Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: wat fijn. Valt toch mee dan! Geniet ervan en die 2e zie je dan wel weer.

xdoo: nou ja ik zie het op vakantie wel. Potje is ook niet echt wat he;)

2. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Bailieg, fijn dat het zo is meegevallen. E jullie maken de keuze hoor maar dat ispas van latere zorg toch.

Oja meiden maak je niet druk om mijn kwaaltje die kans is zo klein. Geniet gewoon lekker. Ik ben erv toevallig gevoelig voor. En nu is de pijn gelukkig weer weg. Ern toen het v echt dat scheurtje was kon ik niet eens lekker zitten. Maar met een spuitje was het gelukkig over

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

En daarbij kun je een scheur of knip toch niet voorkomen. Ik weet nog dat ik na de bevalling dacht: oh dit kan wel eens meevallen niks aan het handje. Een half uur later lag ik te wachten op een operatie...

4. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    hee dames ik breek ook weer een keer in! Ik was de laatste weken ook best wel onzeker, omdat mijn kwaaltjes helemaal weg waren en ik ook nog geen buikje kan zien (vanwege buik van mezelf). Maar vandaag kreeg ik onverwacht een echo in het ziekenhuis en alles was goed. Superfijn. Ik ga nu verder op controle in het ziekenhuis, dat lijkt me het fijnst. Dan spreek ik ook weer dezelfde verloskundige die me vorige keer heeft begeleid, waar ik helemaal niet tevreden over was. Wel goed om met het met haar uit te praten, zodat ik meer vertrouwen heb in de volgende keer. Mijn droom is een compleet natuurlijke bevalling zonder medische interventies en alleen op eigen kracht (met hulp van mijn man natuurlijk). Dat lijkt me best moeilijk in een ziekenhuis, daarom denk ik erover om een doula (bevallingscoach) te vragen om bij de bevalling te zijn, zodat ze me het vertrouwen kan geven om het zelf te doen. Ik voelde namelijk heel erg goed aan hoe het ging met de baby en hoe ver ik was in de bevalling. Ik denk dat mijn vorige bevalling beter was gegaan als ik zelf meer inspraak had gehad en ze meer hadden overlegd. Dat geven ze gelukkig zelf ook toe. En dat geeft dan wel weer vertrouwen in de komende keer. Het kan goed zijn dat ze weer moeten helpen, vooral als de baby weer zo groot is als J. was, maar misschien ook wel niet en gaat het nu heel anders. Ik hoop het! Ik vind het heel tof dat Kate (van prins William) ook gaat voor een natuurlijke bevalling thuis in bad. Ik hoop echt dat ze een supermooie bevalling heeft. Ik zou zelf niet snel kiezen voor in bad (voelt een beetje opgesloten ofzo), maar volgens mij is warm water wel heel lekker als je pijn hebt. Als ik buikpijn heb ga ik ook het liefste onder de douche. Wat hebben jullie gedaan of zijn jullie van plan om de pijn te verlichten bij de bevalling? Gaan jullie voor pijnbestrijding? Ik twijfel nog....

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hannes, fijn dat je een keuze hebt gemaakt.. Ik ben bij Hanna ingeleid ivm hoge bloeddruk dus ik hoop nu ook op een natuurlijke bevalling. Ik wilde geen pijnbestrijding, maar als ik toch iets nodig zou hebben een pethidine-injectie. Nu vorderde de ontsluiting niet en had ik al erg snel persweeën dus ik heb pethidine gehad. Uiteindelijk 4 uur later nog maar 5 cm en toen in 15 minuten van 5 naar 9.. Wel met een totaal ruptuur opgescheept, reden onbekend. Ik hoop in ieder geval niet aan een infuus te zitten. Ik ga sowieso in he geboortehuis bevallen in het ziekenhuis Ik durf door de complicaties niet meer thuis te bevallen.

6. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb vorige keer op de camping plaszakjes gebruikt, superfijn en heel schoon. Hoef je lekker niet 's nachts naar de toiletgebouwen te lopen.

25012010 sterkte met het afscheid van je neefje :( wat een verdrietig nieuws. En succes woensdag wel een rare tijd zo hé.

Bailief fijn dat je schoonmoeder zo positief reageerde, wel apart dat ze zegt dat je het bij 1 moet laten. Maarja, ze moet er toch iets van zeggen hé.

Ik ben blij dat we het nu iedereen verteld hebben en dat het nu helemaal bekend mag worden. Mijn man wil het zelfs op facebook zetten, mag wel van mij hoor. Ik zou het zelf denk ik niet zo snel doen, jullie?

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik hoef s nachts niet te plassen, niet meer in ieder geval. Anders zet ik een emmertje in de tent. Ik heb geen social media dus ik kan er niet echt over mee praten. Ik zou er niet al te veel opzetten, aangezien de mensen die geïnteresseerd zijn het sowieso wel weten.

8. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Geboortehuis klinkt wel fijn, dat is poliklinisch of niet?
    Zou je weer zonder pijnbestrijding willen beginnen of zou je nu eerder Pethidine vragen?
    Ik mag ook niet meer thuisbevallen door de vorige keer, maar dat zou ik zelf ook niet (meer) willen tenzij mijn verloskundige zou zeggen dat het wel zou kunnen, maar die ik nu heb/krijg gaan dat zeker niet meer aanraden.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hannes, haha precies: ze moet toch iets zeggen. Maar er is zo'n enorme last van ons af gevallen! Vriend zei nog tegen haar: we wilden het pas later vertellen omdat jij zei dat we nooit aan kinderen moesten beginnen. Daarop zei ze dat het toch wel kon omdat we lang genoeg samen zijn. Nou inderdaad. Haha.

Wat fijn dat je een extra echo gehad hebt! Nu geen zorgen meer maken he. :)
    Mijn bevalling zou ik heel graag in bad willen, maar helaas kan dat niet omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Ik ben van plan om geen pijnstilling te nemen. Mocht ik het echt niet volhouden dan wil ik in ieder geval geen ruggenprik.

Facebook: als schoonzus het ook weet ga ik het daar ook op zetten. Omdat veel mensen het nog niet weten. Maar we moeten eerst wachten tot zij ook hier is.

Nu weer snel naar binnen want ik sta buiten met de hond. :p

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja ik geloof wel dat dat poliklinisch is maar dan zonder medische indicatie. Werden eerder de verloskamers voor gebruikt, maar dat werd krap. Dit is ook gewoon huiselijk ingericht. Ik wil het zonder pijnbestrijding proberen. De weeën kon ik ook prima aan, maar ze raadden mij pijnbestrijding aan ivm de ontsluiting die niet vorderde. Als ik toen niet snel van 5 naar 9 cm was gegaan had het waarschijnlijk een keizersnede geworden. Die pethidine heeft bij mij ook niet heel veel gedaan. Het neemt wat scherpe randjes weg, maar pijn hoort erbij vind ik. Ik wilde geen ruggenprik en de verloskundige vond dat ik die moest nemen. Geen leuke ervaring als je tig keer moet herhalen dat je geen ruggenprik wilt. En oh wat was ik boos dat ik alsnog een ruggenprik moest om gehecht te worden;). Het was dat of algehele narcose..

11. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Ruggenprik wil ik ook niet, het idee dat ze dan in je ruggenmerg prikken en dat er dan een kans is dat er iets mis gaat (gebeurt bijna nooit maar toch). Ik ga me nog even goed verdiepen in andere pijnbestrijding. Aan de ene kant vind ik het fijn als het zonder kan, aan de andere kant vond ik het wel heeeeeeeeeel erg pijn doen, vooral de rug- en beenweeën. En als het maar een beetje draaglijker is, lijkt me wel fijn.

12. Hannes

Hannes Actief lid

27 aug 2010
    472
    0
    0
    Noord Brabant
    Huh waarom moest je perse een ruggenprik om gehecht te worden? Omdat je een totaalruptuur had? Balen zeg :(

13. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Op pethidine reageert iedereen anders. Ik heb ook verhalen gelezen dat mensen echt high waren... Maar goed ik wilde de ruggenprik ook niet. Maar ik wilde voor de operatie ook geen algehele narcose, want het duurde zo al lang genoeg totdat ik mijn meisje in mijn armen kon nemen. Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds last heb van de plek van de ruggenprik. Dus ik zou niet snel kiezen voor zo'n prik tijdens e bevalling. Ik las dat ze voor rugweeën nu ook iets kunnen met steriel water ofzo, maar of iedereen dat al doet.. Hier heb je nog een pijnpompje, maar constant die troep in mijn lichaam zou ik ook niet willen.

14. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    @Bailief: Fijn dat je schoonmoeder positief reageerde :)

@Hannes: Ik zet zelf niks op facebook, maar vindt het niet erg als mensen een berichtje sturen om te feliciteren.

Wat betreft het bevallen... Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen en het liefst zonder medicatie (kan ik nog makkelijk zeggen nu ;))

Ik wil ook zeker geen ruggenprik, ben als de dood voor naalden. Bij een nicht van mn vader is de ruggenprik mis gegaan en die kan het niet meer na vertellen.

15. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Saar, het scheurtje had ik niet met de bevalling opgelopen maar pas daarna:( bij de bevalling had ik eigenlijk nagenoeg niets.

Hier bevallen in het kraamhotel aos alles goed gaat. Dat is ons vorige keer goed bevallen:D

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Me88: juiste instelling hoor als je maar een plan hebt en hebt nagedacht over pijnbestrijding. Je weet nooit hoe het loopt in een bevalling.

Prutske: had ik begrepen hoor, maar 't was meer dat ik wel dingen herken in je verhaal. Bij mij is het dan wel dichtgenaaid, maar heb ook dagelijks last, vandaar.

17. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hebben jullie trouwens alle dozen al aangevraagd?

Voor de TBM's die een kleinigheidje willen bijverdienen. Ik vul op diverse websites enquêtes in en heb geregeld een vvv-bon/bol.com bon of krijg uitbetaald. Sinds februari ongeveer 140 euro verdiend. 't Is niet veel maar hier doen wij wat extraatjes van.

18. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Bijna vergeten

7 augustus 20 weken echo

19. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    hee meiden.
    veel gekletst hier!

Hannes
    Fijn dat je nu weer wat zekerder voelt onder je zwangerschap! buikje komt vanzelf wel meid.
    hier zijn kwaaltjes ook bijna allemaal weg. alleen nog iets moe maar ook dat trekt weg!

Bevalling.
    ik moet ook in ziekenhuis bevallen. omdat ik bij de pop poli loop. dan kunnen ze mij in de gaten houden.
    ik wou heel graag in bad bevallen. maar dat kan nu helaas niet denk ik..?
    Pijnbestrijding. ik ben ook doods bang voor naalden en prikken. maar denk als je zo veel pijn hebt dat dat je niet meer uit maakt. ik zou liever niet willen maar als op dat moment beter vind om wel te doen vind ik dit ook geen probleem. sommige vrouwen willen echt natuurlijk en als ze wel pijnbestrijding nemen gelijk ervaren als een faal of geen goede bevalling. maar dat vind ik niet.

Net terug van mijn laatste les.
    Wat totaal verrast toen ze met babydoos aan kwamen! 2 paar lieve sokjes. mutsje met oortjes en een nijtjes pakje. ook een foto van de les te paard. zal morgen foto van maken.

20. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Foto staat in mijn album babyspullen. Zit op mobiel dus kan helaas niet hier plaatsen

Btw van fb. Ik heb gewoon opgezet van mij mag iedereen het weten

Deel Deze Pagina