Hier hetzelfde, mamvanjessie wel gezien maar de rest al een tijdje niet. Ik heb de 20 weken echo gepland, 16 augustus. Zal hem straks even op de lijst zetten als ik op de laptop zit. Vanmorgen vanaf 5 uur tot half 7 wakker geweest van de misselijkheid. Heb op een gegeven moment maar een vinger in mijn keel gestoken. Blijkbaar was ik misselijk van water... Daarna kon ik weer heerlijk slapen.
Gisteravond de box opgehaald bij Etos en dit zat erin: Zwitsal billendoekjes, blauw knuffel/doekje van Nestlé, 2 luiers van Pampers maatje 1, kortingsbonnen voor Pampers, difrax speentje, sokjes, blikje rosébier en flesje Jillz alcoholvrij en verder een hoop tijdschriften en nog een aantal kortingsbonnen.
Ik zie de aangegeven dames inderdaad ook weinig terug nog! Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook wel te weinig schrijf hier Maar ik lees altijd mee! Deze week en volgende week nog een erg drukke werkagenda en daarna drie weken vakantie, dus dan zal ik actiever meedoen! Dan is ook meteen duidelijk of ons kindje echt helemaal geen aanwijzingen vertoont voor een trisomie (17 juli in het ziekenhuis een erg uitgebreide echo die dat uit moet wijzen!) Misschien kunnen ze het geslacht dan ook al zien Spannend dus Ik zag trouwens dat mijn afspraak op de verkeerde datum staat: 10 juli mag 9 juli worden. Kan iemand dat voor mij aanpassen? De afspraak in het ziekenhuis mag er dan ook meteen bij op 17 juli. Thnx dames! Ik mag trouwens ook de Etos box ophalen! Kraamzorg is geregeld, maar was nu aan het orienteren op opvang. Iemand ervaring met een gastouderbureau? En wat kiezen jullie: kinderdagverblijf, gastouder of bij familie onderbrengen? Groetjes!
@MaDe87: Spannend de echo van 17 juli!! Ons kindje gaat straks 1 dag naar oma, 1 dag naar mijn oude overbuurvrouw (10 jaar lang op haar kinderen gepast) en 1 dag naar de kinderopvang. Ik vind kinderopvang wel fijn, omdat ze dan leren samenspelen, delen etc. Bij ons zit een kinderdagverblijf met een mini kinderboerderij, moestuin en heel veel buitenruimte. Zijn er vorige week wezen kijken en meteen ingeschreven. Kinderopvang is wel weer erg duur en familie vaak gratis. Gastouder zou ik zelf niet snel voor kiezen, tenzij het een bekende is.
@Me88: Ja erg spannend! Ik zit zelf inderdaad ook in die richting te denken. Een vaste dag in de week mijn moeder, een vaste dag in de week zijn moeder en een vaste dag kinderopvang. Inderdaad omdat ze dan veel leren en aangezien er geen kleine kinderen in onze families zijn heeft hij/zij geen leeftijdsgenootjes waar van geleerd kan worden. Ik denk dat wij ook voor kinderdagverblijf kiezen. Vaak scheelt het qua kosten niet veel met een gastouder (een geregistreerde dan) en het is wel makkelijk met de voeding en luiers die je erbij krijgt denk ik. Hebben anderen nog goede andere argumenten om voor het een of ander te kiezen? Liefs!
♥JAARWISSELINGS MAMA'S♥ Prutske - 28 jaar - 2e kindje - 25 december xDoo - 20 jaar - 1e kindje - 27 december Me88 - 25 jaar - 1e kindje - 27 december LA85 - 27 jaar - 1e kindje - 28 december Staffie84 - 29 jaar - 1e kindje - 30 december Debs1 - 31 jaar - 1e kindje -30 december zien jullie haar nog wel eens hier? of halen we haar uit de lijst? Saskia (Poekies) - 29 jaar - 1e kindje - 31 december Saar22 - 26 jaar - 2e kindje - 31 december Liesbethh - 27 jaar - 1e kindje - 31 december zien jullie haar nog wel eens hier? of halen we haar uit de lijst? Hannes - 34 jaar - 2e kindje - 31 december 25012010 - 24 jaar - 2e kindje & 3de kindje - 1 januari MaDe87 - 26 jaar - 1e kindje - 1 januari Soraya4314 - 37 jaar - 1 januari zien jullie haar nog wel eens hier? of halen we haar uit de lijst? Seentjuh - 28 jaar - 2 januari zien jullie haar nog wel eens hier? of halen we haar uit de lijst? Mamaess- 29 jaar - 2e kindje - 2 januari zien jullie haar nog wel eens hier? of halen we haar uit de lijst? NoNo - 24 jaar - 1e kindje - 2 januari Mamvanjessie - 26 jaar - 2e kindje - 2 januari Bailief - 23 jaar - 1e kindje - 4 januari Nimme - 32 jaar - 4e kindje - 7 januari ~*Afspraken*~ 5 Juli - 3e echo & gyn - nono 8 juli - vk - LA85 8 juli - vk - Prutske 9 juli - gyn - Staffie84 9 juli - vk - saskia (poekies) 9 juli - vk - MaDe87 10 Juli - vk - nono 11 Juli - vk - xDoo 11 Juli - vk - Seentjuh 16 juli - vk - saar22 17 juli - uitgebreide echo zkh - MaDe87 9 juli - Geslachtsbepaling - saskia (poekies) 17 juli - Geslachtsbepaling - xDoo 17 juli - Geslachtsbepaling - Staffie84 17 juli - vk - Mamvanjessie 17 juli - vk - Hannes 18 juli - pretecho - Nimme 22 juli - Geslachtsbepaling - Bailief 26 juli - GYN -25012010 29 Juli - Geslachtsbepaling - nono 29 Juli - vk - Me88 5 augustus - GUO - Staffie84 5 augustus - GUO - xDoo 6 augustus - controle bij nieuwe vk - xDoo 6 augustus - 20 weken echo - Me88 7 augustus - 20 weken echo - prutske 9 augustus - 20 W echo - saskia (poekies) 16 augustus - 20 weken echo - Saar22 16 augustus - 20 weken echo - Bailief Bijgewerkt, ook voor jou MaDe.
Me88, best een leuke doos toch? Die vinger in mijn keel hielp inderdaad. Maar leuk is anders ja, haha. MaDe, maak je niet druk hoor dat je niet altijd reageert . Ik heb het helemaal niet zo druk en daarom ben ik hier vaak, maar als ik het druk heb dan zou ik toch ook eerst mijn andere dingen doen. Spannend hoor die echo, hopelijk is alles helemaal goed! Kinderopvang, ik heb het (nu nog) niet nodig. Maar als ik het wel nodig zou hebben zou ik kiezen voor een kinderdagverblijf. Omdat ze daar ook leren samen te spelen en dat is toch wat flexibeler dan familie. Ook ben ik bang dat familie het kindje teveel zal verwennen en dat wil ik niet. Of het bepaalde dingen bij zal brengen in de opvoeding waar ik het niet mee eens ben bijvoorbeeld. Gastouder zou ik niet doen, maar dat is gevoelsmatig. Ik kan het niet goed uitleggen maar ik heb een fijner gevoel bij een kinderdagverblijf.
@Bailief: Het gevoel dat jij hebt bij een gastouder ken ik denk wel. Wat betreft verwennen: Mijn moeder past ook op de kindjes van m'n zus en doet geen dingen die mijn zus niet wilt. Ik vind wel dat een oma een kleinkind best af en toe net iets extra's mag geven. Duidelijke afspraken maken voorkomt een hoop gedoe en onenigheid.
made helemaal niet erg dat je wat weinig schrijft je komt te minstens nog wel eens langs! De rest van de meiden hebben in begin wel eventjes wat gekletst en toen eigenlijk niet meer terug gekomen. vind jammer om dan in lijst te hebben staan. als ze wel weer terug komen mogen ze best weer in. ik ben gewoon thuis met kindje dus hoef geen opvang of iets degelijks te regelen. als we wat ouder is is een kinderdagverblijf wel leuk om contact te hebben met leeftijd genootjes en al langzaam laten wennen aan idee dat niet hele dag thuis is zodat als ze naar de kleuterschool gaat niet gelijk grote omschakeling is. en inderdaad als oma's of opa's oppassen mag kindje wel wat leukers of wat anders dan thuis. maar wel met overleg zodat niet is dat kind 2 werelden ziet die totaal anders van elkaar zijn. geeft denk ik tussen ouders en opa en oma's spanning die niet goed is voor kindje. en lijkt me verwarrend voor het kindje.
Bailief vergeet jou helemaal hihi maar ik ben ook vaak op legen maag ook misselijk van water. drink dan liever iets met prik ofz. misschien idee voor als je volgende keer weer water drinkt op legen maag.. Veder ben ik nog niet gebeld door de belastingdienst dus moet morgen zelf maar weer achter aan.. vind altijd zo vervelend als ze zeggen dat je terug wordt gebeld en vervolgens niet gebeurt...
Nouja zeg, xDoo. Haha grapje dat van prik is wel een goede, heb net toevallig weer prik gehaald en merk dat dat heel anders valt in mijn maag. Vervelend dat je nog niks van de belastingdienst hebt gehoord. Maar gesuld is een schone zaak bij hun. Haha. Verwennen mag inderdaad ook hoor door opa's en oma's. Maar niet teveel. Ik ken gevallen waarbij het kind dan volgestopt word zodat het dan stil is bijvoorbeeld Daar hou ik niet van. Nu zeg ik niet dat het bij mijn ouders of schoonouders zou gebeuren hoor. Maar er zal bij de ene sowieso eerder voor de makkelijke weg gekozen worden. Kinderdagverblijf leren ze ook veel op, dat lijkt mij alleen maar goed voor een kind. Ik heb de tas van de kraamzorg opgehaald. Wel een leuke tas! Weinig reclame, een tijdschrift van de consumentenbond over allerlei babyproducten die getest zijn en verder zat er een knuffeltje in, een fles, speentjes voor de fles, kinderpleisters (40 stuks!) En een zalfje van Bepanthen. Erg handig! Kun je een flesje trouwens ook gebruiken om je kindje eens iets anders te geven of mag dat pas als hij of zij een half jaar is ofzo?
Kletstantes, als ik moet werken kan nk het echt niet bij houden. Oppas, hier de opa's en oma's en dat gaat erg goed ze passen zich goed aan aan onze regels, Bepanthen, goed bewaren dat spul is ideaal voor tepelkloven. En ook voor gewone kloven. Zo ik ga hobbyen. Het is weer bloemencorsotijd
Oja, bai, je kunt van alles in een flesje doen. Voir dunne vloeistof een kleine speen erop en voor pap een grotere speen
Heee, we waren gewoon naar de 2e pagina verdwenen Hier weer aan het werk, maar kan het niet laten om af en toe even te kijken of er weer wat geschreven is... Gelukkig alweer laatste dagje van de week en morgen gaan we de babyspullen kopen
Oh dankje Prutske, weet ik dat ook weer. Me88, leuk! Wat gaan jullie allemaal kopen? Wij gaan vandaag de babykamer uitruimen. Het is nu een was-/rommelkamer. Er moet nog veel gebeuren, de kozijnen moeten geverfd worden, de plinten ook. De muren zijn alleen gestuckt dus daar moet eerst wit overheen want er zitten nu ook allerlei verschillende kleuren en het plafond moer ook gesaust worden. Wij hebben niks aan die kamer gedaan toen we hier kwamen wonen.
Bailief: Ook op 16 augustus de 20 weken echo. Spannend ik ook Oh water en misselijk brrrr. Dan inderdaad vinger in je keel. Leuke tas met handige dingen. Die bepanthen is inderdaad heerlijk. Qua flesje met ander drinken. ik heb dat niet gedaan voor het halve jaar. Volgens mij pas na een maand of 7/8 aangezien ik gewoon borstvoeding op verzoek gaf. Als je dan ander drinken erbij geeft kan het zijn dat je productie enorm keldert. Made87: spannende echo dan! Ik ben thuis bij mijn dochter, maar als ik opvang nodig had, had ik voor een gastouder gekozen. Ik vind de huiselijke sfeer prettiger en er zijn gewoon minder kindjes dus meer persoonlijke aandacht. En ik heb het idee dat je meer richting kunt geven aan hoe je het wil. Bij de oma's wil ik ze niet hebben voor een vaste dag, omdat ik wil dat ze gewoon lekker oma kunnen zijn en niet als opvoedkundige aan de slag hoeven. Maar goed dit is goedkoper Xdoo: kun je dus lekker zelf achteraan... Anders een aangetekende brief schrijven met je huurcontract erbij. Ik heb dezelfde inhoud als Me88 voor de etosbox behalve de sokjes. Ik heb de spenen uit de vorige dozen nog liggen... Ik gebruik ze niet. Ik lees dat iedereen druk bezig is met babyspullen en kamertjes enzo. Haha ik heb nog helemaal niets gekocht en gedaan. Eerst op vakantie, dan de 20-weken echo en dan gaan we het van de winter wel zien allemaal. Vorige keer ook pas 29 weken de eerste inkopen gedaan. Ik geloof dat ik niet zo'n shopper ben..
Saar, goed dat je het zegt. Ik wil ook borstvoeding geven, het liefst het hele eerste jaar als dar goed bevalt. Maar dan wil ik natuurlijk niet dat de productie achteruit loopt. Die bepanthen kan ik dus ook wel een grotere verpakkong van kopen zo te lezen heb nu een klein tubetje. Hoe laat mag jij de 16e? Ik om half 10 al, het is inderdaad bij een ander echo centrum. Een half uur rijden hier vandaan, had verwacht dat het dichter in de buurt zou zijn. Leuk dat je de doos ook al opgehaald hebt! Haha ik ben ook van plan de rest pas later te kopen, meubels etc. na de 20 weken echo. Vriend heeft wat vrije dagen dus hij kan mooi een begin maken met het klussen in het kamertje omdat hij niet wil dat ik ga verven enzo. Haha.
me88 leuk al spulletjes kopen! wat ga je halen? of kijk je gewoon wat je op dat moment handig/leuk lijkt? Bailief. lekker druk bezig dus. leuk hoor. ik kan niet wachten tot ik aan de slag kan me de baby kamer. Eerst de meeste muren witten daarna wacht ik even af tot geslachtsbepaling en 20 weken echo want wil 1 muur rozig of blauwig doen. als dat klaar is pas spulletjes kopen om er in te zetten. hier. net belastingdienst gebeld want ze hadden me niet terug gebeld krijg nu papieren toegestuurd om bezwaar te maken. en even geïnformeerd wat ik moet bij leveren voor genoeg info te geven over feit dat ik hier alleen met mn vriend wonde. toen vroeg ze mij of ik gemeente kon bellen want die is toen de tijd hier geweest om kijken hoe het huis op gesplitst is en welke nummering bij welk huis hoort. dus gebeld krijg ik te horen dat in hun systeem nooit een 3e bewoner is geweest :S snap nu helemaal niks meer van dat belastingdienst aan die gegevens komen aangezien ze bij gemeente opvragen.... wordt beetje moe van. nu afwachten tot we die papieren hebben en dan ga ik mijn hele verhaal op schijven huurcontracten bij doen enzo bah. en dan bel je met ze en den gaan zo 20 min weg. noujah nu genoeg geklaagd.
Dat je zo lang kan wachten Saar22. Ik wil alles op tijd geregeld en af hebben. Wij gaan morgen alle grote dingen kopen/bestellen zoals kamer, kinderwagen, maxi cosi, box, kinderstoel. Ik heb begrepen dat er wel eens een lange levertijd op bepaalde producten kan zitten. Borstvoeding wil ik ook gaan geven. Weet alleen niet of ik dat ook blijf doen als ik weer aan het werk ga. Zie het denk niet zitten om op mijn werk te kolven...