Jaarwisseling (30 december - 7 januari) 2014 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hannes, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Libido, ook hier niet zo hoog hoor. Een keer per twee wekenof zo. Ach ja man kent het nog van mijn vorige zwangerschap.

Kwaaltjes, hier helemaal weg nu. Dus het gaat hier super.

La85, ik denk ook dat je vooral de arm om je heen mist.

Bailief, in deze termijn is het nog niet erg als je afvalt je kindje pakt wel wat het nodig heeft. En helaas is mijn ervaring dat het er uiteindelijk toch wel bij komt.

Xdoo, wat vervelend van de Hoofdpijn. Zou idd effe bellen. Bij mij helpt veel drinken ook. Echt meer als 2 liter per dag.

Hier gaat alles goed, lekker aan het aftellen tot de vakantie. Nog een kleine 2 weken:D
    Dus nu stilaan al de spulletjes klaar zetten en kijken wat we nog nodig hebben. Vind het altijd weer en heel gedoe.:cool: ik hoop dat de tickets deze week komen.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Xdoo: mooi buikje hoor. Lekker dat je niet veel hoeft te klussen en als je het zat bent lekker op een stoel toekijken.

Bailief: dat met dat denken heb ik ook. Moet echt boodschappenlijstjes maken en vergeet dan soms gewoon nog de helft... Wat heb je voor beddengoed voor de kinderwagen dan? Toch gewoon wiegspul of niet?

LA85: je buik zit gewoon waar die hoort te zitten. Met 12 weken komt je baarmoeder boven je schaambot uit dus dan kan het zijn dat je een klein bolletje begint te zien, maar dat hoeft niet. Ik denk inderdaad net als de andere meiden dat je een man naast je mist. Als je altijd samen bent geweest en dan nu ineens alleen en dan ook nog zwanger bent waardoor je hormonen alle kanten opgaant..

2501: Wel handig dat je dochter gelijk naar een groot bed over kan. Hier doen we dat nog niet, aangezien ze straks 1,5 is.

Prutske: Was het leuk je feestje? En al weer uitgerust? Waar ging je heen op vakantie? Ik ben ook aan het aftellen nog 2,5 week. Ben al wel dingen aan het regelen. Zaterdag alle medicatie in huis gehaald. Nu alleen nog boodschappen. Maar ik neem elke keer iets mee.

Nono: fijn dat je een leuke bruiloft hebt gehad! Ja ik voel mijn baarmoeder ook omhoog groeien. Libido is hier niet al te best. Maar heb enorme rugpijn dus dat helpt ook niet. Bij mijn dochter wilde mijn man niet. En na de bevalling heeft het wel even geduurd ivm de totaalruptuur. Wij dwingen elkaar niet, maar goed wij hebben sowieso 2,5 jaar op elkaar gewacht tot het trouwen, dus misschien is het voor ons sowieso anders. Weet ik niet hoor. Bij mij helpt dwingen sowieso niet, want dan lukt het toch niet haha.

Hier gigantisch last van mijn rug, wat inhoud dat ik minder moet doen. Dus dweilen uitbesteed aan mijn man en verder probeer ik het huishouden gewoon te doen. Had ik de vorige keer ook. Hopelijk zakt het snel af, want ik word er altijd zo moe en sjaggo van.

3. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Saar, wij gaan lekker eenbweekje naar menorca. Lekker all in dus er hoeft niet veel mer. Maar ik wil alvast het een en ander klaar leggen zodat ik niet alles de laatste dag hoef te doen

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oh ja dat had je ook al gezegd. Ben echt een zeef. Maar inderdaad, dan hoef je qua eten enzo niets mee te nemen.

5. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Prutske
    Lekker bijna op vakantie! kan me voorstellen dat je aan het aftellen bent.

Saar
    jammer dat je zo'n last hebt van je rug.
    kan me voorstellen dat je dan niet te genieten bent.
    laatst toen ik ook zo druk was kon daarna ook niks meer met mn rug. gelukkig was de dag er na weg.

Hier
    De dokter gebeld vanwege de hoofdpijn. kreeg eigenlijk niks bijzonders te horen behalve dat maar 1 paracetamol per x mag en na 6 uur nog 1 en dan houdt het al weer op. en als kan niet nemen. maar ja denk dat bij mij zo'n lage dosis niet werkt aangezien de keren dat ik ze neem werkte toch al niet.. veder moest ik even de verloskundige bellen om met haar te over leggen. dus heb maar even gedaan kreeg ik de assistente aan de lijn. dus die heeft op geschreven en wordt even met verloskundige besproken en dan wordt ik terug gebeld. dus we zullen zien wat ze zeggen.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

xdoo: drink je wel genoeg? 2-3 liter in je zwangerschap en liefst zo weinig mogelijk koffie/cola ivm cafeïne. Ik moest vorig jaar de laatste 5 weken van de zwangerschap 2x 4 paracetamol slikken.. Maar bel anders je verloskundige/gyn even.

7. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Saar
    ik drink zeker voldoende. koffie en cola drink ik niet. aangezien als ik al licht hoofdpijn heb dan uitlok tot flinke hoofdpijn. en heb inderdaad even de verloskundige al gebeld maar wordt nog over terug gebeld.

8. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    net terug gebeld door de verloskundige. enige wat je kan doen is 1,5 tot 2 liter drinken en mag van hun wel 6 paracetamol per dag slikken.
    Dus bailief veel drinken en paracetamol is enige wat je er aan kan doen..

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou ja hopelijk knapt het snel op en zijn dit de laatste stuiptrekkingen van de hormonen... Ik heb het ook eerder hoor, maar bij mijn eerste voelde ik me met 16 weken echt opknappen. Je moet die pc wel op vaste tijden slikken, want dan bouw je een spiegel op en dan werkt het beter.

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

xDoo, dankje! Ik heb het echt precies hoe jij dat ook beschrijft. Dan moeten de gordijnen hier ook dicht en de tv het liefst zacht qua volume. Maar helaas niks waar we wat mee opschieten dus. Nu maar hopen dat het niet te vaak gebeurd. Drinken doe ik echt veel sinds ik zwanger ben. Heb er heel veel behoefte aan.

Saar, ja ik heb een matrasje dat geschikt was voor een wieg en ook in de kinderwagen past. Daarbij heb ik dekens en lakens etc. Die allemaal geschikt zijn voor de wieg. Ook een kleinere maat dan die voor een ledikant. Maar alsnog best groot moet ik zeggen. Of moet ik het breedste gedeelte van de deken overdwars doen zodat dat goed onder het matras zit? Want ik heb nu het breedste gedeelte over de lengte gedaan, net als bij je eigen bed zeg maar.

Vanavond krijg ik ook de uitslag van al het bloedprikken. Hebben jullie de uitslagen ook al?

11. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Je kan het dekentje ook dubbel doen. Is ook lekker voor de kleine in de winter.

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bailief: Je zou ook nog een waskussenhoes kunnen proberen voor om het matrasje, maar het is inderdaad allemaal vrij groot. De ene wieg is ook groter als je ander en het zijn allemaal standaardmaten. Inderdaad wat Prutske zegt: dekentje dubbel doen en als het warmer wordt het grootste gedeelte onder het matrasje.

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh ik wist niet dat het ook dubbel mocht. Maar dat maakt het inderdaad een stuk makkelijker. Waskussenhoes ga ik zeker proberen. Want het hoeslakentje kan er nu echt niet strak om heen. Zo handig dat jullie al ervaren zijn! ;)

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Net de controle gehad en ik ben weer helemaal goed gekeurd. Bloeddruk was goed, uitslagen van de bloedtesten ook. Kleine helaas niet gehoord want hij bewoog constant waardoor ze de hartslag niet te pakken kreeg. Eigenwijs ding. :D

En ik mag wel thuis bevallen!! Was denk ik een miscomunnicatie de vorige keer. Mijn vk verhuurd zelfs baden om in te bevallen, dat zou ik heel graag willen dus ik ben echt blij.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Super fijn bailief. Dat wegzwemmen herken ik wel, ze hebben ook nog super veel ruimte! Ik kreeg de bloeduitslagen bij de echo, maar ze is vergeten de uitslagen mee te geven. Maar alles is goed dat zei ze wel. Ik ben wel 0 negatief dus ik moet bij 27 weken nog een keer prikken. Maar dat doen ze gewoon in de praktijk ideaal.
    Super dat je thuis mag bevallen! Hopelijk geen complicaties!

16. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Bailief
    Super zeg dat je thuis mag bevallen in bad!
    Wou dat ik dat ook kon :( ( zou wel kunnen maar beste voor mijn om goed in gaten gehouden te kunnen worden )
    hihi leuk dat kindje zo bewegelijk is.

hier nog geen uitslagen pas rond de 11 bij de volgende controle denk ik..

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Vervelend is dat om geen keus te hebben he. Nouja jij hebt die dan wel maar je doet wat het beste voor jou en het kindje is, dat is heel goed! Ik voelde mij er een paar dagen terug echt rot om dat ik geen keuze had, daarom ben ik nu ook zo opgelucht.

Oh uitslagen duren bij jou dus nog even. Maar dan zal het vast wel goed zijn want hier zeiden ze dat ze bellen als er iets niet goed is. Ik ben alleen helemaal vergeten te vragen over het beetje bloedverlies dat ik had, maar hij bewoog goed dus het was niet belangrijk denk ik. En het was hier herkenbaar. :)

18. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Bai, fijn dat je goed gekeurd bent.

Bloeduitslag, hier was alles ook goed alleen had ik de resus c. Maar dat vertellen eigenlijk niks. Met 27 werken nog een keer bloedprikken maar dat moet toch al voor de suiker. En die resus prikten ze 2 jaar geleden niet eens op. En volgens mijn vk gebeurd er pas iets mee bij ern bloedtransfusie of bij een ongeluk ofzo. Heb me er dus jiet echt in verdiept:)

Zo net gaan helpen met het nieuwe huis poetsen van de exvriendin van mijn tante. Ben blij dat ik op bed lig:)

Nog 2 weken werken en dan lekker vakantie

19. 25012010

25012010 Niet meer actief

pruske kan niet wachten snap ik en die 2 weken vliegen voor bij!

(normaal wel maar voor mij nu niet hihihihi snapje)

ja vandaag niks bezonders merk kwaaltjes minder zijn Moeheid is er nog wel...maar misselijk heid klein beetje als ik niet op tijd eet ofzo ..maar goed
    morgen op bezoek dan heb ik lekker afleiding...heb echt nodig want merk wel dat mn onzekerheid wil terug komen! Nee dat wil ik niet...ik zou ook graag angel sound ding kopen of huren maar heeft geen nut...dan wordt ik nog meer onzeker en ik ben zwanger van tweeling...wordt ook lastig...maar goed hoopelijk kan ik ze snel voelen dan zit het goed. maar ben benieuwt soms heb ik idee maar kan ook darmen zijn ...maarja
    weekend was niks bezonder...

zo ik ga naar bedje mijn taak als wekker spelen gaat om 05:00 af baaahhhhhh man lief heeft echt moeite mee dat had hij al toen hij al een klein kereltje was zei een oom van hem...*zucht* gelukkig waren meer dames die zelfde schuitje zitten toch ?

truste

en over bloed prikken ik moet ook keer weer bloed prikken over tijdje maar mn bloed was goed ..(geen aparte dingen)

xxxx

20. Me88

Me88 Bekend lid

5 apr 2013
    576
    23
    18
    Noord-Holland
    Ik heb gisteravond ook m'n controle gehad. Heb ook O negatief.
    Verder alles goed en het hartje gehoord.

Verloskundige gaf aan dat als ik er behoefte aan heb ik altijd mag bellen en tussendoor ff langs kan komen om het hartje te horen. Erg fijn!!

Vandaag lekker een dagje vrij. We gaan straks in ondertrouw voor ons geregistreerd partnerschap. Krijg de achternaam van mijn vriend, wil graag als gezin allemaal dezelfde achternaam hebben :) en alles is dan goed geregeld voor ons kindje.

Zijn jullie getrouwd/geregistreerd partnerschap?

Deel Deze Pagina