Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

25012010: Wel een mooi gewicht voor de kleine. Hopelijk kan de kleine snel zelfstandig ademen.

Hannes: Brrr lijkt me ook al geen prettige bevalling. Hopelijk kun je nu zonder alle toeters en bellen bevallen (en ik ook;)). Ben je ingeleid de vorige keer?

Bailief: Je kunt me altijd wakker maken voor frikadel speciaal;) Ben er echt dol op. Mooi dat je blijft genieten. Spannend voor vrijdag. Hopelijk vliegt de week voorbij.

Nono: als je echt ongerust bent gewoon bellen he?! Daar zijn ze voor. Duurt nog even voordat je weer een afspraak hebt en je zorgen lopen maken is ook niet erg handig.

Soraya: ooh, vooropgezet plan dus;) Nou genieten ga je vast wel. Hopelijk kun je lichamelijk wel goed. Ben je net uit de vervelende weken en minder moe ed.

Prutske: succes vandaag.

@Vaderdag: we doen er hier wel aan. Niet in de zin van enorme cadeaus, maar een kleinigheidje. Het liefst een knutsel/kleurplaat van dochterlief, maar die wil niet kleuren. Die begint te huilen als ik een potloodstreep zet, jammer van het witte papier. Dus mijn man heeft 6 rosé biertjes gehad en heb ik de hele dag verzorgd. Hij hoefde niets te doen. Verder zijn wij naar beide vaders geweest. Zodra Hanna ouder wordt en gaat beseffen wat het is en me kan helpen doen we dat niet meer op Vaderdag zelf. Maar dat doen we dan met kerst ook niet meer. Wordt het een gezinsdag.

Morgen alweer 12 weekjes en ik pas nog steeds in mijn broeken. Vind het heel erg bijzonder.. Heb al wel korte broeken en een driekwartbroek via marktplaats voor de zomervakantie. En merk dat s avonds nu de knoop open gaat dus het begin is er. Verder weinig last van kwaaltjes, wel wat moeier en wat misselijk maar niet echt extreem. Moet zeggen de vorige zwangerschap werkte ik 32 uur per week en nu ben ik TBM en ga ik onder de slaapjes van mijn dochter gewoon ook zitten met een boek. Scheelt een hoop. Was nog iemand hier TBM toch?

2. nono

nono Niet meer actief

@Bailief, dankjewel! Ja ik heb opzich wel lekker gegeten.. kan alleen zo weinig op he de laatste tijd. Kreeg niet eens een bordje soep op... Heb je gelijk in, misschien moet ik gewoon maar even bellen voor de zekerheid.. Ongerust zijn en stressen is natuurlijk ook niet goed voor le baby.

Vandaag nog wat op de planning dames? :)

3. nono

nono Niet meer actief

@Saar. Heb je gelijk in.. :)
    Morgen 12 weekjes, lekker hoor! Begin is er inderdaad. Wat is trouwens TBM?
    Geniet van het lekkere weer!

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

TBM = thuisblijfmoeder

5. 25012010

25012010 Niet meer actief

hihihi TMB die ken ik nog niet :D.....ik ben ook TMB

ja met me neefje gaat wel hij is nog steets aan zon aparaat vast...
    en vanochtend werd ik gebelt nu lig mn ander schoonzus in ziekenhuis 29 weken zwanger! jeetje ze liggen 4 kamer van me ander broer...ze had waterverlies en weenen remmers gehad maar werkte niet....pffff wat een gedoe...en ik heb de kans op facebook van Hoera we krijgen tweeling maar daar wacht ik even mee ...

dus ja ik heb niets veel zeggen geen goeden worden ...bah

nou iedereen nog een fijne dagje ...

6. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    25012010: Gefeliciteerd met je neefje!

Vanmorgen weer aan het werk na 3 weken vakantie, viel me toch even zwaar haha

Afgelopen vrijdagavond voelde ik onderin mijn buik gekriebel, een soort gekietel van binnen. Vanmorgen voelde ik het weer even...
    Herkent iemand dit?

7. 25012010

25012010 Niet meer actief

@me88 miss ik ken dat gevoel beetje....jah meer ploptjes gevoel kan niet beschrijven want het is me eerste keer eingelijk...terwijl ik al zwanger was geweest van me dochtertje maar als ik geweten had dan had ik alles opgelet met zwanger zijn....ik beginde pas opletten toen ik hoor dat ik bijna 18 weken was toen ging ik zeker op letten....kreeg telefoontje met me neeftje gaat slechter:( en bij de ander die zit nog veilig in de buik (een nichtje) zo zie je maar weer elke huisje heeft ander kruisje...srry als me zinnen onduidelijk zijn beetje angst zit er in voor mn neefje hoop dat goed komt

8. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    2501
    he wat slecht nieuws! hopelijk gaat snel beter met je neefje. en blijft je nichtje nog tijd in de buik zitten!

Me88
    ik herken gevoel klein beetje maar daarna soort van ongi pijn. geen idee wat het is.

hier ook een TBM

9. nono

nono Niet meer actief

Ik ben ook een TBM dan. =)

Me88, fijne vakantie gehad? :D Ik herken niet echt wat je beschrijft.. misschien voelde je je kindje wel? Schijnt ook als kietels/vlinders te voelen.

2501.. Oei, ik duim voor je neefje en hoop dat toch alles goed komt. Gelukkig zit de andere nog in de buik. Jeetje mina.

10. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Zou leuk zijn als ik het kindje nu al kan voelen :)

Hier geen TBM. Ik werk fulltime als intercedente en na mijn verlof zal ik nog 3 dagen blijven werken.

Ik heb een heerlijke vakantie gehad met goed weer. Zo meteen gaan we even een ijsje eten in Noordwijk, blijven we nog een beetje in de vakantiesfeer ;)

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

25012010: pff wat een spanning in de familie. Hopelijk haal jij min. de 37 weken, maar als dit een voorbode is... Sterkte met je neefje, hopelijk krabbelt hij weer snel op.

Me88: ;t Is wel vroeg, maar het kan al wel dat je de kleine voelt. Maar dan zal je het wel vaker gaan voelen;) Leuk werk doe je. En bijzonder dat je 3 dagen mag werken. Mijn contract is in de vorige zwangerschap niet verlengd. Ik was arbeidsconsulent/jobcoach in de sociale werkvoorziening. Ontiegelijk leuk werk, maar goed nu wel blij dat ik voor de kleine mag zorgen. En straks met 2 zo kort op elkaar (19 maanden ertussen) is het denk ik ook best druk.

Nono: haha toch. Ik dacht al er waren er meer hier.

12. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Me88
    Fijn dat je lekkere vakantie hebt gehad en nog beetje na genieten met een ijsje!

Saar
    Zijn al 4 TBM's ik wist van Nono wel de rede nog waarom ze TBM is. maar ben benieuwd naar de andere mannen kost winnaars? bewust veel tijd met de kleine willen hebben?

13. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    2501, heftig nieuws weer zeg. Hoe is het nu?

Veel tbm-ers hier, ik werk 20 uur per week als slager. Best wel zwaar werk dus, maar het gaat allemaal erg goed.

En mijn vader is ook al weer lekker thuis gelukkig.

Helaas dit weekend weinig tijd gehad om uit te rusten. Paar feestjes gehad en vandaag een paar keer op en neer naar het ziekenhuis.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij vinden het allebei belangrijk om rust te hebben en tijd te hebben voor vrijwilligerswerk. Als ik 3 dagen zou werken zou ons leven heel druk zijn. Daarnaast willen we voldoende tijd hebben voor ons gezinnetje. Ook levert werken gewoon niet zoveel op voor ons. Bij 3 dagen werken een euro of 100 per maand, nou dan geniet ik liever van onze dochter.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oeh prutske, kun je tegen die lucht?

16. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Ja dat gaat gelukkig heel goed. Moet wel zeggen dat de lucht van het slachten zelf jiet heel prettig is. Gelukkig sta ik daar niet bij:D

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oké nou da's fijn. Als ik bijv. rauwe kip ruik, vind ik dat toch niet zo prettig. Maar gelukkig heb je er niet echt last van.

18. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Ik werk al meer dan 3 jaar bij dit bedrijf en heb een contract voor onbepaalde tijd. Ze kunnen me dus niet ontslaan :)

Ik moet 3 dagen blijven werken voor het geld. Gelukkig hoeven we maar 1 dag kinderopvang te betalen. Andere 2 dagen andere oppasjes.

@Saar22: Jij zal het wel druk krijgen met 2 kleintjes zo dicht op elkaar. Lekker dat je dan thuis kan blijven!!

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: dat scheelt dan inderdaad, maar voor 3 dagen kinderopvang is echt giga duur. Ik werkte met name voor de extra's en nu gaan we bijv. eigenlijk niet uit eten enzo. Maar goed ik kan best lekker koken al zeg ik het zelf haha. En we wonen bijna naast het bos(Veluwe) en wandelen vinden we allebei echt heerlijk dus hup dochter in de draagzak en wandelen maar. Sporten en abonnementen hebben we niet. Mijn man heeft nu maar voor 4 dagen werk en nu komen we niet uit, maar we hebben een mooi spaarpotje.

Ik ben trouwens dat plassen voor MvM zo zat. De eerste week had ik binnen 4 dagen 2 kratten vol en nu heb ik niet eens meer 1 krat vol. Ik sta bijna op het punt te stoppen, maar ja dat is ook zo wat he?! Ben normaal best een doorzetter, maar ik plas erg moeilijk nu en dan helemaal staand/hangend.

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat is er veel geschreven zeg!

2501, sterkte met je neefje! Ik hoop dat het snel de betere kant uit gaat!

Saar, ik moet heel eerlijk bekennen dat ik gisteren mijn deelname aan MVM gestopt heb... ik kon het niet meer opbrengen, plassen in dat kannetje, fles open, proberen niet te misselijk te worden en fles dicht. Ik had er zó genoeg van. Maargoed ik ben blij dat ik de andere weken wel mee heb gedaan. Nu was het genoeg voor mij. En tuurlijk is het: hoe meer hoe beter, maar ik ga nu voor het motto: beter iets dan niets.

Veel TBM's hier! Ik ook hoor. Ik was wel druk bezig om mijn eigen nagelsalon op te starten vanuit huis of bij mensen langs gaan, maar dat heb ik nu tijdelijk stil staan. Je mag er niet in werken als je zwanger bent en geen goede afzuiging hebt. Helaas heb ik die (nog) niet. Gelukkig haalt vriend genoeg binnen. Ik heb helaas ook geen baan kunnen krijgen in de branche waar ik voor opgeleid ben (breed genomen is dat de sociale zekerheid). Ik hoop als de kleine een jaar of twee is verder te kunnen studeren en meer kans te maken op een baan.

Prutske, wat fijn dat je geen last hebt van de lucht! Ik vind de vleesafdeling van de supermarkt al een ramp haha.

Me88, fijn dat je straks naar drie dagen per week kunt.

Saar, ik heb om je dochter moeten lachen hoor: niet willen tekenen omdat het zonde is van het witte papier. Ik kan nu al niet wachten op de uitspraken die hier over een tijd komen gaan.

Sorry als ik iemand gemist heb!

Deel Deze Pagina