YEAAAHHHHH WE HEBBEN DE 12 WEKEN BEREIKT! Ik ben zo blij maar ook onzeker. ik denk dat dat pas weg ga als ik de kleine voel. maar het is wel een gerust stelling dat we uit de gevaren zone zijn. Mn buikje is al zichtbaar zal van de week weer eens een foto plaatsen. Fijne dag iedereen kus sas
Bailief: Nou met mijn 1e zwangerschap heb ik helemaal niet mee gedaan. Had bloedingen, moeite met de afslankmiddelen en de winst die er wordt gemaakt op de medicatie. Nu ook weer bloedingen gehad, maar goed ik weet nu waar het vandaan komt he?! Kreeg wel heel veel commentaar overigens. Dat ik egoistisch was. Maar als zwangere moet je gewoon ook aan jezelf denken punt uit. Maar inderdaad alle kleine beetjes helpen. Oh balen dat je nagelstudio nu niet van de grond komt en in de sociale zekerheid is het ook niet goed toeven nu. Knap dat je nog weer verder wilt studeren. Ik hoop ooit wel weer te gaan werken, maar achter de kassa vind ik dan ook prima ook al heb ik mijn HBO papiertje. Ik ga nu even voor ons gezin. Haha ja maar Hanna is nog maar net 1 geworden dus het mag ook nog. Prutske: wij gaan gelijk op. Ik ben vandaag ook 12 weken. Mag ik de zwangerschapsbijbel er weer bij pakken
Heeey lieve meiden!!! Blij dat t hier zo goed gaat!! Hier gaat t naar omstandigheden ook goed... Denk laat toch nog even wat van me horen want ik mis jullie wel eigenlijk. Vandaag even een medische oog op de echo... Gaan dus langs de echoscopiste bij de vk. En vrijdag naar de gyn.... Maar ik ben vooral opzoek naar antwoorden en waarom. Donderdag ga ik gewoon weer aan t werk... Zolang t gaat en kan. Gelukkig zijn ze super begripvol op me werk.
Saar, wat belachelijk dat je het commentaar kreeg dat je egoïstisch was! Als je het doet dan is dat prima, doe je het niet dan is dat ook prima vind ik. En als je het nu gewoon zat bent dan zou ik ook gelijk stoppen hoor als ik jou was. Toevallig is MvM een aantal weken geleden weer in opspraak gekomen in Brazilië om dezelfde reden die jij noemt. Niet dat dat de reden is dat ik gestopt ben, ik was het ook zat. De sociale zekerheid is helaas één groot drama qua werkgelegenheid. Ik was er aan begonnen omdat de baankans in het begin goed leek te zijn, totdat alle bezuinigingen in gang werden gezet. Achter de kassa heb ik zelfs nu nog even aan zitten denken, ze zoeken bij een supermarkt hier 5 minuten vandaan een medewwrkster voor 32 uur. Eerst dacht ik dat ik dan fijn nog even wat extra kon verdienen voordat de kleine er is, maar aan de andere kant schieten zij en ik er niks mee op. Als ik al aangenomen zou worden. Ik zou toch niet terug willen als ik bevallen ben, dan wil ik, net als jij, voor ons gezin gaan. Gefeliciteerd met jullie 12 weken! Voor mij is het (niet officieel) donderdag zo ver. Ben benieuwd waar de termijnbepaling op komt. De vk en ik verschillen 6 dagen. Ik denk toch dat de officiële datum dichter bij mijn datum ligt omdat ik getemperatuurd heb. Vandaag en morgen word het flink warm! Kunnen jullie er nu goed tegen of merken jullie daar al een verandering in?
Wat knap dat je zo langskomt. Fijn dat het op je werk zo goed wordt opgenomen. Het is ook niet niks! Wat gaat er nu verder gebeuren? Moet je een curretage ondergaan of pillen of moet het vanzelf komen.
Jeniyah, lief dat je toch nog even hier langs komt! Knap dat je donderdag weer aan het werk gaat en fijn dat ze op je werk zo begripvol zijn. Dat is een hele verlichting denk ik. Ik ben heel erg benieuwd wat er van je echo gezegd gaat worden vanwege die 2 vruchtzakjes. Het lijkt mij zo raar als dat vruchtzakje bij beide echo's verstopt zat. Ga je vrijdag bekijken of je het met medicatie op gang wil laten zettennof een curettage? Of kijk je het nog even aan? Nogmaals sterkte!
Nou gelukkig kan ik er prima mee omgaan... Heb absoluut geen moeite om hier af en toe even mee te spieken... Zijn toch aardig wat weekjes hier samen geweest. Ik ga vragen naar cytotec.. Vorige keer koos ik gelijk voor een curettage maar die vond ik vrij heftig. Dus ik hoop dat te voorkomen. Maare hoop niet dat jullie t erg vinden als ik af en toe even langs waai...
Nee joh lekker doen. Ik weet (gelukkig) niet wat het is om een mk/ma te hebben, maar ik denk niet dat ik het zou kunnen. Maar lekker blijven aanwaaien. Hoop dat de pillen werken!
Jeniyah, wat fijn dat je even langs komt! Het is inderdaad toch raar dat er twee vruchtzakjes te zien waren.. Knap dat je Donderdag toch gaat werken.. maar ook fijn dat ze zo begripvol zijn op je werk! Bailief, pff wat warm nu al he! Begin nu toch wel wat moeite te krijgen. Gelukkig heb ik huishoudelijke dingetjes al gedaan.. verder overdag niet veel doen alleen wat drinken! Hebben jullie ook krampjes en steekjes elke keer?
Huishoudelijke dingen kom ik soms niet eens mee over. Ik ben zo traag met dit weer. Terwijl ik het ook fijn vind dat het eindelijk eens zomer weer is. Vriend is vandaag vrij en is van plan te gaan zonnen... nou hij liever dan ik want dat is me ook teveel van het goede. Ik ga lekker in de schaduw waterijs eten. Steekjes en krampjes komen bij mij elke dag wel even voorbij. Zal wel normaal zijn. heb je nog geprobeerd een eerdere echo te krijgen, Nono?
@Jeniyah: tuurlijk kom rustig "buurten" hier! Ik ben heel benieuwd wat de echoscopiste te vertellen heeft. Met name ook over die tweede dooierzak die er "opeens" was. Dikke knuf! @warmte: we zouden eigenlijk blij moeten zijn met wat zon etc he? Ik heb gehoord dat de temp etc alweer naar beneden gaan woe/do. Ik ben wel wat hitte gewend doordat ik in het buitenland heb gewoond waar de temperaturen hoger liggen dan hier, dus heb gelukkig niet zo heel veel last. Vandaag heb ik mijn extra gratis echo gehad. Twee dames moesten op mij examen doen voor echoscopiste. Heb 2uur lang naar mijn kleintje mogen kijken. Ze vonden de baby ergggg actief (klopt ook, hij/zij lag geen minuut stil, dus was wel moeilijk voor de dames in opleiding om alles goed in beeld te krijgen en te meten etc) Verder niet veel nieuws van mijn kant.. Hoe is het met iedereen?
Hallo dames! Allereerst: Jeniyah wat een verdrietig bericht! Hopelijk krijgen jullie nog duidelijkheid over de oorzaak. Dapper dat je donderdag weer aan het werk gaat! Het weer: Ja het is echt warm he! Ik kan het goed hebben, alleen in de auto krijg ik het wel erg benauwd. Maar ik heb dan ook geen airco Nono: krampjes en steekjes heb ik ook. Maar niet echt dagelijks. Wel duidelijk voelbaar! Ik heb vooral last van een 'brok in mijn keel' en veel afscheiding (sorry ) Vandaag was een soort van D-day voor ons. De vorige keer hadden we rondom de 12 weken een slechte echo, waarna dus trisomie duidelijk werd. Dus wel erg spannend om vandaag weer een 12 weken echo te hebben. Gelukkig was alles goed! De nekplooi zag er netjes uit, kindje bewoog goed, neusbotje en schedel zagen er goed uit, vijf vingertjes geteld en bovenal: geen vochtvlies om het kindje heen! Dus we zijn voor nu weer even opgelucht Over drie weken weer, daarna beslissen we of we alsnog een vruchtwaterpunctie willen doen of niet. (Waarschijnlijk niet)
♥JAARWISSELINGS MAMA'S♥ Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december Debs1 - 31 jaar - 1e kindje -30 december Saskia (Poekies) - 29 jaar - 1e kindje - 31 december Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december Liesbethh - 27 jaar - 1e kindje - 31 december Hannes - 34 jaar - 2e kindje - 31 december 25012010 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 1 januari MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari Soraya4314 - 37 jaar - 1 januari Seentjuh - 28 jaar - 2 januari Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 2 januari Mamaess- 29 jaar - 2e kindje - 2 januari NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari Mamvanjessie - 26 jaar - 2e kindje - 4 januari Nimme - 32 jaar - 4e kindje - 7 januari ~*Afspraken*~ 19 juni - afspraak vk - Prutske 19 juni - 2e echo- Mamvanjessie 21 juni - 3e echo (termijn) - Bailief 26 juni - intake en miss echo?-25012010 28 juni - 4e echo - Nimme 28 juni - intake vk - Hannes 1 juli - vk - Bailief 5 Juli - 3e echo & gyn - nono 8 juli - vk - LA85 10 Juli - vk - nono 10 Juli - vk - xDoo 10 juli - vk - MaDe87 11 Juli - vk - Seentjuh 16 juli - vk - saar22 18 juli - pretecho - Nimme 29 Juli - Geslachtsbepaling - nono 5 augustus - GUO - Staffie84 5 augustus - GUO - xDoo 16 augustus - 20 weken echo - Saar22
Leuk!! Mooie echo... Gefeliciteerd!! Hier alleen de bevestiging dat het gewoon een tweeling was in aanleg. Maar die eerste is al gegaan met 5 weken ofzo, zakje en puntje en onze krummeltje ja t zit er allemaal nog steeds... Vrijdag naar de gyn... En dan is t keuzes maken.
Veel sterkte met het maken van deze keuzes. Hopelijk kunnen jullie het binnenkort een plekje geven en afsluiten.
LA85, wat leuk dat je zo lang naar de kleine hebt kunnen kijken! MaDe, wat een opluchting moet het voor jullie zijn geweest. Mooie echo foto! Veel afscheiding is hier ook herkenbaar. .. hoort er allemaal bij. Jeniyah, sterkte met de keuze. Hopelijk mogen jullie snel nieuw geluk verwelkomen.
Jeniyah, veel sterkte! LA, gelukkie zeg! Fijn dat je naar je kindje hebt kunnen kijken! Made, inderdaad een mooie echo foto!! Bailief, ik heb de gyn niet gebeld. Ik moet ook wat vertrouwen hebben in m'n lichaam. Echter heb ik wel vandaag een doppler gekocht! En heb zojuist het hartje kunnen horen.. Het is vooral wennen dat de misselijkheid afneemt waardoor ik bang word dat er wat mis is. Heb helemaal (op m'n boobs na) niet 't gevoel dat ik echt zwanger ben. Echter heb ik een app op m'n telefoon en elke keer als ik zie onzekere momenten heb, komt er iets 'moois' op die app wat m'n gevoel bevestigd maar dat ik eigenlijk gewoon niet zo bang hoeft te zijn. Maar, gerust gevoel dat ik net het hartje heb gehoord! Ging vet snel en zat precies op de rand van m'n schaambeen. Whoe, ik ben zo blij.
Sinds vandaag heb ik aan de rechterkant ook een vreemd gevoel. Ken je dat dat je ooglid of je wimper trilt dat heb ik in me buik, nog nooit eerder gehad. Tis alleen nie in me onderbuik
Jeetje meiden wat hebben jullie weer veel gekletst. Spring hier weer in. Jeniyah, heftig keuze voor jullie. Heb je er wel ern beetje rust mee? Stiekem was ik vandaag wel blij dat ik moest werken. Lekker koel daar
Nono, wat leuk! Mag ik vragen waar je de doppler gekocht hebt en wat hij kost? Ik zit ook te denken om er eentje te kopen om mijzelf zo ju en dan gerust te stellen. Dat wil ik wel pas doen na de echo vrijdag. Ik moet eerst zeker weten of er een kindje druk aan het zwemmen is in mijn buik. Ik krijg nu wel echt al een buik zeg! Zelfs mijn moeder zag het. Ik draag nu ook heel graag een zwangerschapslegging. Die zit zó fijn, wel nog losjes op mijn buik.