Xdoo: klinkt mooi. Bailief: nou die dure matrasjes bij de prenatal en andere zaken pfoe. Ik kan het kamertje nu al posten De baby krijgt alleen nieuwe schilderijtjes die ik al heb liggen. Zijn grote kaarten van kaboutertjes.
Leuk zeg! Dat ziet er echt heel vrolijk uit! Slaapt jullie dochter daar nu nog of heeft ze al een ander kamertje?
Nee ze slaapt daar nog. Na de zomervakantie + 20 wekenecho gaan we, lees mijn man, haar kamertje in orde maken. Maar hoop de kleine straks eerst weer een paar maanden op de slaapkamer te hebben. Je kunt met hele goedkope dingen een hoop gezelligheid maken. De gordijntjes maken het ook wel een beetje. Ons budget was niet erg groot, beiden werkloos toen.
Oh leuk! Zij zal het vast ook heel leuk vinden, een nieuw kamertje en natuurlijk een groter bed. (Ga ik vanuit dan, haha. Ik heb namelijk geen idee vanaf welke leeftijd ze naar het volgende bed gaan.) Ik vind dat jullie met een klein budget iets heel leuks gemaakt hebben. Wij willen er in totaal ook niet teveel aan uitgeven. Ben ook van plan om veel bij de Zeeman, de Wibra en Marktplaats te kopen. Zo'n thermobadje wat jij hebt hoop ik te vinden op Marktplaats, die lijkt mij erg handig. Helemaal vergeten te vertellen trouwens: wij hebben een combi kinderwagen gekregen van mijn ouders! Ze kwamen hem tegen bij de kringloop en hebben hem gelijk meegenomen. Een zwarte van Mutsaerts. Na een flinke was- en poetsbeurt ziet ie er weer mooi uit. Moet er alleen nog een nieuw matrasje voor kopen, dat vind ik wel zo fris.
Kijk super. Ja ik moet een tweelingwagen. Maar we hebben nu een urban jungle voor 75 euro. Moeten een compacte wagen hebben aangezien we een klein autootje hebben. Heb buiten gewoon de tuinslang erop gezet. Action en xenos heeft ook hele leuke dingen (spiegel + plankjes komen bij xenos vandaan en schilderijtjes bij action). Thermobadje hebben we ook voor 10 of 15 euro op marktplaats. Maar ik blijf dat nu ook doen. Koop veel speelgoed op marktplaats even poetsen en klaar. Met kleertjes doe ik het ook. Ik ben wel fan van tweedehands. Hebben jullie de kraamzorg al geregeld? Hier staat het vast, maar had met 6 weken al gebeld omdat ze snel vol zitten.
Die spiegel vind ik heel leuk dus die ga ik onthouden. Marktplaats lijkt mij ook heel leuk voor kleertjes, er staat zoveel goed spul op. Lakentjes e.d. wil ik wel in de winkel kopen. Misschien zit het tussen mijn oren maar dat vind ik toch wat fijner. Speelgoed vind ik ook een goede om tweedehands te kopen! Zeker als je kijkt hoe kort sommige dingen maar gebruikt worden. Kraamzorg moet ik regelen na de termijn echo. Dat ze bij jullie al zo snel vol zitten zeg, Saar. Ik vond dat ik het al vroeg moest regelen. Bepaald de kraamzorg trouwens hoeveel uur je krijgt of kun je dat zelf kiezen?
Spiegel en plankjes zijn wel geschilderd trouwens Maar ik vind het echt een sport. Het kraamzorgbureau bij ons zijn 4 dames die zelfstandig zijn. Hebben zich aangesloten voor alle administratie bij een iemand die dat voor hen regelt. Toen ik met 6 weken belde zaten ze heel november al vol. Maar goed ik zou heel graag mijn oude kraamverzorgster weer willen een heerlijke tijd. Ik heb bij Hanna gewoon 49 uur ingepland, minder kan altijd. Nu ging er geloof ik 6 uur vanaf omdat ik in het ziekenhuis moest bevallen en een nacht moest blijven. Zou eerst nog sprake zijn zelfs van extra uren, omdat ik niet snel herstelde ivm complicaties. Uiteindelijk gelukkig niet nodig gehad. Dus zou gewoon inzetten op maximaal en je kunt altijd zeggen dat je minder uren wilt als het super gaat na je bevalling. Maar zeker bij een eerste is het wel lekker. Mijn man heeft echt helemaal niets hoeven doen in de kraamweek. Eten stond klaar, wassen werden gedraaid etc. Maar goed niet elk kraambureau doet de was bv van manlief.
Kan me voorstellen dat je haar dan weer wilt! En meen je dat van de was? Dus van moeder en kind wel? Selecteren ze dat dan echt? Je merkt het al, ik ben hier heel nieuw in . Maar dit vind ik dan wel weer een punt om van te voren te vragen. Omdat ik uit meerdere bureaus kan kiezen. Oh heeft iemand ervaring met kraamzorg en de hond? Laten ze die uit als je man er niet is? En als hij er wel is?
wauw saar mooi hoor vind wel leuk kaboutertjes enzo me dochtertje kamertje verhuizen waar ze nu slaapt is groot kamertje mooi voor de tweeling..maar .ze heeft nu Sprookjes thema van efteling. .en we hebben nog 1 klein kamertje en daar gaat ze heen .maar we doen rustig aan is nog net geen haast ik heb foto van mijn dochtertje kamer..die paddenstoel bedje hebben gemaakt van oude ledikantje die we gratis er bij kregen bij de comode en kast van een colega van me man en zelf gemaakte 2x paddestoelen in vogelhuisje?? vond leuk om te maken als schilderijtjes. maar bij de nieuwe kamertjes zie ik nog wel wat we gaan doen maar iedereen alvast eetsmakelijk!
xDoo: mijn vriend en ik hebben inderdaad besloten om het weg te laten halen, hoe moeilijk dat ook zal zijn. Als het voor ons niets zou uitmaken zou ik ook geen combinatietest laten doen. @Bailief: Het aantal uren kraamzorg wordt voorgeschreven door het Landelijk Indicatie Protocol. Als het goed is krijg je voor je bevalling een intakegesprek en dan wordt de zorgbehoefte bekeken. Bij mij gaven ze ook aan de kraamzorg zo snel mogelijk te regelen, omdat er anders een kans bestaat dat ze vol zitten.' Pas las ik hier dat iemand een koffertje met dieren had gekregen van de verloskundige, ik denk dat ik hetzelfde koffertje heb gehad Dezelfde verloskundigepraktijk misschien??? haha Vanmiddag de nekplooimeting gehad. Deze was 1.4 of 1.5 dus in principe goed (vanaf 3.5 is het een verhoogd risico). Nu wordt er nog een berekening gemaakt in combinatie met de bloeduitslagen en mijn leeftijd, daarna krijgen we de definitieve uitslag.... Ik ben ook weer 2 dagen vooruit gezet: Ben nu 27 december uitgerekend. Zou iemand dit voor mij willen aanpassen?
2501, wat een leuk kamertje! ME88, mooie foto en wat fijn dat de echo dus goed was! Ik had het wel voor je willen aanpassen maar ik zit op mijn mobiel nu. Combinatie test doen wij trouwens niet. Al had ik de zwangerschap wel willen laten beëindigen wanneer er uit zou komen dat ons kindje het syndroom van down heeft. Nu klinkt dit natuurlijk heel tegenstrijdig, maar een combinatie test schijnt op mijn leeftijd onbetrouwbaar te zijn. De test werd mij zelfs afgeraden. En daarnaast zijn er ook gevallen die een kans kregen van 1 op de 10.000, maar zij waren die ene. Of mensen die een vervolg onderzoek gedaan hebben waaruit bleek dat het kindje gezond was, maar de test had een mk veroorzaakt. Daardoor heb ik er weinig aan in mijn ogen. Als die bloedtest uit België hier was geweest dan had ik die wel gedaan. Me88, dankje voor je uitleg over het aantal uren. Het antwoord op de hond uitlaten heb ik ook gevonden, dat word niet gedaan. Ergens ook logisch. Maar wat ik ook tegen kwam is dat ze hier niet voor je koken maar dat je kamt en klare maaltijden kunt bestellen... Nou dan heb ik ook geen zin in een vreemde die hier 8 uur per dag rond loopt. Er stond ook dat ze alleen licht huishoudelijke taken doen als daar genoeg tijd voor is. Nou zoveel is hier niet te doen in het huishouden, vriend is ook thuis in het begin dus ik denk dat wij zo min mogelijk uur per dag nemen.
Saar leuk kamertje! 2501 Wauw leuk gedaan ze zou wel heel mooi gevonden hebben eerste x dat ze het zag!? Me88 Fijn dat tot nu toe goed uit ziet! En mooie echo. Grappig dat we nu even ver zijn! Zit helaas ook op mobiel. Als zo niet veranderd is kruip ik wel ff achter de laptop
Ik had al die gegevens al eens aangegeven maar zag ik nog niet terugkomen. Hier dan nog een keertje: Liesbeth 27 jaar 1e kindje (2e zwangerschap, 1e werd een miskraam bij 7 weken), uitgerekend op 31 december. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij uit te nodigen om lid te worden van de groep want ik kom er zelf niet uit?
Welke groep?? Er is en januari groep maar dan moet je een mailtje sturen naar de gene die m opgestart is.
Liesbethh Dit is topic. Hoef je geeb uitnodiging voor te krijgen. Je kan hier mee kletsen. Wij hebben geen clubje . Wij zitten in dit topic. Ik denk dat je verkeerd begrepen hebt