik weet niet waarom maar ik heb het gevoel dat er iets niet klopt. En gek genoeg ben ik daar heel rustig onder. Ik hoop dat mijn gevoel het in dit geval fout heeft, maar raar vind ik het wel.
♥JAARWISSELINGS MAMA'S♥ Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 29 december Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 29 december Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december Debs1 - 31 jaar - 1e kindje -30 december Saskia (Poekies) - 29 jaar - 1e kindje - 31 december Seentjuh - 28 jaar - 2e kindje - 31 december Hannes - 34 jaar - 2e kindje - 1 januari 25012010 - 24 jaar - 2e kindje - 1 januari 'Anoniem' - 25 jaar - 2e kindje - 1 januari MaDe87 - 25 jaar - 1e kindje - 1 januari Soraya4314 - 37 jaar - 1 januari Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 2 januari Ellencooper - 26 jaar - 1e kindje - 2 januari Mamaess- 29 jaar - 2e kindje - 2 januari Hartmannetje - ? jaar - ? kindje - 2 januari NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari Jeniyah - 28 jaar - 2e kindje - 4 januari Mamvanjessie - 26 jaar - 2e kindje - 4 januari Nimme - 32 jaar - 4e kindje - 9 januari Debbie81 - 31 jaar - 2e kindje - 13 januari Afspraken: 11 juni - 2e echo - LA85 11 juni - groei echo - Staffie84 12 juni - 3e echo + Gyn - 25012010 12 juni - 3e echo - Nimme 18 juni - 3e echo - MaDe87 19 juni - afspraak vk - Prutske 19 juni - 2e echo- Mamvanjessie 21 juni - intake vk - Hannes 21 juni - 3e echo (termijn) - Bailief 28 juni - 4e echo - Nimme 5 Juli - 3e echo & gyn - nono 10 Juli - vk - nono 10 Juli - vk - xDoo 18 juli - pretecho - Nimme 29 Juli - Geslachtsbepaling - nono 5 augustus - GUO - Staffie84 mijn nieuwe afspraak even toegevoegd!
@bai snap je helemaal hoe je voelt...hoop dat je mis zit.en ik zelf ook want ik heb ook gevoel vooral vandaag niet goed zit(totaal geen last van kwaaltjes Moe is vanaf 15:00 verdwenen)...gewoon zal het zijn omdat mk mee gemaakt misschien ?en kan goed zijn dat het nog wennen is aan idee zwanger...je weet het niet...hoop dat morgen hartje kan horen! morgen zwemmen en dan hoop ik de dag Nog sneller gaat eerder Echo hoe eerder ik me veder kan ..ik zit nu echt in een stop moment en gedachten zitten niet op een rijtje...bah en snel boos maarja even door een zuur appel bijten! @XDoo mooie echo! ik hoop ook mooie echo woensdag ! en de rest van dames ook!
25012012 hoop voor je dat de tijd voorbij vliegt en snel woensdag is! hoe laat moet je? hier de beloofde cupcake foto. ze zijn niet super gelukt. vooral de cupcakes met voetjes in blauw aangezien de blauw van glazuur afglijd.. erg jammer maar idee was leuk
Xdoo ooh ik vind het leuk gemaakt jou eigen Creatief! en dat vind ik zo leuk iedereen heeft eigen creatief in lichaam ik moet om 11:00 dus lekker vroeg..(bij me kliniek moest ik pas na 18:00 een echo krijgen van wegens me man werk) en bij de gyn dan moet hij vrij nemen maar was geen punt (nog niet bij de baas hihih) maarja ...ik ga veder zuur appel bijten en dan naar bed... truste voor iederen en la85 en staffie su6 morgen!
Goedemorgen meiden! xDoo, ik vind het idee inderdaad heel leuk! En de voetjes zijn heel duidelijk bij de roze in ieder geval. Het word vast gewaardeerd! 2501, fijn dat je vroeg terecht kan. Morgen is het toch? En volgens mij is het heel normaal hoor dat de meeste kwaaltjes rond deze termijn aan het verdwijnen zijn. Er moet ook een tijd komen dat we kunnen genieten van onze zwangerschap zonder allerlei ongemakken. Ik heb de afspraak voor vanmiddag toch afgezegd... De kans zou klein zijn dat ik het hartje kon horen, waardoor ik bang ben dat ik echt onzeker ga worden. Nu heb ik dat nog niet echt. Ook heb ik gelezen dat de straling van een doppler schadelijk kan zijn voor het kindje. 1 Minuut met de doppler staat gelijk aan 30 minuten met de echo. Kindjes schijnen zelfs weg te zwemmen of flink te gaan schoppen wanneer de doppler tegen je buik aan zit. Na de 15 weken zou het minder schade aan kunnen richten als je het 1x per maand doet. Dus dan kies ik toch voor het beste voor ons kindje i.p.v. voor mezelf. Ik heb nog wel gevraagd of de echo van de 21e niet eerder gedaan kon worden. Maar zij gaan uit van de door hun berekende termijn en dan is het nog te vroeg om een termijn te bepalen. (dus ik dacht bij mezelf: als het met, volgens hun 11 weken, te vroeg is om de termijn te bepalen, hoe kan de termijn dan al wel met 8 weken zijn bepaald door hen?) Nouja, dan nog anderhalve week wachten. We gaan het zien. Ik hoop dat ik nog anderhalve week rustig blijf. Meiden met de echo vandaag, succes! En wel een foto showen he
@ bail ja morgen lekker vroeg... rond deze tijd dan weet ik of ik in de wolken ben ..of krijg me dochtertje een berscherm engeltje(s) erbij.... maar ga van uit goed zit moet toch posetief denken toch? meer kunde niet doen en mog het fout gaan dan is er iets met de kindje(s) geweest...dan op naar nieuwe ronden...ik heb nog mijn purgegon(hormoon spullen en spuitjes in de koelkast liggen) maar hoop van niet! ... en dames nogmaals su6 vandaag en echo showen! en ik ga morgen avond echo schowen als er natuurlijk goed nieuws is hihih zo het is al weer middag...lekker broodje eten en veder niks veel doen...
hee meiden ik heb bloedprikken achter de rug! Heb maar om een vlindernaald gevraagd gelukkig deed daardoor niet zo'n pijn en ga altijd bij liggen. ben zo blij dat me mee gevallen is Bailief als ik dat hoor is inderdaad beter dat je nog even wacht! wist niet dat echo's en doppler zo schadelijk zijn voor kindje! ik denk dat wel goed zit met het kindje. ik voel ook soms van dit gaat niet goed en toch iedere keer als echo heb klopt er een hartje. denk dat we pas geen zorgen meer maken als we daad werkelijk kindje kunnen voelen. want dan mag je voorbij de 12 weken zijn dan denk je altijd nog wat als dit niet goed gegaan is en kindje toch sterft ofz. 25012012 spannend hopelijk vliegt de tijd en gaat de tijd slow motion tijdens de echo! vind altijd dat dat moment zo voor bij vliegt.. is jou gebruikers naam je dochters geboorte data?
@Xdoo ...nee me gebruikes naam heb ik al zo lang en deze naam had ik gekozen omdat rond die tijd zal mijn dochtertje ingenestelt in mn baarmoeder want ik heb van af met bijna 18 weken te horen gekregen dat we ouders worden! dus week 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 heb ik gewoon gemist...en volgens berekening van de gyn is "25-01-2010" 25 januari 2010 dat mijn dochtertje een plekje in mn baarmoeder heeft geplaats (toen der tijd waren we nog niet bezig om kindjes maken was wel ooit in de planning maar niet zo snel) en ja toen we horen kreeg dat ik ik bijna 18 weken zwanger was ...heb ik eerst alles in laten zinken dat we Snel papa en mama worden (klein huisje,niet getrouwt,heb gedronken gelukkig niet zo veel maar toch en dingen lopen tillen en full time gewerkt) maar ik had TOTAAL geen last van kwaaltjes ja beetje moe dan anders maar ik werkte toen 06:00 tot 16:00 dus ja dat hakte in dacht ik ...en ik was al om de 3 maandjes ongesteld maar deze ronden was ik na 3 manden nog niet ongesteld en toen begon ik toch zorgen maken miss door stress ofzo ..bij dokter geweest en die heeft inwendig gevoelt (mn meid was toen 4 maandjes oud ) dokter voelde niks geks...en over week terug komen en plasje gedaan en testje was zwanger! en ik en me man dachten ik ongeveer 6 weken ofzo klein granaaltje...Week moeten wachten voor afspraak bij de Gyn maar in de wacht week waren we na kermis geweest met me vader en we aten oliebollen en ik vond die STINKEN! terwijl ik gek op oliebollen ben ...en chinees kreeg ik niet hap binnen en me vader zei lachtent : ben je zwanger soms...Nee Pap ... en week was voor bij en toen bij de gyn en die deed eerst inwendig maar ze Schrokte en zei doe je t-shirt omhoog en deed gel op mn buik en Ze zei vrolijk Hier is jullie kindje! mn man en ik keken omhoog na tvtje ...oo mijn God kan niet waar zijn iemand speelt dvdtje af (mn dochtertje zat zwaaien en duimen en rond zwemmen) ze was 17 weekjes en 5 dagen bijna 18 weekjes en de placenta lag voor dus ik voel niks want mn dochtertje was altijd ander kan op schoppen dus voelje weinig (voorbeeltje sla op je kussentje en ander kant je hand opleggen dat voel je ook bijna niet) en ik was pas met 25 weken toen ik me dochtertje voelde soms en met 30 elke dag!(onder aan iedereen vertelt en pas paar maandjes later profiel hier aan gemaakt) ...en nu is ze al weer 2 en half en november wordt ze 3 en de reden met pcos achter komen was toen me dochter 9 maandjes was en lukte niet zwanger worden en ik was opeens 8 maandjes niet ongesteld en niet zwanger dusja toen werden we behandeling genomen in ziekenhuis en kreeg ik horen via via kliniek beter is dus ben ik via kliniek gegaan ben ben daar 1x zwanger geworden helaas miskraam met 8 weken en 3 dagen 2012 en in 2013 zwanger van tweeling! . ..ik probeer zo kort typen anders ben ik wel uren uren typen krijg kamp van typen hahahah want het is nog al van alles tussen gekomen van af dat ik zwanger was van me dochtertje enzo maar ik zei al tegen me man ik kan zo boek schrijven hahaha zo ik hoop dat beetje duidelijk is zo niet dan hoor ik van zelf wel
Hallo meiden. Mag ik er nog bij? Ik ben 27 jaar. Heb net de 11 weken echo gehad. Dit wordt mijn eerste kindje en op 31 december ben ik uitgerekend.
25012010 Bijzonder verhaal! Wat ik me wel afvroeg je had cyclus van 3maand. Gebruikte.jullie niks kwa anticonceptie? Liesbethh gefeliciteerd! Van mag mag je gezellig.mee kletsen! (zit op mn mobiel vandaar typ fouten en veel puntjes.)
Xdoo Prik pil is miss fout gegaan (de Ass van dokter heeft hem gezet dat deed ze elke keer) of toch dominat eitje geweest thja niemand zal het weten en nu dat ik pcos heb WAT ZIJN WE BLIJ dat dit bij ons zo overgekomen zijn en omdat ik al van me 16 om de 3 maandjes ongesteld werd dus ja en niemand heeft me verteld of dat goed was of normaak maarja...Zoals me vriedin zegt: het had zo moeten zijn omdat jullie aan kunnen ...lief gedachten van haar ...en dat zei ze ook over de tweeling... en ik weet nog toen ik jaar of 16 was...ik wil eerst een baby jongen en dan baby meisje...en nu 24 jaar oud jeetje ik mag blij zijn met gezond kindje en ik hoop voor iedereen snel gezonde kindjes in de armen krijgen want ik vind al wonder dat ik zwanger kan zijn ondanks met pcos ik heb ooit een filmpje gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=4Ek4R_8GMs4 Wiki deels heb ik kopie gedaan waar ik zo bang was met pcos daarom wil ik niemand pcos hebben geloof me is geen pretje) Onregelmatige menstruatie (minder dan 9 maal per jaar), of geheel uitblijven van de menstruatie Onvruchtbaarheid / verminderde vruchtbaarheid (als gevolg van anovulatie) Acne, vette huid en vette roos Hirsutisme: toegenomen lichaamsbeharing in een mannelijk patroon (bovenlip, kin, rond de tepels, midden op de buik, onderrug, binnenzijde bovenbenen). Alopecia androgenetica: haarverlies in een mannelijk patroon (dunner worden op de kruin, "inhammen") cystes (vochtblaasjes) in de eierstokken. Dit zijn ongerijpte eiblaasjes. hogere/verhoogde LDL-cholesterol en/of verlaagde HDL-cholesterol hoge bloeddruk plekken verdikte en donkerbruine/zwarte huid (acanthosis nigricans) in de nek, op de armen, oksels, borsten of dijen zogenaamde skin tags (acrochordon), kleine wratjes of vleesboompjes in de oksels, rond de hals en nek, of in het gezicht pijn in het bekken angst of depressie als gevolg van uiterlijk of vruchtbaarheidsproblemen Andere mogelijke gevolgen van PCOS: metabole- en cardiovasculaire afwijkingen. Overgewicht en obesitas, vooral rond het middel Diabetes type 2 of insuline-resistentie Hoge bloeddruk Hart- en vaatziekten Slaapapneu Twee van de drie volgende symptomen dienen aanwezig te zijn. <UL>Oligo- of anovulatie (verminderde of ontbrekende eisprong). Hyperandrogenisme: teveel aan lichaamsbeharing, acne, kaalheid, of een te hoog vrij-testosteron gehalte in het bloed. Voor het laatstgenoemde zijn laboratoriumtests beschikbaar. De aanwezigheid van meerdere cystes, met behulp van echografie vastgesteld. </UL>Een aantal zaken dient te worden uitgesloten, omdat ze symptomen, zoals die bij PCOS voorkomen, kunnen veroorzaken. <UL>Congenitale hyperplasie van de bijnier (bijnier produceert te veel hormoon) Syndroom van Cushing Hyperprolactinemie of prolactinoom Primaire hypothyreoïdie (traag werkende schildklier) Acromegalie (te veel groeihormoon) Premature ovariële functiestoornis Obesitas (behoort echter wel tot de mogelijke symptomen van PCOS) Viriliserend gezwel (in bijnier of ovarium) Geneesmiddelgerelateerde symptomen (androgenen, valproinezuur, cyclosporine en andere geneesmiddelen) </UL>
xDoo, goed dat je bloedgeprikt hebt! Ik zou gisteren gaan maar ben niet geweest, nu wil ik vandaag of morgen gaan. Vandaag is het ook 's avonds open. Ik wil vriend graag mee hebben omdat ik nu twijfel of het niet meer dan 2 buisjes zijn. Van een stuk of 4 word ik namelijk zo flauw, dan rij ik liever zelf niet terug. Gek he van die straling! Of ja gek.. het gaat alleen om de straling van de doppler he, een gewone echo heb je doorgaans ook niet elke week. Maar een doppler schijnt veel krachtiger te zijn. Dankje voor je bemoedigende woorden, lief! Vriend heeft er ook veel vertrouwen in. Hij zegt zelfs dat hij het hartje hoort als hij met zijn hoofd op mijn buik ligt. Dat lijkt me sterk, maar schattig is het wel. 2501, wat een verhaal zeg. Jullie zijn vast geschrokken toen je al zo ver bleek te zijn. Kom je de dag een beetje door vandaag? Hoe is het met de zenuwen? Liesbethh: welkom . Van mij mag je er bij hoor.
dames, voor mij houd het hier helaas op. Geen goede echo, niet tot nauwelijks gegroeid en geen hartje. De 2e Ma is helaas een feit geworden. Morgen naar de gyn, het zal wel weer op een curretage uitdraaien denk ik. Iedereen wens ik verder veel succes met jullie zwangerschap
Wat een vreselijk nieuws Deb.. heel veel sterkte.. @doppler, t geld idd voor de medische die ze in zk/vk gebruiken... maar voor de angelsound geld dat gelukkig niet hoor... heb er naar gegoogled want krijgen m zelf morgen binnen en heb m bij Melody ook gebruikt.. er is niks ergs aan. ook geen bewijzen van dat het echt schade aanbrengt...